تغذيه سالم سلامت

عوارض خطرناک خوردن بیش از حد پروتئین

تقویم فارسی اندروید

به لیست خرید افراد از فروشگاه نگاه کنید. تقریبا همه ما نسبت به پروتئین وسواس داریم و ترجیح می دهیم به مزیان زیادی از آن استفاده کنیم. پروتئین به رشد عضلات کمک می کند، گرسنگی را دفع می کند و به کاهش وزن کمک می کند بنابراین ممکن است این انقلاب آشپزی چیز خوبی به نظر برسد اما اگرچه ما عناصر مغذی درشت را دوست داریم اما مصرف بیش از حد پروتئین می تواند عواقب جدی برای دور کمر و سلامتی شما به همراه داشته باشد.

پروتئین

چه مقدار بیش از حد محسوب می شود؟ خوب، قاعده کلی این است که شما باید تقریباً 0.45 گرم پروتئین در هر نیم کیلوگرم برای آقایان و 0.35 گرم پروتئین در هر نیم کیلوگرم برای زنان مصرف کنید – اگر کم تحرک باشید (توصیه های دریافت پروتئین براساس سطح فعالیت متفاوت است). بنابراین، اگر شما یک زن کم وزن 68 کیلوگرمی هستید، نباید بیش از 52.5 گرم پروتئین در روز مصرف کنید. اکنون ادامه مطلب را بخوانید تا عوارض جانبی ترسناکی را که می تواند هنگام مصرف بیش از حد پروتئین برای بدن شما اتفاق بیفتد، کشف کنید! اگر منبع اصلی عضله سازی شما پروتئین حیوانی است، شما باید واقعاً بدانید که هنگام مصرف بیش از حد گوشت چه چیزی برای بدن شما اتفاق می افتد.

عوارض خطرناک مصرف بیش از حد پروتئین

رژیم غذایی خطرناک

1. تشنه خواهید شد

آیا شما از کل میزان اضافی که ما به شما گفتیم آگاهی دارید؟ این نه تنها می تواند کلیه های شما را خراب کند، بلکه احساس خشک شدن را نیز در شما ایجاد می کند. دلیل این امر: “مقادیر زیاد نیتروژن سمی است. بنابراین برای ایمن ماندن، بدن از مایعات و آب برای دفع آن استفاده می کند که می تواند باعث احساس تشنگی شود.” افزایش مصرف آب می تواند اثرات آن را خنثی کند.

2. نفس شما بسیار بد بو خواهد شد

بسیاری از افرادی که پروتئین زیادی مصرف می کنند، این مشکل را دارند زیرا مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهند و هنگامی که از رژیم کم کربوهیدرات استفاده می کنید، بدن برای تأمین انرژی به چربی ذخیره شده متوصل می شود. اگرچه این ممکن است یک چیز خوب برای سایز شکم شما باشد (حداقل در ابتدا) اما برای نفس شما خیلی خوب نیست. ایزابل اسمیت متخصص تغذیه ثبت شده می گوید: “وقتی کربوهیدرات کافی نخورید، بدن چربی و پروتئین را برای سوخت می سوزاند. این کار با روشی به نام کتوز انجام می شود. متأسفانه، کتون ها بوی افتضاحی دارند که با مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن نمی توان آن را پوشاند.” کاهش دوز روزانه پروتئین و بالا بردن کربوهیدرات می تواند مشکل را برطرف کند، همچنین بهتر است مصرف آب را دو برابر کنید.

3. شما اضافه وزن پیدا خواهید کرد

طبق یک مطالعه اسپانیایی، یک رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا و کم کربوهیدرات ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند اما در واقع می تواند در طولانی مدت باعث افزایش وزن شود. برای رسیدن به این یافته، محققان از بیش از 7000 شرکت کننده در تحقیق خواستند که طی شش سال پرسشنامه هایی را در مورد عادات غذایی خود پر کنند. آنها پس از تجزیه و تحلیل داده ها برای نقاط مشترک، دریافتند کسانی که رژیم های پر پروتئین مصرف می کنند 90 درصد بیشتر از کسانی که کمتر مصرف می کنند خطر افزایش وزن دارند.

4. ممکن است سنگینی زیادی بر دوش کلیه های خود بگذارید

وقتی از یک استیک، سینه مرغ یا هر منبع سازنده عضله استفاده می کنید، نیتروژن نیز دریافت می کنید که به طور طبیعی در اسیدهای آمینه سازنده پروتئین وجود دارد. هنگامی که مقدار نرمال پروتئین مصرف می کنید، نیتروژن را دفع می کنید که هیچ ضرری ندارد، هیچ خطری ندارد اما هنگامی که یک تن از مواد غذایی را می خورید، کلیه های شما باید بیش از حد کار کنند تا نیتروژن اضافی از بین برود.”در کوتاه مدت، این برای اکثر افراد مضر نیست اما اگر شما یک رژیم طولانی مدت با پروتئین بالا دارید، می توانید خطر آسیب به کلیه را افزایش دهید.”

5. چربی شکم اضافه خواهید کرد

نه تنها اضافه وزن پیدا می کنید بلکه اکثریت وزن به صورت چربی شکم خواهد بود. شما مدوست دارید آن شکمی که برای آب کردن آنها خیلی سخت کار کرده اید دوباره برگردد؟ هنگامی که شما بیش از نیاز بدن پروتئین دریافت می کنید – بسیاری از کارشناسان می گویند 30 گرم حداکثر توانایی بدن برای دریافت در هر وعده غذایی است – پروتئینهای اضافی احتمالاً به صورت چربی ذخیره می شود، در حالی که اسیدهای آمینه اضافی به راحتی دفع می شوند.

6. می توانید طول عمر خود را کوتاه کنید

طبق مطالعه ای در سلول متابولیسم که حدود 20 سال هزاران بزرگسال را دنبال کرد، کسانی که رژیم غنی از پروتئینهای حیوانی می خورند چهار برابر بیشتر از کسانی که رژیم کم پروتئین دارند، ممکن است در اثر سرطان بمیرند و یافته های دیگر این یافته را تأیید می کند: در مطالعه دیگری که توسط هزاران نفر توسط WebMD ذکر شد، محققان دریافتند که در طول مدت مطالعه 66٪ خطر مرگ و میر افرادی که پروتئین زیادی مصرف می کنند نسبت به افرادی که پروتئین کمتری مصرف می کردند، بیشتر بود. خوردن پروتئین بیشتر از حد مجاز فقط یکی از 20 عادت غذایی بدی است که سالها از زندگی شما کم می کند.

7. احساس تهوع خواهید کرد

وقتی سینه مرغ، شیک پروتئین و تخم مرغ را بیش از حد مصرف کنید، آنزیم های گوارشی نمی توانند با تمام پروتئین هایی که بلعیدید همگام شوند. “این می تواند به سوءهاضمه و حالت تهوع منجر شود. میزان مصرف پروتئین باید برای معده شما مناسب باشد.”

منبع:

eatthis

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی