سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

راه های مراقبت و تقویت مژه

تقویم فارسی اندروید

افراد زیادی بخاطر ریزش ابرو و کم بودن مژه های خود احساس ناخوشایندی دارند چون می دانند مژه همانند ابرو تاثیر مهمی بر زیبای چشم و صورت دارد، پس لازم است به خوبی از ان مراقبت کرد. شما در این مطلب می توانید راه های مراقبت و تقویت مژه را یاد بگیرید و با استفاده از این روش ها مژه هایی سالم و زیبا داشته باشید.

1. مصرف ویتامین E

مصرف ویتامین E یکی از بهترین گزینه ها برای پر پشت کردن مژه است. ویتامین E سبب افزایش جریان خون به ریشه موهای می گردد و باعث تغذیه ریشه ی مو و رشد سریع موها می شود. ( ویتامین E باید نسبت به نیاز بدن مصرف گردد از مصرف بیش از حد این ویتامین پرهیز کنید.)

تاثیر ویتامین E در تقویت مژه
تاثیر ویتامین E در تقویت مژه

2. ماساژ مژه و چشم

دست و صورتتان را بشویید و با انگشتانتان پلک، مژه و اطراف چشمانتان را به صورت حرکات دایره ای و به ارامی ماساژ بدهید. این کار باعث میشود تا خون در مویرگ ها بیشتر جریان پیدا کند و خون به ریشه ی مژه ها برسد و باعث رشد بهتر فولیکول ها در این ناحیه می شود. این کار برای جلوگیری از افتادگی پلک و سیاهی دور چشم نیز موثر است.

ماساژ مژه و چشم
ماساژ مژه و چشم

3. چرب کردن مژه ها

مژه هایتان را چرب کنید چون خشکی مژه باعث ریزش مژه می شود. شما می توانید از وازلین (به گونه ای که فقط با مژه هایتان در تماس باشد) و یا از پماد چشمی ویتامین A استفاده کنید. پماد چشمی ویتامین A علاوه بر خشکی چشم خشکی مژه ها را نیز برطرف و تقویت می کند و از ریزش مژه ها جلو گیری می کند. توجه داشته باشید روغن هایی که مخصوص چشم نیستند می توانند به چشم شما اسیب برسانند. پیشنهاد ما استفاده از روغن ها و تقویت کننده های مخصوص چشم و مژه است. ( برای استفاده از این روغن ها شما میتوانید یک برس مخصوص مژه را به روغن اغشته کنید و مژه هایتان را به اسانی چرب کنید.)

چرب کردن مژه ها
چرب کردن مژه ها

4. تقویت مژه با استفاده از سرمه ی چشم

سرمه چهار مغز یکی از گزینه های بسیار مناسب برای تقویت و رشد مژه ها می باشد. این سرمه از پسته، بادام، فندق و مغز قلم گاو تهیه می‌شود. دوده‌ای که از این چهار مغز گرفته می‌شود، یکی از مفیدترین و سالم‌ترین انواع سرمه‌های چشم است. مواد مغذی موجود در این سرمه باعث تقویت قوه بینایی می‌شود و خشکی چشم را نیز رفع میکند و همچنین باعث افزایش رشد و تقویت مژه ها نیز خواهد شد. در بازار سرمه های متنوعی وجود دارد شما می توانید بهترین نوع ان را تهیه و استفاده کنید.

*بهترین زمان برای استفاده از سرمه، موقع خواب است.

تقویت مژه با استفاده از سرمه ی چشم
تقویت مژه با استفاده از سرمه ی چشم

5. تاثیر تغذیه مناسب بر مو ( مژه )

یکی از عواملی که باعث ریزش مژها می شود فقدان ویتامین ها، املاح معدنی و … در بدن است. شما باید تغذیه مناسب و کاملی داشته باشید تا مو، ابرو و مژه های سالمی نیز داشته باشید. پس به تغذیه ی خود اهمیت بدهید و سعی کنید در وعده های غذایی خود به خوبی پروتئین، انواع ویتامین و غذاهای غنی از اسید های چرب بخورید. (آجیل، گوشت، ماهی، تخم مرغ، میوه ها و سبزیجات و …)

تاثیر تغذیه مناسب بر مو ( مژه )
تاثیر تغذیه مناسب بر مو ( مژه )

6. شستن چشم ها با چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های بسیار مفید است به همین جهت در محصولات آرایشی و درمانی مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده می شود. شما میتوانید چای سبز را بجوشانید و منتظر بمانید تا سرد شود سپس دو بار در روز با پد پنبه ای به مژه هایتان بمالید. همچنین میتوانید از چای کیسه ای ( چای سبز ) نیز استفاده کنید. چای کیسه‌ای علاوه بر تقویت مژه به بهبود حلقه‌های سیاه زیر چشم، پف چشم و قرمزی چشم نیز کمک کند.

شستن چشم ها با چای سبز
شستن چشم ها با چای سبز

7. شستن چشم با گلاب

خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده ی موجود در این ماده برای چشم بسیار مفید است. گلاب از چشم ها در برابر گرد و غبار، آلودگی ها، قرمزی، التهاب چشم و مواد مضر لوازم آرایشی و زیبایی مراقبت می کند. شما می توانید دو عدد توپ پنبه را برداشته و آن را به اندازه کافی در گلاب خیس کنید و روی چشمهای خود قرار دهید. برای تاثیر بهتر 10 تا 15 دقیقه پنبه را بر روی چشمها نگه دارید.

همپنین می توانید برای سیاهی زیر چشم مخلوط شیر سرد و گلاب را به توپ پنبه اغشته کنید و حداقل روزانه 10 دقیقه آن را بر روی چشمان خود قرار دهید. پس از 3 تا 4 هفته تغییرات قابل ملاحظه ای را مشاهده خواهید کرد.

شستن چشم با گلاب
شستن چشم با گلاب

8 . استفاده از شوینده های صورت، مخصوص پوست صورت

استفاده ی نادرست از هر شوینده صورت بدون اگاهی از نوع پوست و نوع شوینده نه تنها باعث ریزش مژه و ابرو می شود بلکه ممکن است باعث خشکی، حساسیت و ترک پوست و … شود. شما باید به محصولی که استفاده می کنید توجه داشته باشید و از بهترین محصول مخصوص پوست خود استفاده کنید و از شوینده هایی که مخصوص صورت نیستند پرهیز کنید. شستن بیش از حد صورت نیز یکی دیگر از دلایل ریزش مژه و ابرو است.

استفاده از شوینده های صورت، مخصوص پوست صورت
استفاده از شوینده های صورت، مخصوص پوست صورت

نکاتی برای مراقبت و نگهداری از مژه ها

  • همیشه آرایش چشم خود را با آرایش پاک کن مخصوص چشم پاک کنید چون مواد آرایشی باعث خشک شدن و ریزش مژه ها می شوند.
  • از محصولات آرایشی مخصوص چشم ( ریمل و خط چشم و …) استاندارد و بهداشتی استفاده کنید و سعی کنید بهترین کیفیت ممکن را خریداری کنید.
  • تا حد امکان از مژه مصنوعی استفاده نکنید چون به مرور زمان به مژه های طبیعی آسیب جدی خواهد رساند.
  •  کاشت مژه یکی از دلایلی است که باعث از دست دادن مژه های طبیعی و یا ایجاد حساسیت چشمی می شود.
  • برای استفاده از برس آغشته به محلول، بهتر است از ریشه مژه به سمت نوک مژه برس بزنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی