سبك زندگي شستشو، نظافت و لكه گيري

شلوار جین خود را چگونه بشوییم؟

تقویم فارسی اندروید

اگر می خواهید شلوار جین مورد علاقه خود را به مدت طولانی نگه دارید تنها کاری که باید بکنید این است که فقط مانند هر نوع لباس دیگر با آنها رفتار نکنید. کمی مراقبت اضافی هنگام شستشوی لباس جین می تواند در طولانی کردن طول عمر و زیبایی ظاهری آنها تاثیر زیادی داشته باشد.

شلوار جین

آنچه شما نیاز دارید:

ماشین لباسشویی

مواد شوینده مناسب برای لباس های پشمی

شلوار آویز

بند رخت یا قفسه لباس

فرآیند شستن شلوار جین

  1. ابتدا برچسب مراقبت را در داخل شلوار خود بخوانید. اگر دستورالعمل شستشوی آن، با آنچه در این مقاله موجود است مغایرت دارد، دستورالعمل لباس را مطابق با برچسب انتخاب کنید.
  2. جیب شلوار خود را خالی کنید.
  3. شلوار جین خود را پشت و رو کنید.
  4. ماشین لباسشویی را در حالت شستشو و چرخش ظریف تنظیم کنید.
  5. مقدار توصیه شده را برای اندازه ماشین خود اضافه کنید (توجه: شلوار جین را باید فقط با شلوار جینهای دیگر شستشو دهید و بیش از پنج عدد در هر بار شستشو مناسب نیست.)
  6. در قسمت تنظیمات، شستشو با آب سرد را انتخاب کنید.
  7. وقتی آب شروع به پر شدن کرد شلوار را اضافه کنید.
  8. اگر دوست دارید شلوار شما نرمتر باشد، طبق دستورات، نرم کننده پارچه را اضافه کنید. همیشه از دستگاه پخش کننده نرم کننده پارچه استفاده کنید زیرا ریختن نرم کننده پارچه به طور مستقیم در آب یا روی لباس ممکن است باعث تغییر رنگ شلوار جین شود.
  9. پس از اتمام شستشو، فوراً جین را از ماشین لباسشوئی خارج کنید.
  10. شلوار جین را پشت و رو کرده و به حالت اولیه بازگردانید و آن را با دور کمر روی آویز شلوار آویزان کنید.
  11. آن را روی یک بند رخت یا قفسه لباس آویزان کنید تا در مجاورت هوا خشک شود (اگر در داخل خانه است، حتماً حوله ای را در زیر آن قرار دهید تا بتواند چکه ها را بگیرد). زمان خشک شدن متفاوت خواهد بود اما ممکن است تا دو روز طول بکشد، بنابراین اگر قصد دارید به زودی شلوار جین خود را بپوشید، از قبل برایش برنامه ریزی کنید.
  12. اگر ترجیح می دهید، لباس جین خود را در خشک کن ماشین قرار دهید آن را در پایین ترین تنظیم دما و چرخش قرار دهید. به خاطر داشته باشید که شلوار جین هایی که در مجاورت هوا خشک می شوند، نسبت به شلوارهایی که در خشک کن خشک می شوند، کوچکتر و تنگ تر و سفت تر می شوند.
  13. هنگام خشک شدن، توصیه می کنیم که شلوار خود را آویزان کنید تا اینکه آن را تا کنید. این کار از چروک و چین خوردگی جلوگیری کنید.

نکات و توصیه های اضافی

  • شلوار جین را با آب گرم نشویید. اگر جین را با آب گرم بشویید، ممکن است خیلی کوچک و تنگ شود!
  • هرگز جین خود را به چیزی از جمله سشوار را خشک نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب جبران ناپذیری به پارچه و رنگ جین شود.
  • هرگز هنگام شستن شلوار جین از سفید کننده استفاده نکنید زیرا این امر باعث کهنه شدن، تغییر رنگ و لکه های بد ریخت روی آن خواهد شد.
  • برای جلوگیری از رنگ گرفتن پارچه، جین را جدا از سایر لباس ها و به صورت جداگانه بشویید.
  • شلوار جین آبی روشن و شلوار جین آبی تیره را به طور جداگانه بشویید تا از رنگ گرفتن و لکه دار شدن آن جلوگیری کنید.
  • اگر شلوار جین شما خیلی بزرگ است، سعی نکنید با یک شستشوی آب گرم یا خشک کن گرم آنها را به اندازه خود کوچک کنید. آنها به طور ناهموار و ناموزونی کوچک خواهند شد. در عوض، آنها را به روش های خیاطی حرفه ای تغییر دهید.
  • اگر به نظر می رسد کمر شلوار شما کوچک شده است یا کمی تنگ است، سعی کنید در حالی که شلوار جین هنوز خیس است، کمر آن را بکشید و کش آن را فشار دهید و یک تخته سفت را در قسمت داخلی کمر قرار دهید تا آن را در حالت کشیده نگه دارد. برخی فروشگاه ها برای این منظور محصولاتی دارند. اگر می توانید آن را تحمل کنید، حتی می توانید شلوار جین را در حالی که خیس است بپوشید تا به یک تناسب بهتر برسید.
  • جین سیاه سریعتر از جین آبی کوچک و تنگ می شود. سعی کنید مقداری نمک معمولی را به آب شستشو اضافه کنید (حدود چند فنجان)، به خصوص اولین دفعاتی که آن را شستشو می دهید. این کار به کاهش تنگ شدن و کوچک شدن آن کمک می کند.

منبع:

howtocleanstuff.net

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی