تناسب اندام سلامت

آیا مردان و زنان می توانند از پودر پروتئین یکسان استفاده کنند؟

تقویم فارسی اندروید

در حالی که پرس، ددلیفت، دمبل و پرس سینه برای توسعه قدرت شما ضروری است اما تنها چیزی نیست که شما به آن نیاز دارید. شما همچنین باید یک رژیم غذایی سالم و غنی از پروتئین مصرف کنید و وقتی صحبت از یک رژیم غذایی غنی از پروتئین می شود، چیزی که به ذهن همه می رسد “پودر پروتئین” است. آیا مردان و زنان می توانند از پودر پروتئین یکسان استفاده کنند؟

پودر پروتئین، به ویژه پروتئین آب پنیر، مفید است و عنوان شده است که تمام نیازهای پروتئینی شما را برآورده می کند. با این حال، معمولاً پودرهای پروتئینی برای مردان به بازار عرضه می شود. اما آیا این بدان معناست که آنها فقط برای مردان در نظر گرفته شده اند؟ اگر این سوالات در ذهن شماست، حتما مقاله را بخوانید.

این مقاله در مورد اینکه چگونه ترکیبات زنانه و مردانه متفاوت است و اینکه آیا زنان و مردان باید پودر پروتئین یکسانی داشته باشند بحث می کند.

لطفا توجه داشته باشید. در حالی که انواع مختلفی از پروتئین ها در بازار موجود است، ما پودر پروتئین آب پنیر را برای این مقاله در نظر خواهیم گرفت.

پودر پروتئین

پروتئین آب پنیر چیست؟

در طی فرآیند تولید پنیر از شیر، یک محصول جانبی آبکی باقی می ماند که به آب پنیر معروف است و سرشار از پروتئین هایی مانند β-لاکتوگلوبولین، لاکتالبومین، ایمونوگلوبولین ها و آلبومین سرم است و هنگامی که این آب پنیر به شکل پودری تبدیل می شود، به عنوان پودر پروتئین آب پنیر شناخته می شود.

پروتئین آب پنیر به طور یکسان برای مردان و زنان مفید است و مانند آنهایی که مصنوعی هستند عوارض جانبی ندارد.

تفاوت بین ترکیب بدن مرد و زن

بدن مردان و بدن زنان متفاوت است و نیازهای پروتئین برای هر یک از آنها متفاوت است.

به عنوان مثال، تجمع بافت های چربی در مورد مردان در اطراف شکم و تنه و در مورد زنان در اطراف ران ها و باسن است. مهمتر از آن، مردان توده بدون چربی بیشتری دارند در حالی که زنان مقدار بیشتری توده چربی دارند.

در حال حاضر، به دلیل توده بدون چربی بیشتر در مردان، آنها به پروتئین بیشتری نسبت به زنان نیاز دارند.

تحقیقات نشان می دهد که یک فرد بالغ، صرف نظر از سن، به ازای هر کیلوگرم وزن خود به 0.8 گرم پروتئین نیاز دارد. به عنوان مثال، اگر فردی 80 کیلوگرم وزن دارد، پروتئین مورد نیاز او در روز 64 گرم است.

تفاوت عمده بین پودرهای پروتئین زنانه و مردانه

مردان به مقدار بیشتری کربوهیدرات و چربی همراه با پروتئین نیاز دارند و برخی از شرکت‌ ها پروتئین‌ هایی را تولید می‌ کنند که آن را به عنوان یک نکته قابل توجه در نظر می‌ گیرند. از سوی دیگر، زنان ممکن است بسته به اهداف خود به برخی از آن ها نیاز نداشته باشند.

بنابراین، پودرهای پروتئینی تولید شده برای مردان معمولاً دارای محتوای پروتئین بالاتری نسبت به پودرهای تولید شده برای زنان هستند.

زنان چگونه باید پودر پروتئین مناسب را انتخاب کنند؟

همیشه باید به یاد داشته باشید که فقط پروتئین نیست که به داشتن اندامی عالی کمک می کند. رژیم غذایی شما نیز نقش مهمی دارد. خوردن غذاهای سالم و داشتن یک زندگی منظم از الزامات اولیه است.

پروتئین وی مکملی است که نیاز روزانه شما به پروتئین را برآورده می کند و تنها زمانی نیاز است که نتوانید پروتئین مورد نیاز بدن خود را از طریق غذاهای کامل در یک روز برآورده کنید. زنان باید بسته به رژیم غذایی روزانه خود پروتئین آب پنیر را انتخاب کنند.

تفاوت عمده:

تفاوت عمده بین پروتئین آب پنیر برای مردان و زنان کالری است. اگر برچسب‌ های پودر پروتئین را مرور کنید، یک بخش اصلی وجود دارد که کل کالری دریافتی شما در یک وعده را ذکر می‌ کند و این تفاوت را ایجاد می‌ کند.

برای اکثر مردان، هدف بیشتر رشد عضلانی است و برای این منظور، آنها می توانند پروتئین های آب پنیر را با کالری بیشتری مصرف کنند.

از سوی دیگر، بیشتر خانم‌ ها آرزوی بدنی با چربی کمتر و ماهیچه‌ های فشرده دارند که برای این منظور کالری دریافتی آنها نیاز به نظارت دقیق دارد. زنان نمی توانند پودر پروتئینی مصرف کنند که بتواند کالری دریافتی روزانه آنها را افزایش دهد.

از آنجایی که بدن یک زن متفاوت است، آنها به مواد مغذی مختلفی مانند ویتامین B6، آهن و اسیدهای آمینه ضروری (EAAs) در مقادیر بیشتری نیاز دارند. بنابراین، زنان باید رژیم غذایی خود را با کمک یک متخصص مراقبت های بهداشتی بر اساس پودر پروتئینی که مصرف می کنند بسازند یا پودر پروتئینی را پیدا کنند که از رژیم غذایی روزمره آنها پشتیبانی کند.

آیا زنان باید از پودر پروتئینی مشابه مردان استفاده کنند؟

در حالی که اکثر شرکت‌ ها پروتئین آب پنیر زنان را با تغییر برچسب و تبلیغ آن به فروش می‌ رسانند، برخی از پودرهای پروتئینی که به طور اختصاصی برای زنان طراحی شده‌ اند ممکن است حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی قابل توجهی باشد که برای زنان مفید است اما در بیشتر موارد، بسیار ناچیز است و ممکن است مفید نباشد.

در مجموع، توصیه می شود پودر پروتئینی را انتخاب کنید که به طور خاص برای زنان ساخته شده است. اگر می‌ خواهید از پودر پروتئینی مشابه مردان استفاده کنید، باید بررسی کنید که چه مواد مغذی برای بدن شما مفید است. شما همچنین می توانید برای مشاوره حرفه ای با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

سوالات متداول

آیا پودر پروتئین خانگی مفید است؟

پودرهای پروتئینی خانگی نیز بسیار رایج هستند اما کالری متراکمی دارند. بنابراین همیشه قبل از مصرف آنها کالری مورد نیاز روزانه خود را محاسبه کنید و آنها هنوز هم می توانند گزینه ای ارزان و راحت برای اکثر ورزشکاران باشند.

برای به دست آوردن آن هیکل و عضله ای که همیشه آرزویش را داشتید، ضروری است که نیاز روزانه به پروتئین خود را برآورده کنید، چه به هر شکل از پورتئین های بازاری، چه پروتئین آب پنیر و چه از منابع غذایی طبیعی مانند مرغ، تخم مرغ، سویا و غیره.

نتیجه

فقط کمی تحقیق و رعایت برچسب مواد تشکیل دهنده محصول می تواند شما را به یک مصرف کننده باهوش تبدیل کند – چیزی به نام پروتئین زنانه یا مردانه وجود ندارد. همه چیز در مورد نیاز شما است.

با این حال، پروتئین آب پنیر برای افرادی که کالری دریافتی محدودی دارند بسیار مفید است. به عنوان مثال، در شرایطی که مجبور هستید تحت یک رژیم غذایی بسیار محدود بمانید اما همچنان باید پروتئین دریافتی روزانه خود را تامین کنید، شیک های پروتئین وی به شما کمک می کند تا نیاز خود را با کالری بسیار کمی در مقایسه با غذاهای کامل برآورده کنید.

منبع:

thewellnesscorner

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی