انرژی مثبت سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه در خود عادت های خوب ایجاد کنیم؟

تقویم فارسی اندروید

ارسطو می گوید: “ما همگی کارهایی را بارها و بارها انجام داده ایم. بالاخره پس از مدتی دیگر آن کار یک عمل نیست، بلکه یک عادت است. ” سوال این است که چگونه عادت های خوب را ایجاد کنیم و آنها را تکرار نماییم؟

 عادت های خوب

دلیل اینکه ما اغلب خود را از تغییر می دهیم این است که ما دوست نداریم درجا بزنیم. کاری که می کنیم را بیهوده می پنداریم اما شما باید تلاش خود را برای شروع کار انجام دهید. برای موفقیت باید بیشتر در زندگی تلاش کنید و احساس تحقق داشته باشید بدین منظور به عادت های خوب نیاز دارید و این آسان نیست.

شما ممکن است بشنوید بعضی ها می گویند که پس از انجام کاری به مدت 21 روز به آن عادت می کنید. صادقانه بگوییم که این روش جواب نمی دهد. برای ایجاد عادت های خوب شما نیاز به انگیزه، یک طرح خوب و یک رویکرد فکری برای پیروی از آن دارید.

ایجاد عادت های خوب

در اینجا پنج راهنمایی است که برای شما کار خواهند کرد.

1. برنامه ریزی

بنجامین فرانکلین یک طرح بسیار ابتکاری برای غلبه بر عادت های بد و ایجاد عادات خوب جدید داشت.

او 13 فضیله را ذکر کرد که در زندگی اش بسیار مفید بود. او اظهار داشت که کار در هر یک از آنها در یک دوره 13 هفته ای، یک فضیلت در هفته، می تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد. اگر او احساس می کرد که عادت بدی را تجربه کرده است، به سمت بعدی می رفت؛ اگر نه، او چرخه را دوباره تکرار می کرد. شما برای رسیدن به یک عادت مفید به یک رویکرد به طور برنامه ریزی شده نیاز دارید. در اینجا روشی است که می تواند برای شما کار کند.

خودتان “هدف” خود را که می خواهید فردا به دست بیاورید تنظیم کنید. در نظر داشته باشید که هدف شما باید مشخص، واقع بینانه، قابل دستیابی و با محدودیت زمانی باشد. شناسایی عادت هایی که به شما در تحقق اهداف تان کمک می کند و هماهنگ با عادات موجود  شماست بسیار اهمیت دارد.

سعی کنید یک عادت را انتخاب کنید که به زندگی روزمره شما بستگی دارد، به طوری که سازگاری با آن آسان تر باشد.
انگیزه خود را برای تکمیل هدف پیدا کنید. انگیزه چیزی است که شما باید با آن شروع کنید و عادت چیزی است که باید با آن راه را ادامه دهد.

2. قدم های کوچک و اهداف بزرگ

هر کس شعار “آهسته و پیوسته” را شنیده است. تعیین اهدافی که می توانید در زندگی روزمره خود داشته باشید و آنها را معرفی کنید تغییرات ناگهانی و شدید در زندگی شما نخواهند داشت اما قطعا مزایایی را در طول زمان به دست خواهید آورد.

ایجاد انگیزه های ذاتی مناسب مهم است. شما نمی خواهید کاری انجام دهید به این خاطر که برای شما مجازات یا پاداش خواهد داشت. در عوض، شما می خواهید این کار را انجام دهید زیرا خودتان آن را می خواهید. تصور کنید که تصمیم گرفته اید وزن خود را کاهش دهید و تصمیم بگیرید که روزانه 5 مایل در روز پیاده روی کنید. در حال حاضر، تصور کنید که تصمیم خود را تنها تحت فشار عزیزان خود گرفته اید. این طرح حتی قبل از شروع نیز شکست خورده است.

تعیین اهداف و امتیازات برای هدایت شما می تواند کار کند.

اهداف، دستاوردهای نهایی هستند که می خواهید انجام دهید، مانند ترفیع شغلی.
گام های کوچک شما باید هر روز برای تحقق آن هدف باشد، مانند انجام وظیفه شغلی خود به طور منظم.
بیش از توان تان تصمیم نگیرید یا قدمی برندارید. اگر اهداف غیر واقعی را به وجود آورید و نتوانید به آنها دست یابید، افکار منفی بر شما تحمیل می شود.

3. مثبت باشید

از خود بپرسید چگونه می توانید کاری انجام دهید و نگویید که نمی توان انجام داد. شما نیاز به تفکر مثبت دارید تا به مهارت های خود برسید و بیشتر کار کنید.

داشتن افكار مثبت نه تنها موجب شادی می شود بلكه توانایی ما را برای توسعه عادت های خوب و به دست آوردن مجموعه مهارت هایی كه بعدا در زندگی كمكمان می كند، افزایش می دهد. تمرکزتان تنها بر روی حال حاضر باشد و سعی کنید در گذشته ساکن نمانید.

اغلب مواردی که در نهایت به نگرانی شما منجر می شوند حتی ممکن است اتفاق نیفتند. حتی اگر آنها اتفاق بیفتند، احتمالا نمی توانید در مورد آن کاری انجام دهید پس چرا این کار را برای خراب کردن حال حاضرتان انجام می دهید؟ همه ما در نهایت می میریم اما این بدان معنا نیست که شما باید زندگی خود را برای آن خراب کنید. نگرانی های خود را کم کنید و احساسات منفی را بیابید و دور بریزید.

4. حذف گزینه های اضافی

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا باراک اوباما ترجیح می دهد تنها لباس های سیاه و آبی بپوشد و نه هیچ رنگ دیگر؟ دلیل خوبی برای این کار وجود دارد.

شناسایی جنبه های زندگی خود که دنیوی هستند و در نتیجه هیچ رضایت بخش نیستند. این مطالعه در سال 1990 توسط Roy Baumeister که استاد دانشگاه ایالتی فلوریدا بود، انجام شد که انتخاب های تکراری می تواند باعث شود شما از تصمیم گیری های هوشمندانه عقب نمانید.

5. راه های سالم برای به دست آوردن پاداش

شاید به یاد داشته باشید آن روزها زمانی که مادر یا معلمتان به شما یک آب نبات برای تکمیل تکالیف تان می داد؟ البته که انجامش میدادید. یک آب نبات اضافی به ما قدرت می داد تا حتی مسائل دشوار ریاضی را حل کنیم. اگر ما در هنگام ایجاد عادت های خوب، همان اصل را اعمال کنیم چه می شود؟

عادت های بد در ابتدا توسعه می یابند زیرا باعث می شود که ما احساس خوبی داشته باشیم حتی اگر برای یک دوره کوتاه مدت باشد. ما به این احساس خوشبختی چسبیده ایم که فکر می کنیم ما را آرام می کند زمانی که در حال گذر از زمان استرس زا و یا خسته کننده هستیم.

به عنوان مثال تصمیم گرفتید از یک رژیم سلامتی شروع کنید اما روز بدی داشته اید بنابراین شما برای جبران مشکلات روزانه که موجب ناراحتی تان می شود، روز به روز بیشتر به آن عادت بد روی می آورید. همانطور که برای سیگار کشیدن و یا نوشیدن بیش از حد الکل ممکن است این اتفاق بیفتد.

شما احساس آرامش می کنید زمانی که آرزوهایتان تحقق می یابد. به خود پاداش دهید حتی  هنگامی که پیروزی های کوچکی بر عادت های بد بدست می آورید. به خودتان چیزی که می خواهید را هدیه دهید. این می تواند هر چیزی از یک کتاب جدید تا یک فیلم و شاید حتی بازی مورد علاقه شما باشد.

سرمایه گذاری در داشتن انرژی ذهنی که نیاز دارید تا به عادات جدید متعهد شوید بسیار مهم است. عادت های مثبت یک شبه تشکیل نمی شوند بلکه یک تغییر تدریجی نیاز است. این تغییری است که به شما کمک می کند زندگی خود را دوباره زنده کنید و گذشته را برای آینده بهتر فراموش نمایید.

منبع : lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی