تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت

تاثير شگفت انگيز ويتامين C بر زيبايي و سلامت

ويتامين C را شايد بتوان شناخته شده ترين ويتامين دانست. از سال ها پيش تاثير اين ويتامين در تقويت سيستم ايمني تاكيد شده بود و معمولا در فصل زمستان طرفدران بيشتري پيدا مي كند. اما فوايد ويتامين C تنها به اين مورد خلاصه نمي شود!

ويتامين C را شايد بتوان شناخته شده ترين ويتامين دانست. از سال ها پيش تاثير اين ويتامين در تقويت سيستم ايمني تاكيد شده بود و معمولا در فصل زمستان طرفدران بيشتري پيدا مي كند. اما فوايد ويتامين C تنها به اين مورد خلاصه نمي شود!

 ويتامين ث

ويتامين C؛ اكسير سلامتي

مصرف ويتامين C در زمستان براي تقويت سيستم ايمني و مقابله با ويروس ها و عوامل بيماري زا توصيه بسيار عالي است. اما اگر به ديگر فوايد اين ويتامين توجه كنيم قطعا جايگاه ويژه اي براي آن در برنامه روزانه در نظر مي گيريم.

ويتامين C آنتي اكسيداني قوي است كه به نظر مي رسد تاثير مثبتي در مقابله با سكته هاي قلبي، استحاله ماكولاي چشمي در پي افزايش سن و پيري پوست دارد.

نخستين توصيه براي حفظ سلامتي، مصرف منظم خوراكي هاي سرشار از ويتامين هاي مختلف به خصوص ميوه ها و سبزيجات است. اما اگر نمي توانيد روزانه پنج سهم ميوه و سبزي ميل كنيد، حتما روي مكمل هاي غذايي حساب ويژه اي باز نماييد. همچنين اگر سبك زندگي شما طوري است كه جذب ويتامين C در بدن كاهش مي يابد، اهميت بيشتري به اين موضوع دهيد. سيگار كشيدن يكي از اين شرايط است.

مركبات تنها منابع ويتامين C نيستند!

گرچه پرتقال و ليمو سرشار از ويتامين C  هستند، اما خوراكي هاي ديگري نيز نياز بدن به اين ويتامين را تامين مي كنند. كيوي يكي از غني ترين ميوه ها از نظر ويتامين C است. در مورد سبزيجات نيز بايد به كلم بروكلي، كلم سبز و شاهي آبي اشاره كرد كه بيشتر از پرتقال هاي معمولي ويتامين C دارند.

البته جالب است بدانيد كه ويتامين C يكي از حساس ترين ويتامين هاست. اگر مي خواهيد بيشتر از فوايد آن بهره ببريد، ميوه هاي كاملا تازه و در صورت امكان با پوست مصرف كنيد. در مورد سبزيجات نيز روش هاي پخت بدون آب را انتخاب نماييد يا آب سبزيجات را در سوپ استفاده كنيد.

ويتامين زيبايي

ويتامين C نقش مهمي در توليد كلاژن در بدن دارد كه اين فيبرها اهميت زيادي براي پوست خواهند داشت. امروزه بعضي از كارخانه هاي توليد لوازم آرايشي از ويتامين C در تركيب كرم ها استفاده مي كنند كه معمولا با نام اسيد آسكوربيك روي اتيكت مشخص مي شود. در كنار استفاده از اين كرم ها حتما به تغذيه صحيح و متعادل نيز توجه داشته باشيد.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: قدس آنلاين

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی