سبك زندگي موفقيت در زندگي

تابلوی آرزوها چیست و چگونه کار می کند؟

تقویم فارسی اندروید

ما می شنویم که مردم می گویند تابلوی آرزوها یک مد جدید است، ارزش انجام ندارد و باید فراموش شود. با این حال، این درست نیست. تابلوی آرزوها می تواند بسیار مفید باشد و قطعاً ارزش این را دارد که برای ایجاد آن وقت بگذارید. به همین دلیل بسیاری از مشاهیر و چهره های برجسته در جهان تهیه و استفاده از آن را انتخاب کرده اند.

تابلوی آرزوها

گفته شده است که بیانسه از تابلوی آرزوها برای کمک در رسیدن به اهداف آینده خود استفاده کرده است، همانطور که اپرا وینفری نیز استفاده کرده است و اگر برای این دو زن فوق العاده قدرتمند و با استعداد کار کند، منطقی است که هرکسی بتواند از آنها بهره مند شود.

اما تابلوی آرزوها چیست؟ تابلوی آرزوها فقط مجموعه ای از تصاویر نیست، بلکه چیزی بسیار بیشتر از این است.

برای کمک به شما در یادگیری بیشتر، ما یک راهنما را در مورد آن، چگونگی ساخت آن در چهار مرحله و اینکه چرا باید تلاش کنید یک تابلوی آرزوها برای خود بسازید، آورده ایم.

تابلوی آرزوها چیست؟

همه ما چشم اندازها و اهدافی داریم که می خواهیم به آنها برسیم. آنها ممکن است در زندگی شخصی ما باشد یا ممکن است در مشاغل ما باشد. اگرچه ممکن است بدانیم که هدف ما چیست اما این بدان معنا نیست که تمرکز روی اهداف ما همیشه آسان است.

ایده یک ویژن بورد یا دریم بورد این است که این یک نمایش بصری از آنچه می خواهیم به دست آوریم است. ما می توانیم از آن برای نشان دادن هدف نهایی خود و جایی که خود را در آینده می بینیم استفاده کنیم. نه تنها این، بلکه این به شما کمک می کند روند چگونگی تصویری رسیدن به این اهداف نهایی را نشان دهید.

یک تابلوی آرزو می تواند از تصاویر متنوعی ساخته شود. آنچه انتخاب می کنید واقعاً به خود شما بستگی خواهد داشت. با این حال، باید مطمئن شوید که هدف شما را یادآوری می کند و برای شما چه معنی دارد. آنها باید چیزی باشند که شما می خواهید نمایش دهید و تا آنجا که ممکن است چشم نواز باشد.

رنگ و بافت قسمت های اصلی هر صفحه مهم هستند. با این حال، نحوه استفاده از آنها کاملا به خود شما و تنها به سلیقه شما بستگی دارد.

تابلوی آرزوها

چگونه یک تابلوی آرزوها تهیه کنیم؟

ساخت تابلوی آرزوها ممکن است ساده به نظر برسد اما ممکن است پیچیده تر از آن باشد که تصور می کنید. چیزهای زیادی وجود دارد که باید در طول راه به آنها فکر کنید.

در حالی که نحوه ساخت صفحه شما واقعاً به شما بستگی دارد، 4 مرحله وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید تا مطمئن شوید در طولانی مدت برای شما واضح و مفید است.

مرحله 1: اهداف خود را مشخص کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید اهداف خود را مشخص کرده اید. برای این کار باید مواردی از زندگی خود را که بیشتر از همه برای شما مهم هستند، لیست کنید. ما نمی توانیم به شما بگوییم اینها چیست زیرا این یک انتخاب شخصی است. با این حال، برخی از متداول ترین نمونه های این زمینه ها شامل خانواده، روابط، سرگرمی ها، دوستان، تناسب اندام، رفاه و امور اقتصادی افراد هستند.

وقتی مشخص کردید که در حال حاضر چه مواردی از زندگی شما برای شما مهمترین است، می توانید حتی بیشتر به آنها بپردازید و اهداف خود را تعیین کنید.

اگر روی ورزش و تناسب اندام تمرکز دارید، پس شاید بخواهید یوگا آموزش دهید یا در یک رشته ورزشی تمرین کنید. اگر سفر برای شما مهم است، پس شاید بخواهید برای سفر به دور دنیا برنامه ریزی کنید. اگر می خواهید ذهن خود را گسترش دهید، می توانید مهارت یا زبانی را که می خواهید یاد بگیرید شناسایی کنید و اگر به حرفه خود فکر می کنید (و همچنین در زمینه امور مالی خود)، شروع یک تجارت می تواند یک هدف اصلی برای شما باشد.

نباید زیاد وقت بگذارید، در غیر اینصورت این احتمال وجود دارد که به جای اینکه اجازه دهید به سراغ شما بیایند، بیش از حد فکر می کنید. فقط حدود 10 دقیقه برای این مرحله صرف کنید. اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که به ذهن شما خطور می کند را یادداشت کنید زیرا بعداً می توانید از این موارد استفاده کنید.

برنامه ریزی برای هدف

مرحله 2: تصاویر الهام بخش خود را جمع آوری کنید

هنگامی که دانستید اهداف شما چیست، حالا باید فکر کنید که چگونه می توانید یک نمایش بصری از این اهداف تهیه کنید. به کلمات و تصاویری فکر کنید که با آنچه می خواهید به دست بیاورید مطابقت دارد.

مطمئناً بارزترین مکان برای جستجوی این تصاویر مجلات است اما نباید فقط به مجلات محدود شوید. سایر مکان های عالی که می توانید برای ایجاد تخته خود استفاده کنید عبارتند از:

  • کارت پستال
  • برچسب ها
  • کاغذ بسته بندی
  • مواد تزئینی
  • چیزهایی از طبیعت
  • جستجوهای آنلاین

وقتی چیزی را دیدید که به دردتان می خورد، آن را ببرید یا حتی پاره کنید و در یک گوشه قرار دهید. ممکن است از جایی که می توانید الهام خود را پیدا کنید شگفت زده شوید و نباید چیزی را نادیده بگیرید فقط به این دلیل که با آنچه فکر می کنید باید به شما الهام بدهد متناسب نیست.

این مرحله کمی بیشتر از قبلی ممکن است طول بکشد. بنابراین، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که یک فنجان نوشیدنی گرم مورد علاقه خود را نوشیده اید و آماده گشت و گذار و یافتن برای الهام خود هستید.

ویژن بورد

مرحله 3: چگونه ظاهر تابلوی خود را ترسیم کنید

اکنون، ما به جایی رسیده ایم که می توانید درباره اینکه ویژن بورد شما چگونه خواهد بود، فکر کنیم. برای این مرحله باید مواردی را تهیه کنید. شما به مقوا (هرچه بزرگتر بهتر)، قیچی، چسب، مارکر، پارچه، نوار تزئینی، برچسب، سنگ های زیبا یا پولک دوزی نیاز دارید.

برای شروع، شما فقط باید تصاویر خود را روی صفحه قرار دهید. شما نباید چیزی را بچسبانید تا زمانی که بدانید می خواهید چیدمان آنها چطور باشد. کاری که باید انجام دهید این است که همه چیزها را روی تخته قرار دهید، به آن تنظیم متعهد شوید و سپس هرچه را که می خواهید تغییر دهید.

هنگامی که از چگونگی چیدمان راضی بودید، می توانید همه چیز را سر جای خود فیکس کنید. شما ممکن است بخواهید از برخی چیزهای تزئینی اضافه شده که کنار هم قرار داده اید استفاده کنید، مانند نوار تزئینی، پولک، برچسب یا به سادگی از قلم ها یا رنگ های مختلف برای افزودن رنگ استفاده کنید.

نکته اصلی که باید به یاد داشته باشید این است که تابلوی آرزوهای شما مربوط به شماست، بنابراین آنچه تهیه می کنید باید برای شما جذاب باشد. شما می توانید به صورت آنلاین در مورد چگونگی جمع آوری و تشکیل تابلوی خود به دنبال کمک و ایده باشید اما در نهایت، باید تمرکز خود را بر این بگذارید که نماینده ای از طرف شما و به سلیقه شما باشد.

دریم بورد

مرحله چهارم: اتفاق افتادن

آخرین چیزی که در این لیست وجود دارد این است که مطمئن شوید تابلوی خود را زنده می کنید. ابتدا باید مطمئن شوید که آن را در مکانی نمایش می دهید که بتوانید آن را ببینید. به هر حال، این دلیل اصلی صرف وقت برای ایجاد صفحه شما در وهله اول است.

آن را در مکانی قرار دهید که هر روز به آنجا بروید. این می تواند یک دفتر کار در منزل، اتاق خواب شما یا شاید در یک راهرو باشد قبل از اینکه هر روز از خانه خارج شوید. داشتن آن در آنجا به شما یادآوری می کند که باید به دنبال آن رویاها باشید و به آن اهداف برسید و همچنین به شما نشان می دهد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

سپس، باقی آن به شما بستگی دارد. برای تحقق هر کاری که باید انجام دهید خود را تحت فشار قرار داده و بر آنچه می خواهید به دست آورید تمرکز کنید. ممکن است بهانه بیاورید و ممکن است گاهی فکر کنید که فقط نمی توانید این کار را انجام دهید اما ما به شما قول می دهیم که می توانید و روزی به آنجا خواهید رسید. البته، صفحه شما فقط بخشی از مراحل کار است و واقعاً این امر به عهده شما است که آن را به انجام برسانید. بنابراین، آن را انجام دهید!

چرا آنها کار می کنند؟

ما می دانیم که تخته رویاها به نظر می رسد که کار زیادی هستند اما حقیقت این است که آنها به همان سختی که شما می سازید، سخت هم جواب می دهند. نه تنها این، بلکه ارزش آن را دارد که تمام تلاش خود را برای ایجاد آنها به کار گیرید.

با استفاده از یک تابلوی آرزو، شما می توانید آنچه را که در آینده می خواهید، ببینید و نحوه دستیابی به آن را شناسایی کنید. وقتی می توانید آن را ببینید، در آنجا، در مقابل خود قرار داده اید، پس می خواهید به آنجا بروید و احساس انگیزه بیشتری می کنید تا برای رسیدن به این اهداف تلاش کنید. نه تنها این، بلکه روند ساخت یک تابلوی آرزوها سرگرم کننده تر از آن چیزی است که تصور می کنید. این بدان معناست که شما می توانید به جای نادیده گرفتن این اهداف و جلوگیری از دستیابی به آنچه در آینده می خواهید، منتظر انجام آن باشید.

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی