بیماری ها سلامت

خود درمانی آنفولانزا یا مراجعه به پزشک؟

تقویم فارسی اندروید

دانستن اینکه چه موقع در جستجوی پزشک باشید همیشه یک عمل متعادل و مناسب است. برای کمک به شما در تصمیم گیری، خوب است که این دستورالعمل های رایج را دنبال کنید. اگر فکر می کنید آنفولانزا دارید، اگر داروی تب بر گرفته اید و تب شما شکسته نمی شود، با پزشک خود تماس بگیرید. خود درمانی آنفولانزا در برخی موارد می تواند خطرناک باشد اما برای کاهش علائم مفید است. این راهنمایی را تا انتها مطالعه کنید.

خود درمانی آنفولانزا

چگونه می دانید که خود درمانی آنفولانزا کافیست یا به مراقبت پزشکی نیاز دارد؟

با وجود مواردی مانند ابر خطرات در اخبار، ممکن است وقتی شما یا فرزندانتان در این فصل شیوع آنفولانزا احساس خوبی نداشته باشید، بیش از حد معمول نگران کننده باشد اما کارشناسان می گویند داشتن چشم انداز مناسب مهم تر است.

رندی برگن، دکتر و مشاور بیماری های عفونی کودکان می گوید: “علی رغم این نگرانی ها، اکثر پزشکان همان توصیه های اساسی را برای شما ارائه می دهند که می توانید آنفولانزای خود را در خانه درمان کنید و خواهند گفت چه زمانی باید مراقبت های پزشکی را انجام دهید.”

خود درمانی آنفولانزا و راهکارهایی که می توانید در خانه انجام دهید

علائم مرتبط با آنفولانزا به طور معمول حدود یک هفته طول می کشد و با خود درمانی آنفولانزا در خانه می توان آنها را کاهش داد. به عنوان مثال، شما می توانید تب را با داروهای بدون نسخه (OTC) و کاهش دهنده درد مانند ایبوپروفن یا استامینوفن کاهش دهید. آنتی هیستامین ها و ضد احتقان ها می توانند به شما در تنفس راحت تر هنگام احتقان کمک کنند.

راس کینو، مدیر پزشکی خدمات اورژانس در مرکز بهداشت Providence Saint John در سانتا مونیکای کالیفرنیا می گوید: شما همچنین باید مایعات زیادی بنوشید و استراحت کنید.

چه موقع باید از پزشک کمک بخواهید؟

مواقعی وجود دارد که آنفولانزا می تواند منجر به عوارض جدی شود و توجه به توصیه های پزشکی لازم است. بنابراین، چگونه بدانید چه موقع باید پزشک خود را برای آنفولانزا ملاقات کنید؟ این علائم ممکن است نشانگر این باشد که بدن شما به تنهایی قادر به مقابله با آنفولانزا نیست:

  • تنفس دشوار
  • درد قفسه سینه یا معده
  • سرگیجه یا سبک شدن سر
  • استفراغ شدید

چه موقع به اورژانس برویم؟

این نشانه ها برای بزرگسالان و کودکان یکسان است. با این حال اگر در بچه ها موارد زیر را مشاهده کردید تعلل نکنید:

  • لب یا پوست آنها کبود به نظر می رسد.
  • آنها نمی توانند با شما بیدار باشند یا فعالیت کنند.
  • تب بالا همراه با جوش دارند.

آنچه که تب بالا در نظر گرفته می شود با افزایش سن متفاوت است. دکتر برگن می گوید: “کودکان تب بالاتری را از بزرگسالان تحمل می کنند اما 102 به خصوص در بزرگسالان تب قابل توجهی است.”

برگن می گوید، اگر شما از تب بر استفاده کرده اید و تب شما از بین نمی رود، باید با پزشک خود تماس بگیرید. این می تواند نشانه ای باشد که شما ممکن است به معالجه پزشکی نیاز داشته باشید.

دلایل بیشتر برای مراجعه به پزشک آنفولانزا

کم آبی همچنین نیاز به مراقبت پزشکی دارد. برگن می گوید: “علائمی که نشان می دهند بدن دچار کمبود آب شده است شامل ادرار کردن کمتر از حد معمول، احساس تشنگی و کمبود مایعات می باشد.” اگر با نوشیدن بیشتر نمی توانید بدنتان را دوباره از مایعات پر کنید، ممکن است مایعات به صورت داخل وریدی به شما داده شود.

اگر به نظر می رسد در حال بهتر شدن هستید، به پزشک مراجعه کنید تا متوجه شوید که علائم آنفولانزای شما در حال بازگشت است. اگر تب و سرفه شما از گذشته بدتر می شود، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

دکتر کینو می گوید: افرادی که مبتلا به آسم، دیابت، HIV، ایدز، سرطان یا بیماری های مزمن دیگر هستند، افراد بالای 65 سال و خانم هایی که باردار هستند باید زودتر از یک فرد سالم به دنبال درمان باشند. وی توضیح می دهد: “اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید، باید نسبت به یک فرد معمولی بیشتر نگران باشید.”

برگن می گوید: پزشک شما حتی می تواند از طریق تلفن شما را معالجه کند. اگر آنفولانزا در منطقه شما گزارش شده است و پزشک شما معتقد است که شما به آن مبتلا هستید، ممکن است داروهای ضد ویروس آنفولانزا را برای شما تجویز کند. در صورت مصرف زودهنگام، این داروها ممکن است مسیر درمان را برای شما کوتاه کنند.

جلوگیری از عوارض آنفولانزا

شما نمی خواهید اجازه دهید آنفولانزا از دست تان خارج شود زیرا این امر می تواند منجر به عوارضی جدی شود. بزرگترین نگرانی ذات الریه است که تهدیدی جدی به خصوص برای افراد سالخورده و کسانی می باشد که سایر مشکلات سلامتی را دارند.

آنفولانزا همچنین می تواند منجر به برونشیت، عفونت سینوس و عفونت گوش شود. اگر آسم دارید و به آنفولانزا مبتلا شدید، ممکن است حملات جدی تری را تجربه کنید. اگر نارسایی احتقانی قلب دارید، آنفولانزا می تواند وضعیت شما را بدتر کند.

به یاد داشته باشید که اگر واکسن آنفولانزا بزنید احتمال ابتلا به آنفولانزا بسیار کمتر است. کینو می گوید: “این بهترین کار ممکن برای جلوگیری از بیماری های تنفسی با سرد شدن هوا است.”

منبع:

everydayhealth

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی