اخبار اجتماعی و اقتصادي اخبار داغ

شرایط دریافت شناسنامه هوشمند چيست؟

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: در سال جاری برای فراخوان تعویض شناسنامه‌های قدیمی و صدور شناسنامه مکانیزه برنامه‌ای نداریم...
تقویم فارسی اندروید

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: در سال جاری برای فراخوان تعویض شناسنامه‌های قدیمی و صدور شناسنامه مکانیزه برنامه‌ای نداریم.

شناسنامه - www.7ganj.ir
محسن کرمی با اشاره به اینکه در سال جاری برای فراخوان تعویض شناسنامه‌های قدیمی و صدور شناسنامه مکانیزه برنامه‌ای نداریم، گفت:‌ هیچ یک از دفاتر ثبت احوال مجاز به صدور شناسنامه دست نویس و قدیمی نیستند.

وی ادامه داد: افرادی که با رسیدن به سن 15 سالگی قصد عکس دار کردن شناسنامه خود را دارند و یا کسانی که 15 سال از زمان عکسدار کردن شناسنامه شان می گذرد و قصد تعویض عکس را دارند و نیز، کسانی که به هر دلیل قصد تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه المثنی دارند می توانند با مراجعه به دفاتر ثبت احوال شناسنامه مکانیزه دریافت کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: پشتوانه صدور شناسنامه های جدید، پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور است، چرا که اطلاعات این شناسنامه ها از پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور اخذ و در شناسنامه درج می‌شود.

معاون اسناد هویتی با تاکید بر اینکه فعلا ضرورتی برای فراخوان عمومی و ملی برای صدور شناسنامه های جدید وجود ندارد اظهار کرد: البته در برخی استان‌های مرزی، استانداران فراخوان تغییر شناسنامه را ضروری دانسته‌اند که ممکن است در آینده در این استان‌ها فراخوان اعلام شود.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: فارس

یک دیدگاه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی