انرژی مثبت سبك زندگي

برای زنان مراقبت از خود بیشتر از خرید محصول جواب می دهد

تقویم فارسی اندروید

زنان واقعی در آنچه که واقعاً برای مراقبت از خود انجام می دهند مشترک هستند. درباره این امر بیش از یک فرد عادی فکر کنید. من بیش از نیم دهه است که نویسنده و ویرایشگر سلامتی هستم و در آن زمان احتمالاً صدها داستان در زمینه کنترل فرسودگی شغلی، استرس، عزت نفس و اضطراب منتشر کرده ام. من می توانم داده های مربوط به سلامت روان را راحت تر از شماره تلفن همراه مادرم از حفظ بخوانم. من تمام تلاشم را کرده ام تا به مردم کمک کنم زندگی بهتر و شادتری داشته باشند. با این حال، من همچنین – به عنوان یک روزنامه نگار در این فضا متوجه شده ام که واقعا هدایت مراقبت از خود بسیار ساده است.

مراقبت از خود

مراقبت از خود مفهوم جدیدی نیست (اگرچه آمریکایی ها در سه سال گذشته این اصطلاح را بیش از هر زمان دیگری گوگل کرده اند). اما این موضوع مدتها قبل از تولد من – ابتدا از نظر پزشکی و سپس در جریان جنبش حقوق مدنی، از نظر سیاسی – بیشتر مورد بحث قرار گرفت. اما مفهوم خود مراقبتی به این مفهوم تغییر یافته است که بهبود رفاه ما فقط یک محصول است. نگاهی به سایت ها بیندازید، با این پیشنهاد که افزودن کمی چاشنی به اسموتی صبحگاهی می تواند به تقویت “روحیه” شما کمک کند.

وان حمام ممکن است به ماهیچه هایم کمک کند تا آرام شوند اما قرار نیست کثیفی های احساس شده پس از مردی را که با وقاحت به بدن من در مترو نگاه می کند، پاک کنم. یک ماسک صورت ممکن است جوش های سرسیاه مرا برطرف کند اما قرار نیست شرمندگی را که از بدهی وام دانشجویی ام می کشم، از بین ببرد. آهسته دویدن ممکن است ذهنم را برای مدتی از لیست کارهایم پاک کند اما به من کمک نمی کند تا از کاری که در خانه منتظرم است راحت شوم.

مراقبت از خود را نباید به یک فعالیت زودگذر یا یک محصول قابل استفاده تقلیل داد. حتی نباید آن را فقط یک پدیده سلامتی دانست. برای زنان، این کاری دشوار اما ضروری است که به ما کمک می کند در جهانی با خواسته های شغلی، فشارهای خانوادگی، وظایف سنگین در خانه، حوادث آزار و اذیت جنسی، چرخه خبری بی وقفه، نگرانی های مالی و غیره زنده بمانیم. تغییر روحیه درونی به زمان و انرژی نیاز دارد – منابعی که ما در حال حاضر کم داریم. مراقبت از خود کار سختی است.

این به ندرت تصدیق می شود. وقتی در مورد مراقبت از خود صحبت می کنیم، چه در رسانه ها و چه به تنهایی، چیزی انگار کم است. بنابراین من از چندین زن پرسیدم که مراقبت از خود در واقع برای آنها چه معنی دارد. در زیر توصیه آنها آمده است. آن را یک راهنمای واقعی برای مراقبت از خود به صورت واقعی بدانید (خریدی لازم نیست).

راه های مراقبت از خود به گفته متخصصان

مراقبت از خود

اهمیت به خود حتماً ماساژ گرفتن نیست، بلکه بیشتر باید قادر به شناسایی زمان نیاز به کاهش سرعت باشید

کیتی مک کارتنی سالها آنچه را که فکر می کرد خود مراقبتی است تمرین کرده و گاهی به مقالاتی درباره چگونگی داشتن زندگی بهتر روی می آورد. اما او که ساکن میشیگان است گفت که او احساس ارزشمندی وحشتناکی دارد و اغلب برای خود دلسوزی نمی کند یا احترام نمی گذارد.

سرانجام این مسئله حدود دو سال پیش تغییر یافت، زمانی که او تصمیم گرفت به درمان بپردازد و نحوه درمان خود را یاد بگیرد و هر کاری را برای رفاه حال خود انجام دهد.

مک کارتنی، 33 ساله گفت: “برای من، این یک تجربه یادگیری بود که یک ارزیابی شخصی بی رحمانه و صادقانه داشت و منجر به آگاهی می شد و انگیزه ای برای تغییر ایجاد می کرد.” “غالباً به اشتباه تصور می شود كه ما به عنوان زنان باید این موارد را بدانیم اما در حقیقت … در این كشور نیاز فوق العاده ای برای ارزیابی مجدد آنچه برای مراقبت خوب از خود لازم است وجود دارد.”

این به معنای نادیده گرفتن تبلیغات و مقاله های جذاب است که نوید یک ذهنیت بهتر را می دهد از فکر یک محصول گران قیمت یا مد روز بیرون بیاید.

وی گفت: “به نظر من مراقبت از خود، حتماً ماساژ گرفتن نیست، بلکه بیشتر باید قادر به شناسایی زمان نیاز به کاهش سرعت باشید.”

مک کارتنی همچنین گفت: یک ساعت مراقبه ذهن آگاهی و خواب کافی هر شب برای من حیاتی است.

مک کارتنی اظهار امیدواری کرد که زنان – به ویژه آنهایی که دارای پلتفرم عمومی هستند – به کارشان ادامه دهند و در مورد عادات مراقبت از خود به عنوان راهی برای عادی سازی موضوع صحبت کنند. وی به گفتمان پیرامون زنان در سیاست و چگونگی صحبت عمومی آنها درباره استرس اشاره كرد.

وی افزود: “زندگی سخت است.” “زمان آن فرا رسیده است که ظاهر پر زرق و برق را کنار بگذاریم و بپذیریم که گرچه خوشبختی بسیار انتخابی است، اما به درک فردی ما از خودمان بستگی دارد.”

خود مراقبتی براساس سن، جمعیت و سبک زندگی است

ارزش دادن به خود

آنجلیکو مینگو، 40 ساله از نیوجرسی گفت: “من متوجه شدم که رسانه های مهم با زنان رنگین پوست در مورد مراقبت از خود صحبت نمی کنند.” “مراقبت از خود مکالمه گسترده ای است که نباید بر اساس سن، جمعیت و سبک زندگی باشد. عوامل استرس زای ما متفاوت است بنابراین یافتن راه های یک جانبه برای مراقبت از خود خیلی واقع بینانه احساس نمی شود.”

حدوداً یک سال و نیم پیش بود که مینگو فهمید دارد می سوزد. وی گفت که به دلیل مشغله زیاد، عادت های ناسالمی را اتخاذ کرده است که شامل کار در پروژه های جدید به عنوان مدیر خلاق در آژانس سبک زندگی و ارتباطات و همچنین خدمت به عنوان مراقب نیمه وقت مادربزرگش است.

“مادرم مدتها و طولانی من را وادار می کرد تا از خودم مراقبت کنم. … او مرا برای گفتگویی صادقانه نشاند و گفت: دخترم کجاست؟ من دیگر تو را نمی شناسم. “” مینگو گفت: “آن عصر، من در آینه به خودم نگاه کردم و خودم را نشناختم. در آن لحظه بود که مجبور شدم نحوه رفتار خودم را دوباره ارتقاء دهم و در این زمینه کاری انجام دهم. ”

مینگو با بررسی رابطه خود با غذا شروع به کار کرد.

وی گفت: “من همیشه مشغول غذا خوردن در سفر بودم، چیزی آماده با خود می بردم یا بیرون غذا می خوردم.” “وقتی به خودم در آینه نگاه کردم، از نظر جسمی می توانستم مشکلات زندگی را در خود ببینم.”

او شروع به آشپزی منظم تر کرد که این امر به یک مراسم خودمراقبتی تبدیل شد که دیگر نمی تواند بدون آن زندگی کند.

مینگو گفت: “وقت آن است که توجه کنم چه نوع سوختی را به بدن خود می دهم تا از درون مرا تغذیه کند و ذائقه مرا را تأمین کند.”

مینگو امیدوار است که اطلاعات عمومی متنوعی در مورد معنای مراقبت از خود داشته باشد، از جمله توصیه هایی در مورد “چگونگی مراقبت از خود به عنوان والدین، ​​مراقبان، کارآفرینان و همچنین در سن بازنشستگی را انجام دهیم.”

وی گفت: “مهمتر از همه، [ما به یک مکالمه فراگیرتر احتیاج داریم تا افراد رنگین پوست دیگر احساس نکنند که رسانه ها با آنها صحبت نمی کنند”.

اهمیت به خود در مورد تخفیف آسیب هایی است که نمی توان از آنها جلوگیری کرد

سبک زندگی سالم

از نظر استلا ساکو، مراقبت از خود مستلزم آگاهی از زشتی است – چه در عادات شخصی و چه در جامعه.

ساکو ، 33 ساله آمریکایی که اکنون در دانمارک زندگی می کند، گفت: “این شناخت ما از احساسات و رفتاری است که به نوعی به شما آسیب می رساند – کار زیاد، نفرت از خود، جلوگیری از درگیری و غیره.” “البته، در زندگی روزمره، درجه ای از آسیب اجتناب ناپذیر است. مثلاً بعد از یک هفته کار همیشه خسته خواهم بود. مراقبت از خود در واقع تخفیف آسیبهایی است که نمی توان از آنها جلوگیری کرد. من به عنوان یک زن ترنس تشخیص می دهم که هرگز از آسیب روحی و روانی ناشی از ترنس فوبیا در امان نخواهم بود. من نمی توانم از آن اجتناب کنم، بنابراین از طریق مراقبت از خودم، باید سعی کنم آن را کاهش دهم.”

او این کار را با تلنگر زدن به یک جامعه حامی و تغییر شکل افکار آسیب رسان انجام می دهد.

“اگر ترنس فوبیا باعث حال بد من در یک روز شود، من آن را دوباره بازسازی می کنم [با یادآوری به خودم] تقریبا هر چیزی که باعث شود از بدنم متنفر باشم را از ذهنم پاک می کنم. وی افزود: “اگر ببینم كه دولت از قدرت خود برای ترساندن من استفاده می كند، من آن را دوباره بازسازی می كنم [با اندیشه درباره اینكه] سیاه پوستان قرن هاست با این نوع قوانین هیولایی برخورد می كنند. … تاریخ به ما می گوید که قدرت همبستگی می تواند چه کارهایی انجام دهد، بنابراین یافتن آن و جدی گرفتن آن مراقبت از خودم است.”

ساكو گفت كه مفهوم خود مراقبتی “بیشتر برای زنان سفیدپوست مرفه ارائه شده و به بازار عرضه شده است” و او از این ایده اجتناب می كند و خصوصاً وقتی كه در طولانی مدت مضرتر باشد از آن متنفر است.

وی گفت: “بخشی از مراقبت از خود درک الگوهای رفتاری خود کارهاییست که ما تلاش می کنیم انجام ندهیم که به الگوهای منفی تبدیل می شود.”

“به عنوان مثال، اگر شستن سینک پر از ظرف امروز را انجام ندهید، ممکن است احساس مراقبت از خود داشته باشید، وقتی یک هفته طولانی را سپری کرده اید و احساس می کنید به استراحت احتیاج دارید اما آیا آن ظرف هایی که آنجا نشسته اند به احساس بد شما در فردا کمک می کنند؟ “گاهی اوقات، مراقبت از خود به معنای ظرفشویی است.”

ارزش دادن به خود معمولاً دشوارتر از درمان خود است

انرژی مثبت

بیلک، استادیار بالینی در مرکز افسردگی دانشگاه میشیگان گفت که نسخه مراقبت از خود در اینستاگرام و معنی واقعی مراقبت از خود دو چیز بسیار متفاوت است.

“اشتباه نکنید، خود درمانی هیچ مشکلی ندارد و در اولویت هایی که برای وقت و پول خودم تعیین کردم، جایگاه مهمی دارد. با این حال، تأیید مراقبت از خود و “خودتان را درمان کنید” گمراه کننده و به طور بالقوه مضر است، “بیلک 34 ساله گفت: “هنگامی که مراقبت از خود به یک مراسم رقابتی و نمایشی در شبکه های اجتماعی تبدیل می شود، هدف شکست می خورد.”

امیلی بیلک که همچنین وظیفه کمک به دیگران برای ارائه راهکارهایی برای محافظت از سلامت روان آنها را بر عهده دارد، شخصاً مراقبت از خود را در قالب اجرای عادات سبک زندگی سالم انتخاب می کند.

وی گفت: “خب “مراقبت از خود” معمولاً دشوارتر از درمان خود است.” “این بدان معنی است که انجام کارهایی مانند بهداشت خوب خواب، کمی ورزش بیشتر، هیدراته ماندن بدن، مصرف دارو طبق دستورالعمل، غذا خوردن در فواصل منظم، ایجاد مرزهای سالم و استراحت از شبکه های اجتماعی می تواند مفید و راحت باشد.”

در نهایت، بیلک باید به خودش و افرادی که به آنها کمک می کند یادآوری کند که مراقبت از خود کار سختی است که در پایان فقط پاداش خواهد داشت. هیچ کپشنی، فیلتر عکس یا هشتگی نمی تواند آن را افزایش دهد.

“خودمراقبتی پر زرق و برق نیست. این کار روزمره ای است که برای خود انجام می دهید تا کمی شاد و سالم شوید.” “اگر من یک حساب کاربری خودمراقبتی در اینستاگرام داشتم، احتمالاً محبوبیت چندانی نمی داشت – فقط بسیاری از روش های خلاقانه برای گرفتن عکس از یک بطری آب یا کلم بروکلی بود اما مراقبت از خود برای افراد دیگر نیست، بلکه فقط برای شماست.”

منبع:

huffpost

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی