بیماری ها سلامت

چگونه سردی پا را درمان کنیم

مهاجرت به فنلاند در مقطع دبیرستان

سردی پا یک مشکل بسیار رایج است، به خصوص در فصل زمستان. با این حال، اگر سردی مداوم پا دارید، ممکن است یک بیماری زمینه‌ ای مانند پدیده رینود داشته باشید. خوشبختانه، چندین راه وجود دارد که می توانید برای گرم کردن پاهای خود امتحان کنید. اگر همچنان مشکل دارید یا علائم دیگری دارید، ممکن است نیاز به درمان پزشکی داشته باشید تا مطمئن شوید که بیماری زمینه‌ ای جدی‌ تری وجود ندارد.

سردی پا

1. پاهای خود را گرم کنید

جوراب های ضخیم بپوشید تا پاهایتان گرم بماند. یک جفت جوراب ضخیم به به دام انداختن و حفظ گرمای بدن شما کمک می کند که می تواند به بهبود جریان خون و درمان سردی پا کمک کند. اگر پاهایتان سرد است، یک جفت جوراب حرارتی ضخیم بپوشید تا آنها را گرم کنید.

  • سعی کنید جوراب ها را قبل از پوشیدن در خشک کن گرم کنید تا خوب و داغ شوند.
  • در بخش لباس های زمستانی فروشگاه محلی خود به دنبال جوراب های حرارتی بگردید یا یک جفت طراحی شده برای هوای سرد را به صورت آنلاین سفارش دهید.

2. قبل از پوشیدن جوراب برای گرمای بیشتر، منتول را روی کف پای خود بمالید

منتول به طور سنتی برای درمان درد استفاده می شود اما خوب است آن را روی پاهای سرد خود امتحان کنید. از آنجایی که منتول یک عنصر رایج در مرهم درد و درمان احتقان است، یافتن آن در داروخانه محلی شما آسان است. پماد را کف پاهایتان بمالید و کف پایتان را ماساژ دهید سپس جوراب های ضخیم بپوشید تا به گرم شدن پاهایتان کمک کند.

  • مطمئن شوید که منتول را به جای استفاده از یک لایه به کل پاهای خود بمالید. این می تواند به افزایش گردش خون شما کمک کند.

3. پاهای خود را زیر آب جاری گرم ماساژ دهید

ماساژ دادن پاها می تواند گردش خون را افزایش دهد که به گرم شدن آنها کمک می کند. به طور مشابه، آب گرم دمای پاهای شما را افزایش می دهد. پاهای خود را زیر جریان آب گرم قرار دهید تا گرم شود، سپس پاهای خود را به آرامی ماساژ دهید.

  • به عنوان مثال، می توانید روی لبه وان خود بنشینید و پاهای خود را زیر آب جاری قرار دهید. پاهای خود را به آرامی مالش دهید تا سریعتر گرم شوند.
  • اگر پوست شما یخ زده است، پاهای خود را مالش ندهید. در این صورت برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

4. برای افزایش گردش خون، پاهای خود را در یک محیط گرم قرار دهید

وان یا لگن را با آب گرم پر کنید و پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در زیر آب قرار دهید. گرمای آب سردی پاهای شما را تسکین می‌ دهد و ممکن است به بهبود گردش رگ‌ های خونی در پاها کمک کند که می‌ تواند به جلوگیری از احساس سرما بعد از پایان خیساندن کمک کند.

  • از آب گرم شیر یا وان حمام خود استفاده کنید. از آب جوش استفاده نکنید زیرا ممکن است پاهای خود را بسوزانید و به رگ های خونی خود آسیب برسانید.
  • اگر دیابتی هستید، قبل از اینکه پاهایتان را خیس کنید، دمای آب را با دستانتان بررسی کنید، زیرا ممکن است متوجه داغ بودن آن نشوید.

5. یک نوشیدنی گرم مانند چای، سوپ یا شیر داغ بنوشید تا سریعتر گرم شوید

نوشیدنی های گرم می توانند دمای بدن شما را افزایش دهند، بنابراین ممکن است به گرم شدن سریع پاهای شما کمک کنند. نوشیدنی ای را انتخاب کنید که از آن لذت می برید، سپس در حالی که سعی می کنید بدن خود را گرم کنید، استراحت کنید. نوشیدنی خود را در حالی که گرم است بنوشید.

  • برای بهترین نتیجه، نوشیدنی گرم خود را بعد از اینکه روش های دیگری را برای گرم کردن پاهای خود امتحان کردید، بنوشید. به عنوان مثال، ممکن است آنها را زیر آب روان ماساژ دهید، آنها را با منتول مالیده، جوراب خود را بپوشید و سپس کمی چای بنوشید.

6. برای کمک به خوابیدن، یک پد گرمکن در پای تخت خود قرار دهید

اگر سردی پاهای شما باعث ناراحتی شما می شود، ممکن است در خوابیدن مشکل داشته باشید، بنابراین از یک پد گرم کننده برقی استفاده کنید یا یک بطری پر از آب داغ را برای گرم کردن آنها پر کنید. منبع گرما را در پای تخت خود در نزدیکی پاهای خود قرار دهید که باعث گرم شدن ناحیه می شود.

  • اگر برای مدت طولانی در طول روز ایستاده اید، گرمای پد گرم کننده یا بطری آب گرم نیز می تواند به تسکین و شل شدن ماهیچه های پای شما کمک کند که همچنین می تواند به خوابیدن شما کمک کند.

7. برای بهبود جریان خون مقداری ورزش کاردیو انجام دهید

سعی کنید دویدن طولانی یا دوچرخه سواری را امتحان کنید تا یک تمرین خوب داشته باشید که عرق کرده و خون شما را پمپاژ کند. همانطور که قلب شما برای پمپاژ خون شما کار می کند، می تواند به افزایش گردش خون در پاهای شما کمک کند که ممکن است به جلوگیری از احساس سرما کمک کند.

  • ورزش منظم فواید سلامتی دیگری به خصوص برای قلب شما دارد. سعی کنید حداقل 30 دقیقه ورزش 3 تا 4 روز در هفته داشته باشید تا سبک زندگی سالمی داشته باشید و گردش خون خود را بهبود بخشید.

8. از نشستن با پاهای روی هم خودداری کنید

نشستن طولانی مدت با پاهای روی هم می‌ تواند جریان خون در پاهای شما را مختل کند و در نتیجه پاهایتان احساس سرما کنند. پاهای خود را روی زمین بگذارید و از نشستن طولانی بدون کشش یا حرکت دادن پاها خودداری کنید.

  • هر ساعت یک بار یا بیشتر استراحت کنید تا بایستید و کمی حرکت کنید تا به بهبود جریان خون کمک کنید.

9. برای بهبود گردش خون، سیگار را ترک کنید

نیکوتین می تواند بر گردش خون شما تأثیر بگذارد که می تواند جریان خون را در اندام های شما مانند دست ها و پاهای شما کاهش دهد. اگر سیگار می‌ کشید، سعی کنید برای بهبود جریان خون در پاهایتان، آن را ترک کنید، که می‌تواند از احساس سرما جلوگیری کند.

  • سیگار کشیدن می تواند باعث مشکلات دیگری در سیستم گردش خون و همچنین بیماری قلبی شود.

دانستن زمان مراجعه به پزشک

1. اگر پاهای شما همچنان سرد است، معاینه پزشکی انجام دهید

سردی مداوم پاها می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای جدی تری مانند کم کاری تیروئید باشد. در موارد نادر، ممکن است نشانه ای از آسیب عصبی یا عوارض ناشی از دیابت باشد که پزشک ممکن است آن را در نظر بگیرد. اگر اغلب احساس می‌ کنید پاهایتان سرد است و نمی‌ توانید در خانه تسکین پیدا کنید، یک وقت ملاقات با پزشک خود بگیرید. آنها می توانند معاینه و آزمایش هایی را برای تعیین علت سردی پای شما انجام دهند.

  • پزشک شما همچنین می تواند داروهایی را برای کمک به کاهش علائم شما تجویز و توصیه کند.
  • اگر باردار هستید، تغییرات هورمونی می تواند باعث سردی پا شود. پزشک شما می تواند باردار بودن یا نبودن شما را تأیید کند و همچنین تعیین کند که آیا حاملگی شما عوارضی دارد یا خیر.

2. در صورت بروز زخم، بثورات پوستی یا پوسته پوسته شدن پوست، به پزشک مراجعه کنید

اگر پاهایتان سرد است و متوجه تغییراتی در پوست پاهایتان شدید، با پزشک خود وقت ملاقات بگیرید. این می تواند یک بیماری بی ضرر مانند درماتیت آتوپیک باشد اما همچنین می تواند یک مسئله اساسی جدی تری باشد که باید به آن پرداخته شود، مانند آسیب شدید عصبی.

  • اگر زخم‌هایی روی انگشتان پا دارید که به نظر می‌ رسد بعد از 3 تا 4 روز به خوبی بهبود نمی‌ یابند، برای جلوگیری از عفونت به درمان فوری پزشکی مراجعه کنید.
  • پزشک شما می‌ تواند کرم‌ ها و داروهایی را تجویز کند که می‌ تواند به درمان مشکلات پوستی پا کمک کند.

3. اگر تب و پاهای سرد دارید به دنبال درمان پزشکی باشید

تب، لرز و سردی پا می تواند از علائم مننژیت ناشی از یک عفونت باکتریایی یا ویروسی جدی باشد. مننژیت زمانی است که غشاهای محافظ مغز و نخاع شما ملتهب و متورم می شوند. این یک بیماری جدی است که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد، بنابراین اگر پاهای سرد، تب و لرز دارید به اورژانس یا مرکز مراقبت فوری مراجعه کنید.

  • مننژیت همچنین می‌ تواند مسری باشد، بنابراین اگر با افراد دیگر زندگی می‌ کنید، آنها را نیز از نظر علائم تحت نظر داشته باشید.

4. در صورت افزایش یا کاهش وزن ناگهانی به پزشک مراجعه کنید

سردی پاها می تواند ناشی از مشکل تیروئید باشد که بر گردش خون شما تأثیر می گذارد. تیروئید شما همچنین هورمون هایی تولید می کند که می توانند بر متابولیسم شما تأثیر بگذارند، بنابراین اگر به سرعت شروع به افزایش یا کاهش وزن کنید، می تواند نشانه ای از بیماری تیروئیدی باشد که باید درمان شود. وقت ملاقات با پزشک خود بگیرید تا بتواند آزمایش خون برای بررسی تیروئید شما انجام دهد.

  • پزشک ممکن است نیاز به تجویز داروهایی داشته باشد که تیروئید شما را مدیریت می‌کنند که می‌ تواند گردش خون را بهبود بخشد و از احساس سرمای پاهای شما جلوگیری کند.

5. در صورت شروع درد مفاصل با پزشک خود تماس بگیرید

روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید می تواند بر اعصاب کوچک و عروق خونی پا تأثیر بگذارد. این بیماری اغلب با درد در مفاصل شما مانند آرنج یا انگشتان همراه است. اگر سردی پا و درد مفاصل دارید، با پزشک خود تماس بگیرید. آنها ممکن است از شما بخواهند که برای یک قرار ملاقات بیایید تا بفهمند آیا در مراحل اولیه روماتیسم هستید یا خیر.

  • اگر سابقه روماتیسم مفصلی در خانواده خود دارید، ممکن است در خطر ابتلا به آن باشید.

منبع:

wikihow

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی