داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

روش هایی برای پاکسازی انگل

تقویم فارسی اندروید

پاکسازی انگل با روش گیاهی می تواند برای کمک به بدن شما برای خلاص شدن از شر انگل های موجود در روده استفاده شود. در حالی که تحقیقات زیادی برای حمایت از استفاده از آن وجود ندارد اما برخی گیاهان، دانه ها و عصاره ها ممکن است برای شما مفید باشند.

درمان های طبیعی شامل دانه های پاپایا، دانه کدو تنبل، عصاره بربرین و عصاره افسنطین است. گاهی اوقات سیر، ماست غنی از پروبیوتیک و هویج یا سیب زمینی شیرین هم به دلیل بتاکاروتن آنها برای کمک به دفاع طبیعی بدن توصیه می شود.

این مقاله به بررسی این موارد و سایر داروهای طبیعی می پردازد که ممکن است به خلاص شدن از شر انگل ها کمک کند. همچنین برخی از انگل‌ های رایج، علل آن‌ ها و اینکه چه علائمی می‌ توانند داشته باشند و چه احساسی به دنبال دارند را مورد بحث قرار می‌ دهد.

پاکسازی انگل

درمان های طبیعی برای پاکسازی انگل

برخی تحقیقات نشان می دهد که برخی از داروهای طبیعی می توانند به پاکسازی انگل ها کمک کنند، مانند:

  • بربرین
  • دانه های پاپایا
  • دانه کدو تنبل
  • افسنطین
  • تغییرات رژیم غذایی

شواهدی وجود دارد که رژیم غذایی غنی از ویتامین A و مواد معدنی سلنیوم و روی ممکن است دفاع طبیعی بدن شما را در برابر عفونت انگل بهبود بخشد.

برخی از مطالعات نشان می دهد که برخی گیاهان دارویی ممکن است دارای ترکیباتی باشند که می توانند به داروهای گیاهی برای درمان انگل تبدیل شوند و به عنوان یک پاک کننده انگل عمل کنند.

همچنین تحقیقات محدودی وجود دارد که نشان می دهد برخی از گیاهان می توانند به پاکسازی انگل ها کمک کنند، اگر قبلاً آلوده شده باشید. توجه داشته باشید که بیشتر مطالعات به جای انسان روی حیوانات انجام شده است.

تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا تأیید شود که هر روش طبیعی می تواند به طور موثر از شر انگل خلاص تان کند.

بربرین

این ترکیب را می توان در گیاهانی مانند زرشک اروپایی (Berberis vulgaris) یافت. چندین مطالعه نشان داده اند که بربرین می تواند انگل ها را کاهش دهد.

در گزارشی در سال 2014 در مجله ایرانی انگل شناسی، بربرین حاصل از زرشک به محافظت در برابر عفونت کرم نواری کمک کرد. شما همچنین می توانید بربرین را در گیاهانی مانند گلدن سیل و کپتیس پیدا کنید.

دانه های پاپایا

در آزمایشی در سال 2015، گروهی از دانش‌ آموزان در یکی از شهرستان‌ های کنیا به مدت چند ماه فرنی با دانه‌ های پاپایای آسیاب شده در آن خوردند. به سایر گروه‌ ها فرنی با داروی ضد انگلی یا فرنی ساده بدون درمان داده شد.

گروهی که فرنی دانه پاپایا خوردند پس از آزمایش 63.9 درصد کمتر تخم کرم گرد در مدفوع خود داشتند. گروهی که فرنی دارویی مصرف کردند 78.8 درصد تخم کرم کمتری داشتند. دانش‌ آموزانی که فرنی بدون درمان‌ می‌ خوردند به طور کلی تعداد تخم‌ کرم بالاتری داشتند.

دانه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل سرشار از اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب است. به ویژه، آنها سرشار از بربرین، کوکوربیتین و پالماتین هستند. همه اینها آمینو اسیدهایی هستند که به برخی از انگل ها آسیب می رسانند.

در یک مطالعه حیوانی که در سال 2016 در مجله بین‌ المللی علوم مولکولی منتشر شد، محققان دریافتند که عصاره دانه کدو تنبل تعداد تخم‌ ها و انگل‌ های بالغ را در موش‌ ها کاهش می‌ دهد.

توجه به این نکته مهم است که انگل مورد مطالعه انگلی است که موش ها را آلوده می کند نه انسان ها را. دانشمندان این انگل را مطالعه می کنند زیرا مانند انگل هایی عمل می کند که می تواند انسان را آلوده کند.

افسنطین

در مطالعه‌ ای روی موش‌ ها، عصاره‌ ای که از درختچه افسنطین شیرین تهیه شده بود، کرم‌ های نواری بالغ و تخم‌ های آن‌ ها را از بین برد، فلج کرد یا به آنها آسیب رساند.

بسیاری از داروها از ترکیبات موجود در گیاه افسنطین شیرین ساخته می شوند.

تغییرات رژیم غذایی برای پاکسازی انگل

متخصصان طب طبیعی می گویند اسید معده ممکن است به محافظت از شما در برابر انگل های موجود در غذا کمک کند. آنها به شما موارد زیر را توصیه می کنند:

  • از مصرف قهوه، شکر، الکل و غلات تصفیه شده خودداری کنید.
  • سیر بیشتری را در وعده های غذایی خود بگنجانید.
  • مقدار هویج، سیب زمینی شیرین و کدویی را که می خورید افزایش دهید. این غذاها سرشار از بتاکاروتن هستند که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A به بدن شما کمک می کند تا در برابر کرم ها مقاومت کند.
  • با غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست، باکتری های “خوب” را در روده خود بازسازی کنید.
  • غذاهای غنی از ویتامین C و ویتامین B بخورید.
  • از مصرف گوشت یا ماهی خام خودداری کنید.

برخی از ارائه دهندگان داروهای طبیعی نیز پاکسازی روده یا سم زدایی را پیشنهاد می کنند. این شامل ترکیب یک رژیم غذایی با فیبر بالا با مکمل ها برای پاکسازی روده است. این مکمل ها شامل پسیلیوم، چغندر و بذر کتان است.

در حال حاضر، شواهد زیادی وجود ندارد که نشان دهد رژیم غذایی یا سم زدایی شما می تواند از عفونت انگلی پیشگیری یا درمان کند.

علائم انگل

علائم انگل های روده ای عبارتند از:

  • نفخ
  • اسهال
  • خستگی یا ضعف
  • گاز
  • حالت تهوع
  • عبور کرم در مدفوع
  • درد یا حساسیت معده
  • استفراغ
  • کاهش وزن

اگر فکر می کنید ممکن است انگل های روده ای دارید، فورا به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است آزمایش هایی (از جمله آزمایش مدفوع) را برای شناسایی انگل تجویز کند. آنها همچنین درمان‌ هایی را تجویز می‌ کنند و نحوه جلوگیری از این مشکل را توضیح می‌ دهند.

پس از درمان هم ممکن است نیاز به آزمایش مدفوع داشته باشید تا مطمئن شوید که انگل ها از بین رفته اند.

تلاش برای تشخیص در خانه ممکن است به این معنی باشد که در نهایت با درمان نادرستی مواجه شوید. همچنین می تواند کاری کند که وضعیت شما به جای بهتر شدن بدتر شود. در عوض با یک متخصص مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید.

علل ایجاد انگل

انگل های روده ای معمولاً توسط تک یاخته ها (جانداران تک سلولی) یا کرم ها (کرم ها و لاروها) ایجاد می شوند. رایج ترین انواع تک یاخته در ایالات متحده شامل ژیاردیا و کریپتوسپوریدیوم است. رایج ترین کرم ها کرم های سوزنی، قلابدار، کرم های نواری و کرم های گرد هستند.

در بسیاری از موارد از طریق تماس با مدفوع آلوده منتقل می شوند. اگر غذا، خاک، یا آب آلوده باشند، ممکن است این اتفاق بیفتد.

خطر ابتلا به انگل در صورت زندگی یا بازدید از منطقه‌ ای که انگل‌ ها در آن شایع هستند یا فضولات انسانی یا حیوانی به درستی پاکسازی نمی‌ شوند، بیشتر است. مراکز مراقبت از کودکان و مراقبت های طولانی مدت مکان هایی هستند که خطر ابتلا به انگل در آنها بیشتر است.

همچنین اگر از بهداشت مناسب استفاده نکنید یا سیستم ایمنی بدن شما آنطور که باید کار نکند، خطر بیشتر است.

حیوانات خانگی منبع اصلی انگل ها هستند. بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که پس از دست زدن به حیوانات خانگی خود باید دست های خود را بشویند. حیوانات خانگی معمولا خزهای خود را می لیسند تا خود را تمیز کنند. بسیاری از اوقات، انگل ها و تخم های آنها روی خزشان هستند.

خلاصه

عفونت های انگلی می توانند باعث تهوع، اسهال، استفراغ، درد معده و کاهش وزن شوند. در موارد شدید ممکن است باعث بیماری یا مرگ شوند. اگر فکر می کنید ممکن است انگل داشته باشید، فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید.

اگر به فکر افزودن یک داروی طبیعی یا پاکسازی انگل به برنامه درمانی خود هستید، توجه داشته باشید که تحقیقاتی که از استفاده از آنها حمایت می کند ناچیز است.

عصاره بربرین و افسنطین ممکن است مفید باشد. دانه های کدو تنبل و دانه های پاپایا نیز تعداد انگل ها را در انسان کاهش داده اند. یک رژیم غذایی سالم شامل ویتامین A، سلنیوم، روی و پروبیوتیک ها ممکن است به شما در تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

حرف آخر

امتحان کردن داروهای طبیعی برای خلاص شدن از شر انگل ها و تسریع بهبودی می تواند وسوسه انگیز باشد. برخی از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می دهد که چند درمان ممکن است کمک کند اما آزمایش‌ های بالینی (نوعی تحقیقاتی که باید قبل از امتحان هر درمانی ببینید) وجود ندارد. همچنین، اطلاعات کمی در مورد دوز مناسب مصرف یا عوارض جانبی احتمالی وجود دارد.

اگر فکر می کنید انگل دارید، با پزشک خود تماس بگیرید. تشخیص و درمان صحیح ممکن است از بدتر شدن مشکل جلوگیری کند. مشکلات سلامتی جدی می تواند از عفونت انگلی ایجاد شود.

منبع:

verywellhealth

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی