روانشناسی سبك زندگي

خواب دیدن درباره ویروس کرونا چه تعبیری دارد؟

تقویم فارسی اندروید

ویروس کروناتمام آن خواب های عجیب درباره ویروس کرونا که شما دیده اید، یک واکنش طبیعی نسبت به فاصله اجتماعی است و پشت آنها معنایی وجود دارد. شما آن را تصور نمی کنید: از زمان شیوع ویروس کرونا، رویاهای شما واقعاً واضح تر و شدیدتر بوده اند.

شما تنها نیستید. سرچ کردن این جمله در گوگل “چرا اخیراً خواب های عجیبی می بینم؟” در هفته گذشته در ایالات متحده چهار برابر شده است زیرا همه ما تلاش می کنیم بفهمیم چرا همه گیر شده و در حال ماندن در ناخودآگاه خودمان و نفوذ کردن است.

خواب کم کیفیت تا حدودی مقصر است. طبق نظرسنجی اخیر از 1014 آمریکایی توسط SleepStandards، این سایت تأیید کرده 76.8٪ اعتراف کردند که خواب آنها تحت تأثیر قرار گرفته است.

ما هر شب خواب می بینیم اما هر چه خواب بهتری داشته باشیم احتمال یادآوری آنها در صبح کمتر می شود. استرس توانایی ما را در یادآوری خواب و رویا افزایش می دهد.

تحقیقات نشان داده است که افزایش اضطراب در طول روز می تواند منجر به محتوای منفی بیشتر در خواب شود – به ویژه در یک بحران جهانی مانند ویروس کرونا که همه را درگیر کرده است. پس از حادثه 11 سپتامبر، محققان دریافتند که ضربه جمعی باعث شد خواب های ما در روزهای پس از حملات شدیدتر و به یاد ماندنی تر شود. (اگر به خاطر می آورید که یک رویای سقوط از هواپیما داشته اید، تنها نیستید.)

در این حالت، تمام آن افکار فرو خورده ای که در مورد خود یا عزیزانتان که گرفتار کرونا شده اند، مطمئناً به کابوس های شما تبدیل می شوند.

امیلی آنهالت، روانشناس بالینی و بنیانگذار Coa، “سالن بدن سازی برای آمادگی روانی” می گوید: “به این میزان احساس گناهی را كه هنگام مرگ دیگران احساس می كنیم اضافه كنید و احساسات ما جایی برای رفتن ندارند.” “پس این افکار کجا می روند؟ آنها خود را در خواب، با نماد و استعاره مبدل می کنند.”

جالب است که نمادها و استعاره هایی که در خواب های مربوط به خود ما ظاهر می شوند، کاملاً جهانی هستند. هنگامی که اخیراً از خوانندگان مقالات خواستیم برخی از رویاهای واضح خود را به اشتراک بگذارند، بسیاری از آنها همان مضامین مشترکی را لمس کردند.

برای درک بهتر خواب های ویروس کرونا از متخصصان خواب خواستیم رمزگشایی برخی از موضوعات رایج را که خوانندگان برای ما ارسال کرده اند، انجام دهند. تحلیل آنها را در زیر بخوانید.

پاسخ ها برای شفافیت ویرایش و خلاصه شده اند.

خواب هایی درباره گردهمایی های عمومی

  • 1. “من هر شب خواب ویروس کرونا می دیدم. بیشتر آنها مرا در مکان های عمومی که قبلاً بازدید می کردیم، نشان می دهند. دیزنی لند، لاس وگاس، سینماها. سه بچه کوچک من در میان جمعیت در حال دویدن هستند، وقتی آنها را تعقیب می کنم، همه چیز را لمس می کنند و گریه می کنند. “
  • 2. “در یک خواب، شوهرم یک جشن تولد غافلگیرانه برای یکی از دوستان خود برگزار کرد (و من نمی دانستم این دوست کیست). مهمانان شروع به ورود کردند و من وحشت کردم و فکر کردم که چه تعداد از آنها پس از ابتلا به ویروس کرونا می میرند. در خوابی دیگر، روز عروسی ما بود (در محلی که من آن را نشناختم) و من در خواب فریاد زدم، “این عروسی نمی تواند اتفاق بیفتد، بسیاری از مردم می میرند!”
  • 3. “من خواب دیدم که به دیزنی لند رفتم و فهمیدم که شلوار پوشیدن را فراموش کردم. من سریع به فروشگاهی در مرکز شهر دیزنی رفتم تا چیزی برای پوشیدن بخرم، سپس فهمیدم که فراموش کردم ماسک بزنم و بعد فهمیدم که به هر حال واقعاً نباید در دیزنی لند باشم. من آن را به خاطر ترس از عدم آمادگی برای یک بیماری همه گیر تعبیر کردم. “

عروسی و تولد رویدادهای مهمی است که معمولاً افراد زیادی را درگیر خود می کند. آنجولا میا سینگ بایس، روانشناس گفت: رویاهای مربوط به آنها نشان می دهد که رویابین درگیر این مسئله است که ویروس کرونا چگونه بر روی افراد نزدیکش تأثیر می گذارد.

هر دو رویداد همچنین ایده هایی پیرامون زندگی و مرگ را در بر می گیرد.

وی گفت: “روز تولد زمانی است که شما به دنیا آمدید، این بدان معناست که شمارش معکوس اتوماتیک برای زمان مرگ ما آغاز شده است و عروسی شامل ایده هاییست مانند” فقط مرگ ما را از هم جدا می کند.”

در مورد رویاهای دیزنی لند، سینگ بایس گفت: “دیزنی اغلب مترادف با بی گناهی، سرگرمی و خاطرات خوب است، همان روزهایی که اوضاع خوب بود.” “در خواب دویدن به آنجا به شما نشان می دهد که آزادی هایی را که ممکن است بدیهی بدانیم از دست می دهید. اکنون نظم جهانی جدیدی وجود دارد که در هیچ مکانی احساس امنیت نمی کنید. ”

در مورد شلوار گمشده در آخرین خواب وی گفت: “فراموش كردن پوشیدن شلوار در مقابل پیراهن یا كلاه نماد این حقیقت است كه شما احساس آسیب پذیری می كنید.”

تعبیر خواب

رویاهای الهام گرفته از فرهنگ عامه برای بقا

  • 1. “من خواب بقا می بینم. چندین گردباد وجود دارد که از [همه جهات] می آیند. فضایی مانند فیلم “مردگان متحرک” را تداعی می کند. تعداد افراد زیادی وجود دارد، بنابراین من مجبورم انتخاب کنم چگونه می خواهم زنده بمانم.”
  • 2. “من چند شب پیش خواب دیدم که زندگی ام ترکیبی از فیلم ها “1984” و “Hunger Games” بود. 10 خانواده ثروتمند جهان ویروس را به عنوان یک مسابقه از نوع” بازی های گرسنگی ” منتشر کردند تا ببینند کدام کشور برنده است. زندگی از نظر مشاهده ای بسیار شبیه فیلم و کتاب 1984 بود. واقعاً عجیب بود.”

سینگ بایس گفت، گردبادها اغلب نماد تخریب و زندگی مشوش در این شیوع کرونا هستند.

وی گفت: “دنیایی که می دانستیم مانند آنچه در “مردگان متحرک” به پایان رسید به پایان رسیده است.” “ویروس کرونا سوالات زیادی را ایجاد می کند. خواب های شما برای حفظ امید، آمادگی و ثبات، سناریوهای زنده ماندن را بازی می کنند.”

جین ترزا آندرسون، تحلیلگر خواب و رویا گفت: در مورد رویای “هانگر گیم” ، مشاهده همه گیری به عنوان یک بازی به احتمال زیاد به این شخص کمک می کند تا از احساسات خود دور شود و دیدگاه عینی تری داشته باشد.

وی گفت: “یک استراتژی برای زنده ماندن و حتی رشد در شرایط بحرانی، تغییر این حالت به حالت عینی است.” “رویاپرداز ممکن است در حال جستجوی راهی برای از دست ندادن شغل خود باشد، درمانی برای مسائل پیرامون روابطش که به دلیل انزوا افزایش می یابد یا درمانی برای هر تعداد از چالش های شخصی است.”

تنقلات گمشده

  • 1. “در خواب من، Stormtrooper ها (با زره زرد به جای سفید) یا شخصیت های جنگ ستارگان به خانه ها حمله می کردند و انبارهای شخصی پپسی را برای همه مصادره می کردند زیرا ماده مورد نیاز واکسن ویروس کرونا بود. آنها درب منزل من را می کوبیدند که به نظرم عجیب بود زیرا من فقط کوکاکولای روزانه ام را می نوشیدم و چیزی نداشتم.”
  • 2. “من در سی و هشتمین روز قرنطینه هستم زیرا علائمی را تجربه کرده ام. من واقعاً فقط خواب تنقلات می بینم. در هفته اول تنقلات من تمام شد!”

کارلا ماری مانلی، نویسنده می گوید: رویا درباره تنقلات گمشده به احساس محرومیت، تهی شدن و پاداش ناپذیری مربوط است.

وی گفت: “از دست دادن میان وعده ها نشان دهنده ترس از سرقت یا محروم شدن از خواسته ها و نیازهای ما در زندگی است.” “رویای Stormtrooper همچنین منعکس کننده خشم و عصبانیت از محدودیت های اعمال شده توسط دولت است که ممکن است بیش از حد و تهاجمی باشد.”

چهره ای مرموز

  • 1. “من چندین بار در مورد ویروس کرونا خواب دیده ام که هرکدام متفاوت بوده اند. به یادماندنی ترین مورد زمانی بود که داشتم به کودک 2 ساله خود می پرداختم که شب بخوابد و خودم چرت بزنم. من در سالن اجتماعاتی بودم که پرده قرمز بزرگی داشت. آنجا هوا کاملا تاریک بود. چند نفر در آنجا بودند که من متوجه هیچ یک از آنها نشدم و واقعاً آنها را نشناختم. چیزی که من متوجه شدم، در گوشه ای، جسمی باریک و انسانی با سر خرگوش سیاه شوم و غول پیکر فقط بی صدا پشت سرش را تماشا می کرد. این موجود لباس راه راه سیاه و سفید عمودی به تن داشت. این کار فوق العاده مضطربم کرد. می دانستم که در خواب چه معنایی دارد. این یک جلوه بصری از این ویروس است که در حال حاضر در همه جا کمین کرده است. این خواب کوتاه بود اما روزها مرا ناراحت کرد. اوایل روزهای ماندن در خانه بود. من فقط حضور آن را احساس کردم و مثل اینکه در سکوت محاسبه می کند که چه کسی باید بیاید و برود، هیچ کس دیگری از حضور آن آگاه نبود. من همیشه کارهای هنری یا نمایش بدن انسانهایی که سرشان به شکل موجودی دیگر است را دیده بودم اما این از نظر رویاها برای من کاملاً غیر عادی بود. حتی هفته ها بعد، هنوز هنگام یادآوری آن احساس ناراحتی می کنم.”
  • 2. “من خواب دیدم که در اتاق نشیمن خود هستم که چیزی از روی دیوار وارد خانه من شد. من با فریادی بلند از این جانور دور شدم و می دویدم. من در بوته های بیرون خانه پنهان شدم در حالی که اطراف حیاط من را زیر پا می گذاشت و همه و هر آنچه را دوست داشتم تهدید می کرد. حدس می زنم ذهن من ویروس را پردازش می کند و به آن شکل قابل مشاهده ای می بخشد.”
  • 3. “هر شب، خواب می بینم که در یک عمارت فرسوده و متروکه با چند مرد بی چهره که نمی دانم کیستند پناه می گیرم. در ابتدا با گشت و گذار در خانه و یافتن اتاق های مخفی و گذرگاه ها سرگرم می شوم. در اواخر خواب، مبلمان به تنهایی شروع به حرکت می کنند، درها خود به خود بسته می شوند و پیانو به تنهایی شروع به نواختن می کند. درست وقتی می خواهم از خانه بیرون بیایم و دچار ویروس شوم از خواب بیدار می شوم. هر شب، خواب همین خانه را می بینم. بعضی اوقات، اتاق های مختلفی را که در خواب های قبلی پیدا کرده ام به آن مردها نشان می دهم. بنا به دلایلی، مرد بی چهره فقط حوله ای به دور کمر خود بسته است، مثل اینکه از زیر دوش بیرون آمده است. او هرگز لباس  بر تن ندارد. بی دست و پا – به شکلی نامناسب. خوشحالم که می بینم که در حال حاضر تنها کسی نیستم که رویاهای عجیب و غریب می بینم! “

لوری لوونبرگ نویسنده کتاب می گوید: در اولین بخش، سالن اجتماعات معنی دار است. رویاپرداز ممکن است احساس کند که وضعیت فعلی ما بیشتر شبیه یک نمایش است، نه زندگی واقعی.

وی گفت: “بیننده خواب، مانند همه ما، ممکن است مشتاق پایان یافتن این نمایش باشد، تا پرده های این کابوس را ببندد.” “همچنین، رویا تاریک شود. هر وقت خوابی در تاریکی اتفاق می افتد، اغلب به این دلیل است که احساسات رویابین در آن زمان تاریک است یا بیننده خواب درباره مسئله خاصی در زندگی خود مطمئن نیست یا “در تاریکی و سایه” است. هر دوی این موارد قطعاً می توانند ممکن باشند.”

لوونبرگ گفت: ناخودآگاه رویاپرداز از تصاویری استفاده می کند که همیشه او را بیرون کشیده و به ویروس شکل می دهد. “و ممکن است سر خرگوش اشاره به چگونگی تکثیر این ویروس باشد مانند تکثیر آن توسط خرگوش ها.”

در خواب دوم، بیننده خواب در تفسیر خود حق دارد: ویروس در جانور شکلی قابل مشاهده و عینی پیدا کرده است.

لوونبرگ گفت: “این جانور – یا ویروس – به اتاق نشیمن رویاپردازان راه یافته است.” “اتاق نشیمن نشان دهنده آنچه زندگی ماست، می باشد. رویابین از اتاق نشیمن خود فرار کرد زیرا زندگی روزمره و زندگی او بسیار مختل شده است.”

سینگ بایس روانشناس گفت: خانه در خواب آخر فوق العاده قابل توجه است. لوونبرگ گفت، خانه ها – چه خانه واقعی ما باشند و چه خانه های خیالی – تمایل دارند خود را بروز دهند. نوع خانه و شرایط آن چیزهای زیادی در مورد وضعیت فعلی ذهن رویاپرداز می گوید.

وی گفت: “عمارت ها اغلب نمادی از بخش بزرگی از رویاپردازان، بخشی از خودی است كه رویابین به آن افتخار می كند.” “از آنجا که عمارت متروکه شده و او از گشت و گذار در اتاق هیجان زده است، این ممکن است بخشی از رویاپردازانی باشد که وی از آن غافل شده است اما از بازگشت به آنجا که قرنطینه احتمالاً این اجازه را نمی دهد، هیجان زده است.”

علی رغم نیت خوب رویابین، از آنجا که عمارت چنان وحشتناک می شود که می خواهد برای فرار از آن تلاش کند، بخش های دشوار قرنطینه او را “آزار” می دهند.

“من فکر می کنم که این مرد نیز بخشی از خودش است و به احتمال زیاد انرژی مردانه اوست: بخشی از او که چیز بیهوده ای است، با انرژی قاطع. از طرف دیگر، زنان ناشناخته در خواب تمایل به نشان دادن انرژی خلاق، احساسی و پرورش دهنده دارند.” “دقیقاً همانطور که به نظر می رسید این مرد تازه از حمام خارج شده است، طرف می خواهد که خودش را از ناامیدی و انرژی منفی خود پاک کند و به همان چیزی که در ابتدا از آن هیجان زده بود برگردد.”

بازگشت به دوران کودکی

  • 1. “من در سن کودکی هم سن پسرم که اکنون (9) ساله است و پدر مرحومم را در رویا دیده ام. در خواب، والدینم هر دو زنده، سالم و قدرتمند هستند و من فقط از حضور آنها احساس دلتنگی می کنم. من ضمیر ناخودآگاه خود را که به آن زمان از زندگی ام برگشته ام، به عنوان دوره ای ضد اضطراب و ترس که اکنون احساس می کنم تفسیر می کنم. مادر تقریبا 74 ساله من تنها زندگی می کند و من از بیماری او وحشت دارم. من دیگر کودک نیستم، بلکه والدی هستم که باید عشق، ثبات و آرامش را فراهم کند. بیدار می شوم که احساس نگرانی و سرگشتگی می کنم، گویی که به معنای واقعی کلمه در زمان و مکان سفر کرده ام.

اندرسون گفت، این خواب بیننده به دنبال راه حلی برای مسئله اضطراب خود است و این را فقط در حافظه خود توسط والدین خود می یابد. رویابین در دوره ای آرام می گیرد که مادرش سالم، قوی و قادر به محافظت از دخترش بود. جالب است که رویابین به پسر 9 ساله خود فکر می کند. اندرسون گفت: وقتی كودكان ما به سن خاصی می رسند كه با كودكی ما مطابقت دارد ما اغلب آرزو داریم كه دوباره در آن سن باشیم.

اندرسون گفت: “ممکن است چیزی در حدود 9 سالگی در دوران کودکی او وجود داشته باشد که او نیاز به تجدید نظر داشته باشد” در خواب ممکن است توانایی والدین سالم او را نشان دهد و کودک در خواب، بخشی از خودش است که به تکیه کردن احتیاج دارد حتی اگر اکنون خودش مادر باشد.”

منبع:

huffpost

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی