آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي سفره آرايي و تزيين غذا

روش تهيه ژله بريلو براي تزيين انواع كيك و ژله ( به 2 روش)

در اين پست از هفت گنج ، طرز تهيه ژله بريلو را به علاقمندان آموزش مي دهيم. با اين روش شما ميتوانيد به راحتي كيك هاي تولد عزيزانتان را به شيوه اي بسيار زيبا و حرفه اي تزيين كنيد. با ما همراه شويد ...
تقویم فارسی اندروید

در اين پست از هفت گنج ، طرز تهيه ژله بريلو را به علاقمندان آموزش مي دهيم. با اين روش شما ميتوانيد به راحتي كيك هاي تولد عزيزانتان را به شيوه اي بسيار زيبا و حرفه اي تزيين كنيد. با ما همراه شويد …

ژله بريلو
ژله بريلو

شما می توانید غلظت این ژله را بنا بر نیاز خود کم و زیاد کنید در صورتیکه می خواهید اشکال زیبا روی کیک و بیسکوییت و.. ایجاد کنید می توانید غلظت ژله بریلو را بیشتر کنید و در صورتیکه می خواهید روی کیک را با این ژله کاور کنید نیازی به غلیظ کردن زیاد نیست.

حتي ميتوانيد از ژله بريلو براي تزيين ژله هم استفاده كنيد. در اين صورت شما بايد ژله مورد نظرتان را (ترجيحا ژله شيري )قبلا تهيه كرده و در يخچال بگذاريد تا كاملا ببندد و سپس با ژله بريلو روي آن را تزيين كنيد.

مواد لازم برای روش اول

رنگ خوراکی     به میزان لازم

آب                  1 چهارم پیمانه

شکر               1 سوم پیمانه

آبلیمو              1 چهارم پیمانه

نشاسته ذرت    1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا نشاسته را در ۲ قاشق از آب سرد حل کنید و خوب هم بزنید تا کاملا حل شده و یک مایع سفید رنگ بدست بیاید.

مراحل تهيه ژله بريلو
مراحل تهيه ژله بريلو

شکر را با بقیه آب مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا حل شود ، بعد آب لیمو را در مخلوط آب شکر بریزید. بهتر است که از آبلیموی خانگی استفاده شود.

توجه: استفاده از آب لیمو باعث روانی و براقی ژله می شود در صورتیکه مقدار آبلیمو را کمتر بریزید براقی و روانی ژله از بین می رود.

سپس مخلوط نشاسته را به شربت اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود.

همانطور که مشاهده می کنید بدون استفاده از پودر ژله يا ژلاتين ، یک ژله شفاف و غلیظ بدست امد.

اگر می خواهید ژله بریلو رنگی داشته باشید از رنگ خوراکی استفاده کنید

نكته: یک نکته ای که باید در زمان اضافه کردن رنگ خوراکی به ان توجه کنید این است که رنگ را با نوک خلال دندان به اندازه یک اپسیلون به ژله اضافه کنید.

ژله بريلو
ژله بريلو

مواد لازم برای روش دوم

پودر ژلاتین : ۲ قاشق غذاخوری

آب : ۲ قاشق غذاخوری

شربت ذرت :۲ لیوان

اسانس مایع

طرز تهیه

در دستور دوم ژله بریلو ابتدا پودر ژلاتین رو روی آب بپاشید و به مدت دو دقیقه کنار بگذارید تا پف کند . سپس مخلوط ژلاتین را در مایکروفر یا روی بخار آب قرار دهید تا ذوب شود بعد کرن سیروپ (شربت ذرت) را روی حرارت قرار دهید وقتی گرم شد مخلوط ژلاتین رو اضافه کنید و خوب هم بزنید . حالا مخلوط را از روی حرارت برداشته اسانس و رنگ رو اضافه کنید . و اجازه دهید سرد شود و بعد برای تزئین استفاده کنید .

توجه:

تفاوت این دو دستور در این است که در طرز تهیه ژله بریلو که از نشاسته استفاده شده است با گذاشتن ژله در یخچال سفت نمی شود و روانی و شفافیت خود را از دست نمی دهد و در ژله ای که از پودر ژلاتین استفاده شده است با قرار دادن ژله در یخچال خودش را می بندد

مدت ماندگاری ژله بریلو در ظرف دربسته به مدت ۲ ماه است

ژله بريلو
ژله بريلو

پیشنهادات ما: 

مشاهده مجموعه مدلهای تزیین ژله و دسر

مشاهده مجموعه مدلهاي تزيين كيك

گردآوري و تنظيم: گروه ۷ گنج 

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی