تناسب اندام سلامت

اگر در حال کاهش وزن هستید از این 10 نوشیدنی دوری کنید

تقویم فارسی اندروید

وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می آید، همه در مورد اینکه چه غذاهایی را باید به رژیم غذایی خود اضافه یا کم کنید صحبت می کنند. اما آنچه می نوشید می تواند به اندازه آنچه برای کاهش وزن می خورید تأثیرگذار باشد. در اینجا، ما با متخصصان تغذیه صحبت کردیم و در صورت تلاش برای کاهش وزن باید از این نوشیدنی ها دوری کنید.

نوشیدنی‌ ها می‌ توانند عامل اصلی افزایش وزن باشند زیرا اغلب حاوی کالری خالی از قندهای اضافه شده هستند و احساس سیری ناشی از مصرف غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی را ندارند. برخلاف غذاهای جامد، کالری های مایع ممکن است احساس سیری یکسانی را ایجاد نکنند که منجر به افزایش دریافت کالری کلی بیشتری در طول روز می شود. علاوه بر این، نوشیدنی های شیرین می توانند باعث افزایش سطح قند خون شوند و بدن شما را وادار کند که قند اضافی را به عنوان چربی ذخیره کند. توجه به کالری های پنهان در نوشیدنی ها برای کسانی که قصد کاهش وزن پایدار را دارند ضروری است زیرا حتی نوشیدنی های به ظاهر بی ضرر نیز می توانند کالری اضافی اضافه کنند که منجر به افزایش وزن می شود.

نوشیدنی ها

1. آب میوه

بسیاری از آب میوه ها علیرغم تصویر سالمی که دارند، مملو از قندهای اضافه شده هستند که می توانند هدف کاهش وزن شما را خنثی کنند. متخصصان تغذیه به دلیل قندهای غلیظی که می توانند سطح قند خون را افزایش داده و منجر به افزایش دریافت کالری شوند، نسبت به این نوشیدنی های به ظاهر سالم هشدار می دهند.

دستینی مودی، یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی ورزشی می گوید: «بسیاری از مردم معتقدند که آب میوه یک نوشیدنی سالم است اگر با 100 درصد میوه تهیه شده باشد. آب میوه حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه است اما فاقد فیبر کل میوه است، این بدان معناست که آب میوه احساس سیری نمی‌ دهد که نسبت به خوردن میوه باعث می‌شود کالری بیشتری مصرف کنید.»

لاته

مودی توضیح می‌ دهد: «اگرچه قهوه سیاه می‌ تواند حاوی آنتی‌ اکسیدان‌ ها و فواید دیگری باشد اما نوشیدنی‌ های قهوه مانند فراپاچینو و لاته فواید مشابهی ندارند.» نوشیدنی‌ هایی مانند لاته می‌ تواند حاوی شیر، خامه و قندهای افزوده شده باشد. در حالی که خوردن روزانه یک فنجان قهوه در صبح برای کاهش وزن مفید است زیرا قهوه سیاه حاوی کالری کمی است اما یک لاته روزانه می‌ تواند باعث دشواری کاهش وزن بسیار بیشتری شود. دفعه بعد که هوس یک لاته غنی و خامه ای کردید، یک گزینه قهوه سیاه ساده تر یا یک جایگزین شیرین نشده با کالری کمتر انتخاب کنید.

نوشیدنی های الکلی

در حالی که یک نوشیدنی الکلی ممکن است راهی بی ضرر برای رها شدن به نظر برسد اما نوشیدنی های الکلی نقش مهمی در افزایش وزن دارند و می توانند مانع از تلاش های شما برای کاهش وزن شوند. به این دلیل که هر گرم الکل حاوی هفت کالری است.

مودی هشدار می دهد: “الکل به تنهایی می تواند اثرات مخربی بر متابولیسم داشته باشد زیرا نوشیدن زیاد می تواند باعث ذخیره چربی بیشتر و کاهش قند خون شود و باعث شود احساس گرسنگی بیشتری داشته باشید.” علاوه بر این اثرات، نوشیدنی های الکلی مانند آبجو و کوکتل حاوی گندم، آب میوه، نوشابه‌ ها و شربت‌ هایی است که می‌ توانند محتوای کالری را افزایش دهند.

شیر جو دوسر

در حالی که شیر جو دوسر گزینه ای غیر لبنی برای گیاهخواران و کسانی که به لاکتوز حساس هستند ارائه می دهد، قندهای اضافه شده و محتوای کالری آن ممکن است شما را شگفت زده کند. مودی می‌ گوید: «مشکل این شیر گیاهی این است که در مقایسه با سایر جایگزین‌ های گیاهی مانند سویا، فاقد پروتئین است اما کربوهیدرات بالایی دارد. “این می تواند برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند خطرناک باشد زیرا پروتئین باعث می شود احساس سیری کنید و بدون آن، نوشیدن یک نوشیدنی پر کربوهیدرات به سرعت باعث افزایش قند خون و سقوط می شود. این بدان معنی است که شیر جو دوسر می تواند کالری دریافتی و اشتهای شما را افزایش دهد. این دستور العمل خطرناکی برای کاهش وزن است.”»

نوشابه های انرژی زا

با وجود وعده افزایش سریع انرژی، نوشیدنی های انرژی زا اغلب حاوی قند و کافئین اضافه شده هستند که می تواند به طور غیرمستقیم بر مدیریت وزن تأثیر بگذارد. در عوض، منابع انرژی طبیعی مانند یک رژیم غذایی متعادل که حول غذای کامل و خواب خوب متمرکز است را انتخاب کنید.

مانند قهوه، افراد ممکن است روزانه چندین نوشیدنی انرژی زا بنوشند. با این حال، این نوشیدنی ها معمولاً حاوی قندهای اضافه شده یا سایر ترکیبات پر کالری برای بهبود طعم هستند. بنابراین، اگر می خواهید وزن کم کنید، آن را کنار بگذارید.

نوشابه قندی

این نوشیدنی‌ های گازدار با شکر و فاقد ارزش غذایی، کالری‌ های خالی را ارائه می‌ کنند که می‌ توانند به سرعت اضافه وزن بیاورند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای انتخابی تازه و آبرسان بدون قندهای غیر ضروری، آب و دمنوش های گیاهی را انتخاب کنید.

دکتر جیانا ماسی، مربی شخصی تایید شده و متخصص تغذیه ثبت شده می گوید: از نقطه نظر تعادل انرژی، یک نوشابه رژیمی برای کاهش وزن بهتر از نسخه های پر کالری و پر شکر است. “این یک شایعه رایج است که نوشیدن نوشابه رژیمی برای کاهش وزن بدتر از نوشابه معمولی است. این به سادگی از منظر تعادل انرژی درست نیست. اگر از نوشابه های گازدار لذت می برید، یک نسخه رژیمی را به عنوان نقطه شروع امتحان کنید. این مقدار کل کالری هایی که مصرف می کنید را تا حد زیادی کاهش می دهد.”

لیموناد

در حالی که ترشی لیموناد ممکن است باعث شود بی‌ گناه به نظر برسد، محتوای قند آن می‌ تواند مقدار زیادی کالری داشته باشد. انتخاب لیموترش تازه در آب یا نوع کمی شیرین شده می تواند جایگزین مناسب تری برای وزن باشد.

ماسی می گوید: «کالری اضافی از قندهای افزوده شده مصرف شده از طریق نوشیدنی ها، استراتژی مفیدی برای مدیریت وزن نیست. مصرف حداقل کالری از طریق منابع نوشیدنی، یک استراتژی است که بسیاری می توانند اعمال کنند.»

اسموتی میوه ای بدون پروتئین

اسموتی ها که اغلب سالم تلقی می شوند، در صورت کمبود پروتئین می توانند به بمب های قندی تبدیل شوند. پروتئین سیر کننده ترین درشت مغذی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. با افزودن ماست یونانی یا پودر پروتئین به اسموتی های میوه ای خود پروتئین بیشتری بدهید تا آنها را برای کاهش وزن متناسب کنید.

در حالی که اسموتی های میوه ای می توانند سالم باشند اما می توانند افراد را نیز گرسنه نگه دارند. با هدف کاهش وزن، بهتر است اسموتی های میوه ای را با پروتئین یا یک وعده چربی مصرف کنید تا اطمینان حاصل شود که احساس سیری بیشتری خواهید کرد. پروتئین به شما کمک می کند احساس سیری کنید. ماسی می‌ گوید: پروتئین به افزایش توده عضلانی بدون چربی شما کمک می‌ کند که یک برد-برد برای اهداف کاهش وزن است.

نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی‌ های ورزشی که برای افزایش هیدراتاسیون در حین فعالیت بدنی شدید به بازار عرضه شده‌ اند، آن چیزی نیستند که باید باشند. آنها اغلب محتوای قند بالایی دارند و فاقد مواد مغذی هستند و باعث می شوند کالری اضافی بدون مواد مغذی مصرف کنید. اگر می خواهید در حین ورزش هیدراته بمانید، مطمئن ترین شرط شما مصرف H2O است.

ماسی می گوید: «ما برای آبرسانی کافی به نوشیدنی ورزشی نیاز نداریم. نوشیدنی‌ های ورزشی کالری و قند بیشتری را فراهم می‌ کنند که برای ورزشکاران یا افرادی که نیاز دارند ذخایر گلیکوژن خود را در حین ورزش دوباره تأمین کنند، مفید است. کسانی که هدف کاهش وزن دارند، باید آب ساده بنوشند یا یک نوع بدون شکر را انتخاب کنند، اگر بخواهند یک نوشیدنی ورزشی مصرف کنند.»

نوشیدنی های ترند شده با روغن زیتون

در حالی که روغن زیتون جایگاه خود را در یک رژیم غذایی سالم دارد اما ترکیب آن در نوشیدنی های ترند شده، ممکن است به دلیل چگالی کالری بالای آن با اهداف کاهش وزن مطابقت نداشته باشد. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون 124 کالری با ارزش غذایی کمی دارد.

ماسی توضیح می‌ دهد: «هر زمانی که انرژی اضافی را به چیزی که مصرف آن آسان است، به ویژه نوشیدنی‌ ها می افزایید و چگالی انرژی را افزایش دهید، این کار باعث افزایش کل کالری مصرفی شما می‌ شود.» چربی ها حاوی ۹ کالری در هر گرم هستند و زمانی که روغن زیتون یا اقلام پرچرب را به یک محصول آشامیدنی اضافه می کنید، مقدار زیادی کالری در مدت زمان کوتاهی مصرف می کنید که به مدیریت وزن کمکی نمی کند. در عوض، کمی از آن اسپری کنید. چربی‌ ها را در طول روز حذف کنید و از نوشیدن چربی‌ های غیر ضروری اضافی مانند اضافه کردن روغن زیتون به نوشیدنی خودداری کنید.

منبع:

eatthis

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی