سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

7 میوه برای تقویت پوست شما

تقویم فارسی اندروید

همه ی ما به دنبال داشتن پوست سالم و شاداب هستیم تا علاوه بر زیبایی از بیماری ها و مشکلات پوستی هم جلوگیری کنیم. حتی گاهی راضی می شویم تا هزینه های زیادی برای زیبا سازی و سلامت و تقویت پوست خود بکنیم. کرم های متعددی برای خودمان تهیه می کنیم و یا با مراجعه های مکرر به متخصص یا کلینیک های ماساژ و پاکسازی هزینه های زیادی را متقبل می شویم. البته همه ی این ها برای داشتن پوستی زیبا خوب است اما آیا کافی هم هست؟ خیر. خوب می دانید که یکی از موثر ترین موارد تغذیه ی سالم و کافی برای بدن شماست. شما با تغذیه ی مناسب می توانید کلاژن و مواد ضروری پوست خود را تامین کرده و روند درمانی و بهبودی کرم ها و راهارهای درمانی دیگر را کامل کنید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای تغذیه ی پوست خود انجام دهید این است که آن را با میوه ها به خوبی اقناع کنید. در این مقاله با هفت گنج همراه باشید تا هفت میوه برای تقویت پوست تان را به شما معرفی کنیم.

7 میوه برای تقویت پوست شماقدرت ویتامین C موجود در پرتغال برای تقویت پوست شما

کدام میوه ویتامین C زیادی برای تقویت پوست شما و کمک به آن دارد؟ قطعا پرتغال ها بیشترین ویتامین C را در خود دارند و در بین دیگر میوه ها بیشتر در دسترس بوده و خوردن آن ها نیز خوشایند تر است چرا که مزه ی خوبی دارند. البته خوردن روزانه یک لیوان آب گرم به همراه لیمو نیز تاثیر خوبی در پاک سازی بدن شما از سموم و به دست آوردن منبعی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها دارد.

به علاوه شما در پرتغال و لیمو می توانید مواد ضد پیری هم پیدا کنید که در جذب آهم و کلسیم به پوست شما کمک کرده و آن را بهبود می دهد. تنها مشکل این ویتامین این است که در آب حل می شود و در نتیجه به راحتی می تواند با ادرار از بدن شما دفع شود. به همین دلیل است که ما باید به طور مستمر ویتامین  را در بدن خود از نو بازیابی کنیم.

همچنین ویتامین C یک آنتی اکسیدان خوب برای مراقبت از DNA سلول های ما در برابر رادیکال های آزاد بوده و می تواند نشانه های پیری را از بین ببرند و از تخریب کلاژن پیشگیری کنند. بهترین راه ها برای استفاده از پرتغال کدام است.؟

خوردن روزانه پرتغال با عسل

شما می توانید روز خود را با یک لیوان آب گرم و لیمو آغاز کنید اما برای ناهار توصیه می شود که از یک پرتغال کامل به همراه عسل استفاده کنید این کار علاوه بر مزایای زیادی که برای بدنتان بهمراه دارد باعث تقویت پوست شما نیز می شود.

ماسک پرتغال برای تقویت پوست شما

این ماسک را باید از پوست 3 پرتغال به همراه 1 لیتر آب درست کنید. برای درست کردن این ماسک ابتدا پوست پرتغال ها را به خوبی بشویید و آن را در یک لیتر آب جوش گذاشته و اجازه دهید تا خوب بجوشد. پس از 20 دقیقه حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید تا مخلوط سرد شود. سپس محتویات غلیظ شده را داخل یک شیشه گذاشته و در یخچال نگه داری کنید. کافی است به مدت سه روز پوست خود را با یک تکه ی آغشته به این مخلوط ماساژ بدهید. سپس اجازه بدهید تا پوست تان آن را جذب کند. اصلا نیازی به شستن صورت تان نیست چرا که این مخلوط هیچ اثر ناخوشایندی روی صورت شما ندارد.

نقش اسید استیل از انگور ، گیلاس و آوکادو در تقویت پوست

اگر شما خود را به خوردن انگور به صورت منظم عادت دهید بدن شما مملو از استیل سالیسیلیک است و پس از مدتی خود تاثیر آن را روی پوست تان مشاهده کرده و بهبودی آن را افزایش می دهید. می توانید انگور را به صورت طبیعی خود میل کنید و یا از کرم های خانگی آن بهره ببرید.

خب از کدام میوه های دیگر می توانید مقادیر زیادی استیل سالیسیلیک دریافت کنید؟ میوه هایی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم می توانند در صورت مصرف مداوم و منظم این ماده را در بدن شما تامین کنند.

  • آووکادو
  • انگور قرمز
  • گیلاس
  • پرتغال

چگونه بهتر از استیل سالیسیلیک این میوه ها بهره مند شویم؟

اگر انگور قرمز را در صبحانه ی خود میل کنید می توانید از بسیاری از مزایای آن برای خود بهره مند شوید.

خوردن گیلاس در هر زمانی برای شما ایده آل است. اما اگر به طور منظم و حداقل برای 10 روز این میوه را بعد از ناهار میل کنید می توانید علاوه بر مزایای معجزه آسای آن بر روی پوست تان از بهبود مفاصل خود نیز بهره مند شوید.

آووکادو یک میوه ی فوق العاده برای پوست شما است. اما این میوه درصد بالایی از کالری را دارد. بهتر است بیشتر از یک نیمه ی آووکادو را در روز مصرف نکنید. همچنین ماسک های این میوه هم می توانند برای پوست شما بسیار مفید باشند.

پوستتوت فرنگی و هندوانه، محرک کلاژن

کلاژن یک پروتئین است که می تواند از منابع خوب حیوانی به دست بیاید. با این حال بسیاری از مواد غذایی می توانند بدن ما را برای تولید آن تحریک کنند. خوردن گوشت ماهی یا گاو این ماده را در بدن شما افزایش می دهد. و خوردن دو میوه ی توت فرنگی و هندوانه با مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و آب و ویتامین هایی که دارد بدن شما را از این ماده بهره مند سازد

چگونه بیشترین بهره را از خوردن این میوه ها ببریم؟

خوردن طبیعی این میوه ها آن هم به صورت تازه و زمانی که فصل شان هست می تواند بیشتری تاثیر را داشته باشد. وقتی به فصل این میوه ها می رسید تا می توانید از آن ها بخورید و دریغ نکنید چرا که این میوه ها علاوه بر اینکه به عنوان واسطه ی ساخت کلاژن عمل می کنند به آبرسانی پوست شما و شادابی و جوان سازی آن نیز می پردازند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی