اخبار اجتماعی و اقتصادي اخبار داغ

آجیل شب عید گران تر شد + قیمت

به دلیل خشکسالی میزان تولید برخی اقلام مانند تخمه کاهش یافته بنابراین اکنون در بازار شاهد افزایش قیمت این محصولات هستیم...
تقویم فارسی اندروید

به دلیل خشکسالی میزان تولید برخی اقلام مانند تخمه کاهش یافته بنابراین اکنون در بازار شاهد افزایش قیمت این محصولات هستیم…

dsc04081_800x600

رئیس اتحادیه خشکبار تهران از افزایش ۱۰درصدی برخی اقلام خشکبار و آجیل در بازار خبر داد وگفت : متاسفانه مردم در این شرایط رمقی برای خرید خشکبار ندارند.

مصطفی احمدی با بیان این مطلب گفت:به نسبت سال گذشته قیمت برخی از اجناس در این بازارحتی ۲۰درصد هم افزایش داشته است .

وی توضیح داد: به دلیل خشکسالی میزان تولید برخی اقلام مانند تخمه کاهش یافته بنابراین اکنون در بازار شاهد افزایش قیمت این محصولات هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اکنون انواع آجیل و خشکبار به وفور در بازار وجود دارد ونگرانی بابت تامین نیاز شب عید نداریم. به گفته احمدی ،بازار آجیل وخشکبار رونقی ندارد و کاملا راکد است.

وی تصریح کرد: امیدوارم در اسفندماه و شب عید این بازار رونق دوباره خود را باز یابد. رئیس اتحادیه خشکبار تهران درباره عرضه محصولات در نمایشگاه های بهاره نیز به خبرنگار اقتصاد پرس توضیح داد: اعضای اتحادیه در نمایشگاه های بهاره زیر نظر مجمع امور صنفی شرکت می کنند زیرا این نمایشگاه ها و غرفه های آن در اختیار اتحادیه هاست و اعضای ما در نمایشگاه خصوصی شرکت نخواهند داشت.

وی ادامه داد:برنامه ریزی کردیم تا در نمایشگاه های بهاره خاوران، حکیمیه، سازمان گوشت ،بوستان ولایت و ارم شرکت کنیم.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: قیمت انواع آجیل و خشکبار در نمایشگاه های بهاره نسبت به قیمت مغازه ها در سطح شهر ۱۵درصد کمتر است.

وی در ادامه قیمت پسته کله قوچی و فندوقی را به ترتیب ۴۳ و ۳۲هزارتومان اعلام کرد و گفت : مغز بادام شور۳۵ هزارتومان و تخمه کدو مشهدی ١٧ هزاراست.وی در ا دامه قیمت مغز بادام ایرانی را ٣٨ هزارتومان اعلام کرد و گفت : قیمت بادام منقا نیز کیلویی۲۰ هزار تومان می باشد.

گفتنی است این قیمت ها مربوط به عمده فروشی بوده و بررسی های خبرنگار اقتصادپرس در بازار نشان قیمت انواع آجیل بیش ازاین مبلغ به فروش می رسد برای نمونه قیمت پسته درجه یک در فروشگاه های بالای میدان ونک بین ۶۵ تا ۷۲هزار تومان قیمت گذاری شده است.

گردآوری : گروه هفت گنج
منبع:eghtesadeiranonline.com

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی