سبك زندگي موفقيت در زندگي

10 نکته در خصوص سرمایه گذاری برای مبتدیان

تقویم فارسی اندروید

سرمایه گذاری

اگر می خواهید وارد عرصه ی سرمایه گذاری شوید و به نوعی مبتدی و بی تجربه هستید احتمالا زیاد مطمئن نیستید که برای شروع چه کاری انجام دهید. سرمایه گذاری حتی برای کسانی که با تجربه هستند می تواند گیج کننده باشد اما برای کسانی که برای اولین بار می خواهند این کار را انجام دهند قطعا کار مشکلی است. در ادامه 10 نکته که برای شروع این حرفه به شما کمک خواهد کرد را با هم دنبال می کنیم. با هفت گنج همراه باشید.

  1. تعیین اهداف سرمایه گذاری

ابتدا آنچه می خواهید برایش سرمایه گذاری انجام دهید را انتخاب کنید. همچنین اهداف تان را مشخص کنید. قطعا نیاز همه پول است اما عواملی که برای هرکس اهمیت دارد می تواند متفاوت باشد. مانند امنیت پول و درامد و یا ارزش سرمایه تان. همچنین عواملی مانند سن یا موقعیت مالی یا دیگر موارد شخصی هم می تواند موثر باشد.

  1. سرمایه گذاری اولیه

هرچه زودتر شروع به سرمایه گذاری کنید بهتر است. می توانید حتی با پول کم شروع کنید و سعی کنید که هر سال به اهداف سرمایه گذاری تان نزدیک تر شوید. بنابراین ترس را نار بگذارید و اولین قدم را بردارید. حتی اگر یک دانش آموز ساده با یک پس انداز محدود هستید.

  1. سرمایه گذاری اتوماتیمک

همیشه مقداری از پولی که به دست تان می رسد را به طور اتوماتیک کنار بگذارید. مثلا هر ماه n درصد از سود حساب تان را به یک حساب دیگر واریز کنید و امنیت آن پول را مد نظر بگیرید تا به نوعی یک حساب و سرمایه گذاری پشتیبان برای خود داشته باشید.

  1. امور مالی تان را چک کنید

زمانی که می خواهید سرمایه گذاری را شروع کنید لازم است مد نظر بگیرید که چه مقدار پول را می خواهید برای هر ماه یا هر هفته یا هر سال به دست آورید. سپس سودی که دریافت می کنید را با این اهداف مقایسه کنید. قطعا زمانی که ریز حساب های تان را با اهداف تان مقایسه می کنید می توانید تسلط بیشتری روی روند سرمایه گذاری تان داشته باشید.

  1. یاد بگیرید

بعد از برداشتن اولین قدم ها وقت آن است ه پیشترفت را شروع کنید. سعی کنید با مطالعه و تحقیق به دانسته ای تان افزوده و خود را در این زمینه قوی تر کنید. اصطلاحات مهم را یاد بگیرید و اطلاعات منسجمی در خصوص سهام، اوراق قرضه، گواهی سپرده و یا چزئیات دیگری مانند تنوع، بهینه سازی سبد سهام و بازده حساب تان به دست آورید.

  1. راه اندازی حساب بازنشستگی

مزیت این حساب می تواند امنیتی باشد که از بابت زندگی متوسط یا راحت شما بعد از بازنشستگی حس خواهید کرد. پس به زمان از کار افتادگی یا بازنشستگی یا حتی ورشکستگی خود هم توجه کنید و برای آن ارزش قائل شوید. ممکن است مجبور شوید کمی دیرتر به اهداف تان برسید اما قطعا امنیتی که به شما داده می شود ارزش این موضوع را دارد.

  1. به سودهای بالا اعتماد نکنید

ممکن است عده ای سودهای بالا برای سهام شان قرار بدهند اما واقعا این به معنی این نیست که شما به زودی پولدار می شوید. حتما قبل از سرمایه گذاری در هر زمینه ای روی آن تحقیق کرده و صطلاحیتش را بسنجید. واقع بین باشید و به هر سود بالایی اعتماد نکنید.

8. تنوع سرمایه گذاری

بازار مدام نوسان دارد. همه سهام ها و قیمت ها مدام بالا و پایین می شوند. برای جلوگیری از ضرر و زیان زیاد مطمئن شوید که در چند زمینه ی مختلف سرمایه گذاری کرده اید. به این ترتیب اگر سودتان در یک زمینه افت کند در یک مورد دیگر سود کرده و می توانید کمی ضررهای تان را جبران کنید. حتی می توانید در بازارهای خارج از کشور سرمایه گذاری کنید تا مطمئن شوید که پول تان در جای امنی هست. به عبارتی برای تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری تان حتی می توانید ریسک کنید.

  1. مطالعه و بررسی مداوم حساب های تان

این مهم است که همیشه و در همه حال حساب های تان را بررسی کرده و بهترین و بدترین عملکردتان را بشناسید. می توانید از اشتباهات تان درس بگیرید و یا اقدامات مثبت تان را برای فردا تکرار کنید. همچنین اگر تغییراتی لازم باشد می توانید آن را اعمال کنید

10. آگاهی

باید همیشه از بازارهای جهانی و اقتصاد کشور خودتان مطلع باشید. سعی کنید روند بازار را مد نظر قرار داده و از تمام اتفاقاتی که می توانند روی وضعیت اقتصادی تاثیر بگذارند آگاه باشید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی