دسته‌بندی نشده روانشناسي و سلامت روان روانشناسی سبك زندگي سلامت

گریه کردن نشانه ضعف است یا قدرت؟

تقویم فارسی اندروید

شما همیشه نمی توانید قوی باشید. گاهی اوقات لازم است اجازه دهید اشک هایتان جاری شوند. گرچه نویسنده این نقل قول ناشناخته است اما نکته ای را در بر دارد و آن این است که گریه کردن می تواند برایتان خوب و مفید باشد. دکتر ویلیام فری می گوید: گریه کردن نه تنها پاسخ طبیعی انسان به غم و اندوه است بلکه نشانه یک فرد سالم می باشد. گریه کردن یک راه طبیعی برای کاهش استرس های احساسی است که سرکوب شده اند. اگر این اثرات منفی در بدن باقی بمانند، خطر بیماری های قلبی و عروقی و سایر اختلالاتی که به استرس مرتبط هستند افزایش می یابد.

ممکن است بارها شنیده باشید که گریه کردن نشانه ضعف یا عدم کنترل احساسات شماست. تحقیقات ثابت کرده اند که این گفته کاملا کذب است. در واقع 85% از زنان و 73% از مردان پس از گریه کردن احساس ناراحتی و خشم نسبت به گذشته دارند. حقیقت این است که گریه کردن بسیاری از اوقات موجب ایجاد روحیه قوی و سرسختی شما می شود. اینجا به 5 دلیل برای این ادعا اشاره می کنیم.

گریه کردن

1. فواید گریه کردن برای سلامتی

علاوه بر مزایای احساسی، گریه کردن مزایای دیگری نیز دارد. به عنوان مثال میزان منگنز بدن را کاهش می دهد در حالیکه میزان بیش از حد آن در سیستم بدن می تواند باعث ایجاد استرس و اضطراب شود. علاوه بر این اشک برای تمیز شدن چشمتان نیز موثر است. همچنین کمک می کند چشمانتان خیس شده و کم آب و خشک نشود. در نهایت گریه کمک می کند سموم مضر و باکتری ها از بدن شما خارج شوند.

2. گریه کردن راهی برای مقابله با احساسات

به محض انتشار احساسات منفی شما با آنها روبرو می شوید و فرصتی برای درک آنها نمی یابید. گریه به شما این امکان را می دهد تا احساسات خود را حس کنید، اجازه دهید آنها مسیر خود را طی کرده و سپس عبور کنند. هنگامی که شما گریه نمی کنید در واقع قادر به رسیدگی به آنچه که در درونتان می گذرد نیستید. به جای تلاش برای پنهان کردن آن، سعی کنید با احساسات تان روبرو شوید.

3. راهی مطمئن برای تحریک احساسات

سرکوب کردن احساسات، عملی فاجعه آمیز است. با سرکوب کردن احساسات تان ممکن است در آینده دچار اختلالات احساسی عظیم شوید. گریه کردن به شما این امکان را می دهد که احساسات فرو خورده خود را آزاد کنید و سیستم عصبی تان را تحت کنترل درآورید.

4. قضاوت کردن درباره شما

غیر ممکن است انکار کنید که گریه کردن شما را آسیب پذیر می کند و اغلب افراد در جهان سعی می کنند احساساتشان را پنهان نمایند. گریه نشان می دهد که شما انسان هستید و به فشارهای اجتماعی مضحک اعتنایی نمی کنید. به آنچه که مردم درباره شما می گویند یا فکر می کنند اهمیتی نمی دهید. گریه برای اینکه فردی متعادل با احساسات سالم باشید بسیار ضروریست.

5. گریه کردن در برابر دیگران

اگر واقعا ذهنی قوی داشته باشید فکرتان را از اینکه مردم درباره تان چه می گویند رها می کنید. گریه نه تنها باعث آزادی شما می شود بلکه موجب می شود کسانی که در اطراف تان هستند احساس راحتی کنند. نشان دادن احساسات و گریه کردن در مقابل دیگران راهی عالی برای کمک به دستیابی به یک جامعه سالم، آزاد و معتبر است.

منبع : viralnovelty

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی