انرژی مثبت روانشناسی سبك زندگي

راه هایی بی دردسر برای همیشه جذاب بودن

تقویم فارسی اندروید

به نظر می رسد افراد جذاب برای جذاب بودن همیشه در حال اجرای نمایش هستند. آیا تاکنون به مهمانی رفته اید و با شخص جدیدی آشنا شده اید که سرحال و سرزنده باعث می شود همگی احساس سرگرمی کامل کنید؟ شاید نتوانسته باشید دقیقاً آنچه را که آنها را بسیار جذاب می کند پیدا کنید اما شانس این وجود دارد که بتوانید کاریزمای آنها را پیدا کنید.

جذاب بودن

خوب، به نظر می رسد که شما برای جذب کردن افراد اطراف خود، نیازی به معجون ندارید و نباید حتما پوستی بی نقص، موهای براق یا مژه های بلند داشته باشید. از آنجا که راز جذاب بودن این است که اصلاً در مورد شما نیست. این در مورد افراد اطراف شما است و اینکه چگونه آنها را احساس می کنید.

شما می توانید شوخ ترین و زیباترین زن اتاق باشید اما اگر به جای اینکه برای جذاب بودن بیش از حد تلاش کنید به سمت درونیات متمرکز شوید، در بخش کاریزما کم کم خوب ظاهر می شوید. شما حتی لازم نیست یک برون گرای واقعی باشید فقط باید مراقب باشید. اگرچه ممکن است هنگام شروع کار عادت نداشته باشید و معذب باشید اما در نهایت طبیعی ترین چیز در جهان خواهد بود. در اینجا راه های واقعی و بی دردسر برای همیشه جذاب بودن وجود دارد.

هشدار مهم: تلاش زیادی می طلبد اما در نهایت احساس خوبی دارد!

برای همیشه جذاب بودن از دیگران سوالاتی بپرسید و واقعاً به جوابها گوش دهید

گوش دادن حقیقی یکی از کم دردسر ترین و مهمترین مهارت ها برای جذاب بودن است. در موقعیت های اجتماعی، گوش دادن فعال می تواند حتی برای خجالتی ترین افراد مفید باشد. همه دوست دارند در مورد خود و علایق خود صحبت کنند. با پرسیدن سوال و توجه به پاسخ ها می توانید جذابیت داشته باشید. از مکالمات شگفت انگیز و چیزهای زیادی در مورد آنچه مردم را درباره شان حرف می زنند، بیاموزید و جذاب ترین فرد در جمع باشید.

خوب، حالا چگونه این کار را انجام دهید؟ به چیزی که شخص مقابل می گوید، گوش داده و در همان مورد هر سوالی که می توانید بپرسید بدون اینکه به نظر برسد او را بازجویی می کنید. به عنوان مثال، اگر با کسی صحبت می کنید که می گوید یک استنداپ کمدین است، می توانید بپرسید: “اولین شوخی شما چه بود؟” اگر نمی توانید به سؤالات خاصی فکر کنید ، فقط چیزی را در امتداد صحبت او بیان کنید. وقتی در حال حرف زدن درباره کسی است به او بگویید: “وای! درباره فلانی بیشتر بگویید.”

یک هشدار: اگر در یک محیط شخصی با یک متخصص صحبت می کنید (به طور مثال در یک مهمانی با یک دندانپزشک ملاقات دارید)، سعی نکنید آنها را به عمل وادارید: از او نپرسید که چرا لثه شما درد دارد!

تکرار کردن آنچه که می شنوید بسیار جذاب است

یکی از مؤلفه های گوش دادن فعال و درست، تکرار است. تکرار آنچه یک گوینده به شما می گوید، نشانگر این است که شما به آنها گوش می دهید و به دنبال درک آنچه می گویند هستید و نگران تکرار طوطی وار خود نباشید! گوش دادن فعال روشی است که نشان می دهد شما واقعاً به آنچه شخص دیگری می گوید توجه می کنید، به جای اینکه فکر کنید پاسخ بعدی شما چه خواهد بود، خلاصه و جوهر پیام را تکرار کنید، سپس سؤال کنید. به عنوان مثال، اگر شخصی که با او صحبت می کنید، می گوید: “پاهای من درد می کند ، زیرا من اولین مسابقه ماراتن خود را اجرا انجام دادم” ، می توانید پاسخ دهید ، “یک ماراتن! این عالی است. بنابراین پاهای شما اکنون درد زیادی را تحمل می کند درست است؟” این یک تقلید دقیق نیست بلکه یک تعارف و سؤالیست که باعث می شود نشان دهد پیام او برای شما ارسال شده است.

با پاسخ دادن به این روش، نشان می دهید که در حال گوش دادن هستید و یک سؤال برایتان پیش آمده که گفتگو را ادامه خواهد داد.

به زبان بدن دقت کنید

یک فریب مخفی برای جذب مردم به شما این است که: حرکات آنها را تقلید کنید. اگر آنها دستانشان را گره زدند، شما هم همین کار را کنید. آیا آنها نوشیدنی خود را می نوشند؟ شما هم یک جرعه بنوشید. اگر آنها پاهایشان را جمع کردند، شما هم این کار را انجام دهید. این تکنیک “آینه سازی” نامیده می شود و معمولاً وقتی در حال صحبت با شخصی هستید که ارتباطی با آنها دارید به طور طبیعی اتفاق می افتد اما انجام این کار به صورت آگاهانه به شما کمک می کند به هم نزدیک تر شوید اگر در حال حاضر ارتباطی نداشته باشید. همچنین می توانید از سرعت و حجم صدای صوتی شخص مقابل آینه سازی کنید تا در نزدیکی شما احساس راحتی کند. آینه سازی کمک می کند تا طرف مقابل احساس درک متقابل کند. با این حال، مراقب باشید که در مورد آینه سازی ظریف باشید و این کار را فقط در مواردی انجام دهید که قبلاً ارتباط چشمی برقرار کرده اید و کمی رابطه با شخص مقابل برقرار شده است.

مربی دوست یابی Claudia Cox از Text Weapon، راهنمایی هایی در این زمینه دارد که چگونه می توانید زبان بدن خود را باز و گرم جلوه دهید. او گفت که بازوهای خود را باز نگه دارید و پاهای خود را جمع نکنید که می تواند این پیام ناخودآگاه را از طرف شما بفرستد که از نظر جسمی و از نظر عاطفی بسته هستید.

جذاب بودن

هیچ چیز مانند لبخند زدن با چشمانتان شما را جذاب نمی کند

به نظر می رسد خیلی ساده باشد اما حقیقت دارد و لبخند شما خیلی تاثیر گذار است Caleb Backe، مربی زندگی و متخصص سلامتی Maple Holistics، در توضیح این مورد می گوید: “صورت شما نوعی ارتباط خاموش است. اگر می خواهید بدون تلاش خیلی سخت جذاب باشید، سعی کنید لبخند بیشتری بزنید. شما با این کار به دیگران می گویید که برای ارتباطات آماده هستید. ”

گفته می شود، همه لبخندها برابر نیستند. اگر به کسانی که بیشتر با چشمانشان می خندند دقت کرده باشید، اهمیت “لبخند زدن” از چشمان خود را درک می کنید. وقتی واقعاً لبخند می زنید، چشمان شما کمی کشیده می شود، در حالی که یک لبخند اجباری فقط بر عضلات دهان و فک متمرکز می شود. یک لبخند طبیعی در حین انجام این کار فقط احساس بهتری نخواهد داشت، بلکه در سطح ناخودآگاه نیز منتقل می شود و نشان می دهد که شما دوستانه و قابل اعتماد هستید در حالی که یک خند معمولی با فک فقط می تواند حسی سطحی و تصنعی را منتقل کند.

بیشتر از آنچه جالب است علاقه نشان دهید

جذاب بودن به معنای جالب توجه و خاص بودن در میان افراد اطراف شما است زیرا آنها این احساسات شیرین را با بودن در اطراف شما مرتبط می کنند. هانس شومان، مربی اجرایی زندگی توصیه می کند: “تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مورد آنها و در مورد موضوعات مورد علاقه آنها سوال کنید. این روش ساده مخصوصاً برای افراد درونگرا که بعضی اوقات ادامه گفتگو برایشان دشوارتر است، مناسب است.” وی توضیح داد كه لبخند زدن و ارائه كلام تشویقی به شخصی كه با او صحبت می كنید ممكن است باعث شود كه آنها اعتقاد داشته باشند كه “با شما بودن جذاب و سرگرم کننده است”. با این حال ، وی هشدار داد كه بهتر است “بیش از حد” از آن استفاده نكنید “تا جایی كه این گفتگو به یك مصاحبه یك طرفه تبدیل شود.”

در این گفتگو لازم نیست فقط به شخص دیگر توجه کنید. آیا می خواهید در مورد خود صحبت کنید؟ کلیدواژه های مهم را به غریبه ها بدهید تا بتوانند با آن کار کنند، خواه موضوع در مورد یک تکه جواهر باشد، خواه یک تی شرت از آخرین تور گروه مورد علاقه شما یا حتی فقط یک مانیکور زیبا باشد.

ایجاد احساسات عالی در اطرافیان

افراد جذاب فقط مکالمه گرایان سرزنده نیستند آنها همچنین حسی را در شما ایجاد می کنند که احساس گرما و سرزندگی می کنید و پس از تعامل با آنها خوب و خوشحال خواهید بود. دکترای روانشناس و متخصص روابط جنسی نیویورک، لورل اشتاینبرگ می گوید: “جذاب بودن بدان معنی است که شما از طرف دیگران که از حضور شما در بحث لذت برده اند، مورد استقبال خوبی قرار گرفته اید. برای رسیدن به این هدف، به سادگی آنچه را که اشخاص دیگر در اطراف شما دوست دارند به دست آورند، در نظر بگیرید. کلمات و حرکاتی که باعث می شود احساس کنید اگر کسی به این ترتیب به شما رفتار کند خوشحال می شوید را به آنها نشان دهید.”

شما ممکن است بخواهید که بسته به بستر تعامل شما، افراد احساس متفاوتی داشته باشند. دکتر تسینا توصیه کرد: “انرژی خود را با انرژی افراد در این رویداد مطابقت دهید. بدیهی است اگر در حال رقصیدن یا مهمانی باربیکیو هستید، سطح انرژی بسیار بالا خواهد بود. اگر در یک مهمانی دورهمی صحبت می کنید، بحث در مورد كتابها یا نشستن برای شام، انرژی ملایم تر و متمرکز تری لازم خواهد داشت. ”

به یاد آوردن نام افراد کاری است که افراد جذاب انجام می دهند

در بعضی از موارد فراموش کردن اسامی باعث می شود مردم احساس بدی از فراموش شدن داشته باشند، بنابراین یک راه عالی برای همیشه جذاب بودن نزد یک شخص جدید در زندگی شما فقط به یاد آوردن نام او است. به خاطر سپردن همه افرادی که با آنها روبرو می شوید، کار دشواری است، به خصوص اگر همزمان با یک دسته از افراد جدید ملاقات کنید اما ترفندهایی برای آسانتر کردن این مسئله وجود دارد. چستر سانتوس “مربی بین المللی حافظه” توصیه کرد که برای اولین بار نام آنها را تکرار کنید. به عنوان مثال ، اگر شریک زندگیتان شما را با عموی خود “کنی” آشنا می کند بگویید “خیلی خوشحالم که شما را ملاقات کردم، عمو کنی!”

ران وایت ، برنده دو ساله قهرمانی حافظه ملی می گوید: تا قبل از معرفی، از خود بپرسید که نام این شخص چیست، این کار شما را وادار می کند که تمرکز خود را بر روی گرفتن جواب بگذارید. شما همچنین می توانید بر روی چیزهای جالب توجه در مورد ظاهر فرد (مانند چشم های آبی آنها) یا تصویر ذهنی از فرد تمرکز کنید که به شما در یادآوری نام آنها کمک می کند (مانند تصویر کردن عمو کنی در یک لباس نارنجی رنگ در پارک جنوبی).

و فقط در صورتی که با کسی روبرو شوید و مطمئن نیستید که قبلاً ملاقاتش کرده اید یا خیر ، از جمله “بسیار خوشحال شدم از دیدن شما” به جای “دیدار با شما بسیار عالی بود” استفاده کنید.

برای همیشه جذاب بودن به رفتارهای خود توجه کنید

این نکته به نظر می رسد بسیار اساسی است اما باور کنید یا نه باید گفت: رفتار خوبی داشته باشید! لزوماً لازم نیست بدانید که چنگال در چه اندازه ای برای سالاد و کدام یک برای میگوها مناسب است اما چیزهای ساده ای مثل گفتن “لطفا” و “تشکر از شما” در مدت زمان طولانی می تواند تاثیر مناسبی در جذاب بودن شما داشته باشد. استفاده از رفتار مناسب نشان می دهد که شما مورد توجه دیگران هستید و همین امر باعث می شود افراد بخواهند در کنار شما باشند.

در ادامه تلاش شما برای همیشه جذاب بودن، موردی که باید رعایت شود این است که احترام بگذارید. کسی که به دیگران احترام بگذارد و خوش اخلاق باشد خودش هم مورد احترام قرار می گیرد. هیچ چیز جذاب تر از رفتار کردن با دیگران در عین احترام نیست زیرا احترام حاکی از توانایی همدلی و نگاه به ورای خود است. این بدان معنا نیست که فقط در هنگام مهمانی برای شام با همه افراد در یک مهمانی یا سر میز خود مودب باشید بلکه مهربان بودن با پیشخدمت، راننده یا حتی شخصی که از نظر طبقه اجتماعی از شما پایین تر است هم اهمیت دارد.

افراد جذاب باید در لحظه حضور داشته باشند

بخش بزرگی از جذاب بودن حضور در لحظه است. اگر در لحظه ورود و مکالمه ای که انجام می دهید کاملاً غوطه ور شوید و به بعد از آن فکر نکنید، این بدان معناست که هر کس دیگری که در اطراف شما نیز خواهد بود می تواند از حضور شما لذت ببرد. بنابراین در مورد آینده نگران نباشید! از اکنون لذت ببرید.

استیسی کاپریو، مربی زندگی بهتر می گوید: “بخشی از جذاب بودن بدون دردسر انتظار نداشتن از اثر متقابل است مانند تلاش برای فشار آوردن به شخصی مهم یا دوست شما و تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن آنها یا حتی تلاش کردن برای آنکه آنها را مجبور کنید دوباره شما را ببینند. ” وی افزود: در عوض، حضور کامل در لحظه با شخص، انتظار نداشتن در ازای کاری که انجام می دهید و یا عدم تلاش برای فشار آوردن در مورد هر چیزی یکی از رازهای جذاب بودن بی دردسر است و منجر به این می شود که اشخاص دیگر که واقعاً مایل به در کنار شما بودن هستند، وقت شان را با شما بگذرانند. بهتر است اجازه دهید آنها برای بودن با شما به شما فشار بیاورند.”

دکتر تسینا اظهار داشت که دعوت به یک نوشیدنی یا قهوه می تواند کم فشار باشد و باعث می شود شخص مقابل بدون اینکه احساس خستگی کند، احساس ویژه ای در کنار شما داشته باشد.

جذاب بودن

برای همیشه جذاب بودن کارهای خانه خود را قبل از ترک خانه انجام دهید

اگر قرار ملاقات با افراد جدید یا گروه های ارتباطی دارید، قبل از عزیمت به هر رویدادی که در آن شرکت خواهید کرد، کارهای خانه را انجام دهید. دكتر تینا بی. تسینا، روان درمان و نویسنده، گپ زدن در مورد فرهنگ مردمی را به عنوان ابزاری برای باز کردن گفتگو میان میهمانان خود توصیه می کند. دکتر تسینا می گوید: “موضوعات مختلفی را برای گفتگو در مورد موضوعات مختلف بخوانید بدین صورت در هر زمینه ای وقتی کسی می خواهد با شما صحبت کند، حرفی برای گفتن خواهید داشت.”

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید به Google Trends نگاهی بیندازید تا ببینید مردم در حال حاضر چه چیزی را مطالعه و جستجو می کنند. شما حتی می توانید در شبکه های مجازی ببینید چه چیزی در منطقه خاص شما داغ است که ممکن است به خودی خود یک موضوع جالب برای گفتگو باشد.

از دیگران تعریف کنید تا واقعاً آنها را افسون کنید

به اطرافیان خود از جمله درونیات آنها توجه کنید و از آنها استفاده کنید تا به شما در پیروزی بهترین فرد جمع کمک کند. دکتر تینا بی. تسینا، رواندرمانگر و نویسنده می گوید: “به اطراف خود نگاه کنید و به دنبال ارتباط دوستی بگردید. توجه کنید که چه کسی در اطراف شماست و چه چیز جالب و جذابی در مورد آنها وجود دارد، درست از همان تعریف کنید. ” نکته اصلی در اینجا تعاریف عمومی مانند “لباس خوب” نیست. این باید خیلی خاص تر باشد و معمولاً با یک سؤال که حدس زده اید دنبال شود. به عنوان مثال می توانید بگویید، “چه ساعت جالبی! از کجا آن را خریده اید؟” یا می توانید چیزی شبیه به آن بگویید، “آن سایه بنفش، باورنکردنی به نظر می رسد! آیا همیشه آرایش خود را با لباس هایتان ست می کنید؟”

خاص بودن باعث می شود فرد دیگر احساس دیده نشدن نداشته باشد و این باعث می شود تعامل احساستان واقعی تر باشد و احساسات منفی کمتری مانند احساس شرم داشته باشید. پرسیدن یک سؤال باعث می شود تا شخص دیگر در حال گفتگوی یک طرفه نباشد و باعث شود آنها احساس کنند که شما به عنوان یک شخص تحت تاثیر آنها قرار گرفته اید که بسیار خوب است.

اگر می خواهید جذاب به نظر برسید به میزبان خود کمک کنید

اگر در یک مهمانی هستید و احساس خجالتی بودن یا بی دست و پایی و عدم اطمینان از چگونه نزدیک شدن به هر کسی دارید، حضور خودتان را مفید کنید تا اعصاب شما را تسکین دهد و همچنین کار میزبان یا مهماندار شما را آسان تر کند. روان پزشک و نویسنده دکتر تینا بی. تسینا گفت: داوطلبانه برای یک کار پیشقدم شوید تا شما را نه تنها نزد میزبان بلکه نزد سایر میهمانان محبوب کند زیرا این امر نشان می دهد شما ملاحظه گر و مفید هستید. این امر به ویژه در صورتی که برای اولین بار در یک رویداد خاصی باشید صادق است.

“اگر قبلاً این جمع را تجربه نکرده اید، توصیه می کنیم یک” کار “برای انجام دادن پیدا کنید. فقط نگویید” برای کمک من چه کاری می توانم انجام دهم؟ “درعوض ، داوطلب چیز خاصی شوید: به افراد خوشامد بگویید و کت هایشان را تحویل بگیرید، یا سفره را بچینید و یا لیوان نوشیدنی ها را دوباره پر کنید.” دکتر تسینا می گوید: “این کار احساس تعلق خاطر به شما می دهد، بهانه ای بزرگ برای دیدار با همه فراهم می کند و شما به اندازه کافی مشغول خواهید بود تا عصبیت و استرس خود را پنهان کنید. میزبان یا مهماندار سپاسگزار خواهد بود و بعداً شما را به یاد می آورد.”

اگر می خواهید جذاب باشید همیشه از خود حرف نزدنید

اگر یک مهمان در مهمانی در مورد پخت کیک مخملی قرمز صحبت می کند و شما نیز به دلیل دسرهای توت فرنگی تان معروف هستید، سعی نکنید تسلط بر شخص دیگری را در حوزه تخصص خود داشته باشید. این فقط اذیتش می کند ماریا شكوروتس، مربی زندگی و ارتباطات توصیه كرد: “فقط از این دعوت استفاده نکنید تا در مورد خود صحبت كنید در واقع گوش دهید و درگیر شوید. نوبت شما برای به اشتراک گذاشتن چیزی جذاب هم فرا خواهد رسید!”

درعوض ، از موقعیت مشترک خود به عنوان فرصتی استفاده کنید تا از شخص مقابل سؤال بپرسید و گزارشی بسازید که باعث شود احساس ارزش و اهمیتی برای شما ایجاد کند. به عنوان مثال، از او بخواهید یک نکته را بگوید: “آیا ماده مخفی برای خوشمزه تر شدنش دارید؟” یا “می دانید، من عاشق پختن کیک مخملی قرمز هستم اما واقعاً سخت است. آیا شما راه حلی ساده تر برای آن دارید؟”

جذاب بودن

بهترین راه برای جذاب بودن این است که خودتان باشید

خودتان منحصر به فرد باشید و از خودتان شرمسار نباشید. اسکات هادسون در مورد جذاب بودن می گوید: “احمق باشید، بی حیا باشید اما بگذارید خود اصیلتان باشید. مردم عاشق شخصیت های منحصر به فرد هستند.” “شما ممکن است سالها خود را صرف تلاش ناامید کننده برای ساختن خودتان کنید تا جا بیفتید اما حقیقت این است که خود واقعی تان جذاب ترید! به خودتان اجازه دهید آنچه را که واقعا دوست دارید دوست داشته باشید! اگر یک سرگرمی عجیب و یا وسواس خاص دارید، به خودتان اجازه دهید از خود لذت ببرید. علاقه هایتان هر چه که هستند همیشه برای آنها پا فشاری کنید!”

این همچنین به معنای این است که به خود اجازه دهید بدون احساس گناه از همه چیز لذت ببرید. اسکات هادسون توضیح می دهد: “همانطور که می خواهید زندگی کنید. “با زندگی کردن برای دیگران زندگی خود را هدر ندهید. با اجازه دادن به خود واقعی تان، اصیل بمانید و به همه افراد اطراف خود اجازه دهید که خودشان باشند. (و این شما را بسیار دوست داشتنی می کند.) ”

منبع:

thelist

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی