روانشناسي و سلامت روان سلامت

افسردگی ، استرس و اضطراب در دنیای کارمندان

تقویم فارسی اندروید

افسردگی ، استرس و اضطراب در دنیای کارمندان

اضطراب در دنیای کارمندان

سلامت روانی کارمندان موضوعی است که بر موفقیت نهایی هر کسب‌وکاری در این دنیا اثر می‌گذارد. اگر شما رهبر یک کسب‌وکار هستید و سلامت هیجانی کارمندان‌تان تاکنون در صدر فهرست اولویت‌های‌تان در ۲۰۱۶ نبوده‌است، باید آن را در اولویت قرار دهید.

 

اخیرا نتایج تحلیل ۳ ساله‌ی داده‌های برنامه‌ی جهانی کمک به کارمندان نمایی واضح از این موضوع به تصویر کشید- کارمندان در مقایسه با قبل برای مشکلات سلامت هیجانی جدی‌تر و شدیدتری نیاز به کمک دارند.

گروهی از پژوهشگران شرکت من، ورک‌پِلِیس آپشن، جمعیت ثابتی به تعداد بیش از ۱۰۰۰۰۰ کارمند را در سراسر آسیا، آفریقا، خاور میانه، آمریکای شمالی، و آمریکای جنوبی بررسی کردند. این کارمندان بازنمای ۵ گروه کارمند در دنیا بودند که هر گروه دربرگیرنده‌ی کارمندان حداقل ۴ منطقه بود. ما از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ هر مورد را که به منظور دریافت حمایت با مرکز برنامه‌ی کمک به کارمندان تماس گرفته‌بود بررسی کردیم.

آن‌چه پی‌بردیم این بود که تعداد کل تماس‌ها و اسعلام‌های مرتبط با مشکلات سلامت هیجانی در طول این ۳ سال تقربیا ثابت ماند. با این حال، ماهیت این تغییرها با سرعت هشداردهنده‌ای در حال تغییر است:

در طول این ۳ سال از هر ۱۰ مورد، ۴ مورد با مشکلات سلامت هیجانی ارتباط داشته‌اند(۴۲درصد در ۲۰۱۲؛ ۳۸درصد در ۲۰۱۳: ۴۲درصد در ۲۰۱۴)

بین ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ تعداد مواردی که با افسرگی کارمندان دست به گریبان بوده‌اند ۵۸ درصد افزایش داشته‌است.
تعداد مواردی که از اضطراب کارمندان رنج می‌برند ۷۴ درصد افزایش داشته‌است.
تعداد مواردی که از استرس کارمندان رنج می‌برند ۲۸ درصد افزایش داشته‌است.
روی هم رفته، افسردگی، استرس، و اضطراب کارمندان ۶ درصد موارد سلامت هیجانی را در ۲۰۱۴ تشکیل می‌دهد.

این اعداد ۲ روند قابل توجه را بازتاب می‌دهند که در سراسر جهان روی کسب‌وکار تاثیر می‌گذارد. کارمندان بیش‌تر و بیش‌تری آشکارا با مشکلات بسیار جدی سلامت روانی مانند افسردگی، استرس، و اضطراب دست به گریبان هستند. و در عین حال، به نظر می‌رسد آن‌ها که با این مشکلات دست به گریبان هستند بیش‌تر به درخواست کمک تمایل دارند.

وقتی به نتایج این تحلیل به تفکیک مناطق جغرافیایی نگاه می‌کنید، یک الگوی تقریبا ثابت در مناطق سراسر دنیا قابل مشاهده است:

درصد افزایش گزارش مشکلات سلامت هیجانی بین ۲۰۱۲-۲۰۱۴

 

منطقه افسردگی استرس اضطراب
آسیا 73 درصد 20.1 درصد 32.1 درصد
اروپا، خاورمیانه، آفریقا 41.7 درصد 27.1 درصد 84.2 درصد
آمریکای شمالی 25.6 درصد 32.7 درصد 71.2 درصد
آمریکای مرکزی و جنوبی 55.3 درصد 40.9 درصد

22.9 درصد

تفسیر از معنی همه‌ی این‌ها خیلی ساده است. نمونه‌های مشکلات سلامت هیجانی گزارش‌شده مانند افسردگی، استرس، و اضطراب در حال افزایش است. در عین حال، ناپسند پنداشتن درخواست کمک برای این مشکلات در بیش‌تر بخش‌های جهان به آرامی در حال کم‌رنگ شدن است. به همین خاطر، کسب‌وکارها باید با دقت بسنجند آیا ساختارهای حمایتی مناسب را برای کمک به موفقیت شخصی و حرفه‌ای کارمندان‌شان دارند یا نه.

 

ترجمه:تحریریه نشریه بازده_مینا بنادکوکی

منبع:هافینگتون پست

بازده

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی