اخبار اجتماعی و اقتصادي اخبار داغ

اسامی شرکت های مجاز لیزینگ خودرو / خرداد 94 + جدول

تشدید کلاهبرداری‌های لیزینگی از برخی مردم موجب شده تا هر از چندگاهی شاهد برگزاری تجمع‌ مالباختگان در مقابل مجلس و سایر نهادهای نظارتی باشیم...
تقویم فارسی اندروید

تشدید کلاهبرداری‌های لیزینگی از برخی مردم موجب شده تا هر از چندگاهی شاهد برگزاری تجمع‌ مالباختگان در مقابل مجلس و سایر نهادهای نظارتی باشیم.

بانك مركزي
بانك مركزي

همین امر موجب شده تا لیزینگ‌ها نیز در کنار موسسات اعتباری غیرمجازی قرار گیرند که سال‌هاست در معرض نقد قرار دارند و همین باعث شده تا بانک مرکزی به عنوان دستگاه ناظر بر بازار پولی و بانکی نیز مورد موآخذه قرار گیرد.

هرچند طبق اعلام دبیر کل بانک مرکزی بیش از 300 لیزینگ به صورت غیرمجاز در کشور در حال فعالیت هستند و تنها 38 لیزینگ از بانک مرکزی مجوز فعالیت دارد! البته طبق مستندات موجود در سایت بانک مرکزی 33 لیزینگ مجاز در کشور وجود دارند.

اما سوال اینجاست که چرا و چگونه بیش از 300 لیزینگ غیرمجاز براحتی در سطح کشور مشغول فعالیت می باشند و دستگاه ناظری پیدا نمی شود تا مانع از کلاهبرداری‌های این شرکت‌ها از مردم شود؟

بیش از 3 دهه از فعالیت شرکتهای لیزینگ خودرو در کشور می گذرد، اما متاسفانه این صنعت که به منظور کمک به اقشار جامعه راه اندازی شده بود به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های ذی ربط، در سالهای اخیر، تنها موجب افزایش پرونده‌های شعب قضایی شده است.

نیم نگاهی به فعالیت چند سال اخیر شرکت های لیزینگی، گواه آن است که به جز شرکتهای دارای مجوز از بانک مرکزی،پرونده های قضایی بسیاری به دلایل متعدد از جمله تخلف در زمینه تحویل به موقع خودرو،کلاهبرداری و متواری شدن مدیران عامل این مجموعه‌ها و در نهایت متضرر شدن هزاران نفر در محاکم قضایی تشکیل شده است؛ موضوعی که بحث نظارت بر عملکرد این مراکز را بیش از پیش در هاله ای از ابهام می برد!

از آنجایی که به تازگی بر تعداد مالباختگان شرکت‌های لیزینگ اضافه شده است و این افراد راهی برای وصول سرمایه‌های بر باد رفته شان ندارند و تنها دست به دامن مجلس و … شده اند، درصدد آن برآمدیم تا به منظور آگاهی مردم فهرست شرکت‌های لیزینگ مجاز را منتشر کنیم.

در ادامه فهرست 33 شرکت لیزینگ مجاز که مورد تایید بانک مرکزی نیز می باشند را مشاهده می کنید:

جدول اسامی شرکت های مجاز لیزینگ خودرو / خرداد 94

جدول اسامی شرکت های مجاز لیزینگ خودرو / خرداد 94

جدول اسامی شرکت های مجاز لیزینگ خودرو / خرداد 94
جدول اسامی شرکت های مجاز لیزینگ خودرو / خرداد 94

 

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: تسنيم

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی