آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه معرفی چند میان وعده سالم برای کودکان

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه معرفی چند میان وعده سالم برای کودکان . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
یکی از درگیری‌های ذهنی هر پدر و مادری این است که چه ماده غذایی برای فرزندش مفید است و برای او ضرر ندارد. معمولا آن‌ها همیشه نگرانند تا خوراکی‌ای که کودکشان می‌خواهد بخورد، سالم باشد. در ادامه با چند میان وعده سالم و مناسب برای کودکان آشنا می‌شویم که تهیه آن‌ها هم کار راحتی است.

غلات

غلاتی که دارای سبوس هستند منبعی سرشار از اونواع ویتامین‌ها، کلسیم و فیبر هستند. استفاده از این غلات به همراه شیر، یک میان وعده سالم و عالی است که می‌توانید از آن به عنوان صبحانه هم استفاده کنید. برای خوش طعم‌تر شدن این میان وعده می‌توانید به آن میوه‌های خشک اضافه کنید.

پنیر

یکی از میان وعده‌هایی که کودکان طرفدار آن هستند پنیر است. این میان وعده سرشار از پروتئین است و کمک می‌کند انرژی کودک شما تا موقع وعده اصلی در سطوح بالا باقی بماند. برای میان وعده می‌توانید چوب شور کنجدی را به پنیر آغشته کنید و برای فرزندان خود سرو کنید. می‌توانید به کمک پنیر خوراکی‌های خوشمزه و هیجان انگیز دیگری هم برای کودکتان تهیه کنید و خیالتان از سالم بودن آن راحت باشد.

ماست

ماست کم چرب یکی از بهترین گزینه‌ها برای میان وعده است. این ماده غذایی سرشار از کلسیم است و کودکان هم آن را دوست دارند. برای اینکه ماست را خوش طعم‌تر کنید و می‌توانید به آن غلات شیرین، توت یا میوه اضافه کنید و آن را به صورت دسر سرو کنید. حتی می‌توانید بستنی ماستی یا بستنی یخ زده تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

تخم مرغ

برای تامین یک سوم میزان پروتئین بدن یک کودک ۴ ساله، یک تخم مرغ کفایت می‌کند. می‌توانید همیشه چند عدد تخم مرغ پخته در یخچال آماده داشته باشید و در صورت نیاز برای کودکتان سرو کنید. همینطور می‌توانید تخم مرغ را به همراه نان سبوس دار به عنوان صبحانه میل کنید و خواص آن را به بدنتان برسانید.

کشمش

کشمش دارای فیبر، پتاسیم و ویتامین است. اگر کودک شما کشمش دوست ندارد می‌توانید به نحوه‌های مختلف و هیجان انگیزی آن را سرو کنید تا خوشش بیاید. می‌توانید روی سیب را با خامه و کشمش بپوشانید و یک میان وعده سالم ، عالی و جدید را برای کودکتان فراهم کنید.

سیب

سیب یک میوه سالم است که در هر ساعتی از طول شبانه روز می‌توانید آن را میل کنید. اگر طعم سیب را به تنهایی دوست ندارید می‌توانید سیب را برش دهید آن را به کره بادام زمینی آغشته کنید. حتی برای اینکه ارزش غذایی میان وعده خود را بالا ببرید می‌توانید مقداری ترافل، تمشک و ماست کم چرب به آن اضافه کنید که ترکیبی سرشار از فیبر و ویتامین C داشته باشید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی از آن دسته میان وعده‌هایی است که اکثر کودکان آن را دوست دارند. همه کودک‌ها ترکیب گوجه و خیار را دوست دارند و از آن استقبال خواهند کرد. گوجه فرنگی دارای لیکوپین است و فواید زیادی برای بدن کودکان به همراه دارد.

توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل اینکه ویتامین C فراوانی دارد، اهمیت زیادی در رژیم غذایی کودک دلبند شما دارد. شما می‌توانید مخلوطی از سیب و موز را به همراه توت‌ فرنگی خرد شده، به رژیم فرزندتان اضافه کنید. توت فرنگی به دلیل شکل و رنگ زیبایی که دارد، می‌تواند برای کودک شما جذاب باشد. پس دست به کار شوید و وقتی که برای درست کردن یک میان وعده‌ی کامل، زمان کمی دارید، یک میان وعده‌ی غنی از ویتامین و پروتئین را فقط با همین سه میوه درست کنید. برای غنی‌تر کردن این میان وعده می‌توانید از پنکیک‌های سبوس‌‌ دار نیز استفاده کنید.

شیر برنج

شیر برنج میان وعده و دسر با اصالت ایرانی است. شیر برنج با اینکه یک غذای ساده است اما در عین سادگی می‌تواند یک غذای کامل باشد. شیر و برنج هر دو سرشار از فاکتورهای سلامت هستند که با توجه به مقوی بودن هر دو، مناسب برای افراد لاغر، کودکان و افراد کهنسال است.

این دسر با دارچین و عسل، رنگ و بویی شبیه ضیافت‌های خاطره انگیز سفره رنگین خانوادگی دارد و می‌تواند خوراکی جایگزین تنقلات ناسالم برای کودکان شود.

شیر به دلیل منبع سرشار از پروتئین و کلسیم ماده‌ای خوراکی بدون نیاز به معرفی است. برنج نیز به سبب کاهش تحریکات معده و روده، برای درمان فشار خون مناسب است. به این ترکیب عسل (انرژی‌زا، دارای خاصیت آنتی بیولوژیک) دارچین (کنترل کننده میزان قند بیماران دیابتی، افزایش فعالیت مغز و تقویت حافظه و جلوگیری از پیشرفت بیماری ام اس) اضافه کنید تا شیربرنج میان وعده‌ای سالم و خوشمزه باشد.
طرز تهیه معرفی چند میان وعده سالم برای کودکان
طرز تهیه معرفی چند میان وعده سالم برای کودکان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی