آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه ترافل شکلاتی سوئیسی خوشمره و خوشگل

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه ترافل شکلاتی سوئیسی خوشمره و خوشگل . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
ترافل شکلاتی ، یک دسر محبوب و مشهور در بسیاری از کشورها است. این شکلات از سوئیس و فرانسه گرفته تا آمریکا و حتی آمریکای جنوبی. طرفداران زیادی دارد. ترافل معمولاً به شکل کُره با مرکزی از شکلات غنی وغشایی از پودر شکلات درست می شود.

در کشورهای مختلف و سبک های آشپزی مختلف غشای خارجی مزه های متفاوتی دارد. از پودر مغزها، پودر نارگیل، قهوه یا هر چیز دیگری که مورد سلیقه تولیدکننده است، شکل میگیرد. انتخاب اسم ترافل به خاطر شباهت این شکلات، به یک نوع قارچ گران قیمت که در بعضی نواحی، ایتالیا و فرانسه یافت می‌شود، انتخاب شده است.
طرز تهیه ترافل شکلاتی سوئیسی خوشمره و خوشگل
مدت زمان آماده کردن مواد : ۳۰ دقیقه – مدت زمان آماده شدن شکلات : ۲ ساعت

مواد زیر برای تهیه ترافل شکلاتی :

۳۴۰ گرم شکلات خرد شده تلخ یا نیمه شیرین
۲۲۷ گرم خامه قنادی
دو قاشق چای خوری وانیل
۷ گرم پودر اسپرسو
۲۰۰ گرم پودر کاکائو

طرز تهیه ترافل شکلاتی :

۱ ) شکلات خرد شده را داخل کاسه بریزید. خامه قنادی را روی حرارت گذاشته و به آرامی داغ کنید. سپس خامه داغ شده را روی شکلات بریزید و ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید. در ادامه مخلوط را به آرامی هم زده تا یکدست و یکنواخت گردد و همه شکلات ها آب شوند.

۲ ) حالا وانیل را به مخلوط اضافه کرده و هم میزنیم.

۳ ) مخلوط شکلات و خامه را داخل ظرف مسطح که از قبل با کاغذ روغنی یا سلفن پوشانده شده می ریزیم و داخل یخچال به مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه قرار می‌دهیم، تا شکلات کمی سرد و قابل شکل دهی باشد.

۴ ) مخلوط شکلات را از یخچال خارج کرده با استفاده از دو دست و یک قاشق غذا خوری شروع به شکل دهی شکلات می نماییم. ابتدا یک قاشق از مخلوط جدا کرده و کف یکی از دو دست می گذاریم و با دست دیگر آن را به شکل کره در می آوریم.

سعی کنید این مرحله را سریع انجام داده در غیر این صورت مخلوط نرم شده و شکل خود را حفظ نمی کنند.

۵ ) پس از شکل دهی تمام مخلوط، کره ها را داخل ظرف صاف و مسطح قرارداده و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال می گذاریم تا سرد شوند.
طرز تهیه ترافل شکلاتی سوئیسی خوشمره و خوشگل

۶ ) پودر کاکائو را داخل کاسه می ریزیم. ترافل ها را داخل پودر شکلات انداخته و با یک قاشق سطح خارجی آنها را کاملا به پودر کاکائو آغشته می نماییم. در این مرحله ترافل شکلاتی آماده هستند و کافی است در ظرفی که برای پذیرایی در نظر گرفته ایم با سلیقه بچینیم.
نکات :

اگر مایل به استفاده از طعمه های دیگر در داخل ترافل شکلاتی هستید، به جای وانیل از این مواد، داخل مخلوط استفاده نمایید.
هرچه کیفیت شکلات مورد استفاده در مخلوط بالاتر باشد نتیجه کار شما ترافل های لذیذتر و خوشمزه تری هستند. پس سعی کنید از شکلات های با کیفیت و خوب استفاده کنید.
به علت وجود خامه در مخلوط بهتر است که آنها را بعد از فرم دهی در یخچال نگه دارید و طی ۳ تا ۴ روز مصرف نمایید.

نوش جان!
طرز تهیه ترافل شکلاتی سوئیسی خوشمره و خوشگل

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی