دسته‌بندی نشده

آنچه باید درباره مکمل های افزایش وزن بدانید

تقویم فارسی اندروید

مکمل های افزایش وزن

مکمل های افزایش وزن نه تنها برای اضافه کردن وزن بلکه برای حفظ و کنترل وزن فرد نیز مفید هستند. در زیر درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مزایای مکمل های افزایش وزن

مکمل های افزایش وزن

1. تهیه راحت و آسان

بسیاری از مکمل های افزایش وزن به صورت نوشیدنی، پودر شده یا به صورت جامد هستند. تهیه آنها بسیار آسان است و معمولاً کسانی که به دنبال افزایش وزن هستند بین وعده های غذایی شان آنها را می نوشند.

در همین حال، کسانی که مایلند وزن خود را حفظ کنند توصیه می شود که مکمل ها را به همراه وعده های غذایی خود استفاده کنند.

راحتی مکمل های افزایش وزن این گزینه را برای افرادی که زیادی وقت ندارند مناسب می کند. همچنین برای کسانی که در تهیه دستورالعمل های پخت غذا برای افزایش وزن مهارت ندارند، ایده آل است.

بسیاری از مکمل های افزایش وزن که به عنوان یک منبع غذایی جایگزین و مناسب شناخته می شوند، حاوی پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ها و سایر مواد تشکیل دهنده هستند.

2. قابل دسترسی

از آنجا که مکمل های افزایش وزن، در سال های اخیر به یک روند عادی تبدیل شده اند، هم اکنون به راحتی در فروشگاه های دارویی موجود هستند. آنها همچنین برای خرید بصورت آنلاین در وب سایت هایی مانند آمازون و ای بی در دسترس هستند.

مکان های دیگری که می توان این مکمل ها را در آنها یافت، فروشگاه ها و داروخانه ها هستند.

گزارشی از نظرسنجی مصرف کنندگان CRN در سال 2017 در مورد مکمل های غذایی حاکی از آن است که 76٪ بزرگسالان در ایالات متحده مکمل مصرف می کنند. محبوبیت مکمل های افزایش دهنده وزن همچنین به این معنی است که اکنون مارک ها و گونه های بیشتری در بازار فروخته می شوند.

3. عضله را سریعتر می سازد

برخی از مکمل های افزایش دهنده وزن برای بزرگ شدن عضلات نیز مفید هستند. یک مطالعه در سال 2007 توسط گروه تحقیقاتی متابولیسم ورزش دانشگاه مک مستر نشان داد که ترکیب کراتین، پروتئین و کربوهیدرات ها در مکمل های افزایش وزن در ساخت عضلات موثر است.

توصیه می شود برای افزایش توده لاغر بدن، از وزنه گیرهای فرم مایع استفاده کنید. این به دلیل هضم بیشتر مکمل های مایع و جذب سریعتر است.

همچنین مکمل های مایع ترشح انسولین سریع تری دارند. این فرایند به زمانی اطلاق می شود که سلول ها مقدار زیادی گلوکز را که در بدن به چربی تبدیل می شود، جذب کنند.

مهم است که بدانید مصرف مکمل های بدن سازی نیز باید با داشتن یک رژیم غذایی سالم و یک برنامه منظم ورزشی همراه باشد. ورزش منظم به جلوگیری از افزایش چربی بیش از حد ضروری کمک می کند و در عین حال به عضله سازی در بدن کمک می کند.

4. عملکرد بدنی را بهبود می بخشد

بهترین مکمل های افزایش دهنده وزن برای بهبود عملکرد غنی از کربوهیدرات هستند زیرا بدن در متابولیسم گروه خوب کارآمد است.

در طول فعالیتهای جسمی با شدت بالا، کربوهیدرات ها تنها عناصر مغذی زیادی هستند که می توانند به سرعت تجزیه شوند و انرژی کافی به بدن بدهند. کمبود کربوهیدرات ممکن است منجر به سردرد، سرگیجه و تحریک پذیری شود.

همراه با افزایش توده بدن با کمک مکمل های افزایش وزن، افراد مبتلا به افزایش وزن باید هیدراتاسیون مناسب را نیز در ذهن داشته باشند، مخصوصاً در طول تمرین.

5. به ریکاوری عضله کمک می کند

مکمل های افزایش دهنده وزن که هم کربوهیدرات دارند و هم پروتئین ممکن است به بهبود عضلات کمک کنند. مطالعه ای در سال 2007 توسط آزمایشگاه روانشناسی ورزشی و متابولیسم دانشگاه تگزاس به این نتیجه رسید که ترکیبی از کربوهیدرات ها و پروتئین ها می تواند آسیب عضلانی را کاهش دهد.

مصرف این مکمل ها قبل و بعد از ورزش برای بهبود عضلات بسیار توصیه می شود. این امکان بهبود سریع عضلات را فراهم می کند و به فرد اجازه می دهد شدت ورزش را حفظ کند.

همچنین بروز آسیب های عضلانی و درد را محدود می کند.

مکمل

مصرف مکمل های افزایش وزن

استفاده یا مکمل های افزایش دهنده وزن در فرد بیشتر یا کمتر به نوع بدن و هدف بستگی دارد. کسانی که بدن سازی را مرتباً انجام می دهند از مکمل ها برای افزایش وزن و ساختن عضلات بیشتر استفاده می کنند.

در همین حال، کسانی که دوست دارند اندامی متناسب داشته باشند با مصرف آنها خود کنترلی بیشتری دارند. آنها به اندازه بدنسازان از این مکمل ها استفاده نمی کنند تا بتوانند بدن عضلانی و در عین حال لاغری را حفظ کنند.

اکثر مکمل ها برای اضافه وزن دوز پیشنهادی را روی بسته بندی محصول خود ثبت کرده اند تا ایده و راهنمایی در مورد مقدار مصرف روزانه فرد داشته باشد. همانطور که نشان داده شده است اما با توجه به توصیه های پزشک خود آنها را دنبال کنید.

عوارض جانبی مکمل ها

در حالی که مکمل هایی که برای اضافه وزن هستند فواید خود را دارند، لازم به یادآوری است که برخی مکمل ها عوارض جانبی دارند. عوارض جانبی و خطرات این مکمل ها در واقع یکی از بیشترین موضوعات مورد تحقیق توسط متخصصان تغذیه است.

برخی از عوارض جانبی رایج مصرف مکمل ها ، گرفتگی عضلات و اضافه وزن ناسالم است. بهترین راه برای جلوگیری از این عوارض جانبی تمرین تعادل سالم در مصرف مکمل است.

علاوه بر این، انتخاب مکمل با مواد طبیعی همچنین می تواند به جلوگیری یا کاهش عوارض جانبی کمک کند.

عضله سازی

انواع مکمل های غذایی

برای کسانی که مایل به داشتن اندامی حجیم هستند، مصرف مکمل برای افزایش وزن مفید است. همانطور که در بالا ذکر شد، مصرف کنترل شده این مکمل ها مهم است.

کسانی که بدن لاغر تری را دنبال می کنند، گزینه دیگری از مکمل هایی مناسب هستند که می توانند مصرف کنند. مکمل های کاهش وزن همچنین برای اضافه کردن توده عضلانی و مبارزه با چاقی محبوب شده اند.

البته فرد نباید فقط به مکمل ها اعتماد کند. حفظ یک رژیم غذایی متعادل، داشتن یک برنامه ورزشی موثر و منضبط و داشتن استراحت کافی نیز برای حفظ یا کنترل وزن شما ضروری است.

با وجود بسیاری از مکمل ها و مارک های موجود در بازار، همچنین مهم است که قبل از افزودن آنها به رژیم خود با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. انواع مختلف بدن و اهداف بدن ما در شناختن بهترین مکمل ها نقش مهمی دارند.

مکمل های پیشنهادی برای اضافه کردن وزن یا کاهش وزن کدامند؟ نظرات خود را در زیر به اشتراک بگذارید!

منبع:

purpletea

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی