روانشناسی سبك زندگي

رابطه توام با عشق و نفرت چگونه است؟

تقویم فارسی اندروید

اگر احساس می کنید که رابطه شما فراز و نشیب های زیادی دارد و به همان اندازه که از شریک زندگی خود متنفر هستید، عاشقش هم هستید، ممکن است در یک رابطه مبتنی بر عشق و نفرت باشید.

سابرینا رومانوف، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه یشیوا، می گوید: افرادی که در روابط عشق و نفرت هستند، احساسات شدیدی را تجربه می کنند و تمایل دارند بین یک طیف عشق و نفرت در نوسان باشند.

رومانوف می‌گوید که این روابط شبیه ترن هوایی است، زیرا هم هیجان و هم خستگی وجود دارد و زوج‌ ها باید جنبه‌ های منفی‌ تر این روابط مانند پرخاشگری و ناامیدی را دنبال کنند تا از مزایایی مانند اشتیاق و هیجان بهره ببرند.

این مقاله به بررسی علل و تأثیر روابط مبتنی بر عشق و نفرت و همچنین برخی از استراتژی‌ هایی می‌ پردازد که می‌ توانند به شما در جهت‌ یابی آنها کمک کنند.

رابطه مبتنی بر عشق و نفرت

علل روابط توام با عشق و نفرت

رومانوف در زیر دلایل روابط عشق و نفرت را بیان می کند و توضیح می دهد که چگونه این روابط می توانند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارند.

داشتن روابط ناپایدار در اوایل زندگی

افرادی که در سال‌های اولیه‌ شان روابط پر هرج و مرج یا بی‌ ثباتی دارند، تمایل دارند در طبیعت ناپایدار روابط عشق و نفرت آرامش پیدا کنند، زیرا ممکن است تعارض را راهی برای ابراز عشق تصور کنند.

برای این افراد، تعارض راهی است برای سنجش علاقه شریکشان به آنها از طریق پشتکار آنها در جستجوی راه حل. صمیمیتی که پس از قطع رابطه به دنبال گسست در رابطه تجربه می‌ شود، می‌ تواند احساس صمیمی‌ تری نسبت به نداشتن آن داشته باشد.

به نوبه خود، روابط پایدار و یکنواخت ممکن است خسته کننده به نظر برسند یا ممکن است به سرعت نسبت به احساس طرف مقابل نسبت به خود تردید کنند.

مشکل روابط عشق و نفرت این باور است که درد و تنش آنها به نزدیکی در روابط مربوط می شود. چیزی که این افراد اغلب متوجه نمی شوند این است که این روابط عادی نیستند و احتمالات دیگری نیز وجود دارد.

با این حال، تجربه گذشته به آنها آموخته است که این تنها گزینه است. آنها متوجه نیستند که افرادی هستند که احساسات شان را در نظر می گیرند، ترجیح می دهند مؤدب باشند و به طور آشکار و مؤثر ارتباط برقرار می کنند.

علاوه بر این، خوبی در این روابط یا اینکه چگونه زوجین با هم خوب تلاش می کنند، نسبت به موارد بد بزرگنمایی می شود، بنابراین بسیاری از زوج ها تصور ناهنجاری از این که رابطه برای آنها چگونه است و چگونه کار نمی کند دارند، زیرا آنها دائماً در حال حرکت افراطی هستند.

این افراد باید یاد بگیرند که با نگاه کردن به اثرات بلندمدت و پایداری این الگوها، آنچه را که از تعارض به دست می آورند، رها کنند.

احساس بی لیاقتی برای عشق

افرادی که خود را در روابط عشق و نفرت می بینند ممکن است دارای آسیب پذیری های مستعد کننده ای مانند احساس بی لیاقتی یا دوست نداشتن باشند. روابط پر هرج و مرج ممکن است این باورهایی را که آنها درباره خود دارند تقویت کند و ممکن است فکر نکنند که لیاقت بیشتری دارند.

بنابراین، این روابط منفی ترین یا انتقادی ترین افکار را تقویت می کند. آنها همچنین حس کاذبی از دوست داشته شدن را ایجاد می کنند و ممکن است باعث شوند که به دلیل کشمکش و درگیری که برای آن متحمل شده اند فکر کنند رابطه آنها معنی دارتر است.

حقیقت این است که فقط به این دلیل که در رابطه خود کشمکش‌ های مزمن و روزانه ندارید، به این معنی نیست که این رابطه ارزشمند نیست. در واقع، برعکس است اما برای باور به آن، نیاز به ایمان به رابطه وجود دارد، بدون اینکه ثابت کند که چه چیزی را برای رابطه فدا می‌ کنید.

هدایت روابط عشق و نفرت

رومانوف مراحلی را به اشتراک می گذارد که می تواند به شما کمک کند تا رابطه عشق و نفرت را هدایت کنید.

اگر خودتان را در این نوع روابط می بینید، باید دیدگاه خود را با مطالبه بیشتر برای خود تغییر دهید و بدانید که چگونه در چیزهایی که دیگر به شما خدمت نمی کنند، تغییر ایجاد کنید.

از احساسات خود بیشتر آگاه باشید: فعال تر شوید و به جای پذیرش منفعلانه آن، در مورد چرخه سمی رابطه خود بیاموزید. شروع به برچسب زدن احساسات و واکنش های خود نسبت به رفتار شریک زندگی خود کنید. با نوشتن احساسات و عواطف خود شروع کنید به تغییر این الگوها. هنگامی که برای پردازش احساسات خود وقت بگذارید، شروع به درک دیدگاه خواهید کرد و راه حل های جدیدی برای مشکلات خود خواهید دید که قبلاً در نظر نمی گرفتید.

حد و مرزها را تعیین کنید: دقیقاً آنچه را که برای شما مفید نیست فهرست کنید تا بتوانید اقداماتی را که در آینده باید انجام دهید را تعیین کنید. با تعیین محدودیت در روابط و جنبه هایی که دیگر تمایلی به تحمل آنها ندارید، قدرت خود را پس بگیرید.

کمک گرفتن: افراد در این روابط منزوی بودن و عدم حمایت اجتماعی از طرف خانواده و دوستانی که می توانند تجربیات آنها را تایید کنند و به آنها در مدیریت مشکلات کمک کنند را تجربه می کنند. احتمالاً چشم‌ انداز روشنی ندارید و موقعیت شما در رابطه باعث می‌شود در رویکرد خود برای مدیریت آن جانبدارانه باشید.

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید ادامه دهید: لزوماً نیازی به پایان دادن به رابطه یا جدایی ندارید اما بر نحوه مشارکت خود در رابطه کنترل دارید. نقشی که در جنبه های نامطلوب رابطه ایفا می کنید را بشناسید و شروع به ایجاد تغییرات یا تغییرات کوچک در نحوه پاسخگویی به تعارض کنید و متوجه باشید که چگونه شریک زندگی شما در واکنش تغییر می کند یا تغییر نمی کند.

رومانوف می‌گوید: «شما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌ توانید با ضعیف ترین رابطه‌ ها زندگی کنید و آیا واقعاً بدون انتخاب و نه فقط به دلیل کمبود گزینه‌ ها، در آن‌ ها باقی می‌ مانید».

حرف آخر

روابط عشق و نفرت تمایل به ارائه افراط در سویه های منفی و مثبت دارند، نه یک ریتم ثابت. آنها می توانند بر سلامت روانی هر دو شریک زندگی تأثیر بگذارند. با این حال، اگر کسی نداند که روابط سالم چگونه به نظر می رسد یا فکر نمی کند که شایسته بهترین است، شکستن این چرخه دشوار است.

اگر در یک رابطه عشق و نفرت هستید، مهم است که شروع به تعیین حد و مرز کنید و به آنها پایبند باشید و از نزدیکان یا یک ارائه دهنده مراقبت های روانی کمک بگیرید.

منبع:

verywellmind

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی