تغذيه سالم سلامت

کودکانی که میوه و سبزیجات بیشتری می خورند از سلامت روانی بهتری برخوردارند

یک مطالعه جدید در انگلستان نشان داد که مصرف بیشتر میوه و سبزیجات با سلامت روانی بهتر در دانش آموزان دبیرستانی ارتباط دارد.
نویسندگان مطالعه نوشتند که امیدوارند تحقیقات آنها مقامات را تشویق کند تا تغذیه مناسب را در اختیار همه دانش آموزان قرار دهند.
برای بررسی اینکه آیا رژیم غذایی ممکن است با سلامت روان مرتبط باشد، محققان از نظرسنجی های بیش از 50 مدرسه در انگلستان استفاده کردند. در کل، نزدیک به 11000 دانش آموز این نظرسنجی را تکمیل کردند.

میوه و سبزیجات

تحقیقات جدید نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات تازه نیز می تواند برای ذهن مفید باشد، به خصوص اگر شما یک کودک در حال رشد هستید.

تحقیقات منتشر شده در BMJ نشان می دهد که مصرف بیشتر میوه و سبزیجات با سلامت روانی بهتر دانش آموزان دبیرستانی ارتباط قوی دارد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که صبحانه و ناهار مغذی، صرف نظر از سن شما، با بهزیستی احساسی مرتبط است.

“دیدن پژوهش هایی که بر کودکان، تغذیه مناسب و تأثیرات آن بر سلامت روان متمرکز است بسیار خوب است. به نظر می رسد در حال حاضر استرس و اضطراب در کودکان بیشتر است، به ویژه در شرایط همه گیری ویروس کرونا و خانه نشینی طولانی مدت و دور از همسالان و خانواده.”

تغذیه سالم

آنچه که مطالعه نشان داد

برای بررسی اینکه آیا رژیم غذایی ممکن است با سلامت روان مرتبط باشد، محققان از نظرسنجی های بیش از 50 مدرسه در انگلستان استفاده کردند. در مجموع، نزدیک به 11000 دانش آموز نظرسنجی را تکمیل کردند (با 8232 نظرسنجی معتبر) و شواهد نشان داد که میانگین نمره سلامت روان 46.6 از 70 برای بچه های دبیرستانی و 46 از 60 برای کودکان دبستانی بود.

از این تعداد، تنها 25 درصد از دانش آموزان دبیرستانی و 28.5 درصد از دانش آموزان ابتدایی گزارش دادند که پنج وعده توصیه شده میوه و سبزیجات در روز را مصرف می کنند. به ترتیب ده درصد و نه درصد هیچ میوه و سبزیجاتی نخوردند. حدود 21 درصد از بچه های دبیرستانی و 12 درصد از دانش آموزان دبستانی فقط یک نوشیدنی غیر انرژی زا خوردند یا هیچ چیزی برای صبحانه نخوردند، در حالی که 11 درصد هیچ ناهاری نخوردند.

این تحقیق نشان داد دانشجویانی که روزانه یک یا دو وعده میوه و سبزیجات می خورند 1.42 واحد را بالاتر می برند، در حالی که خوردن سه یا چهار وعده 2.34 واحد افزایش نشان می دهد. کسانی که پنج وعده یا بیشتر خوردند، نمره 3.73 واحد بالاتر داشتند.

“در سطح اساسی، تغذیه کافی لازم است تا عناصر سازنده برای رشد و عملکرد بدن در کودکان و بزرگسالان، از جمله رشد و تکثیر سلولی، سنتز DNA، انتقال دهنده عصبی و متابولیسم هورمون ها و به ویژه برای کودکان باید ضروری باشد. تغذیه مطلوب برای رشد مغز اهمیت دارد. ”

نویسندگان مطالعه اذعان می کنند که تحقیقات آنها محدودیت هایی داشت، از جمله این واقعیت که پاسخ های نظرسنجی می تواند نادرست باشد.

سلامت کودک

چرا میوه ها و سبزیجات با سلامت روان مرتبط هستند

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند. بسیاری از کودکان و خانواده ها به اندازه کافی از این غذاها نمی خورند. وقتی مدارس آزمون های استاندارد را انجام می دهند، اغلب یادداشتی را به خانه می فرستند تا مطمئن شوند که کودکان آن روز صبحانه سالم می خورند.” “چرا هر روز آن را توصیه نمی کنید؟”

میوه ها و سبزیجات مجموعه ای قوی از فواید فیزیکی را به همراه دارند. پیوند بین سلامت جسمی و سلامت روانی از دیرباز شناخته شده است، از جمله ارتباط بین رژیم غذایی سالم و خلق و خو در بزرگسالان. به گفته کارشناسان، گسترش این مفهوم برای کودکان طبیعی به نظر می رسد.

کلتون می گوید: “من معمولاً یک سبک غذا را پیشنهاد می کنم که شامل انواع غذاها از جمله غذاهای گیاهی، محدود کردن کربوهیدرات ها و شکر تصفیه شده و فرآوری شده و همچنین نوشیدن آب بیشتر و نوشیدنی های کم قند یا بدون قند است.”

خوردن پروتئین های سالم و چرب همچنین می تواند به افراد در جلوگیری از احساس “افت قند” پس از افزایش و کاهش قند خون کمک کند.

“ما می دانیم که تغذیه خوب می تواند به رشد مغز کمک کند اما در حال حاضر این واقعیت که بر سلامت روان تأثیر می گذارد بسیار مهم است. ما می توانیم این را به لیست دلایلی که تغذیه مناسب و عادات غذایی خوب می تواند به اطفال ما کمک کند، اضافه کنیم.”

نویسندگان مطالعه نوشتند که آنها امیدوارند تحقیقات آنها مقامات را تشویق به اعمال سیاست هایی کند که به کودکان کمک کند دسترسی بیشتری به غذاهای مغذی و تازه چه در محیط مدرسه و چه خارج از مدرسه داشته باشند. در حالی که این مطالعه در انگلستان انجام شد، در ایالات متحده به این معنی است که بسیاری از کودکان به میوه ها و سبزیجات تازه مقرون به صرفه روزانه دسترسی کمی دارند.

آنها می نویسند: “استراتژی های بهداشت عمومی و سیاست های مدرسه باید تدوین شود تا اطمینان حاصل شود که تغذیه با کیفیت خوب برای همه کودکان چه قبل از مدرسه و چه در حین تحصیل به منظور بهینه سازی سلامت روانی و توانمندسازی کودکان در به کارگیری پتانسیل کامل آنها در دسترس شان است”.

منبع:

healthline

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی