اخبار اجتماعی و اقتصادي اخبار داغ

بهترین کشورها برای مهاجرت کدام ها هستند؟

تقویم فارسی اندروید

بحران های اقتصادی در سراسر دنیا باعث شده است که در سال های اخیر بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری ثروت خود در یک کشور دیگر باشند و مهاجرت اقتصادی روز به روز بیشتر شود. اما کشورهایی که می توانند زندگی بهتری را به یک مهاجر و به طور کلی خانواده وی ارائه دهند، کدام کشورها هستند؟

مهاجرت

سوئد

بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور اسکاندیناوی در صدر این لیست قرار دارد که عمدتا به دلیل احترام به حقوق بشر و خدمات عمومی برجسته آن شناخته شده است. برابری در ثروت و سیستم اجتماعی قوی در این کشور نیز در رتبه بندی آن تأثیر گذاشته است در حالی که امروزه مهاجران در سوئد حدود 10٪ از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

کانادا

دومین کشور بزرگ موفق به حفظ رفتار دوستانه با مهاجران شناخته شده است و نخست وزیر آن جاستین ترودو با اعلام اینکه “تنوع قدرت ما است” علناً با مهاجران و پناهندگان صحبت کرده است. در سال 2011، حدود 38٪ از مردم مهاجران یا كودكان مهاجر بودند و اگر این میزان ادامه یابد، نیمی از جمعیت این كشور تا سال 2036 مهاجر خواهند بود.

واشیل نیکیتاش از TopTravelPoint می گوید: کانادا رکورد مهاجرت دیگری را شکست و در سال 2019 این کشور 341،000 مهاجر را پذیرفت. این پنجمین بار در تاریخ است که کانادا در طی یک سال بیش از 300000 مهاجر پذیرفته است.

سال گذشته کانادا 58٪ از مهاجران اقتصادی را پذیرفت، در حالی که 27٪ از طریق برنامه های حمایت مالی خانواده و 15٪ دیگر پناهنده بودند.

سوئیس

این کشور کوچک اروپایی با نرخ بیکاری پایین، درآمد بالا و استانداردهای زندگی بسیار چشمگیر شناخته می شود. با توجه به لیست مهاجرت در رتبه پایین تری قرار دارد زیرا گرمای کمی دارد. با این وجود در صورت داشتن خانواده، فکر کردن برای جابجایی مشاغل به سوئیس می تواند یکی از بهترین ایده ها محسوب شود. این کشور به شما و بچه های شما این فرصت را می دهد که با داشتن یک مدرسه عالی، یک سیستم بهداشتی درمانی و با فرصت های شغلی بهتر از هر جای دیگر جهان زندگی کنید.

استرالیا

مهاجران از کشورهای غیر انگلیسی زبان به طور عمده از آسیا در این کشور دور افتاده، یک کشور ثروتمند و سومین کشور کم جمعیت جهان، هویت چند فرهنگی جدید ایجاد کرده اند. این یک مقصد بسیار محبوب به ویژه برای افراد واجد شرایط است اما تاکتیک آن در مورد پناهندگان در سال های اخیر مورد بحث و جدال بوده است.

آلمان

با داشتن یکی از بزرگترین و قدرتمندترین اقتصادهای جهان و مطمئناً اروپا، این کشور شمالی به عنوان فرصت برای کسانی که مهاجرت می کنند، دیده می شود. اگرچه آنگلا مرکل وقتی قول داد مرز را برای مهاجران باز بگذارد، افت ترجیحی را نشان داد اما جوانان این کشور روحیه مطلوبی نشان می دهند. یک مطالعه جدید نشان داد که 80٪ مردم آلمان نگرش مثبتی نسبت به مهاجرت دارند.

نوروژ

این کشور اسکاندیناوی علاوه بر اینکه شادترین کشور جهان است، دارای یک اقتصاد و رفاه اجتماعی قوی می باشد. براساس آمار نروژ، مهاجران به این کشور 16.8 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند که بیشتر آنها از لهستان، لیتوانی و سوئد می آیند.

ایالات متحده آمریکا

اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در مورد مهاجرت عمدتا درباره مکزیک و حتی ساخت دیوار بسیار بد صحبت كرده است اما این كشور همچنان مقصد محبوب مهاجران است و در حال حاضر بیش از هر كشور دیگری میزبان آنان است. به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی، همه کسانی را که به دنبال شکار رویای آمریکایی هستند، جذب می کند.

هلند

این کشور به لطف اقتصاد خود جزء بهترین مقاصد مهاجرت است اما همچنین شهرت سطح بالایی از رفتار با مهاجران را دارد که به نظر می رسد با آن همراه است.

فنلاند

یکی از شمالی ترین کشورهای جهان فنلاند است که پول کافی برای خدمات عمومی خود خرج می کند. افزایش مهاجرت در سال های اخیر باعث ایجاد سر و صدای جدی در داخل کشور شده است اما بسیاری هنوز هم آن را به عنوان یک مکان شگفت انگیز استقبال می دانند.

منبع:

europeanproperty

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی