سلامت سلامت پوست، مو و ناخن مد و زيبايي

براي داشتن پوستي زيبا و شفاف، ماسك هاي طبيعي را فراموش نكنيد

اگر ميخواهيد پوستي شفاف و زيبا داشته باشيد با ما همراه شويد تا با بهترین و سالم ترین ماسک های طبیعی که هزاران برابر بهتر از ماسک های شیمیایی به شما جواب میدهند و زیبایی شما را چندبرابر میکنند آشنا شويد...
تقویم فارسی اندروید

    اگر ميخواهيد پوستي شفاف و زيبا داشته باشيد با ما همراه شويد تا با بهترین و سالم ترین ماسک های طبیعی که هزاران برابر بهتر از ماسک های شیمیایی به شما جواب میدهند و زیبایی شما را چندبرابر میکنند آشنا شويد…

mask (1)

داشتن پوستی شفاف و زیبا خواسته بسیاری از ماست. انسان همیشه برای زیبایی چهره و اندام خود، در جستجوی بهترین روش و درمان های ممکن بوده است. این تکاپو ابتدا با استفاده از مواد طبیعی مانند: خاک، گل، گیاه و… شروع شده و امروز به مواد شیمیایی، هورمون ها و به کار بردن روش های مختلف رسیده است. متاسفانه با اینکه زیان ها و اثرهای سو مواد آرایشی بر کسی پوشیده نیست اما بیشتر خانم ها و حتی آقایانی که در سنین جوانی به سر می برند از جمله طرفداران پروپاقرص این محصولات هستند و همین امر موجب شده است که کشور ما به یکی از پر مصرف ترین کشورهای مصرف کننده محصولات آرایشی تبدیل شود. از سوی دیگر، به دست آوردن زیبایی از طریق به کار بردن گیاهان، سبزیجات و میوه ها در مقایسه با استفاده از مواد شیمیایی برتری دارد. یکی از مناسب ترین و بی زیان ترین راه ها برای سالم و زیبا ساختن پوست، استفاده از ماسک های طبیعی و گیاهی است. در این مطلب به معرفی چند نوع ماسک طبیعی که تغییرات مثبتی در پوست شما ایجاد می کند، می پردازیم.بومادران و جوان سازی پوستدر جدیدترین تحقیقات علمی مشخص شده، عصاره گیاه بومادران پس از دو ماه، باعث ایجاد تقویت در جوان سازی پوست در مقایسه با سایر روش های استاندارد نظیر استفاده از گلیکولیک اسید بوده است. بنابراین استفاده از عصاره بومادران (عرق یا دم کرده) به شکل موضعی هر هفته ۲ تا ۳ بار به مدت ۲۰ دقیقه توصیه می شود. استفاده از این ترکیب در زنان باردار یا شیرده و اطراف چشم ممنوع است.

  • ماسك كدو حلوايي

برای رسیدن به صورتی زیبا می توان از ماسک کدو حلوایی استفاده کرد. کدو حلوایی دارای اسیدهای لایه بردار طبیعی و آنتی اکسیدان است. با استفاده از خمیر کدو صورت خود را لایه برداری کنید تا صورت تان درخشان و نرم شود. درست کردن این ماسک فقط ۱۰ دقیقه طول می کشد. یک فنجان خمیر کدو تازه (کدو حلوایی را به صورت کامل آب پز کنید طوری که کاملاً نرم شود)، ۲ عدد تخم مرغ، ۲ قاشق چایخوری شیره بادام، یک قاشق چایخوری عسل (برای پوست های خشک)، ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب یا آب آلبالو (در صورتی که دارای پوست چرب هستید)، همه این مواد را با توجه به نوع پوست تان با هم ترکیب کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد با آب سرد بشویید. با این ماسک، صورت شما نرم و درخشان می شود.

  • ماسك موز و عسل

استفاده از ماسک موز و عسل نتیجه ای جز شفافیت پوست صورت در پی نخواهد داشت.

طرز تهیه ماسک موز: اول دو عدد موز تازه و رسیده را رنده کرده و خوب له نمایید. سپس در یک ظرف جداگانه، دو قاشق غذاخوری ماست را با دو قاشق عسل ترکیب نموده و خوب هم بزنید. حال می توانید موز رنده شده را به این مخلوط اضافه کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر، می توانید از همزن استفاده کنید. اکنون می توانید ماسک موز را به مدت سی دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. بهتر است قبل از استفاده پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید.

  • سفیده تخم مرغ و یک دنیا خاصیت

ماسک سفیده تخم مرغ شاید یکی از بهترین جوان کننده های پوست باشد که استفاده زیادی دارد. برای استفاده، یک لایه نازک از سفیده تخم مرغ را بر روی صورت خود پخش کنید؛ قبل از استفاده آن را به هم بزنید تا به صورت کف در بیاید، بعد استفاده کنید و پس از ده تا بیست دقیقه آن را بشویید. این ماسک، پوست را سفت کرده و چین و چروک را به طور موقت صاف می کند. به دلیل خاصیت سفت کنندگی برای پوست های چرب مناسب است.

اگر دارای پوست خشک هستید یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی یا عسل به آن بیافزایید یا از ماسک زرده تخم مرغ استفاده کنید.

  • معجزه عسل و آب پرتقال

یک قاشق غذاخوری عسل را مقداری گرم کنید تا نرم شود و سپس با دو قاشق غذاخوری آب پرتقال مخلوط کنید و به پوست صورت تان بمالید و بعد از سی دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

  • شادابي پوست با ماسك جو

لازم است گاهی مواد مغذی را از طریق ماسک به پوست صورت برسند. یکی از ماسک هایی که این کار را انجام می دهد، ماسک جو است. ابتدا مقداری جو پوست کنده را خیسانده، سپس به ازای هر ۱۰۰ گرم جو، یک عدد تخم مرغ اضافه کنید. سپس آن را کوبیده و بعد، از صافی عبور دهید. پیاز نرگس را به عصاره به دست آمده اضافه کنید. آن را به مدت ۴۵ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. استفاده از این ماسک، پوست صورت را به طرز آشکاری جوان می کند.

  • ماسك نارنج

برای حفظ زیبایی و جوانی پوست صورت تان، می توانید از ماسک نارنج استفاده کنید. ابتدا پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید تا چربی از روی آن پاک شود. سپس یک نارنج رسیده را به صورت ورقه های نازک در آورده و روی پوست صورت بگذارید. این ماسک باید به مدت ۳۵ دقیقه روی پوست صورت باقی بماند. سپس صورت تان را با آب ولرم بشویید و کمی کرم مرطوب کننده روی پوست تان بمالید.

  • شادابی پوست را از ماسک هویج بخواهید

ماسک هویج باعث کمرنگ شدن چین و چروک و باز شدن پوست صورت می شود. همچنین از ماسک کلسترین پوست را رفع و صورت را شفاف می کند. برای استفاده از این ماسک، هویج را به صورت نازک برش زده یا بکوبید و بر روی پوست صورت قرار دهید. بهتر است این ماسک به مدت سی دقیقه روی پوست صورت باقی بماند؛ سپس آن را شسته و کمی کرم مرطوب کننده بمالید.

  • از بخورهای گیاهی غافل نشوید

درمانگران طب گیاهی برای داشتن پوستی شاداب و جوان استفاده از بخورهای گیاهی را دو تا سه بار در هفته به بیماران توصیه می کنند. بهره گیری از این بخور، علاوه بر پاکسازی پوست و آب رسانی مناسب به آن، موجب دریافت مواد غذایی توسط سلول های پوستی در بهترین شکل ممکن می شود.

در سنین ۳۵ سالگی به بالا، پوست رفته رفته آب و رطوبت خود را از دست می دهد و دیگر شادابی لازم را ندارد. اما کافی است در هفته یک ساعت از وقت خود را به پوست تان اختصاص دهید. با استفاده از دستگاه بخور یا حتی ظرفی که آب را در آن جوش آورده اید یا استفاده از سونا، پوست را به مدت پانزده دقیقه بخور دهید و بلافاصله با آب سرد بشویید. اگر بتوانید دوبار در هفته این کار را بکنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. در هنگام بخور دادن صورت خود را ماساژ ندهید.

  • رژيم غذايي مناسب براي شادابي پوست

برای داشتن پوستی جوان، تنها به ماسک های گیاهی و بخور بسنده نکنید و همیشه به مکمل ها هم توجه و عمل نمایید. پس از انتخاب ماسک مناسب نوبت به رعایت رژیم غذایی می رسد.

ـ روزانه حداقل هشت لیوان آب بخورید.

ـ حداقل هفته ای یک وعده غذایی تان را به ماهی اختصاص دهید. امگا ۳ موجود در روغن زیتون، ماهی و گردو در حفظ سلامت پوست بسیار موثر است.

ـ از ویتامین A و C غافل نشوید. ویتامین A به ضد چروک معروف است. این ویتامین را در سیب زمینی، سبزی های دارای برگ سبز تیره، جگر، روغن ماهی، هویج، هندوانه و هلو می توانید پیدا کنید. ویتامین C هم کمک بزرگی به تولید کلاژن در سلول های پوست می کند. مرکبات، فلفل قرمز، حبوبات و کلم برای افرادی که به دلیل استعمال سیگار و بالا رفتن سن دچار کمبود کلاژن اند، بسیار مفید است.
ـ روی نیز به تولید کلاژن کمک می کند. آرد جو دوسر، گوشت قرمز و کدو منبع غنی از روی به شمار می روند.

ـ ویتامین E که در حبوبات، سویا و جوانه گندم یافت می شود به خشکی پوست و کاهش تاثیرات ناشی از تماس مستقیم با نور خورشیدی و جلوگیری از تخریب پوست کمک کرده و پیری سلول های پوست را به تعویق می اندازد.

  • درمان تحت نظر متخصصان

اگر جوان سازی پوست توسط متخصص و با استفاده از محصولات و روش های تایید شده انجام شود تاثیرات خوبی به دنبال دارد و احتمال حساسیت ها بسیار پایین می آید. حتی می توان با روش های درمانی، این میزان و درصد بسیار پایین احتمال های حساسیت و واکنش های بعد از تزریق را درمان کرد.

  • پیشگیری بهتر از درمان

در امر جوان ماندن پوست، قدم اول پیشگیری است. در واقع این مسئله ای است که باید از همان سنین اولیه جوانی به آن پرداخت. نکته هایی که تاثیرات جبران ناپذیری را در زمینه سلامت، زیبایی، شادابی و جوانی پوست بر جای می گذارند بسیار متفاوتند از جمله: قرار گرفتن در مقابل تابش آفتاب آن هم بدون استفاده از ضد آفتاب مناسب، پوشش لباسی نامناسب، روی آوردن به روش های برنزه کردن چه به روش طبیعی و چه با استفاده از سولاریوم و…

  • جوان سازی، یک درمان قطعی نیست

نمی توان گفت روش های جوان سازی وضعیت پوست را بهبود کامل می بخشند. به عبارتی، در جوان سازی، بهبود نسبی است و در واقع این کارها، برای بهتر شدن ظاهر پوست است و این بهتر شدن هم بستگی به وضعیت پوست هر فرد دارد. هرگز رفع مشکل به شکل قطعی اتفاق نمی افتد اما این بهبودهای نسبی هم رضایت بخش است.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: دكتر سلام

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی