سلامت سلامت جنسي و زناشويي

برای بهبود روابط جنسی تان با هم حرف بزنید

تقویم فارسی اندروید

روابط جنسی

اگر زندگی جنسی خوبی ندارید راهکار های زیادی هستند که می توانند در بهبود زندگی جنسی شما موثر باشند. گاهی صحبت کردن در خصوص زندگی جنسی نیز می تواند مثر باشد. “دنیس نولز” یک درمانگر روانپزشک معتقد است که گاهی صحبت کردن در خصوص زندگی جنسی و حرف زدن در مورد موضوع ساده تره و موثر ترین راه است.

چرا صحبت کردن می تواند در بهبود زندگی جنسی موثر باشد؟

برقراری ارتباط و صحبت کردن برای هر رابطه ی سالمی ضروری است چرا که به شما اجازه می دهد که احساسات خود را به اشتراک گذاشته و در خصوص آن حرف بزنید. به این ترتیب دیگر لازم نیست به تنهایی نگران مشکلات تان باشید. به خصوص اگر چیز نگران کننده ای وجود داشته باشد می توانید آن را به شریک جنسی خود گفته و از وی کمک بخواهید. دنیس معتقد است هنگامی که یک نگرانی در خصوص روابط خود دارید و اجازه می دهید روز به روز در شما ریشه پیدا کند به مرور زمان این نگرانی ها بغرنج شده و میان شما و همسرتان فاصله می اندازد.

برای مثال اگر می خواهید تعداد روابط خود را کمتر کنید و می ترسید که اگر همسرتان بداند چه برخوردی ممکن است بکند و این موضوع را از وی پنهان کنید ممکن است با رفتار های خود به او این حس را بدهید که از روابط تان ناراضی هستید و به نوعی او را سرخورده کنید. می توانید به جای اینکه صبر کنید و سکوت پیشه کنید تا نیازتان خودش هر طور که خواست خودش را نشان دهد و برای شما دردسر ساز شود خودتان آن را به زبان آورده و به همسرتان بگویید که چرا تمایل دارید تعداد روابط را کمتر کنید. می توانید به او توضیح بدهید که به علت بالا رفتن سن تان شاید دیگر توانایی سابق را نداشته باشید و یا اینکه می توانید به همراه او به دنبال یافتن دلیل کاهش میل جنسی خود و درمان آن و سپس بهبود زندگی جنسی خود باشید.

دنیس می گوید بسیاری از زوج ها در خصوص حرف زدن در مورد روابط شان امتناع کرده و آن را بازگو نمی کنند. آن ها خجالت می کشند که از روابط شان حرف بزنند و مدام حرف های شان را در خودشان می ریزند.

چگونه و در چه زمانی در خصوص روابط جنسی حرف بزنیم؟

بسیاری از افراد خیلی سخت در خصوص روابط جنسی شان حرف می زنند و این هیچ کمکی به بهبود زندگی جنسی آن ها نمی کند. حتی افرادی هستند که هیچ گاه در خصوص این قسم مسائل حرف نمی زنند. شما می توانید تصمیم بگیرید که حرف بزنید و ما در خصوص کی و چگونگی آن شما را راهنمایی می کنیم. بهتر است در مورد انتخاب کلمات تان و لحن حرف زدن تان دقت کنید. فراموش نکنید که همه روی این بعد از زندگی خود حساس هستند و می توانند در خصوص مشکلات زندگی جنسی شان تا حد زیادی آسیب پذیر و شکننده باشند. به همسرتان توضیح بدهید که همه چیز خوب است و او شما را همیشه راضی نگه داشته و تنها یک موضوع کوچک وجود دارد که دردسر ساز شده است. همچنین زمانی را برای حرف زدن انتخاب کنید که هیچ کس نتواند مزاحم تان شود. بهتر است تلفن را قطع کرده و بچه ها را به خانه ی مادرتان بفرستید. شما به وقت و یک حریم خصوص برای حرف زدن نیاز دارید.

در خصوص احساسات شریک زندگی خود حساس باشید.

شما می توانید بدون اینکه شریک زندگی تان را از خود برنجانید یا ناراحت کنید همه ی مشکلات تان را به او بگویید. باید مراقب حساسیت او باشید و همه چیز را به آرامی به او خبر دهید. دنیس می گوید: می توانید به شریک زندگی تان توضیح دهید همه چیز خوب است اما در خصوص بخشی از رابطه تان مشکل دارید و شاید او بتواند به شما کمک کند تا آن را برطرف کنید. اگر وی از شما پرسید که چرا قبلا همه چیز را به او نگفتید با او صادق باشید. می توانید بگویید که امیدوار بودید همه چیز بهبود پیدا کند و یا اینکه منتظر یک فرصت مناسب بودید. هنگامی که شما موضوع را مطرح می کنید این می تواند یک شوک برای او باشد. لازم است کمی به او زمان بدهید تا مسئله را هضم کند و با آن کنار بیاید. شاید تاکنون متوجه چیزی نشده و فکر می کرده که همه چیز خوب و راضی کننده است. اما اکنون از شما می شنود که اشتباه می کرده. به او حق بدهید و اجازه دهید در این خصوص زمان مشکلات را حل کند.

همچنین شما هم می توانید در مورد برخورد با این وضعیت راهنماییش کنید و کمک کنید تا این اوضاع  را مدیریت کند. سعی کنید او را قانع کنید تا در مورد احساسش و در خصوص رابطه ی جنسی تان حرف بزند و به او بفهمانید که برای بهبود رابطه ی جنسی تان به مشارکت هر دوی شما نیاز است. اجازه ی گارد گرفتن و احساس و برداشت اشتباه را به او ندهید و نگذارید حرفش را پیش خودش نگه دارد. سعی کنید او را به حرف بیاورید و نظرش را بپرسید.

اگر خودتان از پس حل موضوع برنیامدید می توانید به یک مشاور و یا متخصص امور جنسی مراجعه کنید و از او بخواهید که به شما کمک کند. بسیاری از زوج ها در مراحل مختلف زندگی شان به یک مشاور جنسی احتیاج داشته و به وی مراجعه می کنند.

برخورد با خیانت

اگر در زمانی که همسرتان دچار مشکل است به جای حل مشکل به خیانت روی آورد و به شما خیانت کرد هیچ می دانید که چگونه با اوضاع برخورد کنید؟ اصولا در این مواقع اعتماد بین زوجین شکسته و آن ها هیچ گاه دیگر به هم اعتماد نمی کنند. آن ها ممکن است در کنار هم زندگی کنند و در خصوص مسائل عادی روی هم حساب کنند. مثلا هنگامی که می خواهند یک شخص مطمئن از بچه ها مراقبت کند به همسرشان مراجعه می کنند یا در خصوص مسائل اقتصادی روی هم حساب می کنند اما هیچ گاه مانند روزهای قبل روی یکدیگر اطمینان نداشته و همیشه منتظر یک خیانت دیگر می مانند. دنیس می گوید: در این زمان ها هم حرف زدن به خصوص در مورد رابطه ی جنسی شان بسیار می تواند کمک کننده باشد. شاید شنیدن حرف های همسرتان که دیگر چیزی برای از دست دادن و پنهان کردن ندارد ضعف شما را آشکار کرده و به شما در بهبود زندگی جنسی تان کمک کند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی