آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت قرمز

طرز تهیه آدانا کباب

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه آدانا کباب . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
به کبابی که به شکل لول شده و دراز بر سیخ های آهنی پهن قرار میگیرد ، آدانا کباب میگویند . این کباب با نام دیگر قیما کباب یکی از محبوب ترین و معروف ترین کباب های کشور ترکیه است . آدانا کباب در میان کباب های ایرانی به کباب کوبیده و در بین کباب های کشور ترکیه به اورفا کباب بسیار شبیه است.

اورفا کباب مدت زمان کمتری کباب میشود و طعم تند کمتری دارد . موضوع جالبی که وجود دارد این است که هم آدانا کباب و هم اورفا کباب بر اساس نام شهر های آدانا و اورفا ترکیه نامگذاری شده اند. در ترکیه کباب آدانا را بر روی یک منقل که سرباز است و پر از زغال چوب سوزان ، درست میکنند.

این کباب بسیار پرمزه و خوش طعم است . این کباب در ترکیه با فلفل و پیاز و گوجه کبابی سرو میشود. آدانا کباب برعکس ظاهرش که مانند کباب بناب و کباب کوبیده است ، به شکل دونر کباب با سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و خیارشور سرو میشود.

در کشور ترکیه ، این کباب را با نان مخصوصی به نام پیتا مصرف و سرو میکنند . نان پیتا یک نان گرد و صاف با قطری حدود بیست سانت است . این نان در خاورمیانه و شمال آفریفا و مدیترانه مصرف بالایی دارد و شناخته شده است . در زبان انگلیسی به این نان pocket bread میگویند .

در ادامه طرز تهیه و پخت آدانا کباب را با تمام نکات آموزشی آن در اختیار شما قرار میدهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است . اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده ۶۵۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پیاز نسبتا بزرگ ۲ عدد
فلفل دلمه ای قرمز یا نارنجی ۲ عدد
نان پیتا به تعداد نفرات
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

یک کاسه متوسط تا بزرگ انتخاب میکنیم و گوشت چرخ کرده را داخل آن میریزیم . کمی نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه میکنیم . یک رنده درشت برداشته و شروع به رنده کردن پیاز و فلفل دلمه ای میکنیم .

آبشان را دور ریخته و فلفل دلمه ای و پیاز را به کاسه حاوی گوشت اضافه میکنیم . همه مواد را با هم ترکیب کرده و خیلی خوب ورز میدهیم تا یک مایه کباب خوب و یکدست نصیبمان شود. در دستور اصلی این کباب با ذغال درست میشود ،

پس باید حدود دو ساعت مایه کباب را در یخچال بگذارید تا چسبناک تر و منسجم تر شود . نکته دیگر اینکه اگر میخواهید این کباب را در تابه و به شکل کباب تابه ای درست کنید اصلا نیاز نیست آن را در یخچال بگذارید

و میتوانید زمانی که مایه کباب را تهیه کردید آن را سرخ کنید .بعد از گذشتن دو ساعت ، مایه کباب را از یخچال بیرون می آوریم . در ترکیه این کباب را در سیخ های پهن به سیخ میکشند پس بهتر است شما هم از سیخ پهن استفاده کنید .

منقل ذغال را آماده کرده و به این نکته که که تمام ذغال ها روشن باشند دقت کنید چون ذغال خام تاثیر بدی در مزه کباب ایجاد میکند . زمانی که کباب را خوب مغزپخت و کباب کردید ، کمی روغن زیتون درون نان پیتا ریخته

و کباب را با سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و خیارشور و کاهو و سیب زمینی سرخ شده میل و سرو کنید .اگر دوست دارید این کباب خوش طعم را در تابه درست کنید ، باید یک تابه مناسب انتخاب کرده و بعد از اینکه مایه کباب را تهیه کردید

و مایه منسجم و یکدست شد ، مایه کباب را با کمی روغن در تابه سرخ کنید و با سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی و خیارشور و … در نان پیتا میل کنید . اگر دوست ندارید این غذا را به شکل ساندویچی و همراه خیارشور و گوجه و با نان سرو کنید

میتوانید برنج را جایگزین کنید و به عنوان مخلفات از فلفل سبز و گوجه فرنگی و سیب زمینی کباب شده استفاده کنید . این کباب در کنار برنج بسیار خوشمزه و لذیذ است و پیشنهاد ما به شما این است که حتما یک بار این غذاش خوشمزه را در کنار برنج امتحان کنید .
طرز تهیه آدانا کباب

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی