خواص مواد غذايي سلامت

تاثیرات خوردن لوبیا سبز از نظر علمی

تقویم فارسی اندروید

اگر شما عاشق لوبیا سبز هستید، پس شانس آورده اید. این سبزیجات یکی از محبوب ترین سبزیجات هستند که در ایالات متحده مصرف می شوند. این سبزیجات خوشمزه که در زمان شکرگزاری خورده می شوند، با روغن زیتون و سیر تفت داده می شوند و یا به صورت خام مصرف می شوند و بسیار کاربردی و مقرون به صرفه هستند.

و وقتی نوبت به ارزش غذایی می رسد، این سبزیجات بیهوده نیستند. از ویتامین C گرفته تا آهن و منیزیم مفید برای قلب، لوبیا سبز قطعاً به عنوان یک منبع مغذی در نظر گرفته می شود.

با خوردن لوبیا سبز، در اینجا برخی از اثرات سلامتی را که ممکن است تجربه کنید آورده شده است. ادامه مطلب را بخوانید.

لوبیا سبز

1 ممکن است اجابت مزاج سالم داشته باشید

فیبر و حرکات روده سالم دست به دست هم می دهند، زیرا خوردن مقدار کافی فیبر غذایی می تواند به منظم و سالم ماندن مدفوع کمک کند. یک فنجان لوبیا سبز حاوی 2.7 گرم فیبر است، یک ماده مغذی که در صورت مصرف کافی می تواند به افزایش دفعات اجابت مزاج و مبارزه با یبوست کمک کند.

2. ممکن است کلسترول LDL را کاهش دهد

خوبی فیبر موجود در لوبیا سبز این است که از فیبر محلول و نامحلول تشکیل شده است. فیبر محلول می تواند تعدادی از مزایای سلامتی، از جمله کمک به کاهش کلسترول “بد” LDL را ارائه دهد. در حقیقت، مصرف 2 تا 10 گرم فیبر محلول در روز با کاهش قابل توجه کلسترول کل و کلسترول LDL مرتبط است.

لوبیا سبز

3. اگر باردار هستید ممکن است خطر نقایص مادرزادی کاهش یابد

فولات یک ماده مغذی کلیدی است که می تواند خطر ابتلا به برخی نقص های مادرزادی در دوران بارداری، از جمله اسپینا بیفیدا را کاهش دهد. یک فنجان لوبیا سبز حاوی 33 میکروگرم فولات است که به مادران باردار کمک می کند تا نیازهای خود و کودک خود را به طرز خوشمزه ای برآورده کنند.

4. ممکن است سیستم ایمنی سالمی داشته باشید

وقتی به غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی فکر می کنید، لوبیا سبز ممکن است در ذهن شما نباشد اما باید باشد! یک فنجان لوبیا سبز حاوی ویتامین C، روی، ویتامین A و تعدادی دیگر از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

سبزیجات

5. ممکن است کاهش فشار خون را تجربه کنید

لوبیا سبز نه تنها یک منبع قدرتمند در مورد ویتامین ها و مواد معدنی است. این سبزیجات کوچک همچنین حاوی آنتی اکسیدان منحصر به فردی به نام کوئرستین هستند.

این آنتی اکسیدان نه تنها به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کند، بلکه می تواند فشار خون را به صورت طبیعی کاهش دهد.

6. ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها کاهش یابد

آنتی اکسیدان دیگری که در لوبیا سبز زیاد یافت می شود، کامفرول است، فلاونوئیدی که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

این آنتی اکسیدان با اثراتی مانند مهار رشد سلول های سرطانی و دفاع از بدن در برابر رادیکال های آزاد که باعث توسعه سرطان می شود، مرتبط است.

منبع:

eatthis

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی