سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مطالب اختصاصي

روش هاي ساده و ارزان براي زيبايي بيشتر شما

هر روز که از خواب برمی خیزید همواره در تلاش درخشیدن باشید و سعی کنید برخاستن از خواب برایتان هدفی را دنبال کند و یکی از هدفهایتان زیبایی باشد...
تقویم فارسی اندروید

هر روز که از خواب برمی خیزید همواره در تلاش درخشیدن باشید و سعی کنید برخاستن از خواب برایتان هدفی را دنبال کند و یکی از هدفهایتان زیبایی باشد…

زيبايي
زيبايي

مصرف پروتئین

مصرف پروتئین در وعده صبحانه مثلا تخم مرغ یا مقداری ماست یونانی باعث اجتناب از پرخوری در طول روز می شود و همچنین کاهش وزن و زیبایی اندام را به دنبال خواهد داشت.

نوشیدن آب

نوشیدن ۱ لیوان بزرگ آب هنگام صبح کمک بزرگی به دفع سموم بدن و بدنبال آن شادابی پوست می کند.

حرکت دادن بدن

مطالعات نشان می دهد که زنانی که صبح ها ورزش می کنند همواره بدن های خوش فرم تر و پوست بهتری نسبت به زنان دیگر دارند.

نگه داشتن صورتتان در یخچال

اگر هنگام صبح در یخچال را باز کنید و صورتتان را درون یخچال ببرید و ۱ دقیقه صبر کنید باعث از بین رفتن پف صورت و چشم هایتان می شوید و این کار باعث زیبایی صورتتان می شود.

استفاده از چای سبز

اگر چای سبز را جایگزین قهوه و چای کنید هم از خاصیت ضد سرطانی آن بهره مند می شوید، هم سوخت و ساز بدنتان بالا می رود و هم پوست شاداب تری خواهید داشت.

 اين مقالات را هم مطالعه كنيد:

فوايد چاي سبز براي پوست

فوايد و مضرات چاي سبز

دمنوش گزنه برای استحكام ناخن ها

نوشیدن سه فنجان دمنوش گزنه در روز برای ناخنهایتان بسیار مفید است. دم کرده گیاه گزنه منبع غنی از سیلیکا است که در سامت و استحکام ناخنها و برای داشتن گیسوانی سالم و براق بسیار توصیه میشود. پیشنهاد میکنم برای خوش طعم شدن دمنوش کمی عسل به آن اضافه کنید. هر روز صبح صورتتان را با آب سرد بشویید. تکرار این عادت باعث میشود منافذ پوست بسته شده و پوستی روشن و شفاف داشته باشید.

دو عدد قاشق چایخوری فلزی در یخچال داشته باشید.

زمانی که این قاشقها خنک هستند آنها را روی پلکهایتان قرار دهید، یک راهکار مناسب برای برطرف کردن سیاهی و پف زیر چشم.

كمك گرفت از يخ

یک قطعه یخ را درون یک پارچه ضخیم بگذارید و روی جوشهایتان نگه دارید تا از قرمزی، تورم و سوزش آن به حد چشمگیری بکاهید.

استفاده از خيار

در پایان یک روز کاری بلند و خستهکننده، مستقیم به سراغ جایخی بروید و دو برش خیار خنک روی چشمهایتان بگذارید تا حلقه های سیاه دور چشمانتان از بین برود.

فوايد بي نظير خيار براي پوست را در اينجا مطالعه كنيد

از روغن زيتون گرم غافل نشويد

مقداری روغن زیتون را گرم کنید و به ساقه و انتهای موهایتان بمالید. سپس سرتان را بپوشانید و بعد از یک ساعت موهایتان را آب بکشید. نتیجه گیسوانی نرم و ابریشمین خواهد بود.

 فوايد روغن زيتون براي پوست ، مو و ناخن را در اينجا مطالعه كنيد

یک ماسک صورت خانگی با جو خرد شده و آب گرم

یک ماسک صورت خانگی با جو خرد شده و آب گرم و آب گرم بسازید و آن را روی صورتتان به صورت یکدست پخش کنید. این کار پوست شما را آبرسانی کرده و یک لایه بردار بسیار ملایم نیز هست.

استفاده از ليمو ترش

 آب لیموترش به متعادل کردن PH طبیعی پوست کمک میکند، کافیست آن را با کمی آب مخلوط کرده و با پنبه به صورت بمالید. همچنین میتوانید برای تنظیم متابولیسم بدن، روزتان را با خوردن یک لیوان آب جوش و آب لیمو شروع کنید.

دوش بگیرید

بخار آب گرم مجاری بینی را مرطوب کرده و باعث بازشدن گرفتگی سینوسها و برطرف شدن خشکی بینی و خارش گلو میشود. همچنین یک دوش آب گرم دردهای عضلانی شما را تسکین میدهد.

 جوش شیرین به عنوان لایه بردار

از جوش شيرين به عنوان لايه بردار بدن استفاده کنید، تنها کافیست کمی از آن را با آب گرم مخلوط کرده و روی پوست تمیز بمالید. همچنین میتوانید برای سفید شدن دندانها کمی از آن را روی مسواکتان ریخته و به آرامی روی دندانها بکشید.

لايه برداري لب ها با كمك مسواك

 لبهایتان را با مسواک لایه برداری کنید. برسهای ریز مسواک سلولهای مرده روی لب را از بین برده و گردش خون را در ناحیه لبها افزایش میدهند. در نتیجه قبل از استفاده از لوازم آرایش این روش را امتحان کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

استفاده از خمير دندان براي درمان جوش

بسته به نوع پوستتان، میتوانید از خمیردندان برای درمان جای جوش و تورم و التهاب روی پوست استفاده کنید. اما ممکن است صورتتان کمی پوسته پوسته شود، پس حتما بعد از این کار از مرطوبکننده مناسب استفاده کنید. در پایان توصیه میکنیم اگر به ماده خاصی که در این مطلب اشاره کردیم حساسیت دارید بدون مشورت پزشک از آن استفاده نکنید.

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج – اختصاصي

www.7ganj.ir

منابع: نیک صالحی / سفيدك/ 7 گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی