سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

سوزش یا درد پوست سر چه معنایی دارد

تقویم فارسی اندروید

ما برای موهای خود از شامپوهای فانتزی، نرم کننده ها و ماسک های مو استفاده می کنیم تا سالم و خوش حالت باشد. با این حال، بیشتر این موارد فقط ساقه موهای شما را درمان می کنند و نه ریشه شما را. اگر می‌ خواهید موهایتان بهترین ظاهر را داشته باشند و درد پوست سر را تجربه نکنید، باید روی ریشه‌ ها و پوست سر خود تمرکز کنید که موهایتان از آنجا رشد می‌ کنند.

درد پوست سر

آنابل کینگزلی، تریکولوژیست که در فیلیپ کینگزلی کار می کند گفت: “سلامت پوست سر قطعا بر سلامت مو تاثیر می گذارد.” او اضافه کرد که وقتی پوست سر شما سالم است، به موهای شما “پایه ای سالم” می دهد تا از آن رشد کنند. با آگاهی بیشتر مردم از اهمیت مراقبت از پوست سر، بسیاری از برندهای مراقبت از پوست محصولاتی را تولید می کنند که صرفاً برای مراقبت از این ناحیه دشوار طراحی شده اند. اگر از پوست صورت و بدن خود مراقبت می کنید، چرا به پوست سر نیز محبت نکنید؟

بریجت هیل، متخصص تریکولوژیست که اهل نیویورک است و معمولاً به عنوان درمانگر پوست سر شناخته می شود، گفت: «کیفیت این فولیکول های مو به کیفیت بافت، سلول ها و خونی بستگی دارد.” او اضافه کرد که ماساژ دادن سر با درمان های هفتگی پوست سر می تواند اندورفین های احساس خوبی را آزاد کند که خلق و خوی ما را نیز تقویت می کند.

عوامل زیادی می توانند به درد پوست سر کمک کنند، زیرا ممکن است این مشکل خارجی یا داخلی باشد و پوست سر شما به لمس حساس شود. اگر درد یا خارش پوست سر را تجربه کرده اید، دلایل متعددی در ایجاد هر مشکل موثر است، بنابراین مهم است که علت خاص ناراحتی خود را شناسایی کنید.

تجمع محصول باعث تحریک می شود

تجمع بیش از حد روی پوست سر یکی از دلایل شایع درد و سوزش پوست سر است. علت اصلی تجمع معمولاً از محصولاتی است که استفاده می کنید. اگر موهایتان را خیلی طولانی نشویید، به مرور زمان محصولات، کثیفی و چربی جمع می‌ شود که می‌ تواند باعث التهاب پوست سر و درد و ناراحتی شود.

تجمع در پوست سر می تواند ناشی از محصولات مو، عرق، سلول های پوست یا چربی طبیعی باشد. ترکیبی از دو یا چند مورد همگی می تواند به پوسته پوسته شدن پوست سر کمک کند. این تجمع همچنین می تواند منجر به ریزش مو در صورت عدم درمان برای مدت طولانی شود. اگر پوست سرتان به دلیل تجمع ناخوشایند است، موهایتان را با یک شامپوی شفاف کننده یا آبکشی با سرکه سیب بشویید. هنگامی که در خانه کار می کنید، ممکن است عادت داشته باشید که موهای خود را به صورت گوجه ای ببندید و بین شستن ها فاصله خیلی طولانی بیندازید، بنابراین اگر متوجه این اتفاق شدید، مطمئن شوید که به پوست سر خود مقداری مراقبت دلسوزانه مورد نیاز را بدهید.

مدل موی سفت می تواند به پوست سر شما آسیب برساند

وقتی صحبت از مدل مو می شود، آیا تا به حال خواسته اید دم اسبی بلند آریانا گرانده را روی موهای خود امتحان کنید؟ ممکن است زیبا به نظر برسد، اما هیچ لطفی به مو یا پوست سر شما نمی کند! ظاهراً هر نوع مدل موی سفت می تواند باعث ایجاد استرس کششی شود. استرس کششی به نوع آسیبی اشاره دارد که زمانی رخ می دهد که شما به طور مداوم فولیکول های مو را با سفت کردن بیش از حد موی خود می کشید.

این بدان معنا نیست که هرگز نمی توانید آن مدل موها را امتحان کنید اما بهتر است به موهای خود زمان دهید تا در این بین استراحت کنند. سعی کنید با انتخاب سبک خود بیش از حد به پوست سر نزدیک نشوید و پوست سر خود را با روغن های مرطوب کننده التیام دهید. مشکل استرس کششی این است که به مرور زمان می تواند منجر به ریزش مو و فشار بیش از حد به پوست سر شود و هر دوی این موارد آسیب می زنند. ویلیام گانیتز، تریکولوژیست گفت: «بسته به اینکه دم اسبی یا کش مو چقدر می‌ تواند سفت باشد، می‌ تواند کشش التهابی ایجاد کند که منجر به زخم و آلوپسی کششی و همچنین درد و حساسیت پوست سر شود.

هر چند وقت یکبار آزمایش مدل های مختلف مو اشکالی ندارد، اما سعی کنید به استفاده از مدل مویی که بیش از حد پوست سر را می کشد و در نتیجه باعث درد می شود، عادت نکنید.

ابزارهای داغ آرایش مو باعث آسیب می شوند

ما دوست داریم موهایمان را صاف یا فر کنیم اما این کار بدون آسیب رساندن به مو اتفاق نمی افتد. ما دوست داریم باور کنیم که حالت دادن با گرما به موهایمان کاملا بی ضرر است، اما اینطور نیست. اعمال حرارت مستقیم به مو می تواند با شکستن کوتیکول ها به لایه بیرونی آن آسیب برساند که می تواند منجر به شکستگی بیشتر در سراسر تارهای شما شود.

مارکو پلوسی، آرایشگر مشهور گفت: “وقتی از سشوار استفاده می کنید و حرارت بسیار داغ است، به پوست سر شما آسیب می رساند، به این فکر کنید که چه بلایی سر موهای شما می آورد.” وقتی موهایتان را با سشوار خشک می‌ کنید، پوست سرتان را نیز خشک می‌ کنید. استحکام موهای شما به یک پوست سر سالم و مرطوب بستگی دارد و با گرمای بیش از حد آن را از دست می دهید. پوست سر خشک می تواند شوره سر ایجاد کند و احساس تحریک و خارش داشته باشد.

همانطور که دوین توث، متخصص آرایش مو گفت: «سوختن پوست سر با سشوار داغ یا اتوی حالت دهنده قطعا می تواند باعث درد پوست سر شود». برای جلوگیری از این همه سوختگی پوست سر، از ابزارهای داغ کمتر استفاده کنید و از آنها در دماهای پایین تر استفاده کنید. پوست سر سالم تر قطعا کمتر آسیب می بیند!

التهاب پوست سر و مشکلات پوستی

پوست سر ما به اندازه پوست صورت و بدن ما مورد توجه قرار نمی گیرد و وقتی این مشکلات درمان نشوند، می توانند منجر به درد شوند. ما محصولات مراقبت از پوست زیادی برای درمان التهاب پوست داریم و به همین شکل، پوست روی سر ما نیز می تواند ملتهب شود. فولیکولیت پوست سر در اثر هر چیزی از باکتری گرفته تا مخمر و موهای رشد کرده ایجاد می شود که می تواند باعث ملتهب شدن فولیکول ها شود. هنگامی که این اتفاق بیفتد، متوجه برجستگی های کوچک قرمز رنگ در امتداد خط موی خود خواهید شد و به مرور زمان ممکن است عفونی شده و بزرگ شوند. آنها معمولاً ناراحت کننده هستند و ممکن است لمس آنها دردناک باشد.

مشکلاتی مانند درماتیت سبورئیک و پسوریازیس می تواند منجر به خشکی پوست سر (که با شوره سر متفاوت است) شود و باعث پوسته پوسته شدن و قرمز شدن آن شود. ممکن است در چنین مواردی متوجه شوره سر بیشتری شوید. هر چیزی که باعث تحریک و التهاب پوست شود حتما باعث درد می شود. اگر وضعیت بدتر شد یا به شدت دردناک شد، قبل از بدتر شدن آن با یک متخصص پوست یا یک پزشک مشورت کنید.

استرس به درد پوست سر کمک می کند

استرس همه چیز را در زندگی خراب می کند، از سلامت روحی و جسمی گرفته تا پوست و حتی پوست سر. به یاد دارید زمانی که مردم در اوج همه‌ گیری کووید-19 ریزش مو را گزارش کردند؟ و این زمانی بود که استرس همه در اوج بود؟ بریجت هیل که یک متخصص تریکولوژیست است، گفت: “استرس سطح کورتیزول را در بدن ما افزایش می دهد و سطح کورتیزول ارتباط مستقیمی با فولیکول مو دارد.”

اگر استرس دارید، پوست سر شما ممکن است با مشکلات رشد باکتری ها و قارچ ها مقابله کند، به غیر از خارش پوست سر که همگی می توانند باعث درد شوند. وقتی استرس داریم، بدن ما به روش‌های مختلفی به آن واکنش نشان می‌دهد و حتی ماهیچه‌ های پوست سرمان مانند فک یا شانه‌ ها نیز می‌ توانند منقبض شوند. سردرد تنشی یک مشکل واقعی است!

ما می دانیم که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است اما کنترل استرس خود با تغذیه خوب و تمرین تمرکز حواس ممکن است بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست سر باشد، اگر این دلیل اصلی باشد.

بهترین محصولات مراقبت از پوست سر که می توانید بخرید

مشکلات جدی پوست سر مانند التهاب بهتر است به بهترین وجه به یک متخصص واگذار شود، در غیر این صورت، خوب است که این درد را در خانه با چند راه حل مختلف برطرف کنید. می‌توانید موهای سفت را با دادن فضای کمی به موهایتان برای تنفس و تغییر آن با گزینه‌ هایی که زیاد روی پوست سرتان را نمی‌ کشند، درمان کنید. اگر رژیم مراقبت از پوست مناسبی دارید، ممکن است هوشمندانه باشد که به غیر از شامپو، نرم کننده و محصولات حالت دهنده برای موهای خود اضافه کنید. بسیاری از برندها خط تولید محصولات مراقبت از پوست سر را دارند تا سالم ترین پوست سر ممکن را به شما ارائه دهند.

استفاده از اسکراب پوست سر را برای کمک به تجمع و ماساژ دادن موهای خود هنگام استفاده از آنها را فراموش نکنید. بهترین انتخاب اسکراب پوست سر لایه بردار اسید گلیکولیک است که می تواند با ترکیبی از اسید گلیکولیک، یک لایه بردار و دانه های کرچک به پوست سر کمک کند.

اسکراب پاک کننده پوست سر با نمک دریایی هم خوب است زیرا با از بین بردن رسوب موهای شما را تمیز می کند و حجم شگفت انگیزی به شما می دهد، چه موهایتان چرب چه خشک باشد. به علاوه، برای کسانی که با شوره سر دست و پنجه نرم می کنند بسیار عالی است.

منبع:

thelist

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی