آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي

طرز تهيه خوراک سیب زمینی و گوشت ، سريع و خوشمزه

این نوع خوراک از سیب زمینی ، پنیر چدار و گوشت که همه با هم مخلوط می شوند ، تشکیل شده است. مطمئن باشید اگر ظرف این غذا را جلوی هر کسی قرار دهید یک لبخند هدیه می گیرید...
تقویم فارسی اندروید

این نوع خوراک از سیب زمینی ، پنیر چدار و گوشت که همه با هم مخلوط می شوند ، تشکیل شده است. مطمئن باشید اگر ظرف این غذا را جلوی هر کسی قرار دهید یک لبخند هدیه می گیرید.

خوراك گوشت و سيب زميني

تهیه مواد اولیه این خوراک خوشمزه و خوش رنگ و لعاب ظرف 15 دقیقه حاضر می شود و طی 45 دقیقه پخته می شود.
این نوع خوراک از سیب زمینی ، پنیر چدار و گوشت که همه با هم مخلوط می شوند ، تشکیل شده است. مطمئن باشید اگر ظرف این غذا را جلوی هر کسی قرار دهید یک لبخند هدیه می گیرید.

مواد لازم: 


8 عدد سیب زمینی متوسط (در حدود یک تا یک و نیم کیلو گرم)
1 فنجان شیر کم چرب 2 درصدی
1/2 فنجان خامه رقیق
نمک 1 قاشق چای خوری
1/2 قاشق چای خوری فلفل سیاه
2 فنجان پنیر چدار خرد شده (به دو قسمت تقسیم کنید)
6 برش از گوشت پخته شده خرد شده (به دو قسمت تقسیم کنید)
پیازچه خرد شده (اختیاری)

روش تهیه :


سیب زمینی ها را پوست کنده و به قطعات ریزی در حدود دو سانتی متری برش دهید ، سپس در ماهی تابه بزرگ بریزید. مقداری آب روی آن بریزید تا به جوش آید ، پس از آن روی حرارت متوسط به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید ، تا زمانی که سیب زمینی ها پخته شوند و آب روی آنها نیز تبخیر شود.
مانند تمامی غذاهای فری ، فر را از قبل تا 350 درجه فارنهایت گرم کنید. ظرفی که قرار است این غذا در آن درست شود را آماده کرده و مقداری روغن در آن بریزید.
برمیگردیم به ماهی تابه سیب زمینی . بعد از آنکه آب سیب زمینی تبخیر شد ، شیر، خامه ، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق مواد را کاملا با هم مخلوط کنید (طوری هم نزنید که سیب زمینی ها را له کنید). حال نیمی از پنیر و نیمی از گوشت ها را به مواد اضافه کنید. مواد را به ظرفی که آماده کرده بودید منتقل کنید.
ظرف را به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر قرار دهید، پس از آن باقی پنیر و گوشت ها و همچنین پیازچه های خرد شده را به آن اضافه کنید و مجددا در فر قرار دهید تا پنیر ها کاملا ذوب شوند.

نکته:

• این نوع غذای گوشتی را می توان در یخچال نیز نگهداری کرد. همچنین برای پخت آن می توان روی ظرف را با فویل پوشش داد و به مدت 40 تا 45 دقیقه در 350 درجه فارنهایت در فر قرار داد. در چنین شرایطی نیر باقی پنیر، گوشت و پیاز چه را بدون فویل در فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود.
 نوش جان…

گردآوري: گروه 7 گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی