سبك زندگي موفقيت در زندگي

زمان مناسب برای شروع یک کسب و کار کوچک چه وقتی است؟

تقویم فارسی اندروید

راه اندازی یک کسب و کار هرگز آسان نیست. شما باید در مورد ارائه خدمات یا محصول خود تصمیم بگیرید، مخاطبان هدف شما چه کسانی خواهند بود و باید بدانید زمان مناسبی برای راه اندازی آن چه زمانی است.

کسب و کار

بر اساس مطالعه ای 62٪ از مردم در ایالات متحده می خواهند صاحب کسب و کار شوند اما واقعاً چند نفر می دانند که برای شروع، راه اندازی و توسعه یک کسب و کار چه چیزی لازم است؟ و آیا زمان مناسبی در زندگی آنها برای شروع است؟

تونی کلمن براون، بنیانگذار شبکه زنان در تجارت، گفت: «همه ایده ها منحصر به فرد نیستند و فقط به یک نفر الهام نمی شوند. “مهم شخصی است که اقدام می کند که در نهایت برنده می شود. بنابراین، به محض دریافت ایده، باید به آن عمل کنید.»

کارآفرینان دلایل زیادی را برای شروع کسب و کار خود ذکر می کنند، از جمله دوست نداشتن شغل فعلی، نیاز به یک منبع خلاق یا فقط میل به پول بیشتر. صرف نظر از اینکه چه چیزی به شما انگیزه می دهد، زمان و دلیل ایجاد یک کسب و کار باید هدفمند باشد.

در اینجا چند مرحله و ملاحظات مهم برای تعیین اینکه آیا زمان مناسبی برای به ثمر رساندن سرمایه گذاری تجاری شما است یا خیر، آورده شده است.

تحقیق کنید و مخاطب هدف خود را پیدا کنید

در قلب هر ایده عالی این است که قصد دارید به چه کسی خدمت کنید. مخاطب هدف شما افرادی هستند که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند یا می خواهند و به نوبه خود می توانند به موفقیت کسب و کار شما کمک کنند. اخیراً مطالعه ای منتشر شده توسط سایت محتوای متمرکز بر استارت آپ Failory که نشان داد 90 درصد استارت آپ ها شکست می خورند. یکی از دلایل اصلی ذکر شده این بود که محصول مناسب برای بازار انتخابی نیست.

برای اینکه بدانید آیا حتی بازاری برای کسب و کار شما وجود دارد یا خیر، انجام تحقیق بسیار مهم است. طبق گفته اداره کسب و کار کوچک (SBA)، کلیدهای کشف نقاط قوت و پیشنهادهای فروش منحصر به فرد و در نهایت شناسایی بازار هدف شما عبارتند از:

  • انجام تحقیقات بازار، مانند جمع آوری داده های جمعیت شناختی در مورد سن، جمعیت و ثروت
  • تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده و روندهای اقتصادی

همانطور که ایده کسب و کار خود را توسعه می دهید، اغلب از مخاطبان هدف خود نظرسنجی کنید تا بفهمید چگونه می توانید مشکلات آنها را حل کنید و نیازهای آنها را برآورده کنید. یکی از این راه‌ ها برای یافتن مخاطبان هدف، از طریق گروه‌ های متمرکز فیسبوک است.

به عنوان مثال، جازمین تامپسون برند مراقبت از موی گیاهی خود، Winnie & Co را پس از اینکه نتوانست محصولات مرطوب کننده برای موهای دخترش پیدا کند، تأسیس کرد.

تامپسون در یک مصاحبه گفت: “در جستجوی خود برای یافتن محصول مناسب برای دخترم، متوجه شدم مادران دیگر نیز همین مشکل را دارند.” تامپسون برای توسعه محصولات موی مبتنی بر وگان خود برای کودکان خردسال، از عضویت خود در گروه های فرزندپروری فیس بوک برای برقراری ارتباط با مادران دیگر و دریافت بازخورد در مورد نیازهای آنها استفاده کرد. این به نوبه خود الهام بخش او شد تا فکر را عملی کند و کسب و کار خود را شروع کند.

ایده خود را در بازار هدف آزمایش کنید

اگر یک ایده تجاری دارید اما مطمئن نیستید که جواب می دهد، بهترین راه برای پیدا کردن آن، آزمایش اش است.

در سال 2019، تونیتا وایت، ایده ای برای عرضه خوشبو کننده های خانگی داشت، با هدف بازاریابی شمع های مبتنی بر سویا برای کسانی که از آنها به عنوان مصرف کننده “شهری” یاد می کند.

وایت در یک مصاحبه گفت: «من به فکر خط تولید خوشبو کننده های خانگی بودم. من به یک منبع خلاقانه نیاز داشتم و می‌خواستم چیزی باشد که دوست داشتم و از آن لذت می‌ بردم.»

این مادر پر مشغله دوقلوها تصمیم گرفت کار کوچکی را شروع کند و با خلق دو عطر بازار را آزمایش کند. وایت پس از آن بودجه ای برای لوازم تهیه کرد و مغازه هایی باز کرد. این کارآفرین پس از آزمایش ایده کسب‌ و کارش و فهمیدن اینکه مردم محصولاتش را دوست دارند، تصمیم گرفت در سال 2020 کارش را گسترش دهد. او یک وب‌ سایت و یک حضور در رسانه‌ های اجتماعی برای گسترش تجارت خود ایجاد کرد.

مشاغل کوچک

آیا زمان، انرژی و منابع دارید؟

اگر آماده راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار هستید، باید زمانی برای اختصاص دادن به آن، انرژی برای عبور از روزهای سخت، منابع مالی و شبکه‌ ای داشته باشید که از تلاش شما پشتیبانی کند.

زمان و انرژی

در حالی که ممکن است برای شروع کسب و کار خود مضطرب باشید، زمان عامل مهمی است که باید در نظر بگیرید، به خصوص در مورد خانه و زندگی حرفه ای خود.

به عنوان مثال، فرض کنید شما مادری هستید که در خانه می‌ مانید و فرزندان کوچکی دارید اما گزینه‌ های زیادی برای مراقبت از کودک ندارید. راه اندازی کسب و کاری که مستلزم آن است که در طول روز در دسترس مشتریان باشید، ممکن است گزینه مناسبی نباشد. یا اگر حرفه ای پرمشقت دارید، راه اندازی یک کسب و کار که به همان اندازه سخت است ممکن است باعث فرسودگی سریع شما شود.

هنوز باید به ارزش ایده خود ایمان داشته باشید. فقط در نظر بگیرید که چگونه می توانید چشم انداز خود را به روشی معقول تر برآورده کنید.

اگر برنامه شما به دلیل مسئولیت های دیگر محدود است، یک برنامه کاربردی و کارآمد برای مدیریت کسب و کار خود ایجاد کنید. این اراده به شما کمک می کند که انگیزه خود را برای ماندن در تجارت و در عین حال مدیریت موثر عملیات خود داشته باشید.

ترزا ساچل، مربی استراتژی کسب و کار و بنیانگذار Kingdom Legacy Partnerships، گفت: “صبر مهم است.” «فصول زندگی و فصل هایی در تجارت وجود دارد. به دلیل زندگی یا شرایط، مجبور خواهید بود خدمات کمتری را تنظیم کنید یا خدمات کمتری ارائه دهید اما به این معنی نیست که متوقف شوید.»

منابع مالی

چگونه برای تامین مالی کسب و کار جدید خود برنامه ریزی می کنید؟ برای بسیاری از کارآفرینان، راه اندازی یک کسب و کار به معنای ایجاد بودجه برای ساختار قانونی، هزینه های عملیاتی، بازاریابی و منابع است و به عنوان بخشی از اداره تجارت خود، هزینه های مکرر خواهید داشت.

مقدار پولی که برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز دارید به طور قابل توجهی به نوع عملیاتی که در حال ایجاد آن هستید بستگی دارد. به عنوان مثال، کارآفرینی که در حال راه اندازی یک وبلاگ است، هزینه های بسیار کمی خواهد داشت. با این حال، شخصی که کسب‌ و کاری را راه‌ اندازی می‌ کند که به ویترین یا تجهیزات زیادی نیاز دارد، برای تأمین مالی ایده خود به یک طرح تجاری و اعتبار خوب نیاز دارد.

همانطور که در نظر می گیرید که آیا اکنون زمان مناسبی برای شروع کسب و کارتان است، این سوالات مهم مالی را از خود بپرسید:

  • چقدر پول برای تامین مالی کسب و کارتان پس انداز کرده اید؟
  • اعتبار شما چگونه به نظر می رسد و آیا به شما کمک می کند یا مانع از راه اندازی کسب و کارتان می شود؟
  • اگر اعتبار شما خوب نیست، برای ایجاد اعتبار باید چه کاری انجام دهید تا آماده راه اندازی کسب و کار خود باشید؟
  • برای تامین مالی کسب و کار خود به چه سرمایه ای نیاز دارید؟
  • هزینه های کسب و کار شما چیست؟
  • راه‌ اندازی این کسب‌ و کار به شرایط مالی شخصی شما کمک می‌ کند یا به آن آسیب می‌ رساند (مخصوصاً اگر شغل خود را برای راه‌ اندازی این تجارت رها کنید)؟

پشتیبانی شبکه

توانایی برقراری ارتباط با دیگران – برای مثال از طریق کانال‌ های اجتماعی مانند لینکدین و سازمان‌ های حرفه‌ ای مرتبط با صنعت – برای شروع یک کسب‌ و کار بسیار مهم است.

قبل از شروع یک کسب و کار، با یک مشاور کسب و کار صحبت کنید تا به شما در انتخاب عاقلانه کمک کند. کارآفرینی یک سفر است. ارتباط با افراد در شراکت صحیح شما را به سطح بعدی سوق می دهد. شما باید با افراد مناسب ملاقات کنید و ارتباط برقرار کنید.

ملاحظات فصلی

زمان سال نیز ممکن است بر توانایی شما برای شروع یک کسب و کار تأثیر بگذارد. برخی از افراد ممکن است در ابتدای سال کسب و کار خود را راه اندازی کنند زیرا اعتقاد به شروعی تازه مرتبط با سال جدید دارند. در همین حال، برخی دیگر ممکن است بر این باور باشند که ایجاد یک تجارت باید زمانی اتفاق بیفتد که بازار برای پذیرش پیشنهاد آنها مناسب باشد.

به عنوان مثال، اگر شما یک نانوا هستید، منطقی است که برنامه ریزی کسب و کار خود را در تابستان شروع کنید. در پاییز، می توانید برای آماده شدن برای فصل تعطیلات، محصولات تجاری خود را با رویدادها عرضه کنید.

شما برنامه ریزی کرده اید

صنعت شما هرچه که باشد، بهترین راه برای راه اندازی یک کسب و کار، ایجاد یک طرح تجاری قوی و استراتژیک و واقع بین بودن در توانایی خود برای اجرا و حفظ آن است. به هر حال، اداره یک کسب‌ و کار نیازمند تعهد و درک مخاطبان هدف، چشم‌ انداز اقتصادی صنعت و توانایی‌ های مالی شماست.

با این حال، یک طرح تجاری قوی، کامل با تجزیه و تحلیل رقابتی و بازار شما، می تواند دیدگاه شما را تقویت کند و به تبدیل ایده شما به واقعیت در هر زمانی که برای شما مناسب است کمک کند.

منبع:

thebalancesmb

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی