آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه بامیه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه بامیه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
بامیه و زولبیا از شیرینی های مخصوص ماه مبارک رمضان است که بسیار خوشمزه و پر طرفدار است. با اینکه این شیرینی فوق العاده در همه قنادی ها موجود است اما شما می توانید در منزل با کمی حوصله و خلاقیت، بامیه خانگی خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم:

آب سرد 1 لیوان
کره 50 گرم
شربت بار 2 قاشق غذاخوری
آرد 1 لیوان
تخم مرغ 2 تا 3 عدد
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه

1. برای پخت بامیه، ابتدا آب، کره و شربت بار را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا به جوش بیاید. (آموزش طرز تهیه شربت بار)

2. وقتی که کل محتویات ظرف به صورت ریز شروع به جوشیدن کرد، بلافاصله همه آرد را یک جا به قابلمه اضافه می کنیم و به طور مرتب و تند تند هم می زنیم تا خمیر یکدست شود.

3. در این فاصله باید حرارت کاملا کم باشد و برای 5 الی 7 دقیقه مدام با قاشق خمیر را باز و بسته کنیم تا آب اضافی داخل خمیر به تدریج تبخیر شود و خمیر پوک و سبک و به صورت توپ یکدست و لطیفی دربیاید.

طرز تهیه شیرینی کاسترد مجلسی و خوشمزه

4. وقتی خمیر آماده شد، آن را به ظرف دیگری منتقل کرده و کمی باز می کنیم تا خمیر ولرم شود. سپس 2 عدد تخم مرغ را یکی یکی به خمیر اضافه می کنیم. دقت کنید تخم مرغ اول که کاملا به خورد خمیر رفت بعد تخم مرغ دوم را اضافه می کنیم. همراه با تخم مرغ دوم، وانیل را هم اضافه می کنیم.

5. حالا کمی از خمیر را برمی داریم و امتحان می کنیم، اگر چسبندگی آن مناسب بود تخم مرغ سومی را اضافه نمی کنیم، اما اگر چسبندگی خمیر کم بود، تخم مرغ سوم را در کاسه ای می ریزیم و هم می زنیم تا از لختگی در بیاید و بعد کم کم به خورد خمیر می دهیم تا جایی که چسبندگی خمیر به حد مورد نظر برسد.

6. در این مرحله خمیر آماده شده را در قیف با ماسوره ستاره بزرگ می ریزیم. نوک قیچی را در روغن می زنیم تا خمیر به آن نچسبد و قیف را کم کم فشار می دهیم و خمیرها را به سایز دلخواه برش می زنیم و در تابه داخل روغن سرد می ریزیم.

7. بعد از برش دادن خمیرها تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم و بامیه ها را سرخ می کنیم. به تدریج با گرم شدن روغن، بامیه ها پف کرده و حجمشان دو برابر می شود. در این فاصله هر از گاهی بامیه ها را هم می زنیم تا یکدست سرخ و طلایی شوند.

8. به تدریج با طلایی شدن بامیه ها صدای به هم برخوردن آن ها و صدای کرانچی شدنشان را می توان شنید. در انتها بامیه های سرخ شده را از روغن خارج می کنیم و در صافی می ریزیم و بلافاصله در شربت کاملا سرد و غلیظ می ریزیم وهم می زنیم. دقت کنید بامیه ها بیشتر از 3 دقیقه داخل شربت نماند وگرنه زیاد شربت جذب می کنند و کمی نرم می شوند.

9. بعد از اینکه شربت جذب بامیه ها شد، آنها را از شربت در می آوریم و در ظرف مناسب می گذاریم و میل می کنیم. امیدواریم از خوردن این بامیه های خوشمزه و عالی لذت ببرید.
طرز تهیه بامیه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی