تغذيه سالم سلامت

آیا نوشیدن آب جوش فوایدی برای سلامتی دارد؟

تقویم فارسی اندروید

نوشیدن آب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بدن خود انجام دهید. فواید سلامتی شگفت انگیزی برای پوست، ماهیچه ها و مفاصل شما دارد. و آب جوش به ویژه، در برخی موارد مزایای بیشتری را به همراه داشته است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

آب جوش

به هضم غذا کمک می کند

آب جوش می تواند دستگاه گوارش شما را تسکین داده و فعال کند. نوشیدن آب گرم می تواند خطر یبوست را کاهش دهد زیرا می تواند غذا را سریعتر از آب سرد یا ولرم تجزیه کند. به همین دلیل است که برخی افراد دوست دارند برای تسکین ناراحتی معده خود چای داغ بنوشند.

به سم زدایی بدن شما کمک می کند

آب جوش به بدن کمک می کند تا سموم را هنگام عرق کردن و ادرار کردن دفع کند. با مصرف نوشیدنی داغ، دمای بدن افزایش می یابد و باعث تعریق می شود. پس نیازی نیست بدن خود را در معرض آن رژیم های سم زدایی مدرن قرار دهید.

گردش خون را بهبود می بخشد

نوشیدن آب و هیدراته ماندن می تواند به درمان علائم هنگام ابتلا به آنفولانزا کمک کند. اما آب جوش می تواند به گردش خون نیز کمک کند. آب جوش یک گشاد کننده عروق است، به این معنی که می تواند عروق خونی را گسترش داده و جریان خون را افزایش دهد. ماهیچه های شما نیز شل می شوند و همچنین به جریان بهتر خون کمک می کنند. حتی وقتی حمام گرم آرامش بخش می گیرید، عروق و رگ های شما بزرگ می شوند که فضای بیشتری را برای جریان خون فراهم می کند.

به درد کمک می کند

آیا تا به حال شنیده اید که زنانی با گرفتگی قاعدگی از کیسه آب گرم روی شکم خود برای تسکین درد استفاده کنند؟ علاوه بر کاهش درد خارجی با استفاده از کیسه آب گرم، می توانید با نوشیدن آب جوش، گرفتگی عضلات را تسکین دهید. گرمای ناشی از آب گرمی که می نوشید به افزایش جریان خون، شل شدن عضلات منقبض و تسکین درد کمک می کند.

کاهش وزن

به کاهش وزن کمک می کند

غذاهای زیادی وجود دارد که می توانید توسط آنها به کاهش وزن کمک کنید، اما آیا می دانستید که نوشیدن آب جوش نیز می تواند مفید باشد؟ نوشیدن آب زیاد به کاهش وزن اضافی کمک می کند زیرا احساس سیری می کنید و در نتیجه کمتر غذا می خورید. آب جوش، دمای بدن شما را افزایش می دهد که باعث افزایش میزان متابولیسم شما می شود و به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید.

علائم آشالازی را برطرف می کند

آشالازی یک اختلال نادر است که عبور غذا یا مایع را از مری و معده مشکل می کند. افرادی که از این بیماری رنج می برند ممکن است احساس کنند در مری آنها غذا گیر کرده است یا در بلع کامل مشکل دارند. اما اعتقاد بر این است که آب جوش به تسکین برخی علائم کمک می کند و می تواند فشار استراحت اسفنکتر مری را کاهش دهد که بلع غذا یا نوشیدنی های سرد را مشکل می کند.

یبوست را برطرف می کند

یبوست یک نتیجه شایع عدم نوشیدن آب کافی است. آب جوش به انقباض روده ها کمک می کند که باعث می شود غذا از طریق سیستم شما به سمت پایین حرکت کند. در صورت کم آبی بدن، یبوست می تواند حرکت روده را دردناک کند که ممکن است باعث بواسیر و نفخ شود. آب جوش غذا را سریعتر تجزیه می کند و به سرعت درد شما را تسکین می دهد. همچنین، آب جوش آرامش بیشتری برای روده ها دارد.

پوست را آبرسانی می کند

عدم نوشیدن آب کافی می تواند باعث خشکی، سفت شدن و پوسته پوسته شدن پوست شما شود. پوست خشک بیشتر مستعد چروک شدن است اما غذاهایی نیز وجود دارد که می توانید برای داشتن آن پوست سالم و درخشان بخورید که آب جوش می تواند در دسترس ترین آنها باشد.

فواید آب گرم

گرفتگی بینی را برطرف می کند

چه گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی باشد یا فقط حساسیت های فصلی شما، آب گرم می تواند به تسکین آن کمک کند. نوشیدن آب داغ می تواند مخاط شما را به سرعت جابجا کند که باعث سرفه می شود و آبریزش بینی را پربارتر می کند. استنشاق بخار فنجان آب داغ نیز مخاط را شل می کند.

استرس را کاهش می دهد

راه های ترسناکی وجود دارد که نشان می دهد استرس می تواند بر بدن شما تأثیر بگذارد، مانند اختلال در خواب که می تواند منجر به بی خوابی شود اما یک مطالعه منتشر شده در Psychopharmacology نشان می دهد که مایعات داغ مانند چای یا قهوه می توانند به کاهش استرس و کاهش احساسات اضطرابی کمک کنند. طبق این مطالعه، کافئین ممکن است در این تأثیر دخیل باشد اما گرمای نوشیدنی ها همچنین در آرامش و بهبود روحیه شرکت کنندگان نقش دارد.

متابولیسم را بهبود می بخشد

بر اساس مطالعه ای که در مجله Clinical Endocrinology & Metabolism انجام شده است، نوشیدن 2 لیتر آب در روز می تواند میزان متابولیسم شما را تا 30 دقیقه افزایش دهد. این شامل آب گرم است که دمای بدن شما را افزایش می دهد و در نتیجه متابولیسم سریعتر انجام می شود. به خاطر داشته باشید که تفاوت زیاد نخواهد بود – متابولیسم شما بیشتر تحت تأثیر وزن، سن و ژنتیک است. متابولیسم شما با افزایش سن تغییر می کند بنابراین باید به عادات سالمی روی بیاورید که می تواند شما را جوان نگه دارد.

درمان گلودرد

گلو درد را تسکین می دهد

این بهترین درمان طبیعی برای زمان سرماخوردگی است. آب داغ ماده چسبناک غلیظ ترشح شده از غشاهای مخاطی را حل کرده و به دفع آن از دستگاه تنفسی کمک می کند. با نوشیدن آب گرم و خوردن غذاهایی که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، خود را در برابر عفونت ها محافظت کنید.

منبع:

theactivetimes

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی