سبك زندگي موفقيت در زندگي

اگر پس انداز کنید خودتان را از نظر مالی نابود خواهید کرد

تقویم فارسی اندروید

پس اندازاگر پس انداز کنید خودتان را از نظر مالی نابود خواهید کرد. یک استراتژی ساده وجود دارد که زندگی مالی شما را تغییر خواهد داد و برای درک آن نیازی به وارن بافت ندارید.

من در بیشتر دوران کاری خودم در بانک کار کردم و به عنوان بانکدار، قبلاً به پس اندازها کننده ها می خندیدم. این حقیقتی است که دوست ندارم اعتراف کنم.

به این دلیل نیست که فکر می کردیم باهوش تر هستیم؛ به این دلیل بود که این یک مثال عالی بود که میزان درآمد ما در هنگام پس انداز پول بد است.

ما اطلاعات غلط خنده داری در مورد پول می آموزیم و سپس به دنیای کار می رویم تا کار خود را صرف کسب درآمد کنیم.
اگر برای پول کار می کنید و نمی دانید که چگونه کار می کند، به طرق غیر منتظره ای به شما آسیب می رسانند. شما باید از این ذهنیت که “پس انداز خوب است” دور شوید.

یک روش بسیار ساده تر برای فکر کردن در مورد پول تان وجود دارد که شما را برای امور مالی آماده می کند و به شما این امکان را می دهد که در صورت انتخاب (نه مشاوره مالی) کمتر استرس داشته باشید و کمتر کار کنید.

این به درآمدی که دارید ربطی ندارد

اگر ندانید که این چگونه کار می کند می توانید پول زیادی کسب کنید و البته هنوز هم مقدار زیادی را از دست می دهید. بسیاری از افراد مشهور مانند مایک تایسون درآمد زیادی کسب کردند و باز هم ورشسکت شدند.

برندگان قرعه کشی به احتمال زیاد طی سه تا پنج سال ورشکسته می شوند. من کسانی را می شناسم که 500 هزار دلار در سال می گیرند که وقتی این رکود اقتصادی اخیر رخ داد، سریع کار خود را از دست دادند.

اگر با ایجاد محتوا، راه اندازی وب سایت، راه اندازی پادکست، تبلیغ محصولات دیگران، نوشتن کتاب های الکترونیکی، اجرای اجلاس های مجازی به اینترنت متصل هستید، می توانید پول زیادی کسب کنید.
درآمدزایی بخش آسانی برای درک آن است.

این به میزانی که پس انداز می کنید ربطی ندارد

سرمایه گذاری

اگر رویکرد ساده ای برای پول درآوردن و پس انداز خود داشته باشید، به پایان خوشی نمی رسد.

این تصویر کاملاً توصیف می کند که چرا پس انداز کردن پول شما را از بین می برد.

هر دقیقه ای که شما صرف پس انداز کردن پول تان می کنید یک دقیقه دیگر تورم به پول شما می خورد و زمان و تلاش شما برای به دست آوردن آن صرف می شود. چرا واقعاً سخت کار می کنید و بعد پول شما بی ارزش می شود؟ این معنی ندارد و جنون آمیز است.

چگونه می توان پول برای شما کار کند نه در مقابل شما

یک راه حل برای مشکل پس انداز پول وجود دارد و برای درک آن لازم نیست شما یک سرمایه گذار مانند وارن بافت باشید.
وقتی رویکرد خود را در این مورد تغییر می دهید می توانید خود را از هلاکت مالی نجات دهید:

این به اینکه شما چه قدر درآمد دارید ربطی ندارد.

این به اینکه شما چه قدر پول پس انداز می کنید ربطی ندارد.

این به این ربط دارد که شما چقدر سرمایه گذاری می کنید.

سرمایه گذاری پول شما صرفاً به معنای این است که پول شما برای شما کار کند.

پولی که می گیرید باید سرمایه گذاری شود. شما گزینه های مختلفی دارید که از قبل می دانید، اما ما هم به آنها اشاره خواهیم کرد. طلا، املاک و مستغلات، اوراق بهادار، سهام، ارزهای دیجیتال. در این امور می توانید پول خود را قرار دهید تا تورم همه آنچه را که برای آن کار کرده اید را نابود نکند.

اگر این قدم اضافی را بر ندارید، باز هم از نظر مالی نابود خواهید شد

حتی اگر پول خود را نیز سرمایه گذاری کنید، باز هم به شما کمک نمی کند. سرمایه گذاری پول شما کافی نیست زیرا باید یک ایده دیگر را درک کنید: تنوع.

مشکل ترین نکته این است که چقدر پول برای قرار دادن در هر کلاس دارایی قرار می گیرد.کسانی که میلیاردها دلار سرمایه گذاری می کنند، چندین دهه را صرف تسلط بر این مهارت می کنند.

راه حل این مشکل برای همه متفاوت است. میزان سرمایه گذاری در هر کلاس دارایی به وضعیت مالی و سن شما بستگی دارد.

اگر بدهی دارید یا ورشکسته هستید، پس معمولاً قصد دارید قبل از نگرانی در مورد سرمایه گذاری، روی صاف کردن آن تمرکز کنید. اگر بدهی ندارید اما فقط کمتر از 10،000 دلار هزینه دارید، در صورت نیاز به دسترسی به آن پول، احتیاط بیشتری خواهید کرد. اگر 100 هزار دلار یا بیشتر برای سرمایه گذاری دارید، ممکن است بخواهید کمی جسور باشید.

ممکن است بخواهید کمی بیشتر به سمت سهام بروید زیرا وقت آن است که از رکود اقتصادی بهره برداری کنید.

راه صرفه جویی در هزینه های مالی این است که بدانید در کجا باید پول خود را سرمایه گذاری کنید و چه مقدار پول نقد برای هر کلاس دارایی اختصاص دهید.

با اصطلاحات بسیار ساده، شما می خواهید در مورد پول به اندازه کافی یاد بگیرید که بتوانید با موفقیت یک درصد ارزش را در کنار هر کلاس دارایی قرار دهید. در اینجا یک مثال آورده شده است:

  • طلا: 5٪
  • املاک و مستغلات: 30٪
  • ارز دیجیتال: 5٪
  • اوراق قرضه: 20٪
  • سهام: 40٪

در مورد هر یک از این کلاس های دارایی بیاموزید و پس از آن پول خود را به ترتیب برایشان اختصاص دهید.

چالش بعدی

هر یک از این کلاس های دارایی دارای زیر شاخه هایی است.

به عنوان مثال، اوراق بهادار خزانه داری و اوراق قرضه وجود دارد و سهام های کوچک، بزرگ و سهام فناوری برای انتخاب وجود دارد. این سطح بعدی جزئیات است و نیاز به یادگیری بیشتری دارد تا بفهمید چه چیزی برای شما معنی دارد.

یک راه حل آسان خرید صندوق های شاخص برای سهام، اوراق قرضه و حتی املاک و مستغلات است بنابراین در معرض هر یک قرار خواهید گرفت. ارزان ترین صندوق شاخصی که من پیدا کردم پیشتاز است و به طور گسترده ای توصیه می شود. بدیهی است که آنها محصولات مختلف زیادی دارند، بنابراین قبل از تصمیم گیری نیاز به تحقیقات کمی دارد.

وضعیت اقتصاد

آخرین موردی که باید در هنگام سرمایه گذاری پول خود و متنوع کردن دارایی های مختلف بر اساس سن خود به آن فکر کنید این است: ما در چرخه اقتصادی کجا هستیم؟

به عبارت دیگر، آیا بورس و اقتصاد در دوره رشد شدید یا رشد بسیار اندک یا رکود قرار دارند؟ همین الان که من این را می نویسم، در رکود اقتصادی هستیم.

فکر کردن در مورد وضعیت بازارها حائز اهمیت است زیرا این دارایی را که می خریدید شکل می دهد. در حال حاضر ما در یک اقتصاد جهانی وارونه با قیمت های منفی نفت، مقادیر گسترده چاپ پول، اوراق با بازده منفی و تورمی که انتظار می رود به بالاتر از حد معمول هم برسد زندگی می کنیم.

بنابراین در رکود اقتصادی، ممکن است دوست داشته باشید که سهام ارزان باشد زیرا تخفیف می گیرید. شاید بخواهید اوراق قرضه کمتری داشته باشید زیرا برای برخی از آنها هیچ چیزی نمی پردازید. ممکن است بخواهید به دارایی های مقاوم در برابر تورم نگاه کنید زیرا زمان نامشخص است.

ساده ترین راه برای یافتن این که چه اوقات مالی را در نظر می گیریم، فکر کردن در مورد بازار در فصول مختلف است:

تابستان، بهار، پاییز، زمستان.

یک فصل را انتخاب کنید و بعد در آن فصل سرمایه گذاری کنید.

نکات نهایی

پس انداز پول شما را نابود خواهد کرد، همانطور که کاهش ارزش دلار به مرور زمان به دلیل تورم را مشاهده کردیم.

اگر هیچ یک از این موارد را انتخاب نکنید، کسب درآمد بی معنی است و در آخر دیوانه می شوید.

وقتی نوبت به پول می رسد، سرمایه گذاری مهم است تا پول شما برای شما کار کند، نه به دلیل تورم علیه شما عمل کند.

وجوه خود را در جاهایی قرار دهید که باعث می شود پول یا دارایی بیشتری داشته باشید که در موارد عدم اطمینان به دلیل رکود از شما محافظت می کنند.

سپس وقتی به سرمایه گذاری فکر می کنید، سن و شرایط مالی خود را در نظر بگیرید و اینکه چگونه می خواهید در طبقه بندی دارایی های مختلف متنوع عمل کنید و فصل مالی که اقتصاد در آن رشد دارد را در نظر بگیرید.

اگر درآمد کسب می کنید و سرمایه گذاری می کنید – به جای پس انداز – استرس کمتری خواهید داشت، کاری را که از آن لذت می برید انجام دهید و به دیگران کمک کنید.

منبع:

medium

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی