تناسب اندام سلامت

شیوه های زندگی سالم برای حفظ وزن تان چیست؟

تقویم فارسی اندروید

آیا به تازگی تناسب اندام تان را به دست آورده اید؟ آیا از لاغر شدن ها یا چاق شدن هایی که همه ی برنامه های تان را به هم می زنند خسته شده اید؟ آیا به دنبال راه هایی برای حفظ تناسب اندام و وزن ثابت خود هستید؟ در این مقاله از هفت گنج با ما همراه باشید تا شما را با شیوه های سالم حفظ وزن آشنا کنیم.

شیوه های زندگی سالم برای حفظ وزن تان چیست؟

 

برای حفظ وزن تان از خوردن غذاهای ناسالم و پرچرب اجتناب کنید

چربی ناسالم باعث بالا بردن فشار خون و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است. برای مثال غذاهای حاوی چربی ناسالم مانند ذرت بو داده، چیپس، کراکر، مواد غذایی منجمد و سیب زمینی سرخ کرده بهتر است از رژیم غذایی روزانه ی شما حذف شود.

 

چربی های سالم را هم در حد اعتدال مصرف کنید

همه ی چربی ها برای سلامت شما مضر هستند. شاید از نظر خودتان مصرف غذاهای حاوی اسیدهای غیر اشباع شده و امگا 3 خوب باشد و حتی مصرف آن ها باعث کاهش کلسترول خون و کاهش خطرات ناشی از مشکلات قلبی شود. با این حال شما این دسته از غذاها را هم باید به اندازه مصرف کنید. چرا که مصرف بی رویه ی این غذاها نیز می تواند خطرات خاص خود را به همراه داشته باشد. غذاهایی که چربی سالم دارند عبارتند از آووکادو، تخم مرغ، روغن زیتون، آجیل، ماهی تن و ماهی سالمون.

 

اولویت دادن به غذاهای کم شکر باعث حفظ وزن تان می شود

مصرف بیش از حد شیرینی ها و نوشیدنی های شیرین برای شما مضر است. بهتر است برای تامین قند خون تان به خوردن میوه های سالم و آب میوه های تازه بپردازید. البته مصرف گاه به گاه خوراکی های شیرین مشکل چندانی برای تان ایجاد نمی کند.

 

مواد غذایی فراورده شده را از رژیم غذایی تان حذف کنید

به جای اینکه پول تان را صرف خرید کنسروهایی بکنید که 2 سال ماندگاری دارند سعی کنید میوه و سبزیجاتی را مصرف کنید که برای تان مفید هستند. همچنین در رژیم غذایی تان گوشت و توفو و لوبیا را هم بگنجانید. همچنین بهتر است برای حفظ وزن تان خوردن غلات مانند نان کامل گندم، کوینولا و برنج قهوه ای را هم جز عادت های غذای خود قرار دهید.

 

ورزش منظم داشته باشید

ورزش می تواند تاثیر فوق العاده ای در کاهش استرس شما داشته باشد. با تمرینات بسیار ساده و متعدل می توانید عضلات خود را تقویت کرده و علاوه بر حفظ وزن ایده آل تان خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید. بهتر است قبل از ورزش خود را با حرکات کششی ساده گرم کنید. همچنین بعد از تمرین نیز بدن تان نیاز دارد که عضلات را کمی شل و منبسط کنید. پس بعد از تمرین هم ابتدا حرکات کششی ساده انجام دهید تا عضلات تان شل شوند. نوع ورزش تان نیز کاملا به اختار خودتان است حتی می توانید با یک پیاده روی روزانه نیازتان را رفع کنید. تنها 20 دقیقه پیاده روی به توصیه ی پزشکان یکی از بهترین ورزش هایی است که می توانید انجام دهید.

8 ساعت بخوابید

مطالعات نشان می دهد که یک خواب خوب و کافی می تواند خلق و خوی شما را بهبود داده و روی وزن و کیفیت سلامت وی نیز تاثیر بگذارد. تحقیقات نشان می دهد که حتی یک ارتباط بین خواب کافی و قلب سالم وجود دارد. در طول خواب بدن می تواند دوباره انرژی خود را به دست آورده و ذهن شما می تواند خود را برای یک روز دیگر آماده کند. به علاوه یک خواب مناسب می تواند سیستم ایمنی بدن شما را احیا کند. زمانی که یک خواب شبانه ی خوب و با کیفیت را پشت سر می گذارید بدن تان طراوت بهتری داشته و ذهن تان پویایی خود را باز می یابد. بنابراین سعی کنید هرگز 8 ساعت خواب خود را ترک نکنید.

نوشیدن مقدار کافی آب

بدن شما به آب بیش از هر چیز دیگری احتیاج دارد. آب در تمام واکنش های بیوشیمیایی بدن درگیر بوده و در رود سوختن کالری ها موثر است. شما با نوشیدن آب کافی می توانید به سوخت چربی بیشتری امیدوار بوده و بهتر وزن کم کنید. به علاوه آب کافی می تواند سموم بدن را دفع کند. آب به حفظ عضلات و روان کردن مایع های بین مفصلی بدن کمک می کند. با نوشیدن آب کافی بهتر می توانید تمرینات معمول ورزشی خود را انجام دهید و دیرتر خسته می شوید. سعی کنید همیشه یک بطری آب با خود حمل کرده و به مرور بنوشید. حتی لازم نیست صبر کنید تا تشنه شوید. واقعیت این است که اگر احساس تشنگی می کنید به این دلیل است که بدن شما دچار کم آبی شده است پس قبل از وقوع این رویداد نیاز بدن تان را رفع کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی