سبك زندگي هنر در خانه

چگونه یک بادبادک ساده درست کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

بادبادک بازی راهی عالی برای گذراندن یک روز بادی در خارج از خانه است. به جای بیرون رفتن و خریدن یکی از آنها، می توانید به راحتی با چند ماده اولیه یک بادبادک ساده را در خانه تهیه کنید. شما می توانید بادبادک خود را با رنگ و طول دلخواه خود بسازید و می توانید آن را با یا بدون روپوش درست کنید.

 قسمت اول: ساخت بادبادک ساده با چوب بامبو

بادبادک ساده

1. مواد اولیه خود را جمع آوری کنید. ممکن است بسیاری از این مواد را در خانه داشته باشید. در غیر این صورت، یک فروشگاه صنایع دستی را امتحان کنید.

  • کاغذ (به شکل مربع یا الماس)
  1. برای یک بادبادک بزرگتر می توانید 4 کاغذ  21.5 در 28 را به هم چسب بزنید.
  2. کاغذ کرافت ضخیم تر و بهتر از کاغذ استاندارد است.
  • نوار چسب
  • چسب مایع
  • قیچی
  • روبان
  • ریسمان
  • دو عدد چوب بامبو (یکی اندازه کاغذ شما به صورت مورب و دیگری با 3 سانتی متر اضافی)

 

2. کاغذ خود را به صورت نیم مورب تا کنید. کاغذ را به خوبی خم کنید و دوباره آن را باز کنید.

 

3. ساختار خود را ایجاد کنید. یکی از چوب های کوتاه تان را در این خط تا قرار دهید و با نوار چسب آن را بچسبانید. شما باید آن را با گوشه های کاغذ خود تراز کنید.

ساخت بادبادک

 

4. از چوب دیگر خود استفاده کنید. چوب بلندتر خود را گرفته و یک انتهای آن را به گوشه ای از کاغذ خود بکشید که اولین چوب در آن چسبیده نشده است. اگرچه شما چوب کوچکتر را چسب زدید اما فقط انتهای این یکی را نوار چسب بزنید.

 

5. چوب خود را قوس دهید. اکنون که یک طرف آن چسبیده شده است، چوب بامبوی بلندتر خود را قوس دهید و طرف دیگر را به گوشه مخالف برده و با نوار چسب بچسبانید. برای نگه داشتن این قوس از دو قطعه نوار کوچک استفاده کنید.

 

6. نوار اضافی را برش دهید. اگر نوار اضافی در لبه های خود دارید، آن را قطع کنید تا از پرواز بدون کنترل بادبادک خود جلوگیری کنید.

 

7. روبان خود را برش دهید. روبان خود را به بادبادک تان بچسبانید. باید کاری کنید که همان خط چوب کوتاه تان را دنبال کند. این یک دم رنگی درست می کند تا بادبادک شما در حالت پرواز بماند.

 

8. ریسمان خود را وصل کنید. ریسمان خود را روی قسمت های چوب قوسی وصل کنید. به محض اینکه چسب روی روبان شما خشک شود، بادبادک ساده شما آماده پرواز است. برای ثبات بیشتر، ریسمان را به دور رول یک کاغذ توالت بپیچید.

قسمت دوم: ساخت بادبادک بدون چوب بامبو

تهیه بادبادک

1. ابزار تشکیل دهنده خود را جمع آوری کنید. برای بادبادک خود، فقط به چند مورد ساده نیاز دارید. شما می توانید هر رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید و آن را با هر چه می خواهید تزئین کنید.

  • 21.5 تا 28 سانتی متر کاغذ (کاغذ استاندارد هم جواب می دهد اما کاغذ کرافت قوی تر است)
  • ریسمان
  • منگنه
  • مداد
  • خط كش
  • پانچ یا کاغذ سوراخ کن

 

2. کاغذ خود را به نصف تا کنید. طرف های کوتاه تر کاغذ شما باید با هم مطابقت داشته باشد (سبک همبرگر) و کاملا روی هم قرار بگیرند.

بادبادک کاغذی

 

3. از گوشه سمت چپ با یک مداد 6.35 سانتی متر را علامت گذاری کنید. لبه کاغذ تا شده که به شما نزدیکتر است را پیدا کنید. 6.35 سانتی متر از سمت چپ اندازه بگیرید و آن را با مداد خود علامت بزنید.

بادبادک ساده

 

4. اندازه گیری خود را تکرار کنید. از علامتی که تازه درست کرده اید، دوباره 6.35 سانتی متر اندازه بگیرید و آن را با مداد خود علامت بزنید.

 

5. گوشه بالا سمت چپ را پیدا کنید. لایه بالایی کاغذ را تا اولین علامت خود بیاورید اما آن را تا نکنید.

 

6. گوشه دیگر را مطابقت دهید. هنگام نگه داشتن اولین گوشه روی علامت مدادی، کاغذ خود را با دقت بلند کنید. طرف دیگر کاغذ را به علامت چسبانده و آن را تا بزنید تا آینه چین اول شود. آنها باید روی اولین علامت مدادی باشند.

 

7. این گوشه ها را با منگنه در جای خود قرار دهید. این همان چیزی خواهد بود که بادبادک شما را در هوا نگه می دارد. در صورت تمایل، دم را به انتهای بادبادک خود بچسبانید. این به ثبات آن می افزاید.

 

8. سوراخی را در جایی که علامت مدادی دوم را زده اید، با پانچ ایجاد کنید. برای دم بادبادک خودیک نخ از سوراخ رد کنید و آن را گره بزنید. بادبادک شما آماده پرواز است! نخ را دور یک رول کاغذ توالت خالی ببندید تا راحت تر بتوانید هنگام پرواز نخ بادبادک را بلند و کوتاه کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی