آشپزي و شيريني پزي غذای ملل

طرز تهیه خمیر پیتزاایتالیایی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه خمیر پیتزاایتالیایی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۱۲۰ دقیقه
زمان پخت ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

روغن 1 قاشق غذا خوری
پودر مخمر1 قاشق غذا خوری
نمک 1/4 قاشق چای خوری
آب 1 لیوان
آرد سفید (مخصوص شیرینی پزی) 3 لیوان
فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

1-ابتدا مخمر را را با آب جوش كه ولرم شده است مخلوط کنید تا حالت كِرِم مانند پیدا كند.سپس آن را ۱۰ دقیقه در جایی گرم قرار دهید تا مخمر عمل آید.

2-آرد را با نمك مخلوط كرده و ۳مرتبه الک کنید تا سبک شود ، سپس وسط آرد را گود کرده و خمیر مایه و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و از کناره های آرد به داخل شروع به مخلوط كردن كنید.

3-پس از اینکه تمام آرد با مواد دیگر مخلوط شد شروع به ورز دادن نمائید ، روی سطح مناسبی را آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید.به کمک کف دست روی خمیر فشار دهید و به سمت جلو هل دهید.تا خمیر مثل آدامس كش بیاید و بعد دوباره به حالت قبل برگردید و این عمل را بارها و بارها تکرار کنید ، در زمان ورز دادن خمیر همواره باید سطح کارتان پوشیده از آرد باشد.

4-کف و اطراف ظرفی را با روغن چرب کنید ،سپس خمیر را داخل آن بگذارید و یک دور درون ظرف بچرخانید تا کمی اطراف خمیر چرب شود ، سپس روی خمیر برشی به صوت بعلاوه بدهید تا خمیر بهتر ور بیاید

5-پارچه ای نخی و مرطوب روی ظرف قرار داده و در جایی گرم بین ۱ تا ۲ ساعت قرار دهید تا حجم خمیر تقریبا دو برابر شود ، هرچه دمای محیط گرم تر باشد خمیر شما زودتر ور میاید.

6-پس از انکه حجم خمیر دو برابر شد دست ها و سطح کار را به کمی آرد یا روغن اغشته کنید تا خمیر به دست یا محیط کار نچسبد سپس خمیر را روی سطح مورد نظر قرار دهید و به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید ، سپس هر تکه را جداگانه چند بار با همان روش بالا ورز دهید.

7-کف تابه های پیتزا را کمی چرب کرده و خمیرها را به شکل دایره های بزرگ روی آنها پهن کنید ، سپس دو مرتبه روی خمیر پارچه نمناك و نخی بیندازید و چند دقیقه صبر کنید تا خمیر کمی پف کند.

8-فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد بگذارید و ظرفی آب داخل آن قرار دهید ، وقتی آب شروع به بخار کردن نمود تابه ها را درون فر بچینید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید تا پخت اولیه نان پیتزا انجام شود ، سپس از فر خارج کرده و مواد مخصوص پیتزا را روی نان های آماده بریزید و بار دیگر درون فر بگذارید تا پیتزا شما بپزد.

سایر نکات

منظور از جای گرم برای گذاشتن ظرف خمیر مایه بمدت 5 دقیقه در محیطی با دمای حدود 40 درجه میباشد که برای اینکار میتوانید مایکروفر را گرم کنید و سپس ظرف را درون مایکروفر به مدت 5 دقیقه قرار دهید ، حتی میتوانید آن را در کنار شوفاژ یا هر منبع گرمایی دیگری بگذارید
حواستان باشد پارچه شما نباید آنقدر آب داشته باشد كه از آن بچكد.بهتر است برای این كار حوله آشپزخانه تمیزی را انتخاب كرده و آن را چند بار آبگیری كنید و بعد روی خمیر قرار دهید
طرز تهیه خمیر پیتزاایتالیایی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی