آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه فالوده

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه فالوده . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
فالوده یکی از دسرهای سنتی و قدیمی ایرانی محسوب می شود که طرفداران بسیار دارد. این دسر خوشمزه به صورت تنها یا با بستنی سنتی سرو می شود. معروف ترین نوع فالوده متعلق به شهر شیراز است که با نام فالوده شیرازی شناخته می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر فالوده تهیه نمایید.

مواد لازم:

نشاسته ۳۰۰ گرم
آب ۴ لیوان
شکر ۱ لیوان
گلاب ¼ لیوان
لیمو ترش ۱ عدد
شربت آلبالو برای تزیین

طرز تهیه

برای تهیه شربت فالوده ابتدا ۲ لیوان آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر کاملا داخل آب حل شود. پس از اینکه شربت کاملا غلیظ شد ، گلاب را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کمی روی حرارت بماند.

پس از اضافه کردن شربت اجازه می دهیم شربت چند جوش بزند سپس از روی حرارت بر می داریم. شربت را در دمای محیط قرار می دهیم تا سرد شود سپس درون یک کاسه می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند.

پس از اینکه شربت به طور کامل یخ زد آن را از فریزر خارج می کنیم و در مخلوط کن می ریزیم تا کاملا پودر شود. یخ پودر شده را مجددا در کاسه ای می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم تا حالتش را از دست ندهد و به صورت پودر باقی بماند.

پس از اینکه پودر یخ آماده شد به سراغ تهیه رشته های فالوده می رویم. نشاسته را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا آب موجود در قابلمه تبخیر شود و نشاسته غلیظ و کشدار شود.

پس از اینکه نشاسته غلیظ و کشدار شد آنرا درون یک آبکش با سوراخ های ریز می ریزیم و با فشار نشاسته را از سوراخ های آبکش رد می کنیم تا به صورت رشته های نازک از آبکش خارج شود. هر چه سوراخ های آبکش کوچکتر باشد فالوده زیباتری در پایان کار خواهیم داشت.

یک ظرف حاوی آب و یخ فراوان زیر رشته های فالوده قرار می دهیم تا بعد از خارج شدن از آبکش داخل آب یخ ریخته شوند. ضمنا با دست رشته ها را در آب یخ زیر و رو می کنیم تا در اثر سرمای آب یخ حالت بگیرند و سفت شوند.

یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و یخ پودر شده را داخلش می ریزیم . در ادامه رشته ها را از داخل آب یخ خارج می کنیم و در ظرف یخ پودر شده می ریزیم. یخ پودر شده را با رشته های فالوده مخلوط می کنیم تا کل نقاط شان را در بر بگیرد.

در این مرحله پس از کشیدن فالوده در ظرف مناسب ، آب لیمو ترش را به فالوده اضافه می کنیم و سرو می کنیم. توجه داشته باشید که می توانید از طعم های متفاوتی مثل شربت آلبالو برای خوشمزه تر کردن فالوده خود استفاده کنید.
طرز تهیه فالوده

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی