سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مطالب اختصاصي

شايد ندانيد كه اين كارهاي روزمره چه بلايي سر پوست شما مي آورند !

وقتی که بفهمید کارهای زیادی که همیشه انجام می دهید باعث خرابی پوست شما می شود متعجب خواهید شد!
تقویم فارسی اندروید
وقتی که بفهمید کارهای زیادی که همیشه انجام می دهید باعث خرابی پوست شما می شود متعجب خواهید شد!
علت هاي پيري پوست
علت هاي پيري پوست

نوشیدن قهوه

وقتی که در مورد پوست خشک و زیاد شدن چین و چروک صحبت می شود، کافئین مهم ترین دلیل آن است. با نوشیدن آب خیلی زیاد این تاثیرات منفی را از بین ببرید. همچنین استفاده از آب میوه هایی مثل پرتقال و لیمو برای پوست مفید است.

درآوردن جوش ها

فشار دادن محل جوش ها به منظور درآوردن آنها فقط چرک و میکروب را به قسمت های عمیق تر پوست می برد و درنتیجه جوش های بیشتری خواهید داشت.

حذف کردن وعده های غذایی

حذف کردن یک وعده غذایی باعث پیر شدن زودرس و خشک شدن سریع پوست می شود. همیشه در برنامه غذایی ویتامین C (مرکبات)، B3 (بادام زمینی)، ویتامین E (آواکادو)، و ویتامین A (سیب زمینی) داشته باشید تا سلامت پوستتان حفظ شود.

حمام داغ و طولانی

اگرچه حمام بخار گاهی اوقات خیلی عالی است، اما اینگونه حمام کردن باعث زدودن خارجی ترین لایه پوست شده و درنتیجه پوست حساس و خشک خواهد شد. وقتیکه در حمام پوستتان شروع به قرمز شدن و خارش کرد، پس بدانید باید به این مدل حمام کردن خاتمه دهید.

 

آب کافی نمی نوشید

آب رسانی به بدن نه تنها با پیری می جنگد، بلکه درخشندگی و سلامت پوستتان را نیز تضمین می کند. اگر به اندازه کافی آب ننوشید پوستی خشک و خشن خواهید داشت.

خوابیدن با آرایش روی صورت

خوابیدن در حالی که صورتتان آرایش دارد می تواند منجر به عفونت های میکروبی و بسته شدن منافذ پوست و درنتیجه به وجود آمدن جوش ها شود. همچنین پس مانده های آرایشی که روی بالشتان می ماند می تواند سبب مریضی تان شود. پس یادتان نرود که قبل از رفتن به رختخواب این مواد مضر را از روی پوستتان پاک کنید.

 

صحبت کردن با تلفن

ساعت های زیاد صحبت کردن با تلفن همراه باعث جوش صورت در قسمت اطراف دهان و گونه می شود. پس همیشه از تمیز بودن تلفن خود اطمینان حاصل کنید تا پوستتان تمیز بماند.

رسیدن محصولات مو به پوست صورت

دفعه بعدی که به موهایتان تافت می زنید، از یک حوله تمیز برای پوشاندن صورت خود استفاده کنید. همچنین همیشه موقع ورزش کردن اگر به موهایتان ژل یا تافت بود یک هدبند روی موها ببندید تا درصورت عرق کردن این مواد صورتتان را آغشته نکند.

استفاده از عینک کثیف

یادتان باشد عینک خود را نیز باید مثل لنز همیشه تمیز کنید. باکتری هایی که روی عینک نشسته می تواند وارد منافذ پوست در اطراف بینی شود و باعث ایجاد جوش و خارش شود.

رژیم های مکرر

مدام رژیم گرفتن و لاغر شدن تاثیر مخربی روی پوست شما می گذارد: چرا که این چاق و لاغر شدن ها باعث شل شدن پوست به مرور زمان می شود؛ ابتدا ترک هایی روی پوست ظاهر شده و به مرور پوست شل و آویزان می شود.

نداشتن خواب کافی

رعایت کردن هشت ساعت خواب توصیه شده پزشکان نه تنها شما را سرزنده نگه می دارد بلکه به پوست آبرسانی شده و باعث شادابی ان می شود.  نداشتن خواب شبانه کافی باعث تیرگی و ماتی پوست و بسته شده منافذ می شود.

خوردن زیاد سدیم

استفاده زیاد از سدیم در برنامه غذایی روزانه رطوبت پوست را گرفته و آن را کدر و خشک می سازد. برای اجتناب از آن غذاهای پرنمک را از برنامه غذایی حذف کرده و از مرطوب کننده برای پوست صورت استفاده کنید.

بی توجهی به ضعیف شدن چشم

آیا برای رفتن به چشم پزشک و اوپتومتریست سهل انگاری می کنید؟ پس یک مداد برداشته و روی تقویم زمان های رفتن به چشم پزشک را علامت بزنید. استفاده از لنزهای  تاریخ مصرف گذشته یا عینک قدیمی تان هنگامی که چشم هایتان ضعیف تر شده باعث می شود چشم هایتان را جمع کرده و این کار باعث چین و چروک اطراف چشم می شود. پس برای جلوگیری از این چروک های زودرس حداقل سالی یکبار نزد متخصص چشم بروید.

زیادی موم انداختن

با دیدن رشد کردن موهای بدن سریع به آرایشگاه نروید. زیاد موم انداختن باعث خشن شدن پوست و زیاد شدن جوش ها و برامدگی ها روی پوست می شود. پس تا موم انداختن بعدی حداقل سه هفته فاصله بیندازید خصوصا برای مناطق حساس بدن.

لب ها را فراموش نکنید

لب ها عضو مهم زیبایی صورت هستند که از سه تا پنج لایه سلولی تشکیل شده اند، پس زیبایی لبها اهمیت خیلی زیادی دارد. خشکی لبها و ترک خوردن باعث پیری زودرس می شود. پس چرب کننده و رژلب هایی بخرید که حاوی petrolatum، dimethicone، glycerine باشند که به آبرسانی و رطوبت لبها کمک کنید.

بالش های کثیف

هنگام شب پوست شما فرصت استراحت و دور ریختن سلول های مرده را دارد. سلول های مرده ای که به مرور زمان به بالش شما می چسبند از خود میکروب و مواد سمی به جای می گذراند. برای حفظ سلامت پوست، حداقل هر دو هفته یکبار بالش های خود را بشویید.

پاک سازی زیادی پوست

زیاد پاک سازی کردن پوست چربی های لازم را که برای محافظت درخشش طبیعی پوست واجب است را از بین می برد.پس فقط هفته ای یک بار این کار را انجام دهید تا سلامت پوست حفظ شود.


زياد احساساتي ميشويد

مدام حرکت دادن ماهیچه های صورت برای نشان دادن احساس شادی یا غم باعث ایجاد چین و چروک می شود. پس سعی کنید عادت های خود را تغییر داده و از اخم کردن و منقبض کردن عضلات صورت خودداری کنید.

استرس

وقتی صحبت از پیری پوست می شود، استرس نقش زیادی ایفا می کند. استرس نه تنها باعث تحریک و خارش، کدری و لک شدن پوست می شود، بلکه هنگام اضطراب و خشم و استرس بیشتر عضلات صورت را منقبض می کنید و همین به مرور زمان باعث چروک های پوست می شود. برای جلوگیری از استرس زمانی را به انجام کارهای لذت بخش مثل یوگا، مطالعه یا آشپزی اختصاص دهید.

مصرف بیش از حد شکر

وقتی که زیاد شکر می خورید، کلاژن پوست از بین رفته و درنتیجه پوست شل می شود. با میوه های ارگانیک مثل انبه یا آناناس با این شیرینی پرضرر بجنگید.


ورزش کافی نداشتن

ورزش کردن گردش خون را افزایش داده و به چهره تان درخشندگی و سلامت می دهد. علاوه براین با ورزش سموم بدن شما با عرق کردن دفع می شود، پوست مرده تمیز شده و اجازه رشد سلول ها جدید فراهم می شود.


پلاستیک کشیدن روی لباس های تمیز بعد از خشکشویی

برای جلوگیری از التهاب و خارش پوست به محض اینکه از خشکشویی به خانه رسیدید پلاستیک روی لباس ها را خارج کنید و اجازه دهید لباس ها نفس بکشند. هرقدر این پلاستیک بیشتر روی لباس بماند مواد شیمیایی مضر برای پوست بیشتر جذب لباس می شود.

فراموش کردن بازوی چپ!

وقت رانندگی بازوی چپ شما بیشتر در معرض آفتاب قرار می گیرد پس با محافظ ها از برخورد شدید آفتاب با پوست جلوگیری کنید. انجام همین کار برای بازوی راست فردی که کنار راننده می نشیند توصیه می شود.

 

سونا رفتن

ماندن در سونا و اتاق بخار را به حداقل برسانید. رفتن زیاد به سونا باعث از بین رفتن خاصیت کشسانی و از بین رفتن کلاژن طبیعی پوست شده و درنتیجه به مرور زمان پوست شما چروک می شود.

دمای هوای خیلی بالا

به جای گرم کردن بیش از حد خانه تان، کمی دمای خانه را پایین بیاورید تا رطوبت بیشتری به پوست خود بدهید. با وجود رطوبت کافی در هوا نیازهای پوست شما تامین می شود.

بودن در معرض دود سیگار

حتی اگر سیگاری نباشید، بودن در کنار یک فرد سیگاری به مرور زمان باعث شل شدن پوست و چین و چروک می شود.

آرایش غلیظ

چند روز در هفته را بدون آرایش باشید و اجازه دهید پوستتان نفس بکشد. این کار جلوی بسته شدن منافذ پوست را گرفته و پیرشدن را نیز به تعویق می اندازد.

زیاد ابرو برداشتن

زیادی ابرو برداشتن آسیب جدی به پوست اطراف چشم می رساند. همیشه قبل از ابرو برداشتن موچین خود را با صابون ضدمیکروب بشویید. سپس  با قرار دادن یک حوله گرم روی صورت منافذ پوست را باز کنید. بعد از ابرو برداشتن هم برای التیام پوست از لوسیون آلوورا استفاده کنید.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی