اطلاعات جالب و مفيد سرگرمي و اطلاعات عمومي

آموزش نحوه بادبادک هوا کردن

تقویم فارسی اندروید

بادبادک هوا کردن روشی جالب برای گذراندن یک بهار خنک یا ظهر تابستان است. اگر مبتدی هستید، با یک دلتای تک دم یا بادبادک الماسی شکل شروع کنید. اگر به دنبال یک چالش هستید، یک بادبادک دو نخ یا بادبادک با دم بلند را امتحان کنید. همیشه بادبادک خود را در فضاهای آزاد و به دور از درختان و خطوط برق پرواز دهید. اگر در گرفتن بادبادک خود در هوا مشکل دارید، از یک دوست بخواهید که بادبادک را برای شما نگه دارد.

 

بخش اول: انتخاب بادبادک

بادبادک هوا کردن

1. یک بادبادک دلتای تک دم یا الماسی را امتحان کنید. به دنبال بادبادک هایی باشید که شکلی مثل مثلث یا الماس دارند. این ها بادبادک های دلتا و الماس هستند. از آنجا که پرواز آنها نسبتاً آسان است، این دو نوع بادبادک برای مبتدیان عالی است. آنها به خوبی در وزش باد متوسط ​​تا حدود 10 تا 24 کیلومتر در ساعت پرواز می کنند.

بادبادک هوا کردن

2. یک بادبادک تک دم را انتخاب کنید. به دنبال بادبادک هایی با یک رشته واحد باشید. این ها بادبادک های تک دم هستند. از آنجا که کنترل آنها آسانتر است، بادبادک های تک دم برای مبتدیان توصیه می شوند. بادبادک های تک دم برای بادهای سبک تا متوسط ​​مناسب هستند. با این حال، اگر می خواهید بادبادک تک دم تان را در وزش باد شدید قرار دهید ، یک دم به آن اضافه کنید.

  • هنگام انتخاب دم برای بادبادک خود، یکی از مواد سبک وزن را انتخاب کنید.

بادبادک

3. بادبادک دم بلند را انتخاب کنید. به دنبال بادبادک هایی باشید که به شکل یک جعبه چهار بعدی، سورتمه یا قوس شکل باشند. این ها بادبادک های پارافویل یا دم بلند هستند. اگر می خواهید چیزی کمی چالش برانگیز تر از بادبادک دلتا یا الماس داشته باشید، یکی از این بادبادک ها را انتخاب کنید. آنها برای پرواز به باد های قوی تری نیاز دارند، وزش باد حدود 13 تا 40 کیلومتر در ساعت.

  • بادبادک های Parafoil یا دم بلند معمولاً شامل راه های عبور برای عبور باد هستند.

پرواز بادبادک

4. یک بادبادک دو نخ را امتحان کنید. به دنبال بادبادک های دو نخ باشید. بادبادک های دو نخ که به عنوان بادبادک های ورزشی نیز شناخته می شوند، برای پرواز به تجربه بیشتری نیاز دارند. شما می توانید بادبادک های دو نخ را با وزش باد سبک، معتدل و سنگین پرواز دهید. علاوه بر این، با دو نخ کنترل بیشتری روی بادبادک دارید.

  • شما همچنین می توانید مانورها و ترفندهایی مانند حلقه را با بادبادک های دو نخ انجام دهید.

5. از خرده فروش محلی تخفیف دار اطراف خود بازدید کنید. خرده فروش محلی شما احتمالا باید انواع بادبادک را برای انتخاب بهتر شما داشته باشد. اگر نتوانستید بادبادک مورد نظر خود را پیدا کنید، از فروشگاه های تخصصی بادبادک به صورت آنلاین بازدید کنید.

بخش دوم: انتخاب شرایط مناسب

1. بادبادک خود را در وزش باد 8 تا 40 مایل در ساعت پرواز دهید. این سرعت باد برای اکثر بادبادک ها کار می کند اگرچه وزش باد با سرعت متوسط ​​ایده آل است. بادبادک هوا کردن در وزش بادی که کندتر یا سریعتر از این سرعت باشد، دشوار خواهد بود. برنامه هواشناسی را بر روی گوشی تلفن یا رایانه خود بررسی کنید تا ببینید سرعت باد در یک روز معین چه اندازه است.

  • همچنین می توانید به بالای درختان، بوته ها و برگ ها نگاه کنید تا ببینید سرعت بادی که می وزد چه قدر است. به عنوان مثال، هنگامی که باد قادر به حرکت برگ ها از زمین است، شرایط پرواز ایده آل است.

علت بالا نرفتن بادبادک

2. فضاهای بزرگ و باز را برای بادبادک هوا کردن انتخاب کنید. پارک ها، ساحل و زمین های باز مکان هایی عالی برای پرواز بادبادک هستند. سعی کنید از پرواز بادبادک خود در نزدیکی خطوط برق، ساختمانها، جاده ها، فرودگاه ها و درختان خودداری کنید. علاوه بر این، اگر شما در حال پرواز بادبادک دو نخ هستید، بین خود و سایر افراد در پارک فاصله برقرار کنید و مطمئن شوید دیگران می دانند که باید در پشت شما بایستند.

  • به یاد داشته باشید که هرچه فضای بیشتری داشته باشید، نخ بیشتری می توانید رها کنید و بادبادک شما بالاتر می رود.

3. از هوا کردن بادبادک خود در باران و صاعقه خودداری کنید. برق موجود در ابرهای باران زا به خطوط بادبادک خیس جذب می شود. برای جلوگیری از شوکه شدن، هرگز بادبادک خود را در باران یا رعد و برق و طوفان هوا نکنید.

بخش سوم: هوا کردن بادبادک تک دم

1. بادبادک خود را در داخل خانه سوار کنید. برای جمع کردن و باز کردن آن به دفترچه راهنما رجوع کنید. برای تعیین سرعت باد ایده آل برای بادبادک، دستورالعمل ها را بررسی کنید.

2. صورت را از باد دور کنید. به کمک محل اتصال بادبادک آن را بالا نگه دارید. محل اتصال بادبادک، دو یا سه رشته است که به بادبادک و خط بادبادک وصل می شود. آن را نگه دارید تا باد شروع به وزیدن کند.

3. نخ را رها کنید. به محض اینکه بادبادک شما باد را به خود جلب می کند، نخ را رها کنید و این کار را ادامه دهید. نخ نباید شل و ول باشد آنقدر نخ را رها کنید تا بادبادک به سمت بالا بچرخد. این کمک خواهد کرد که بادبادک از هوا بالاتر رود.

4. اگر باد ملایم است از دوست خود کمک بگیرید. به دوست خود بگویید که بادبادک را نگه دارد و در حدود 15 تا 30 متر از شما دور شود. از او بخواهید که بادبادک را در هوا نگه دارد. هنگامی که باد بلند شد، به دوست خود بگویید که بادبادک را آزاد کند. از آنجا که بادبادک ارتفاع به دست می آورد، نخ را رها کنید و بکشید تا پایدار شود.

5. محل اتصال را تنظیم کنید. اگر بادبادک شما سقوط می کند، این بدان معناست که باد کافی وجود ندارد. اگر می توانید، محل اتصال را یک و نیم سانتی متر پایین بیاورید. اگر نوک بادبادک شما در حال چرخش به سمت زمین باشد یعنی باد بسیار قوی است. در این حالت، محل اتصال را یک و نیم سانتی متر به سمت بالاتر حرکت دهید.

بادبادک هوا کردن

6. قرقره را بچرخانید. این کار را به آرامی انجام دهید تا بادبادک خود را فرود بیاورید هنگامی که آن را به داخل می چرخانید، مطمئن شوید که نخ محکم است. همانطور که قرقره را می چرخانید، به سمت بادبادک خود بروید تا زمانی که با خیال راحت روی زمین فرود بیاید.

  • اگر بادبادک شما شروع به چرخش می کند، نشان می دهد که نخ خیلی محکم است. شما باید با رها کردن نخ، آن را کمی شل کنید.

بخش چهارم: هوا کردن بادبادک دو نخ

1. بادبادک را در فضای سر بسته سوار کنید. اطلاعات روی محصول را بخوانید تا بتوانید آن را درست سوار کنید.

2. با پشت خود به سمت باد بایستید. بادبادک خود را روی زمین قرار دهید. پشت بادبادک باید رو به بالا باشد. پایین بادبادک سمت شما است که در آن نخ بادبادک به بادبادک وصل می شود.

  • از طرف دیگر، خوب است که یک دوست کنارتان داشته باشید که بادبادک را در هوا برای شما نگه دارد.

آموزش پرواز بادبادک

3. به عقب قدم بردارید. همانطور که به عقب می روید، به آرامی نخ را بیرون بیاورید. اطمینان حاصل کنید که خطوط به طور یکسان بیرون آمده و همچنین صاف و پیچ خورده یا درهم و برهم نیستند. در حالی که به سمت عقب می روید، نخ ها را به طرف خود بکشید. این به بادبادک در گرفتن باد کمک می کند.

  • اگر یکی از دوستان بادبادک را نگه می دارد، پس از طی کردن حدود 9 تا 15 متر به عقب، آن را در هوا پرتاب کنید.

بادبادک هوا کردن

4. به آرامی نخ ها را بکشید. این کار را انجام دهید تا بادبادک بالاتر رود. نخ باید کمی محکم شود اما نباید شل باشد. اگر بادبادک شما شروع به سقوط کرد، پس از آن کمی نخ را بپیچید و به آرامی بکشید تا دوباره شروع به بالا رفتن کند.

بادبادک هوا کردن

5. بادبادک خود را به زمین بیاورید. بادبادک خود را به سمت باد پرواز کنید. در این مرحله، بادبادک شما باید در زاویه ای نسبت به باد باشد که بر خلاف عمود است. به آرامی به سمت بادبادک خود بروید تا با خیال راحت آن را به زمین بیاورید.

  • وقتی بادبادک را به زمین می کشید، حتماً نخ را کم کم محکم کنید.

منبع:

wikihow

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی