سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

روش های خانگی برای براق شدن مو + آموزش چند ماسک خانگی

تقویم فارسی اندروید

براق شدن مو

داشتن عادت های مناسب مراقبت از مو و محافظت از مو در برابر آسیب ها، داشتن موهای سالم و زیبا را ممکن می کند. هنگامی که موهای خود را به آرامی مدیریت می کنید، آنها را با نرم کننده های طبیعی تغذیه می کنید و از استفاده از ابزارهای حالت دهنده گرما خودداری می کنید، به موهای خود این فرصت را می دهید تا از هر زمان دیگری سالم تر به نظر برسند. سالم بودن از درون به بیرون هم با خوردن غذاهای غنی از ویتامین نیز در ظاهر موهای شما تأثیر خواهد داشت. اگر می خواهید به براق شدن مو و ابریشمی شدن آن کمک کنید، از روش های عملی و ساده زیر پیروی نمایید.

مراقبت از مو

سلامت مو

1. موهای خود را به آرامی شستشو دهید و خشک کنید

نحوه رسیدگی به موهای شما تفاوت زیادی در بافت و شکل ظاهری آن ایجاد می کند. هنگامی که با موهای خود خشن هستید، موهای شما وز می شود و شروع به کدر شدن می کند. مو ماده ای شکننده است که باید دقیقاً روی آن کار کرد، دقیقاً مانند یک تکه پارچه ظریف با آن برخورد کنید.

هنگامی که موهای خود را شامپو می کنید، آنها را مالش ندهید. شامپو را روی موهای خود ماساژ دهید و آن را با انگشتان تان به آرامی پخش کنید.

نرم کننده خود را با سردترین آبی که می توانید تحمل کنید از روی موها بشویید. دمای سرد کوتیکول را مهر و موم می کند و به موهای شما کمک می کند تا براق به نظر برسند، در حالی که آب گرم باعث وز شدن و کدر شدن مو می شود.

به آرامی آب موهای خود را بگیرید و به جای اینکه آنها را با سشوار خشک کنید، آنها را با حوله خشک کنید.

2. خیلی کم در هفته شامپو بزنید

شستشوی هر روز مو با شامپو موهایتان را خشک و شکننده می کند. چربی طبیعی که پوست سر شما برای تغذیه مو تولید می کند قبل از اینکه کار خود را انجام دهد، شسته می شود. اگر می خواهید موهای شما سالم و براق بماند، بسته به نوع موهایتان فقط باید هفته ای یک یا دو بار آن را بشویید.

هنگامی که برای اولین بار میزان شستشوی موهای خود را کاهش می دهید، ممکن است چربی آن نسبت به حالت نرمال بیشتر مشاهده شود. پوست سر شما از آنجا که به شستشوی روزمره عادت کرده است، بیشتر روغن تولید می کند. بعد از یک یا دو هفته تعادل برقرار می شود و موهای شما مدت طولانی تری تمیز به نظر می رسند.

روزهای بین شستشو، وقتی که باید موهایتان تمیز به نظر برسد، شامپوی خشک را امتحان کنید. این پودری است که روی مو می پاشید تا روغن آن را جذب کند.

3. بگذارید به جای استفاده از سشوار، موهایتان خود به خود خشک شود

بهترین راه برای حفظ سلامت مو این است که بگذارید به جای استفاده از سشوار، به طور طبیعی خشک شود. گرمای سشوار به ساقه مو آسیب می زند و اگر این کار را هر روز انجام دهید قطعاً با گذشت زمان آسیب می بینید. آن سشوار را کنار بگذارید و بگذارید موهایتان به روش طبیعی خشک شود.

سایر ابزارهای حالت دهی مانند دستگاه های فر کننده، اتو های صاف کننده و غلتک های گرم نیز همین است.

در روزهایی که می خواهید از سشوار یا سایر ابزارهای حالت دهی استفاده کنید، یک سرم محافظ حرارت به موهای خود بزنید تا کاملاً آسیب نبیند.

4. موهای خود را به جای برس کردن، شانه کنید

زدن یک برس پلاستیکی به موهای شما به خصوص هنگامی که خیس است، تقریباً تضمین می کند که باعث آسیب می شود. برس زدن باعث پاره شدن موهای شما می شود، در حالی که شانه زدن گره ها را بدون کشیدن از بین می برد. از یک شانه با دندانه پهن استفاده کنید و حرکات دایره ای را از نزدیک به نوک مو شروع کنید و به سمت ریشه ها حرکت دهید.

5. از روش های آسیب رسان استفاده نکنید

رنگ کردن مو، دکلره، صاف کردن شیمیایی و کارهای نظیر اینها باعث آسیب دیدن مو می شود. برای داشتن موهای سالم و براق شدن مو بهتر است این روش ها را متوقف کنید و اجازه دهید موهای شما رنگ و بافت طبیعی خود را به دست آورد. ممکن است موهای شما رنگ دقیق مورد نظر شما را نداشته باشد اما سالم، براق و ابریشمی است.

اگر می خواهید موهای خود را رنگ کنید از حنا استفاده کنید. این رنگ های طبیعی در واقع به جای آسیب رساندن به موهای شما، باعث براق شدن و درخشندگی آنها می شوند. شما نمی توانید به یک تغییر چشمگیر رنگ دست پیدا کنید، اما می توانید کمی سایه روشن یا موهایی تیره تر را تجربه کنید.

6. از مدل های مو که موها را می کشند خودداری کنید

ویو کردن، اکستنشن، بافت های آفریقایی و سایر سبک هایی که نیاز به کشیدن دائمی موهای شما به حالت محکم دارند می توانند باعث آسیب و ریزش مو شوند. در حالی که بعضی از انواع بافت ها نسبت به سایرین آسیب کمتری دارند، باز هم اگر به طور کامل از آنها دست بکشید، موهای شما سالم تر می شوند و براق شدن مو را تجربه خواهید کرد.

درمان های طبیعی برای براق شدن مو

سلامت مو

1. هر بار که شامپو می زنید برای موهای خود از نرم کننده استفاده کنید

فقط به اندازه کافی از نرم کننده استفاده کنید تا رشته های مو را بدون سنگین شدن موها بپوشاند. نرم کننده را تقریباً چند سانتی متر پایین تر از ریشه موهای خود بمالید و از یک شانه دندانه پهن برای شانه زدن آن تا انتهای آن استفاده کنید. نرم کننده را با آب خنک شستشو دهید تا موجب براق شدن مو شود.

اگر موهای شما بسیار خشک می شود، سعی کنید از ماسک نرم کننده مرطوب کننده نیز استفاده کنید. این ماسک های بدون نیاز به آبکشی را بعد از بیرون آمدن از حمام استفاده کنید، در حالی که موهای شما هنوز مرطوب است. این کار موها را تا دفعه بعدی که شامپو می زنید، نرم و لطیف نگه می دارد.

2. هر چند هفته یکبار درمان های عمیق نرم کننده انجام دهید

درمان های نرم کننده عمیق یک روش عالی برای ابریشمی و براق شدن مو است. از آنجا که درمان ها بسیار موثری هستند، فقط باید هر دو یا یک بار در هفته انجام دهید. از یک نرم کننده طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید و درمان را به شرح زیر کامل کنید:

  • موهای خود را مرطوب کرده و حدود یک قاشق غذاخوری از نرم کننده عمیق را استفاده کنید. از یک شانه دندانه پهن برای پخش کردن آن در کل موهای خود استفاده کنید.
  • موهای خود را به صورت یک دسته بلند یا دم اسبی بالای سر قرار دهید. روی آن را با کلاه دوش یا پلاستیک بپوشانید.
  • حداقل یک ساعت تا هشت ساعت نرم کننده را روی مو بگذارید.
  • برای از بین بردن نرم کننده های طبیعی موهای خود را شامپو بزنید.

3. ماسک موی خانگی را امتحان کنید

در روزهایی که وقت کافی برای درمان نرم کردن عمیق ندارید اما می خواهید برای موهای خود کاری اضافی انجام دهید، سعی کنید از یک ماسک خانگی برای تقویت بافت و ظاهر مو استفاده کنید. بعد از اینکه موهایتان را زیر دوش خیس کردید، ماسک مو بزنید. در پایان موهای خود را با شامپو بشویید. در ادامه مقاله چند ماسک های خانگی آموزش خواهیم داد که موجب براق شدن مو می شوند.

4. برای براق شدن مو از روغن یا سرم استفاده کنید

اگر موهای شما تمایل به وز شدن و کدر شدن دارد، روغن یا سرم موهایتان را صاف می کند و در طول روز از آن در برابر عناصر مضر محیطی محافظت می کند. چند قطره بر روی نوک انگشتان خود قرار داده و سرم را روی موهای خود قرار دهید. به دنبال سرم یا روغنی باشید که حاوی یکی از مواد مغذی زیر باشد:

  • روغن آرگان
  • روغن مراکشی
  • روغن جوجوبا

5. برس موی گراز را امتحان کنید

بیشتر برس ها برای مو ناسالم هستند اما برس موی گراز مخصوصاً برای براق شدن و صاف شدن موهای شما طراحی شده است. موی این برس همان بافت موی انسان است و روغن طبیعی موی شما را از ریشه به ساقه می رساند. این برس ها همچنین باعث تحریک پوست سر می شوند که باعث رشد مو می شود.

شب یا صبح قبل از اینکه بخواهید موهای خود را با شامپو تمیز کنید، از یک شانه دندان پهن برای از بین بردن گره ها استفاده کنید.

حدود 10 دقیقه موهای خود را با برس موی گراز شانه بزنید تا روغن ها پخش شود.

قبل از شامپو زدن حداقل یک ساعت صبر کنید.

انتخاب سبک زندگی سالم

براق شدن مو

1. سلامت را از درون به بیرون هدیه دهید

رژیم غذایی و سایر عادات سلامتی شما تأثیر زیادی در بافت موهای شما دارد. وقتی مقدار زیادی پروتئین، مواد مغذی و چربی های سالم می خورید، موهای شما براق و سالم به نظر می رسند. اگر این کار را نکنید، موهای شما اولین جایی است که درون شما را نشان می دهد. وقتی کارهای زیر را انجام می دهید، می بینید چگونه موهای شما بهبود می یابد:

غذایی حاوی پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و آهن مصرف کنید. ماهی سالمون، ساردین، ​​آووکادو، آجیل و دانه های کتان برای تقویت رشد سالم مو بسیار عالی هستند.

با نوشیدن آب فراوان هیدراته باشید. وقتی کمبود آب دارید، ممکن است موهایتان خشک و شکننده شود.

از کشیدن سیگار خودداری کنید. آسیب دود می تواند موها را کدر و خشک نشان دهد.

2. از محصولات طبیعی مو استفاده کنید

مواد موجود در شامپو و نرم کننده شما ممکن است باعث شود موهای شما به جای ابریشمی و براق بودن، خشک و کدر به نظر برسند. به سراغ شامپوها و نرم کننده های کاملا طبیعی بروید که موهای شما را تغذیه می کنند. مواردی که باید استفاده شود در اینجا آمده است:

شامپوی بدون سولفات را انتخاب کنید. سولفات ها پاک کننده های سختی هستند که در همه موارد از مایع ظرفشویی گرفته تا مواد شوینده لباس شویی استفاده می شود و مردم به تازگی شروع به کشف این موضوع کرده اند که برای مو اصلاً مفید نیستند. به دنبال شامپوهایی باشید که حاوی عبارت “بدون سولفات” هستند و با پاک کننده های طبیعی ساخته می شوند.

شامپوهای بدون سولفات برای کسانی که موهای فر و موج دار دارند نیز مفید است زیرا به جلوگیری از وز شدن مو کمک می کند.

یک نرم کننده بدون سیلیکون انتخاب کنید. سیلیکون ها به نرم کننده ها اضافه می شوند زیرا باعث می شوند موها پس از چند بار استفاده براق و صاف به نظر برسند. متأسفانه، با گذشت زمان آنها در موهای شما جمع می شوند و باعث می شوند موهای شما سنگین و کدر به نظر برسد. گزینه های بدون سیلیکون برای شما بهتر هستند.

3. پوست سر خود را ماساژ دهید تا رشد مو افزایش یابد

علاوه بر احساس عالی، ماساژ باعث گردش خوب خون در پوست سر می شود که به رشد سریع و قوی مو کمک می کند. هر روز یا حداقل بعد از هر بار دوش گرفتن ماساژ پوست سر خود را انجام دهید. فقط انگشتان خود را بر روی پوست سر خود قرار داده و با استفاده از حرکات دایره ای آرام آن را مالش دهید.

برای تقویت ماساژ خود، سعی کنید از روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن جوجوبا استفاده کنید. این امر به ویژه اگر نگران کم پشت شدن مو هستید بسیار مفید است.

روغن درخت چای، روغن اسطوخودوس یا روغن چوب سرو نیز برای موها مفید است.

4. به طور منظم انتهای موهایتان را کوتاه کنید

قسمت های شکاف خورده پایین موهای خود را مرتباً کوتاه کنید تا موهای شما در بهترین حالت سلامتی قرار داشته باشد.

این کار به طور منظم باعث می شود تا موهای شما از لحاظ ظاهری براق تر به نظر برسد زیرا قسمت های کدر و آسیب دیده را از بین می برید. بهتر است هر 6 تا 8 هفته موهای خود را مرتب کنید.

زیبایی مو

بهترین روغن ها برای براق شدن مو

اگر روغن زدن به موهای شما تاکنون بخشی از برنامه مراقبت از موی شما نبوده، زمان آن است که آن را در برنامه تان بگنجانید. روغن ها به آرام سازی پوست سر، تغذیه و مرطوب سازی مو کمک می کنند و هنگام ماساژ دادن آن در پوست سر، به افزایش گردش خون کمک می کنند. موهایی که از نظر تغذیه و رطوبت خوب باشند، دارای کوتیکول های سالمی هستند که این باعث براق شدن موهای شما می شوند. در زیر لیستی از روغن های مختلفی که می توانید برای بهبود سلامت موهای خود استفاده کنید و روش های مختلف استفاده از آنها ذکر شده است.

1. استفاده از روغن نارگیل برای شستشو

روغن نارگیل یکی از محبوب ترین مواد در مراقبت از مو به شمار می رود. این روغن غنی از اسیدهای زنجیره چرب متوسط ​​است و دارای خواص ضد میکروبی است که آن را به یک راه حل موثر برای تغذیه مو با حفظ سلامت پوست سر تبدیل می کند. این یکی از روغن های نفوذ پذیر است که به طور مستقیم به ساقه موهای شما نفوذ می کند و باعث تغذیه آن می شود. این کوتیکول موی شما را صاف می کند، با ایجاد یک مانع محافظ در اطراف ساقه مو از تحلیل رفتن پروتئین و از دست دادن رطوبت جلوگیری می کند.

در حالی که می توان از روغن نارگیل به صورت روغن داغ استفاده کرد یا به عنوان یک نرم کننده عمیق از آن استفاده کرد، روش محبوب دیگر استفاده از آن به عنوان یک نرم کننده روغنی است. شستشو با روغن نه تنها سریع است، بلکه به شما کمک می کند تا برای مدت زمان طولانی موهای خود را حالت دهید. موهای شما را از عواملی مانند از دست دادن رطوبت و اثرات مضر آفتاب محافظت می کند. روغن موهای شما را می پوشاند در حالی که موهایتان سنگین نیست و اطمینان حاصل می کند که کوتیکول های شما در اثر آفتاب یا محیط کم آبی آسیب نبینند. در صورت داشتن پوست سر حساس، روغن نارگیل به عنوان محلول شستشو دهنده به آرام و خنک نگه داشتن آن نیز کمک می کند.

برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان شستشوی روغنی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • موهای خود را با شامپوی معمول بشویید.
  • شامپو را از موهای خود بشویید و آب اضافی آن را بگیرید.
  • دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل بردارید و موهای مرطوب خود را به آرامی با آن بپوشانید. اطمینان حاصل کنید که تمام موهای تان را می پوشاند. روی ساقه تمرکز کنید.
  • نرم کننده خود را روی روغن قرار دهید.
  • بگذارید در این حالت 5 دقیقه بماند.
  • نرم کننده و روغن را از موهای خود بشویید و بگذارید موهایتان خشک شود.

این کار را می توانید تا سه بار در هفته یا هر بار که موهای خود را می شویید، انجام دهید. خواهید دید که موهای شما کمتر در معرض موخوره است و نرم تر می شود. با این حال، این یک راه حل ایده آل برای افرادی نیست که موهای چرب دارند زیرا ممکن است در نتیجه شستشو، موهای شما چرب شود.

2. روغن کرچک

روغن کرچک به طور گسترده ای برای رشد موهای ضخیم استفاده می شود اما بسیاری از افراد از خاصیت نرم کنندگی آن آگاه نیستند. نرم کننده خاصیتی است که رطوبت را حفظ کرده و در موهای شما آن را حفظ می کند. چسبندگی این روغن آن را برای آب بندی رطوبت مناسب می کند. محتوای بالای پروتئین آن باعث می شود تا موهای آسیب دیده را درمان کند، موهای شما را صاف و براق کرده و کمتر در معرض موخوره قرار دهد.

با این حال، خاصیت روغن کرچک باعث می شود که استفاده از آن روی موهایتان، دشوار باشد. استفاده از آن به همراه روغن نارگیل این مشکل را برطرف می کند. این ترکیب روغن کرچک و نارگیل یک راه حل موثر برای براق شدن مو است.

برای استفاده از روغن کرچک برای داشتن موهای براق، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید.
  • برای تقویت رشد مو، آن را در پوست سر خود ماساژ دهید و همچنین بر قسمت های انتهایی آن تمرکز کنید تا شکاف ها به حداقل برسد. قبل از خواب این ترکیب را روی موهای خشک بمالید.
  • هنگامی که تمام موهای شما پوشیده شد، یک حوله گرم را به دور آن بپیچید (می توانید حوله را با استفاده از سشوار گرم کنید.)
  • صبح روز بعد روغن را از موهای خود شامپو کرده و شستشو دهید.
  • اجازه دهید موهایتان خشک شود.

این کار را می توانید تا 2 بار در هفته انجام دهید. بعد از چند بار اول متوجه خواهید شد که موهای شما نرمتر می شود و وز آن از بین می رود. با بهبود سلامت موهای شما، آنها صاف و براق نیز می شوند.

3. کپسول روغن ماهی برای موهای براق

روغن ماهی به دلیل توانایی در تغذیه فولیکول مو با محتوای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 شناخته شده است. این اسیدهای چرب برای رشد سالم مو ضروری است و مصرف بهینه آن رشد و سلامت مو را تضمین می کند. با این وجود می توانید روغن را مستقیماً روی موهای خود بمالید.

موهای دارای کمبود تغذیه فاقد درخشندگی هستند و به احتمال زیاد آسیب می بینند و از بین می روند. افزودن روغن ماهی به رژیم مراقبت از مو این مشکل را برطرف می کند و موهای شما را با مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای حفظ سلامت آن پر می کند.

برای استفاده از روغن ماهی جهت براق شدن مو مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 2 کپسول روغن ماهی را در 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.
  • مخلوط را از ریشه تا نوک آن به موهای خشک بمالید.
  • هنگامی که تمام موهای شما با روغن پوشانده شد، کلاه دوش بپوشید.
  • 30 دقیقه صبر کنید و سپس با شامپو بشویید. نرم کننده را فراموش نکنید.

روغن زیتون به دلیل خواص نرم کنندگی اش به عنوان یک روغن حامل خوب عمل می کند. بسیاری از مردم به دلیل بوی آن از استفاده از روغن ماهی دریغ می کنند. با این حال، مارک هایی هم وجود دارد که روغن ماهی بی بو می فروشند. هفته ای یک بار از روغن ماهی استفاده کنید و بعد از چند بار استفاده، متوجه خواهید شد که موهای شما نرم تر، براق تر و قابل کنترل تر از قبل است. افرادی که موهای چربی دارند نیز می توانند از این ماده استفاده کنند زیرا این روغن ها موهای شما را سنگین نمی کند.

4. روغن جوجوبا برای براق شدن مو

این روغن برای افرادی که پوست سر چرب دارند بسیار مناسب است. این روغن در واقع از ساختار روغن طبیعی تولید شده در پوست سر شما تقلید می کند. روغن جوجوبا سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 و 9 و آنتی اکسیدان است. اسیدهای چرب موهای شما را تغذیه می کنند در حالی که آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد آسیب رسان مبارزه می کنند.

از آنجا که این روغن بسیار شبیه روغن طبیعی تولید شده در موهای شما است، موهای شما را مرطوب نگه می دارد. این کمک می کند تا کوتیکول های ساقه مو را صاف کرده و موهای شما را ابریشمی و براق کند.

برای استفاده از روغن جوجوبا جهت براق شدن مو مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را گرم کنید.
  • روغن گرم را به پوست سر و موهای خود بمالید، اطمینان حاصل کنید که تمام موهای شما به طور یکنواخت پوشانده شده است.
  • یک حوله را با سشوار گرم کنید و آن را دور موهایتان بپیچید.
  • بگذارید 30 تا 45 دقیقه روی سر بماند. می توانید یک شب روغن را روی موهای خود بگذارید.
  • روغن را با شامپو و نرم کننده معمولی بشویید.

اگر موهای خشک دارید می توانید چند قطره روغن جوجوبا به شامپو و نرم کننده خود اضافه کنید. از آنجا که روغن جوجوبا موهای شما را سنگین نمی کند، می توانید با مالیدن چند قطره از آن به موهای خود از آن به عنوان نرم کننده استفاده کنید. با این کار موهای شما صاف می شود و به آن درخشندگی می بخشد.

5. روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس رایحه مطبوعی دارد و در رایحه درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین دارای خواصی است که به موهای شما درخشش می بخشد. به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که به حفظ سلامت پوست سر کمک می کند، اغلب در محصولات مراقبت از مو استفاده می شود. هنگامی که در ترکیب با روغن های دیگر استفاده می شود، شوره سر را کاهش می دهد و به طور موثری موهای شما را حالت می دهد.

مقدار کمی روغن اسطوخودوس برای حالت دادن به موهای شما کافی است. وقتی در ترکیب با یک روغن حامل خوب استفاده شود به طور موثر کار می کند.

برای استفاده از روغن اسطوخودوس جهت براق شدن مو مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 3 تا 4 قطره روغن اسطوخودوس را در 2 قاشق غذاخوری روغن حامل مانند نارگیل یا زیتون مخلوط کنید.
  • مخلوط را گرم کنید و شروع به استفاده از آن روی پوست سر و موهای خود کنید.
  • چند دقیقه پوست سر خود را ماساژ دهید و اطمینان حاصل کنید که تمام موهای شما با روغن پوشانده شده است.
  • 30 تا 45 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.

این کار را حداقل هفته ای یک بار انجام دهید تا متوجه نتایج قابل مشاهده شوید. این روش درمانی روغن داغ نه تنها موهای شما را مرطوب کرده و درخشان می کند بلکه بوی بهشتی موهای شما را نیز به همراه خواهد داشت.

6. روغن رزماری

روغن رزماری به موهای شما کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کرده، آن را نرم، سالم و براق نگه دارد. این ماده برای درمان بسیاری از مشکلات مختلف مو مانند ریزش مو، عفونت های پوست سر و خشکی مو استفاده می شود. همچنین تأیید شده است که گردش خون را در پوست سر شما بهبود می بخشد که امکان جذب موثر مواد مغذی و رشد موهای سالم را فراهم می کند.

می توانید از روغن ضروری رزماری در ترکیب با سایر روغن های حامل مانند نارگیل، زیتون یا بادام استفاده کنید. می تواند به عنوان یک درمان روغن داغ یا یک سرم نرم کننده استفاده شود.

برای استفاده از روغن رزماری به عنوان سرم نرم کننده، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 20 قطره روغن رزماری را با 1 فنجان روغن نارگیل مخلوط کرده و در یک ظرف نگه دارید.
  • موهای خود را شامپو و نرم کننده بزنید.
  • در حالی که موهای شما هنوز مرطوب است، مقدار کمی از مخلوط را به موهای خود بمالید و بگذارید تا در هوای محیط خشک شود.

اطمینان حاصل کنید که زیاد از این مخلوط استفاده نمی کنید در غیر این صورت موهای شما احساس سستی می کند. اگر احساس کردید که موهایتان خشک می شود، چند قطره از مخلوط را بین کف دست خود مالیده و آن را به موهای خود بزنید تا صاف و براق شود.

7. روغن درخت چای

ریشه این ماده شگفت انگیز مراقبت از مو در استرالیا است، جایی که برای درمان جوش، سوختگی و بریدگی از آن استفاده می شد. این ماده اخیراً به یکی از مواد مورد علاقه مراقبت از مو تبدیل شده است. خواص ضد باکتری و ضد قارچی آن را به یک راه حل موثر برای حفظ سلامت پوست سر تبدیل می کند. هنگامی که در ترکیب با روغن حامل استفاده می شود، موهای شما را مرطوب می کند، پوست سر شما را آرام می کند و شوره سر را به حداقل می رساند.

سلامت پوست سر شما میزان تغذیه مو را تعیین می کند. پوست سر تحریک شده به اندازه کافی سبوم ترشح نمی کند و در نتیجه موهای شما را خشک و بی روح می کند. روغن درخت چای با بهبود سلامت پوست سر شما این مشکل را برطرف می کند.

برای استفاده از روغن درخت چای برای داشتن پوست سر سالم و موهای براق، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 3 تا 4 قطره روغن درخت چای را با 2 قاشق غذاخوری روغن دیگر مانند روغن نارگیل ترکیب کنید.
  • این مخلوط را گرم کنید و شروع به ماساژ آن در پوست سر خود کنید.
  • بعد از حدود 10 دقیقه ماساژ دادن موها، تمام طول موهایتان را با مخلوط روغن بپوشانید.
  • بگذارید این مخلوط به مدت 30 تا 45 دقیقه روی موهای شما بماند و سپس با شامپو بشویید.
  • بعد هم نرم کننده بزنید.

این درمان روغن داغ را هفته ای یک بار برای داشتن پوستی سالم که سبوم کافی برای تغذیه و نگهداری مو تولید می کند، استفاده کنید.

ماسک مو

بهترین ماسک های طبیعی مو برای موهای براق

حداقل یک بار در هفته استفاده از ماسک طبیعی مو نتایج فوری را به شما نشان می دهد و درخشش فوری به موهای شما می بخشد. در زیر، ما چند ماسک مو ذکر کرده ایم که براقی زیادی را به موهای شما می بخشند و باعث می شوند با سلامتی درخشنده شوند.

چگونه از ماسک مو استفاده کنیم؟

  • ماسک موهای خود را تهیه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و اطمینان حاصل کنید که هیچ توده ای در آن وجود ندارد.
  • موهای خود را بدون استفاده از نرم کننده بشویید و بگذارید تا در هوای محیط خشک شود.
  • موهای خود را به طور مساوی با ماسک مو بپوشانید.
  • بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند.
  • با شامپو بشویید و سپس به آن نرم کننده بزنید.

1. ماسک تخم مرغ

تخم مرغ ها مملو از پروتئین است، همان چیزی است که موهای شما از آن تشکیل شده است. استفاده از ماسک تخم مرغ باعث درخشش فوری موهای شما و افزایش مقاومت کششی آن می شود. برای تهیه یک ماسک ساده مو با تخم مرغ برای براق شدن مو به یک تخم مرغ، دو قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن بادام نیاز دارید. اگر موهای شما بسیار بلند است، می توانید میزان مواد مورد استفاده خود را دو برابر کنید.

2. ماسک موز

موز سرشار از ویتامین های A ،B ،C و E است که آن را به یک ماده عالی برای درمان موهای آسیب دیده تبدیل می کند. این ویتامین ها ضمن افزودن درخشش به تغذیه مو کمک می کنند و موهای شما را بسیار نرم و قابل کنترل می کنند. تهیه ماسک موی موز در خانه آسان است. فقط یک موز رسیده تهیه کرده، آن را له کرده و روی موهای خود بمالید. در صورت تمایل، برای نرم کردن بیشتر می توانید یک قاشق چای خوری روغن موی مورد علاقه خود مانند بادام یا نارگیل را هم اضافه کنید.

3. آلوئه ورا

از آنجا که آلوئه ورا 95٪ آب است، بسیار فوق العاده آبرسانی می کند و این ماده را به ماده ای مناسب برای مراقبت از مو تبدیل می کند. این به مدت طولانی به عنوان ماده ای که با شوره سر مبارزه می کند، رطوبت رسانی می کند و رشد مو را تقویت می کند، در مراقبت از مو استفاده می شود. برای استفاده از آلوئه ورا در ماسک مو، 1 فنجان ژل آلوئه ورای تازه را از گیاه خارج کنید. به این مقدار، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک اضافه کنید که ماده ای شناخته شده برای کنترل وز است. این مخلوط را به موهای خود بمالید. می توانید به مدت 45 دقیقه یا حتی یک شب آن را روی سر بگذارید.

4. آووکادو

آووکادو سرشار از روغن های چرب و ویتامین های A ،B و E است که از مواد مغذی عالی برای مو هستند. آنها همچنین سطح کلاژن را در بدن شما افزایش می دهند. کلاژن برای رشد سالم مو ضروری است و همچنین موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و شکاف را کاهش می دهد. از بین بردن آسیب ها باعث بهبود سلامت ساقه مو می شود و به آن براقی درخشندگی می بخشد. برای تهیه یک ماسک موی آووکادو، تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که به اندازه کافی آن را له کنید تا تمام طول موهای شما را بپوشاند.

5. شنبلیله

دانه شنبلیله غنی از آنتی اکسیدان است و خاصیت مرطوب کنندگی دارد. آنها موهای شما را نرم می کنند زیرا آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد آسیب رسان موجود در موهای شما را خنثی می کنند. موهایی که سالم و مرطوب هستند قطعاً براق هستند. برای استفاده از دانه های شنبلیله در ماسک مو، دو قاشق غذاخوری شنبلیله برداشته و آنها را به صورت پودر ریز خرد کنید یا آسیاب کنید. این پودر را در یک فنجان شیر مخلوط کنید. موهای خود را از ریشه تا نوک با این شیر بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه بماند.

6. حنا

حنا نه تنها به عنوان رنگ استفاده می شود بلکه در طول تاریخ به عنوان نرم كننده مو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی است که سلامت پوست سر شما را حفظ می کند. حنا رنگ قرمز تیره ای به موهای شما می بخشد و بنابراین اگر شخصی هستید که عاشق بازی با رنگ هستید، ماده ای عالی برای درخشش است. برای استفاده از ماسک موی حنا، پودر حنای خالص را با آب ترکیب کنید. به اندازه کافی آب اضافه کنید تا قوام خمیری غلیظی به دست آید. مخلوط را به موهای خود بمالید و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت بماند.

7. پاپایا

میوه پاپایا این توانایی را دارد که موهای آسیب دیده را براق، صاف و قابل کنترل کند. در بسیاری از محصولات تجاری مو ذکر شده است که حاوی پاپایا هستند. این به این دلیل است که این میوه برای مدت طولانی به عنوان داروی مراقبت از مو استفاده میشد که آسیب مو را برطرف می کرد و رشد مجدد را تشویق می کرد. برای استفاده از پاپایا در ماسک مو، پاپایا را پوست بگیرید و هسته آن را جدا کنید. به اندازه کافی آن را مخلوط کنید تا 1 فنجان پاپایای خالص پوره شده به شما بدهد. به این، نصف فنجان ماست اضافه کنید. این ماسک را روی موهای خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند.

8. ماسک موی ماست

ماست غنی از ویتامین های B5 ،D و پروتئین هاست. در بسیاری از ماسک های مو برای آبرسانی و افزودن درخشش فوری استفاده می شود. همچنین سرشار از اسیدهای لاکتیک است که پوست سر شما را پاک می کند و مواردی مانند شوره سر را به حداقل می رساند. برای استفاده از ماست در ماسک مو، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو به یک فنجان ماست اضافه کنید. این مخلوط را روی موهای خود بگذارید و بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند.

ماسک مو

چای هایی برای موهای براق

چای ها معمولاً به عنوان شستشوی نهایی برای افزودن درخشش به موهای شما استفاده می شوند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هایی هستند که موهای شما را نرم و لطیف می کنند اما قبل از ورود به لیست چای هایی که به عنوان شستشو دهنده مو برای موهای براق خوب کار می کنند، بیایید در مورد نحوه شستشوی موهای خود با چای صحبت کنیم.

  • از دو چای کیسه ای انتخابی خود استفاده کنید و آنها را در دو فنجان آب داغ خیس کنید.
  • پس از آماده شدن چای، کیسه ها را برداشته و بگذارید چای خنک شود.
  • مو را با شامپو و نرم کننده خود بشویید.
  • درست قبل از بیرون آمدن از دوش، چای خنک شده را روی موهای خود بریزید.
  • چای اضافی را فشرده و اجازه دهید روی موهای شما خشک شود.
  • برای دیدن نتایج بهتر، ماهانه دو بار این کار را تکرار کنید.

در زیر لیستی از سه چای مفید برای براق شدن مو آورده شده است.

1. چای بابونه برای براق شدن مو

اگر قصد دارید موهای خود را هایلایت کنید اما مردد هستید زیرا نمی خواهید به موهای خود آسیب برسانید، محلول شستشوی موی چای بابونه کاملاً مورد پسند شماست. چای بابونه دارای مواد روشن کنندگی است که کمی هایلایت طبیعی را به موهای شما اضافه می کند در حالی که محتوای آنتی اکسیدانی غنی آن باعث می شود مو نرم شود.

2. چای سیاه برای براق شدن مو

از طرف دیگر، اگر می خواهید رنگ موهای خود را تیره کنید، چای سیاه محلول شستشوی موی مناسبی برای شماست. چای سیاه در حالی که موهای شما را تیره و براق می کند از ریزش مو جلوگیری می کند. محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن باعث قوی تر شدن موها می شود، در حالی که آسیب ها را به حداقل می رساند.

3. چای سبز برای براق شدن مو

چای سبز یکی از محبوب ترین چای هایی است که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد شناخته شده است. تأیید شده است که باعث کاهش ریزش مو می شود، رشد مو را تحریک می کند و باعث درخشش آن می شود. همچنین از اسیدهای آمینه و پانتنول تشکیل شده است که هر دو برای رشد سالم مو ضروری هستند.

شستشوی مو برای داشتن موهای براق

شستشوی مو با مواد طبیعی به عنوان راهی برای شفاف سازی و افزودن درخشش در حال رایج شدن است. مواد بسیاری وجود دارد که می توانید در شستشوی مو استفاده کنید، همه آنها اهداف مختلفی را دارند که هدف نهایی دستیابی به موهایی است که با سلامتی می درخشند. در زیر لیستی از انواع مختلف شستشوی مو آورده شده است که موجب براق شدن مو می شوند.

1. گلاب

گلاب به دلیل خاصیت طراوت و تازگی آن برای مدت زمانی طولانی در مراقبت از پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته است. این، به دلیل خواص ضد عفونی کننده آن که باعث تسکین پوست سر شما می شود، باعث می شود تا یک شستشو دهنده مناسب و مرطوب کننده مو باشد. همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین درمان های مو است. بعد از شامپو زدن و نرم کننده زدن به موهای خود از 2 فنجان گلاب خنک به عنوان شستشوی نهایی استفاده کنید تا موهای شما نرم و مرطوب شود.

2. ماء الشعیر

اکنون بسیاری از شامپوها و نرم کننده های تجاری ماء الشعیر را به عنوان یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده مورد استفاده قرار می دهند. این بدان دلیل است که مواد اولیه آن، مالت و رازک، سرشار از پروتئین هایی هستند که موهای شما را می پوشانند و آنها را تغذیه می کنند، در نتیجه موجب نرم شدن و براق شدن مو می شوند. برای استفاده از ماء الشعیر به عنوان محلول شستشوی مو، ابتدا موهای خود را شامپو بزنید و سپس ماء الشعیر را روی مو بریزید. چند دقیقه موهای خود را ماساژ دهید و سپس آن را با آب خنک یا ولرم بشویید.

3. عسل

عسل یک ماده مرطوب کننده و نرم کننده شناخته شده است، به این معنی که رطوبت را در ساقه موهای شما قفل می کند و آن را مرطوب نگه می دارد. همچنین فعالیت آنتی اکسیدانی را تشویق می کند و موهای شما را بدون آسیب نگه می دارد. برای استفاده از عسل جهت آبکشی، یک قاشق غذاخوری عسل خام را با دو فنجان آب مخلوط کنید. بعد از شامپو کردن و نرم کننده زدن به موهای خود از این مخلوط به عنوان شستشوی نهایی استفاده کنید.

4. ژلاتین

ژلاتین همچنین می تواند موهای شما را صاف، نرم و براق کند. دارای پروتئین هیدرولیز شده است که به درمان موهای آسیب دیده کمک می کند. به علاوه، لطافت ابریشمی به موهای شما می افزاید و آن را بسیار براق می کند. یک قاشق غذاخوری ژلاتین را در یک فنجان آب گرم هم بزنید تا کاملا حل شود سپس یک قاشق چای خوری سرکه سیب و چند قطره روغن اساسی اسطوخودوس با آن مخلوط کنید. مخلوط را روی مو و پوست سر خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید. این روش درمانی را هفته ای یک بار برای براق شدن مو تکرار کنید.

5. قهوه

این آبکشی مناسب برای دوستداران قهوه و افرادی است که بوی قهوه را دوست دارند. یک شستشوی قهوه می تواند رنگ موی شما را غنی کند و آن را براق نشان دهد. با این حال، اگر موهای روشنی دارید و نمی خواهید قهوه موهای شما را لکه دار کند، ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد. از دو فنجان قهوه سیاه دم کرده که برای شستشوی نهایی خنک شده استفاده کنید تا موهای شما درخشان شده و بوی خوبی داشته باشند.

6. آب پیاز

آب یک عدد پیاز بزرگ را با 3 تا 4 قطره روغن ضروری اسطوخودوس مخلوط کنید تا زمانی که محلول کاملاً ترکیب شود. این محلول را روی پوست سر خود بمالید در حالی که آن را به آرامی با نوک انگشتان تان ماساژ می دهید. آب پیاز را حدود 10 تا 15 دقیقه بگذارید تا روی مو بماند. موهای خود را با یک شامپوی ملایم و بدون سولفات بشویید و کار را با نرم کننده تمام کنید. دو بار در هفته تکرار کنید. آب پیاز به جلوگیری از ریزش مو، تقویت رشد مو و رشد مجدد مو کمک می کند. این احتمالاً به دلیل محتوای گوگرد زیاد آن است که به افزایش گردش خون کمک می کند و باعث تغذیه بهتر می شود. همچنین منبع غنی از مواد مغذی مانند بیوتین، منگنز، فلاونوئیدها، ویتامین C، فسفر، اسید فولیک و مس است که همه به سلامت و درخشش موهای شما کمک می کنند.

روش های آسان دیگر برای داشتن موهای براق

موهای براق

1. سرکه سیب

از سرکه سیب به عنوان یک شستشو دهنده شفاف کننده مو استفاده می شود. این باعث از بین بردن تجمع آلودگی و محصولات شیمیایی می شود و موهایی نرم و براق به شما می دهد. با این حال، استفاده بیش از یک بار از آن در ماه می تواند موهای شما را خشک کند. برای آبکشی، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را به دو فنجان آب اضافه کنید.

2. گلیسیرین

استفاده از اسپری مو بر پایه گلیسیرین می تواند معجزه ای برای موهای شما ایجاد کند. این امر نه تنها به موهای شما درخشندگی می دهد بلکه باعث می شود موها راحت تر شانه شوند. گلیسیرین گیاهی، آب و یک روغن ضروری معطر را به انتخاب خود در یک بطری اسپری ترکیب کنید تا اسپری جوان کننده و مناسب مو داشته باشید.

3. آب میوه ها و عصاره ها

مصرف آب میوه های تهیه شده از گواوا، سیر، گشنیز، هویج، آلوئه ورا و توت فرنگی می تواند کمک زیادی به بهبود سلامت موها و براق شدن آنها بکند.

4. آب لیمو

افزودن لیمو به عنوان ماده ای مغذی در ماسک مو یا استفاده از آن به عنوان محلول شستشو می تواند موهای شما را فوراً براق کند. این به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن است که همراه با توانایی آن در افزایش تولید کلاژن است. یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به دو فنجان آب اضافه کنید تا از آن به عنوان شستشو دهنده مو استفاده کنید.

5. سرم موهای براق

استفاده از سرم مرطوب کننده باعث رطوبت و احساس صافی در مو می شود. این به این دلیل است که سرم ها معمولاً حاوی سیلیکونی هستند که موهای شما را می پوشاند، رطوبت را در آن نگه می دارد و یک سطح صاف ایجاد می کند و باعث کنترل بیشتر آن می شود.

6. شیر

استفاده از شیر ساده به عنوان ماسک مو می تواند معجزه ای برای موهای شما باشد. شیر یک نرم کننده قوی است که خاصیت صاف کنندگی نیز دارد. برای استفاده از شیر به عنوان ماسک مو، کافی است یک فنجان شیر را بر موهای خود ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بماند سپس آن را با شامپو و نرم کننده بشویید.

7. شیر نارگیل

شیر نارگیل سرشار از پروتئین، چربی های ضروری و پتاسیم است که همه آنها برای موهای سالم لازم هستند. برای استفاده از شیر نارگیل جهت داشتن موهای براق، 1 فنجان شیر را به موهای خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. این را با آب خنک بشویید.

8. روی یا زینک

این ماده معدنی برای سلامت پوست، مو و ناخن ها ضروری است. کمبود این ماده معدنی می تواند منجر به مشکلاتی مانند ریزش مو، آکنه و شکنندگی ناخن شود. بنابراین، مصرف مواد غذایی مانند اسفناج، آجیل، مرغ و لوبیا را شروع کنید، غذاهایی که سرشار از روی هستند.

9. موهای براق با سس مایونز

سس مایونز پرچرب حاوی مواد مغذی خوبی همچون تخم مرغ، سرکه و روغن های چرب است که مواد شگفت انگیزی برای مراقبت از مو هستند. برای استفاده از سس مایونز به عنوان یک درمان نرم کننده عمیق، آن را روی موهای خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سس مایونز در دمای اتاق قرار دارد. قبل از شروع درمان موهای خود را با آب گرم مرطوب کنید. بگذارید یک ساعت در موهای شما بماند و سپس آن را با شامپو و نرم کننده بشویید.

10. کشک

1 فنجان کشک و 2 قاشق غذاخوری پودر آملا را با هم ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست بدست آورید. این مواد را روی پوست سر و موهای خود بمالید. هنگامی که موهای شما کاملاً پوشیده شد، حدود 30 دقیقه ماسک را روی پوست سر خود بگذارید.
سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم و بدون سولفات بشویید و کار را با نرم کننده تمام کنید. هفته ای 1 تا 2 بار می توانید تکرار کنید. کشک حاوی ویتامین های B5 و D است که برای سلامت مو ضروریست. به شما کمک می کند تا ساقه های مو را از درون تقویت کرده و در عین حال با مواردی مانند شوره سر نیز مقابله می کند. آملای موجود در این ماسک به شما کمک می کند تا به پوست سر شما ویتامین C تقویت کرده و به رشد مو کمک کند.

موهای براق

یوگا برای موهای براق

بسیاری از تمرینات یوگا وجود دارد که می توانید برای رسیدن به موهای بلند و براق انجام دهید. این کار با کنترل استرس، آرامش بدن و بهبود گردش خون به حفظ سلامت مو کمک می کند.

ویتامین هایی برای موهای براق

مصرف طولانی مدت مکمل های ویتامین می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند وقتی که شما یک هدف بلند مدت برای داشتن موهای بلند و براق دارید. ویتامین های خاصی مانند ویتامین های B کمپلکس، ویتامین C و ویتامین E برای رشد سالم مو ضروری است. در حالی که می توانید غذاهایی غنی از این ویتامین ها بخورید، مصرف مکمل های ویتامین نیز گزینه مناسبی است. با این حال، قبل از شروع مصرف هرگونه مکمل، حتماً با یک متخصص حرفه ای مشورت کنید.

برای موهای براق چه چیزهایی باید بخورید

اگر دستیابی به موهای زرق و برق دار و براق یکی از اهداف طولانی مدت شماست، حفظ رژیم غذایی مناسب برای پوست و مو یک کار ضروری برای انجام می شود. اگرچه حفظ یک رژیم غذایی متعادل که شامل غذاهای دریایی، گوشت و تخم مرغ و نوشیدن آب فراوان باشد امری قطعی است اما مصرف غذاهایی که به طور عمده سلامت موهای شما را تقویت می کنند امری است که منجر به نتیجه سریعتر می شود. در زیر لیستی از غذاهایی آورده شده است که باید برای داشتن موهای صاف و براق آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

1. سبزیجات مناسب

سبزیجاتی که سبز تیره هستند مانند کیل، کلم بروکلی و اسفناج، باید بخشی از رژیم شما باشند. این بدان دلیل است که آنها غنی از اسیدهای امگا 3، پروتئین ها و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، روی، سلنیوم، آهن، منیزیم و کلسیم هستند که باعث بهبود سلامت موها و تغذیه آنها می شوند.

2. میوه های مناسب

میوه ها به دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی غنی باید قسمت مهمی از رژیم شما باشند. مصرف میوه هایی مانند موز، آووکادو، طالبی، انگور، سیب، لیمو، گوجه فرنگی و پاپایا کمک زیادی به سلامت مو می کند.

3. آجیل

آجیل منبعی غنی از اسیدهای چرب و مواد معدنی مانند روی است. آنها همچنین یک گزینه مناسب برای میان وعده سالم هستند. هر روز چند عدد آجیل برای موهای براق و پر زرق و برق مصرف کنید.

برای موهای براق از چه چیزهایی باید اجتناب کنید

1. از استرس خودداری کنید

استرس یکی از بزرگترین دلایل ناسالم بودن مو است. همچنین یک استرس بزرگ می تواند منجر به ریزش مو شود. استرس بیش از حد می تواند بر گردش خون شما تأثیر بگذارد و تغذیه ای را که فولیکول های مو دریافت می کنند به حداقل برساند. فعالیت های تسکین دهنده استرس مانند ماساژ آرامش دهنده سر، یوگا و ورزش تا حد زیادی به حفظ سلامت مو کمک می کند.

2. از استفاده از آب سخت خودداری کنید

آب سخت آبی است که سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، مس و منیزیم باشد. استفاده بیش از حد از آب سخت می تواند منجر به شکنندگی مو و ریزش مو در موارد شدید شود. استفاده از فیلتر دوش می تواند به حل این مشکل کمک کند.

3. غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید

از رژیم غذایی مضر، نوشابه های گازدار، شکر زیاد، الکل و نشاسته سفید خودداری کنید زیرا این مواد غذایی منجر به ریزش مو، شوره سر و شکنندگی مو می شوند.

4. از محصولات شیمیایی استفاده نکنید

در حالی که به طور کلی نمی توان از مواد شیمیایی اجتناب کرد، حذف کردن درمان شیمیایی ضروری است. روش هایی مانند دکلره کردن و صاف کردن دائمی، موهای شما را سست کرده و در معرض آسیب قرار می دهد. هنگام انتخاب شامپو و نرم کننده، مارک هایی را انتخاب کنید که فاقد سولفات باشند. سولفات ها می توانند به موهای شما آسیب برسانند و استفاده بیش از حد از آنها باعث خشکی و شکنندگی مو می شود.

5. موهای خیس

موهای شما در حالت خیس در آسیب پذیرترین حالت قرار دارد. به همین دلیل است که هرگز نباید آن را شانه بزنید در حالی که هنوز مرطوب است. مرطوب نگه داشتن مو برای مدت زمان طولانی می تواند به کوتیکول شما آسیب برساند و باعث سستی مو شود. برای جلوگیری از این مسئله، از سشوار استفاده کنید تا بعد از شستن موهایتان آن را خشک کند. قبل از اینکه موهایتان را سشوار کنید، بگذارید کاملاً خشک شود.

آیا اتوی آهنی تخت می تواند موهای شما را براق کند؟

استفاده از اتوی تخت برای موها را می توان یک میانبر کوتاه برای داشتن موهای براق دانست. اتوی صاف کننده باعث می شود که کوتیکول های شما صاف باشد و باعث می شود نور بیشتری از سطح موهای شما منعکس شود. با این حال، استفاده زیاد از اتوی صاف کننده ممکن است به موهای شما آسیب برساند و در بعضی موارد شدید، آنها را بسوزاند. موهای خود را برای اتو زدن آماده کنید و آن را از شب قبل روغن مالی کنید و قبل از اینکه آن را صاف کنید، از یک محافظ گرما استفاده کنید.

آیا نرم کننده زدن لازم است؟

موهای شما به اندازه تغذیه به رطوبت هم نیاز دارند. عدم استفاده از نرم کننده باعث می شود موهای شما آسیب دیده و خشک شوند. حالت دادن موهای شما باعث مهر و موم شدن کوتیکول های شما می شود و رطوبت ساقه های مو را حفظ می کند. همچنین موهای شما را می پوشاند تا بلافاصله موهای خشک و خشن را به موهای صاف و براق تبدیل کند که یک شانه بدون دردسر از آن عبور کند. اگر موهای چربی دارید، از طول میانی موهای خود تا نوک ها مقدار کمی نرم کننده بزنید. برای موهای خشک می توانید از بالاتر شروع کنید.

سایر نکات مراقبتی برای موهای براق

هر روز حداقل دو و نیم لیتر آب بنوشید تا موهایتان مرطوب و سالم بماند.

مقداری آب به شامپوی خود اضافه کنید تا اثر خشکی آن بر روی موهای شما به حداقل برسد.

قبل از خواب موهای خود را در با یک کش شل در بالا قرار دهید تا از گره خوردن آن جلوگیری شود. همچنین بهتر است روکش بالش خود را به روکش ساتن ابریشمی تغییر دهید که باعث می شود موهای شما در هنگام خواب خشک نشود.

حداقل یک بار در هر ماه از یک شستشو دهنده شفاف کننده مانند سرکه سیب استفاده کنید تا تجمع آلودگی موهای شما پاک شود.

قبل از دوش گرفتن موهای خود را شانه بزنید تا موهایتان در حالی که مرطوب است قابل کنترل باشد.

موهای خود را با حوله خشک نکنید زیرا باعث خشکی و آسیب می شود. در عوض، برای انجام این کار از سشوار در حالت خنک استفاده کنید.

از شانه چوبی دندانه دار یا برس paddle مخصوص موهای خود استفاده کنید. شانه چوبی برای از بین بردن موهای شما بهترین عملکرد را دارد و باعث اصطکاک نمی شود.

بیش از سه بار در هفته موهای خود را نشویید تا خشک نشود.

برای سالم و براق نگه داشتن موهای خود، هفته ای دو بار به آن روغن بزنید.

حفظ سلامت کلی موهای شما راهی مطمئن برای دستیابی به موهای براق و درخشنده است. از چرب کردن مو تا تغذیه مو با موادی که به راحتی در دسترس هستند، روش های مختلفی برای دستیابی به موهای براق وجود دارد.

حالا که می دانید چگونه موهای براق داشته باشید، منتظر چه چیزی هستید؟ با این دستور العمل های شگفت انگیز مراقبت از مو، موهای خود را ناز و نوازش کنید و از تجربیات خود در بخش نظرات زیر برای ما بگویید.

منبع:

wikihow

stylecraze

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی