راهنماي خريد سبك زندگي مد و زيبايي

راهنمای خرید عطر ،هر آنچه که در انتخاب عطر باید بدانید

تقویم فارسی اندروید

تنوع و تغییر در دنیای امروز بسیار زیاد است و انتخاب عطر مناسب می تواند به این زندگی عطر و بو ببخشد. این مقاله یک راهنمای کامل برای خرید عطر میباشد، ما همیشه در حال کار کردن هستیم و این روزمرگی می تواند انسان را از پای دربیاورد. ممکن است گاهی احساس کنیم تبدیل به یک ربات شده ایم و یک زندگی کاملا ماشینی داریم. چیزی که می تواند ما را از ماشینی بودن خلاص کند و به ما روح زندگی ببخشد عطر است. انتخاب عطر می تواند در مناسبت های مختلف متفاوت باشد. ما با انتخاب عطر می توانیم لحظات خاصی از زندگی مان را علامت گذاری کنیم.

راهنمای خرید عطر
راهنمای خرید عطر

عطرها به شاخه های مختلف تقسیم بندی می شوند. برخی از مهمترین شاخه های سنتی عطرها را در زیر می خوانید که می توانید از آنها در انتخاب عطر کمک بگیرید. اگر در انتخاب عطر معمولا سردرگم می شوید، می توانید با در نظر گرفتن یک سری فاکتورها، گزینه های انتخابی تان را محدود کنید. عطرها را با هم مقایسه کنید تا یک تصمیم آگاهانه بگیرید و از انتخاب عطر پشیمان نشوید.

اصول اولیه در انتخاب عطر

1. راهنمای خرید عطر و تصمیم گیری در مورد قیمت:

عطر یک محصول لوکس است و قیمت آن می تواند متفاوت باشد. قبل از انتخاب عطر و خرید آن، تصمیم بگیرید که چه قدر پول می خواهید برای آن هزینه کنید. اگر می خواهید عطر را به عنوان هدیه بخرید که این به پول و رابطه تان با آن شخص برمی گردد. اگر می خواهید عطر را به همسرتان هدیه دهید هم ممکن است بخواهید برای او بیشتر از کسی که نمی شناسید هزینه کنید.

انتخاب عطر

2.بررسی میزان غلظت عطر

عطرها با توجه به میزان پایدار بودنشان، نام های مختلفی دارند. به طور معمول، عطرهایی که ماندگاری بیشتری دارند گران تر هستند. در عین حال عطرهای ارزان قیمت، چندان ماندگار نیستند. شما می توانید نوع یا غلظت عطر را روی بطری آن مشاهده کنید.

ادو کلن : دارای کمترین میزان غلظت است که تا حدود دو ساعت ماندگاری دارد. بین 3- 5% روغن در آب و الکل ترکیب می شود.

ادو تویلت : کمی ماندگار تر است و بین 3 تا چهار ساعت اثرش باقی می ماند. بین 4-8% روغن دارد.

ادو پرفیوم : دارای غلظتی بالاست و حدود شش ساعت ماندگاری دارد. روغن آن 15-18% است.

عطر با بالاترین غلظت و ماندگاری به سادگی «پرفیوم» خوانده می شود که بین 15-30% روغن با الکل مخلوط شده است.

انتخاب عطر

3.کم کردن یک خانواده از رایحه های عطر:

عطرها از چند خانواده مختلف هستند و همگی در یکی از این گروه ها جای می گیرند که به طور کلی چهار دسته را شامل می شود. اگر می خواهید برای کسی عطر بخرید سعی کنید دریابید که معمولا از چه عطری استفاده می کند. اگر نمی دانید نگران نباشید. سعی کنید یکی از این دسته ها را در هنگام خرید عطر حذف کنید تا خرید راحت تری داشته باشید.

عطر گلها: رایحه تمام گل ها در این دسته می گنجد و بوی گل رز، شکوفه پرتقال، اسطوخدوس و گل های دیگر را شامل می شود. این دسته به خاطر بوی شیرینی که دارد بسیار محبوب خانم ها واقع می شود و اکثر خانم ها از عطرهایی که در این دسته جای می گیرد لذت می برند.

انتخاب عطر

عطر میوه ها: عطرهای میوه ای و به ویژه مرکبات در این دسته جای می گیرند. عطر پرتقال، گریپ فروت و حتی عطر زردآلو، سیب و هلو. به طور کلی این عطرها بسیار ملایم و با طراوت هستند.

انتخاب عطر

عطرهای شرقی: این گونه عطرها معمولا پیچیده و چند لایه هستند و رایحه ادویه ها را شامل می شوند. بوی دارچین و وانیل و… از این دسته هستند.

انتخاب عطر

عطرهای چوبی و طبیعت: حسی از طبیعت را القا می کنند و شامل بوی چوب صندل، سدر و ترنج و غیره می شوند.

انتخاب عطر

4.پرسش از دیگران:

از دیگران بپرسید که از چه عطر ی استفاده می کنند. اگر کسی از کنارتان رد می شود که عطر او برایتان خوشایند است می توانید از او پرس و جو کنید. خجالت نکشید، این کار به مرور به شما کمک می کند تا عطر مورد علاقه خود را بیابید. همچنین این کار به شما یاری می دهد تا سلیقه جمعی نیز برایتان روشن شود. اگر عطر و بوی کسی از اطرافیان تان مثل دوست یا همکار را دوست ندارید سعی کنید بفهمید چرا و به چه دلیل از آن رایحه خوشتان نمی آید. این اطلاعات ارزشمند است و به شما کمک می کند تا گزینه های خود را محدود کنید و در نتیجه در انتخاب عطر راحت تر باشید.

راهنمای خرید عطر و ادکلن

انتخاب عطر

1. خود را به یک فروشگاه محدود نکنید:

عطر محصولی است که تا مدت ها از آن استفاده خواهید کرد و می تواند مشخصه ای برای شما باشد. برای خرید خود را محدود نکنید و نگویید که باید در همان روز عطر را بخرید. بهتر است چند روز را به انتخاب عطر اختصاص دهید تا بینی شما در انتخاب اشتباه نکند و همچنین حساسیت بیشتری نسبت به رایحه های مختلف پیدا کنید.

2. هنگام خرید عطر به هیچ عنوان به خود عطر نزنید:

وقتی که قصد دارید به خرید عطر بروید از محصولاتی که رایحه دارند مثل لوسیون، اسپری و دئودورانت استفاده نکنید. بوی عطرها با هم مخلوط می شوند و شما را دچار سردرگمی می کنند.

انتخاب عطر

3. با یک دوست همراه شوید:

یک دوست می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند به ویژه اگر می خواهید عطر را به عنوان هدیه برای کسی بخرید، نظرسنجی از یک دوست می تواند بهتر باشد زیرا سلیقه دو نفر اعمال می شود. اما اگر می خواهید برای خود عطر بخرید در نظر بگیرید که آیا نظرات شخصی دیگر برای شما مفید خواهد بود یا خیر.

4. درباره فروشگاهی که از آن خرید می کنید تحقیق کنید:

مطمئن شوید فروشگاه و کارکنانی که در آن کار می کنند معتبر باشند. تحقیق و تفحص در مورد فروشگاه به این دلیل است که این روزها محصولات تقلبی به ویژه در مورد عطرها بسیار زیاد است. گذشته از اصل بودن محصول، تحقیق باید در مورد قیمت عطر نیز انجام شود. برخی از فروشگاه ها قیمتی چند برابر قیمت واقعی عطر را به مشتری اعلام می کنند. سعی کنید برای خرید به فروشگاهی تخصصی بروید که مخصوص فروش عطر است. اگر از یک بوتیک لباس که چند عطر هم به فروش می رساند خرید کنید، قطعا گزینه های زیادی پیش رو نخواهید داشت.

انتخاب عطر

5. از فروشنده کمک بخواهید:

وقتی شما تا حدی بدانید که چه می خواهید، پس از آن می توانید از فروشنده بخواهید تا در انتخاب عطر مناسب کمکتان کند. اینکار از جستجو کردن بسیار ساده تر است زیرا دانش فروشنده نسبت به محصولی که می فروشد بیشتر از شماست. شما غلظت و رایحه مورد نظرتان را بگویید و از فروشنده بخواهید با مقدار پولی که دارید به شما عطر معرفی کند. اگر نمی دانید که چه عطری می خواهید به فروشنده بگویید پر فروش ترین و محبوب ترین عطرها را به شما معرفی کند. یا از هر چهار دسته عطر یکی از بهترین هایشان را به شما نشان دهد. اگر قصد هدیه دادن دارید، به فروشنده بگویید عطرهای رایج را به شما معرفی کند به خصوص در دسته گلها زیرا این دسته از محبوب ترین دسته های عطر محسوب می شود.

انتخاب عطر

مراحل تست کردن عطر

1. هر بار فقط شش عطر را امتحان کنید:

بر روی رایحه های بیشتر تمرکز نکنید و خود را به تست کردن شش عطر محدود نمایید. از آنجا که از قبل تحقیق کرده و می دانید چه عطرهایی را دوست ندارید، بهتر است برای عطرهای اضافی وقت خود را هدر ندهید. این کار اجازه نمی دهد سردرگم شوید.

انتخاب عطر

2.ابتدا از بطری، عطر را بو کنید:

وقتی عطر را اسپری می کنید باعث می شود در معرض یک بوی شدید قرار بگیرید. ابتدا از بطری، عطر را بو کنید اگر آن را دوست نداشتید اسپری نکنید و به سراغ بطری بعدی بروید.

3.عطر را روی کاغذ مخصوص تست کنید:

عطری که احساس می کنید بویش را می پسندید را روی کاغذ تست کنید. مدتی صبر کنید و اگر با گذشت زمان همچنان آن بو را دوست داشتید، کاغذ را علامت زده و در کیف تان نگه دارید.

انتخاب عطر

4.عطر مورد علاقه تان را روی پوست اسپری کنید:

اگر شما احساس کردید عطری را دوست دارید و می خواهید آن را داشته باشید، کمی از آن را روی مچ دست و یا آرنج تست کنید. حدود 10 ثانیه صبر کنید تا بوی الکل محو شود و سپس آن را بو کنید. عطر و بو وقتی با پوست تماس می گیرند کمی تغییر می کنند. بنابراین مهم است که پس از تست کردن عطر روی کاغذ حتما آن را روی دست خود نیز تست کنید. بیش از یک عطر را روی آرنج یا مچ تست نکنید زیرا عطرها با هم مخلوط می شوند.

انتخاب عطر

5.بینی خود را تازه کنید:

هنگامی که چند عطر را تست کردید، سعی کنید بینی خود را با بو کردن یک چیز طبیعی مثل دست یا پیراهن تان دوباره تازه و نو کنید. در برخی فروشگاه ها با بوی قهوه سعی می کنند تازگی را به شما بازگردانند تا بتوانید عطرهای دیگری را تست کنید.

انتخاب عطر

6.از فروشنده سمپل یا نمونه بخواهید:

به فروشنده بگویید می خواهید عطر بخرید اما دوست دارید بیشتر در مورد آن فکر کنید. از او بخواهید که سمپل یا نمونه ای کوچک تر از عطر را به شما بدهد تا بهتر تصمیم بگیرید.

انتخاب عطر

انتخاب عطر برای مناسبت ها

حالا که خانواده عطرها را می شناسید و با مراحل انتخاب عطر نیز آشنا شده اید، بهتر است بدانید هر عطری با چه مراسمی تناسب دارد. عطرها وقتی با یک رویداد عاطفی برخورد می کنند می توانند معنایی جدید به وجود آورند. مردم شما را با عطرتان به یاد می آورند.

تولد:

عطری که در روز تولدتان از آن استفاده می کنید باید کاملا نشان دهنده مشخصه و هویت شما باشد. عطری که کامل و غنی باشد را انتخاب کنید و مهم نیست از کدام خانواده باشد. عطرتان باید نام شما را بگوید. شما می توانید هر ساله برای تولدتان یک عطر جدید داشته باشید زیرا هر سال خودتان نیز در حال تغییر و تحولید.

انتخاب عطر

خرید عطر برای عروسی:

عطر عروسی کاملا شخصی است و می تواند همیشه یادآور آن روز به خصوص برای شما باشد. انتخاب از دسته گلها می تواند بسیار عاشقانه باشد و بهتر است از لحاظ غلظت یک عطر ملایم را انتخاب کنید تا نشانگر معصومیت یک عروس باشد.

تحویل سال:

تحویل شدن سال و تغییر فصل بسیار جسورانه است پس شما نیز باید خجالتی بودن را کنار گذاشته و عطری جسورانه انتخاب کنید. عطرهای ادویه ای این خصیصه را دارا هستند. غنی، عمیق، تند و مرموز بودن از خصوصیات تحویل سال است و شما باید با عطر خود این نشانه ها را به همراه داشته باشید.

انتخاب عطر

روز مادر:

چه خودتان مادر باشید و چه برای مادرتان هدیه بخرید، خانواده همیشه شیرین است پس یک عطر شیرین را انتخاب کنید.

جشن فارغ التحصیلی:

این روز بهترین روز برای انتخاب یک عطر با رایحه میوه ای است. این رایحه ها ساده و بامزه هستند و سبک بودنشان با امیدواری فارغ التحصیل شدن بسیار هماهنگ است.

انتخاب عطر

شما هر روزی از زندگی تان را می توانید با عطرها خاص و منحصر به فرد کنید. گذشته از همه اینها همیشه عطری را که دوست دارید انتخاب کنید. عطرها احساس زیبایی به زندگی می دهند.

 

منبع : wikihow و hintsandthings

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی