سلامت سلامت جسمي

چگونه در تنظیم ریتم شبانه روزی بدن مان موفق باشیم

تقویم فارسی اندروید

تنظیم ریتم شبانه روزی

مدت ها قبل از اینکه لامپ اختراع شود مردم با نور طبیعی زندگی کرده و سیستم بدن شان با طلوع و غروب خورشید تنظیم می شد. امروزه می دانیم که ریتم شبانه روزی که اجداد ما دنبال می کردند اهمیت زیادی در سلامت ما دارد. اما وسایلی مانند تبلت ها، موبایل ها و دیگر وسایل دیجیتال به راحتی این ریتم را به هم زده و در خواب و بیداری ما خلل ایجاد می کنند. اختلال ریتم شبانه روزی می تواند به چاقی و حتی اختلالات خلق و خو و دیابت منجر شود. این اطلاعات باعث می شوند تا مزایای بهره مندی از نور خورشید را بهتر بدانید.

وقتی از خواب بیدار می شوید می توانید به بالکن رفته و یا به کوه بروید یا در حیاط خانه خودتان را از مزایای نور خورشید بهره مند کنید. ده ها کار هست که می تواند در بهره مندی شما از نور خورشید موثر باشد. در این مقاله ما به سه تا از این فعالیت ها را برای شما شرح می دهیم تا بتوانید با انجام آن ها در تنظیم ریتم شبانه روزی بدن تان موفق تر عمل کنید.

قدم زدن در صبح در تنظیم ریتم شبانه روزی شما موثر است

پیاده روی در هر زمان از روز می تواند در سلامت شما تاثیر شگرفی بگذارد. شما با کمی پیاده روی در صبح زود میتوانید خود را از ویتامین D خورشید بهره مند کرده و همچنین در صورتی که به طور مرتب در معرض نور ملایم خورشید قرار بگیرید می توانید میزان سروتونین بدن تان را هم افزایش داده و خود را فعال تر و هشیار تر کنید. به علاوه یک تحقیق جدید نشان داده است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید صبحگاهی می تواند در کاهش شاخص توده ی بدن موثر باشد. با کمی پیاده روی در هنگام صبح به تنظیم ریتم شبانه روزی بدن تان کمک کنید.

چند دقیقه سکون

کمی مدیتیشن انجام دهید. برای چنددقیقه یک جا بی حرکت نشسته و در سکوت کامل سعی کنید از مزایای مدیتیشن بهره مند شوید. حتی اگر در یک خیابان پر از خانه با دیوار های بلند زندگی می کنید کافی است یک گوشه از خانه تان که در حال حاضر نور آفتاب را در خود دارد نشسته و با تنفس عمیق هوای تازه صبحگاهی را به ریه های تان بفرستید. به این صورت بهتر می توانید از نور خورشید استفاده کنید.

صبحانه ی خود را در نور مستقیم خورشید میل کنید

این ممکن است کمی تعجب آور باشد اما ایده ی خوبی است که هنگامی که برای خوردن صبحانه تان وقت می گذارید زیر نور خورشید نشسته و از مزایای این نور هم بهره مند شوید. این کار می تواند شما را هوشیار تر کرده و خلق و خوی بهتری برای تان ایجاد کند. همچنین سوخت و ساز بدن تان هم بهتر صورت می گیرد. به این ترتیب یک قدم دیگر در تنظیم ریتم شبانه روزی بدن تان انجام داده اید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی