ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج

با داشتن رابطه جنسی چه اتفاقاتی برای بدن شما می افتد؟

تقویم فارسی اندروید

هنگام داشتن رابطه جنسی ناخواسته از مزایای چرخه پاسخ جنسی خود بهره مند می شوید. حتی اگر احتمالاً به این موارد فکر نمی کنید اما در واقع جریان خون را افزایش دادید، زیرا خون بیشتری می تواند به واژن هجوم آورد، این نوع روند بخشی از آنچه در هنگام داشتن رابطه جنسی اتفاق می افتد است تا احساس خوبی برای شما ایجاد کند.

داشتن رابطه جنسی

اساساً، هنگامی که شما رابطه جنسی برقرار می کنید، بدن و مغز شما مانند یک ماشین می شوند و با تغییرات فیزیولوژیکی زیادی روبرو می شوند تا داشتن رابطه جنسی را تا حد امکان لذت بخش کنند. این روند به عنوان چرخه پاسخ جنسی شناخته می شود. جمیل عبدالرحمن پزشک و رئیس بخش زنان و زایمان در مرکز پزشکی Vista East در ایلینوی می گوید: “این یک سمفونی فعالیت است.”

متخصصان معمولاً چرخه پاسخ جنسی را در چهار مرحله از مرحله دوم تحریک شدن (از نظر ذهنی یا جسمی) تا اوج لذت جنسی دسته بندی می كنند. اندیشه های مختلف از طریق چرخه پاسخ جنسی به طرق کمی متفاوت پیش می روند با این حال، به طور کلی، در اینجا اتفاقاتی می افتد که در حین رابطه جنسی ایجاد می شود تا احساس خوبی نسبت به آن پیدا شود:

مرحله 1: تمایل (شما واقعاً خواستار رابطه جنسی هستید)

کلینیک کلیولند، میل و یا احساسی را که می خواهید رابطه داشته باشید، به عنوان شروع رسمی چرخه پاسخ جنسی ذکر می کند و دلیل آن هم کاملاً جدی است: این می تواند قسمت عظیمی از آمادگی روحی و جسمی برای داشتن رابطه جنسی برای برخی از افراد باشد. اما این یک زمینه بسیار بزرگ مورد علاقه علوم جنسی است زیرا تفاوتی در مردان و افراد دارای آلت تناسلی مردانه در مقابل زنان و واژن وجود دارد.

ایان کرنر پزشک و نویسنده می گوید: “در ابتدای رابطه، بسیاری از زنان آرزوی خود را به تصویر می کشند، همانطور که در رسانه ها به تصویر کشیده می شود، به این شکل که زوجین لباس های یکدیگر را پس از یک نگاه به یکدیگر از تن جدا می کنند.” “اما تحقیقات نشان داده است که برای بسیاری از زنان، میل پاسخگو است، به این معنی که به چیزی که پیش از آن قرار دارد، پاسخ می دهند (مانند تحریک جسمی).”

بنابراین، برای برخی از زنان (به ویژه هنگامی که در یک رابطه جدید هستند و یا هنگامی که با یک شریک زندگی جدید زندگی هیجان انگیزی را شروع کرده اند)، تمایل ممکن است یک اثر دومینوی جنسی ایجاد کند. اما برای دیگران، تمایل ممکن است تا زمانی که چیزهای جنسی آغاز نشده باشد (البته با توافق) شروع نشوذ. کرنر می گویدک اگرچه ممکن است با تصاویر معمول میل و رابطه جنسی همخوانی نداشته باشد اما کاملاً طبیعی است.

آنچه در صورت تمایل به عنوان اولین قسمت از چرخه پاسخ جنسی، از طریق گفته های کلینیک کلیولند، ممکن است اتفاق بیفتد. همه افراد در مرحله تمایل همه اینها را تجربه نخواهند کرد، اما این یک نمای کلی و عموم رایج است:

1. ضربان قلب شما بالا می رود.

2. نفس کشیدن شما نیز همین طور است.

3. ممکن است شروع به برافروختگی پوست خود در مناطقی مانند سینه و پشت خود کنید. (این امر به نوعی “فلاش جنسی” نامیده می شود.)

4. دکتر عبد الرحمن می گوید: “بدن شما اکسید نیتریک بیشتری آزاد می کند.” وی توضیح می دهد که این باعث ایجاد اثراتی مانند افزایش خونرسانی به قسمت های مختلف بدن از جمله واژن و دهانه رحم می شود که به نوبه خود منجر به بسیاری از موارد دیگر می شود.

5. اول: پدیده ای که گاهی چادر زدن نامیده می شود، این زمانی است که واژن شما گشاد می شود. دکتر عبد الرحمن، با توجه به هدف زیست شناسی بشر برای ادامه گونه، می گوید: هدف از این اتساع آسان ساختن ورود آلت تناسلی مرد در آن است. نکته خوب این است که این امر باعث می شود مواردی مانند انگشتان دست و اسباب بازی های جنسی نیز درون شما جا بیفتد. همچنین یک نظریه وجود دارد که “[چادر زدن] نوعی عمل مکش ایجاد می کند که به هدایت اسپرم به سمت دهانه رحم کمک می کند”، دکتر عبدالرحمن این را می گوید، هرچند که هنوز جای بحث دارد.

6. از همان نوع بافت نعوظ آلت تناسلی مرد ساخته شده است، هنگامی که شروع به دریافت جریان اضافی خون می کند ، clitoris توانایی “قائم” شدن دارد. این می تواند حساسیت بیشتری به تحریک داشته باشد.

7. لب های مینور (لب های داخلی واژن) نیز با خون اضافی متورم می شوند.

8. همانطور که دیواره های واژن شما نیز اینطور می شود. (اینجا الگویی را حس می کنید؟)

9. این جریان خون اضافی همچنین به افزایش روان شدن واژن کمک می کند که باعث می شود جاسازی راحت تر انجام شود و احساس بهتری ایجاد شود.

10. همچنین به دلیل جریان خون اضافی، ممکن است نوک سینه شما راست شود و احساس حساسیت بیشتری کند. در واقع، ممکن است در تمام مناطق پستان شما بیشتر احساس حساسیت کنید، بنابراین شریک زندگی خود را به کاوش تشویق کنید. “برخی موارد هم وجود دارد که برخی ممکن است احساس ناراحتی کنند. کرنر می گوید: “در اوایل رابطه جنسی، احساساتی مانند خارش، قلقلک یا درد، ممکن است واقعاً احساس خوب یا بدی داشته باشد و در هرکس متفاوت است”

11. عضلات شما در اثر تجمع شروع به تشدید شدن می کنند تا در نهایت ارگاسم و ترشح فیزیکی حاصل شود.

مرحله 2: برانگیختگی (تحریک جنسی حتی بهتر احساس می شود.)

این مرحله در داشتن رابطه جنسی قول می دهیم که گاهی اوقات به عنوان مرحله اوج شناخته شود. هر آنچه که قبلاً اتفاق می افتاد به طور کلی ادامه می یابد و چند تحول جدید نیز به این مرحله کمک می کنند.

12. همانطور که دکتر عبدالرحمن توضیح می دهد، فعالیت عصبی در بعضی از قسمت های مغز که با لذت جنسی مرتبط هستند افزایش یافته است. اگرچه در این منطقه به نظر می رسد قسمت هایی از مغز شما مانند آمیگدالا (که به شما در پردازش احساسات کمک می کند) دخیل است.

13. کرنر می گوید: این مرحله معمولاً به اندازه کافی خوب عمل می کند که عوامل استرس زای روزمره در پس زمینه محو می شوند که اغلب یکی از مهمترین موارد ایجاد راه برای ارگاسم است.

14. واژن شما دچار تغییرات جدی باورنکردنی ای شده است، مانند دیواره های واژن که به رنگ بنفش عمیق درآمده اند. دیدن این احتمالاً دشوار است (و توقف فقط برای بررسی آن ممکن است در دستور کار شما نباشد) اما واقعیت ساده این که اتفاق می افتد بسیار جالب است.

15. ماهیچه های شما حتی بیشتر دچار تنش می شوند …

16. و این انقباضات عضلانی ممکن است منجر به اسپاسم مستقیم در قسمت های مختلف بدن مانند دست ها، پاها و صورت شود.

17. حساسیت کلیتوریس شما حتی بیشتر از قبل شده است. با دانستن اینکه چه چیزی برای آن مفید است، زیر کلاهک کلیتوریس شما جمع می شود تا بیش از حد تحریک نشود.

مرحله 3: ارگاسم (همه چیز خوب است.)

حتی اگر ارگاسم نشوید، رابطه جنسی هنوز هم می تواند عالی باشد. اگر ارگاسم نشوید، ممکن است ناامیدکننده باشد. حتی گاهی می تواند برای هر دو اینطور باشد. اگر اوج بگیرید، اساساً همه چیز از نظر فیزیولوژیکی به بهترین شکل ممکن از ریل خارج می شود.

18. ضربان قلب، تنفس و فشار خون به اوج می رسد. هر کدام به نوعی به اوج خود می رسند که در نقطه دیگری در حین رابطه جنسی وجود ندارد.

19. دکتر عبدالرحمن می گوید: “در تولید اکسی توسین افزایش زیادی وجود دارد.” اکسی توسین یک انتقال دهنده عصبی است برای افزایش احساس لذت.

20. عضلات شما به سختی اسپاسم می شوند. از رحم گرفته تا واژن تا پاها، وقتی صحبت از این اسپاسم ها می شود، عضلات سراسر بدن شما کاملاً درگیر می شوند.

21. بسته به نحوه کار بدن شما، ممکن است ترشح داشته باشید، اگرچه در صورت بروز، همیشه همراه با ارگاسم این اتفاق نمی افتد.

22. آزاد شدن ناگهانی و شدید تنش یک ویژگی اصلی ارگاسم است اما لازم به ذکر است که ارگاسم برای افراد مختلف (و حتی برای همان افراد در تجارب مختلف جنسی) متفاوت است. گاهی اوقات ممکن است آن رهایی آنقدر قوی باشد که تقریباً شما را کبود کند و گاهی اوقات ممکن است بروز نرم تری داشته باشد این فقط به شما بستگی دارد.

مرحله 4: وضوح (شما دست و پا می زنید، به خواب می روید یا دوباره رابطه برقرار می کنید.)

کار عالی تیمی تمام شده است! در اینجا آنچه در مرحله سقوط جنسی رخ می دهد، آمده است.

23. خیلی ساده است، واقعاً: با گذشت مدتی، اساساً همه چیز از ضربان قلب گرفته تا سینه تا لب شما به رنگ، اندازه و حالت معمول خود برمی گردد.

در حالی که این مرحله تفکیک شده است و معمولاً برای مردان به دوره مقاومتی منجر می شود (مانند زمانی که از نظر جسمی نمی توانند رابطه جنسی برقرار کنند)، اما لزوماً در زنان اینگونه نیست. کلینیک کلیولند توضیح می دهد که ممکن است بتوانید دوباره به سرعت به ارگاسم بعدی برسید.

منبع:

self

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی