روانشناسي و سلامت روان سلامت

از کجا بدانیم تاریخ انقضاء رابطه عاشقانه مان به پایان رسیده است؟

تقویم فارسی اندروید

ما اغلب بدون در نظر گرفتن تاریخ انقضاء رابطه عاشقانه مان به این روابط ادامه می دهیم. اکثر اوقات که ما نشانه های پایان رابطه عاشقانه خود را می بینیم از آن عبور می کنیم و بعد چند بار دیگر آن را کشف می کنیم. در اعماق قلب مان می دانیم که زمان ترک رابطه رسیده اما ما به این امید ادامه می دهیم که اوضاع بهتر خواهد شد.

رابطه عاشقانه

در این اوقات شک و تردید، قلب و مغز ما چیزهای مختلفی را برای ما تعریف می کند. دوستان ما به ما می گویند که به حرف مغزمان عمل کنیم اما آنچه را که مغز ما به ما می گوید دوست نداریم. بنابراین ما آن را نادیده می گیریم.

من در طی این مدت بین ماندن در یک رابطه عاشقانه و گذشتن از آن در سه سال گذشته تردید کردم. من در یک رابطه سمی ماندم، رابطه ای که از همان ابتدا آنچه را که می خواستم به دست نیاوردم زیرا امیدوار بودم همه چیز به نوعی تغییر کند اما نکرد. من به رابطه ام ادامه دادم زیرا امیدوار بودم منطقم اشتباه کند و قلبم درست بگوید.

من رابطه ام را نگه داشتم زیرا ترک کردن آن کار سختی بود. دشوار است که به خودمان بگوییم، چه رسد به اینکه به شریک مان با صدای بلند بگوییم که این رابطه به پایان رسیده است. احساس شکست کردم. یک رابطه بد دیگر پشت آن به وجود آمد! به خودم گفتم باید مشکلی پیش بیاید. دوستان من به من می گفتند مشکلی نیست. بنابراین به جای پایان دادن به روابط، من به این امید ادامه می دادم که فقط یک روز بد داشته باشیم یا حتی یک هفته بد. شاید استرس زیادی در محل کار وجود داشت و من بیش از حد واکنش نشان می دادم. گاهی همه چیز خوب پیش می رود اما تا مدت ها، این احساس ناخوشایند که احتمالاً هیچ چیز خوب نیست، دست از سرمان برنمی دارد و ما دوباره روند سؤال کردن از خودمان را شروع می کنیم.

به سختی نشانه مشخصی پیدا می شود که نشان دهد وقت آن است که از شخصی که دوستش دارید جدا شوید اما مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. چگونه می دانید که یک رابطه عاشقانه به پایان رسیده است و زمان آن رسیده است که او را ترک کنید؟

شما در یک رابطه ناهنجار هستید

تحت هیچ شرایطی نباید در روابطی بمانید که مورد آزار جسمی یا کلامی قرار گرفته اید.

من هرگز در یک رابطه توأم با بد دهنی نبوده ام بنابراین نمی توانم ادعا کنم درک می کنم که قربانیان سوء استفاده خانگی چه چیزی را تجربه می کنند و چرا ترک کردن آن رابطه برای آنها دشوار است. ترک یک رابطه سرشار از سوءاستفاده بسیار بیشتر از یک ترک کردن ساده است. اگر در یک رابطه سرشار از سوءاستفاده قرار دارید، یک سیستم پشتیبانی پیدا کنید که به شما کمک کند و از این وضعیت بد خارج شوید.

رابطه عاشقانه

شما تفاهم ندارید

وقتی دو نفر برای اولین بار با هم ملاقات می کنند، بهترین روی خود را برای تحت تأثیر قرار دادن شخص مقابل نشان می دهند. ما نشان می دهیم که چقدر دوست داشتنی و دلسوز هستیم و یکدیگر را درک می کنیم. ما زود مصالحه می کنیم. ما نیازهای واقعی خود را پنهان می کنیم و امیدواریم که رابطه عاشقانه مان اختلافات را برطرف کند.

اما حقیقت ما در نهایت عیان می شود و سؤالات سختی ایجاد خواهد شد که اگر آینده ای در این عشق تازه یافته وجود داشته باشد، به ما نشان می دهد. آیا ازدواج برای هر دوی ما مهم است؟ آیا هردو بچه می خواهیم و به چه تعداد؟ چگونه مشکلات و اختلاف نظرهایمان را حل کنیم؟ چگونه درباره فرزندمان از ازدواج قبلی صحبت کنیم؟

معمولاً زنان قبل از اینكه مردان بپرسند، این سؤال ها را مطرح می كنند. من مطرح کردم. می خواستم ازدواج کنم و من دوست داشتم شریکم با پسرم آشنا شود و دوست داشتم دختر او را بشناسم. من می خواستم که ما یک خانواده باشیم. او گفت که او نیز این را می خواهد اما “هنوز” برایش آماده نیست. بنابراین منتظر ماندم. من نقش زنی که درک می کند را بازی کردم تا اینکه سه سال گذشت و فهمیدم هرگز آماده نخواهد شد و روز موعود فرا نمی رسد.

همه این سؤالات و موارد دیگر می توانند شما را به هم نزدیک کنند، اگر شما هر دو در یک خط هستید یا اگر چیزهای دیگری را می بینید، بهتر است از همان ابتدا بدانید. ما اغلب برای حفظ رابطه، در مورد مباحث مهم سازش می کنیم اما در نهایت، اختلاف در اصول مبنایی که در آن قرار می گیرد، باعث ایجاد تنش می شود. چگونه می دانید چیزی پیدا کرده اید که نمی توانید در مورد آن سازش کنید؟

یک درمانگر به من کمک کرد تا بفهمم مسئله غیرقابل مذاکره من چیست و آن چیزهای اساسی بود که من برای اینکه در رابطه ام حتی شانس موفقیت داشته باشم به آنها احتیاج داشتم. رسیدن به این نتیجه گیری فروتنانه و غم انگیز بود اما این باعث شهامت من شد که از این راه دور شوم.

وقتی بدانید مسئله غیرقابل مذاکره شما چیست، بر آنها تمرکز کنید. اگر آنچه را که می خواهید به دست نمی آورید، همیشه نسبت به شریک زندگی خود خشمگین خواهید شد که چرا نیازهای شما را برطرف نمی کند. آن مسئله غیر قابل مذاکره همان چیزی است که اگر رابطه ارزش آن را داشته باشد به شما می گوید و یا شما آن را پیدا خواهید کرد.

شما منتظر تغییر کردن شخص مقابل هستید

با پیشرفت روابط، می دانیم که شریک زندگی ما واقعاً کیست. گاهی اوقات آنچه را که پس از چند ماه در می یابیم دوست نداریم.

باید این را بپذیرید که مردم تغییر نمی کنند. حداقل به این راحتی نیست. رفتارها می توانند تغییر کنند اما این امر به زمان، صبر، تلاش و درک از هر دو طرف رابطه نیاز دارد. تلاش باید 50/50 باشد.

اگر آرزو می کنید شریک زندگی شما شخصی باشد که نیست، پس وقت آن است که رابطه را ترک کنید.

من می گفتم کاش شریک زندگی من کسی بود که من می خواستم. من می خواستم او دوستم داشته باشد، درکم کند. من می خواستم او به فکر “ما” باشد نه فقط به فکر خودش. من این را به او ابراز کردم و او به اندازه کافی صداقت داشت که به من گفت نمی تواند فردی باشد که من می خواهم.

او به مدت سه سال این کار را انجام داد.

جدایی

شادی در رابطه عاشقانه تان نیست

بیشتر وقت صرف شده با همسرتان باید لذت بخش باشد. شریک زندگی شما باید باعث شود شما بخواهید در کنار او باشید و حضور او باید شادی و هیجان برای شما به ارمغان آورد.

همه چیز عالی نخواهد بود خدا می داند من چه روحیه ای دارم و بعضی اوقات روزهای بد دارم! روابط دارای فراز و نشیب هایی است اما اگر فراز و نشیب ها اکثرا اوضاع را تحت کنترل دارند، وقت آن است که دوباره روابط خود را تجدید نظر کنید.

شما در گوگل جستجو کنید، “چگونه بدانیم چه موقع رابطه تمام شده است؟ “

این به نظر احمقانه است اما می دانید که آنرا انجام داده اید. من آن را انجام داده ام و احساس کردم احمقانه این کار را انجام داده ام.

آنچه که ما در جستجوی پاسخ های اینترنتی برای انجام این کار انجام می دهیم، به ما می گوید که ما باید در این رابطه بمانیم حتی اگر می دانیم که زمان رفتن است. ما برای یافتن مقاله، وبلاگ یا هر چیز دیگری که دلایل ماندن در روابط را توجیه می کند در صفحات را به نتایج جستجو خواهیم رسید.

شما فقط می دانید که این کار تمام شده است

بعضی اوقات فقط می دانید رابطه تمام شده است. شما نمی خواهید آن را بپذیرید اما می دانید.

اگر اینگونه است بر اساس عصبانیت یا ناامیدی تصمیم نگیرید. در صورت لزوم کمی فکر کنید. تنهایی ممکن است تنها چیزی باشد که شما نیاز دارید تا پاسخ های خود را به وضوح ببینید. بعضی اوقات مراقبه به پاکسازی مغز کمک می کند.
می دانستم که آخرین رابطه من بیش از یک سال قبل از پایان آن تمام شده است. من همچنین می دانستم که ازدواج من بیش از دو سال قبل از درخواست طلاق به اتمام رسیده است.

با خودتان مهربان باشید. شریک زندگی شما باید بهترین ها را برای شما به ارمغان آورد نه اینکه شما را به سمت ناراحتی بکشاند. روابط نیاز به تلاش دارد اما وقتی دو نفر به رابطه متعهد شوند، حتما به جایی می رسند. اگر اینگونه نیستید از وضعیت بد فرار کنید.

عشق در جایی دیگر برای شما وجود دارد.

منبع:

psiloveyou

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی